I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-08-04 15:05
japp, såna. finns dock andra modeller där du kan lägga till/ta bort vikt, det kanske är att rekommendera.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-08-04 16:28
albin P21 okej... skulle du kunna länka till ett par sånna på nån svensk sida?? :D
Get Random!

2006-08-04 19:09
Fan bänkpress och fylla de är grejer ! Satan så svag man bli efter ett par stadiga supar ;)
/Mvh Q

2006-08-04 20:23
nej det behövs inte, jag vill bara veta vart man köper vristtyngder som man kan lägga på vikter själv, har letat som en galning men hittar inte
Get Random!

2006-08-09 15:45
Det ultimata är att dricka 3 dagar i veckan, då helst mörk öl, det gainar man på, utan tvekan, finns många studier på att man gainar av öl :D
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-08-17 16:48
lr så tar man gainomax och groggar med ! jävligt gott ! helst vanilj
/Mvh Q

2006-08-17 16:49
Har ni nå hardcore gym där ni bor ? lr är ni på nå friskis och svetis stuk ? :P
/Mvh Q

2006-08-21 19:15
Jag har lite frågor, jag ska börja gymma nästa vecka, är runt 1.92 väger väl runt 80, men har bra ämnesomsättning vilket gör att jag kan äta vad som helst utan att gå upp i kilon.

Tänkte bara vad jag ska tänka på när ja börjar gymma, hade tänkt köra 3 gånger i veckan, vill gärna gå upp några kilon i muskler då, vill inte bli för stor. Vill bara att det ska synas att man tränar och att man ser resultat.

Är det något speciellt jag ska tänka på? t.ex. proteintillskott, gainers osv osv?

/R
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Moderator

2006-08-21 19:22
du blir aldrig större än du vill bli. du kan gå upp om du äter mer trots att du har bra ämnesomsättning och det kan vara vettigt att se över din kost. ett proteintillskott och ett kolhydratstillskott hade jag nog satsat på i ditt läge.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-08-21 19:24
Mm tänkte på att man kanske måste lägga på sig lite mer underhudsfett om man vill få fram mer muskler? är inte så hajj på såna där grejer :).

2006-08-21 19:25
Och jag tänkte, jag äter bra, mycket potatis,fisk,kött,pasta bor ju fortfarande hemma så det blir inte så mycket skärpmat precis :).

2006-08-21 21:15
Det är inte så att jag äter lite, utan jag äter mycket, och ofta men... lTackar tackar för svaret, folk får gärna lägga fler svar. ska läsa igenom lite på de där sidorna :).

2006-08-22 03:19
Yes såklart :) Hej då till chips,läsk och skräpmat, Hej till Proteiner och kolhydrater.

2006-08-22 11:35
yo. sitter ungefär i samma sitts som Raze. vill typ gå upp 5-10 kg men äter redan som en häst, alltså jag kan inte äta mer. dricker en gainers efter träningen, men ska jag köra något innan träningen. dunka en gainers innan också eller något annat? vet inte så mycket om träning så tacksam för svar!

2006-08-22 11:40
Ferm

proteinpulver är nog ett bra tips till dig. ät som mellanmål nån timme innan träning och så. gainer lämpar sig nog bäst efter träning, men se till att du käkar fett med protein resten av dan.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-08-22 13:32
Jag har ju som sagt inte börjat träna än, men jag tänkte om jag nu inte äter 5 mål om dagen? ska jag ersätta dom målen med gainer och proteindrinkar? :)

2006-08-22 15:48
raze : det kan du ... Sen behöver du inte nå jävla pulver tjosan .. går bra utan att lägga pengar på sånt ..
/Mvh Q

2006-08-22 15:55
en fråga som behöver snabbt svar

Hur är det med styrketränanär man är förkyld?
Jag vet att man inte ska konditions träna osv, men hur är det med ren styrketräning?

work some magic

2006-08-22 16:10
QarlzzoN Jo men gainer och proteindrinkar är väl pulvertjosan? :)

2006-08-22 16:42
jepp de jag menar ...

Själv har jag då köpt en hink gainer när jag började träna ..

sendes har jag aldrig använt det ... enda tillskott jag använt är kreatin ...

Och jag har gått upp 23kg sen jag började träna ..
/Mvh Q

2006-08-22 21:10
Så du säger alltså att jag inte ska använda mig av gainer eller protein utan kreatin? gör kreatin att jag ökar i muskelmassa och kilon? tänkte ju om jag ville ersätta 2-3 måltider av mat med gainer och proteindrinkar :). om du förstår.

2006-08-23 00:05
Någon som har testat Whey - 80 MINTCHOKLAD?

Fan ska köpa den , verkar vara jävligt god , någon som kan rekomendera den eller kanske Banan? funderar på den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-23 00:25
Raze : Jag säger bara att jag själv inte anser mig behöva det ..

Kör med protein istället för gainer ...
Sen ska du aldrig ersätta en måltid med ett kosttilskott..
en hur mycke turbo + 3000 kosttilskottet heter så äre just bara ett tillskott till den vanliga maten ..

Sen kreatinet .. nej det finns inget tillskott som gör att du ökar i muskelmassa...
Av kreatinet går du upp fort som fan av pga allt vatten kroppen lägger på sig och du får ett jävla tryck = styrkeökningar ..

Men så pass mycke man ökar dom första månaderna så kan du vänta med det .. Jag tycker du ska sattsa på ett bra och billigt protein tillskott ...

www.gymgrossisten.com
/Mvh Q

2006-08-23 00:46
http://www.recoverysport.se/

Testa deras Whey80 om ni vill ha gott protein, aldrig varit med om maken till gudagova.

2006-08-23 01:27
ok ok tack för svaren får återkomma sen och berätta hur det går/gått ;)

2006-08-23 01:37
DjBrunte: satan va dyrt :S
/Mvh Q

2006-08-23 02:45
japp gymgrossistens grejer..

ska köpa hem 1kg whey 80 till helgen har ja tänkt.. banan låter jävligt gott men vågar inte tar och prövar mintchoklad först hehe..

Men är det bra grejer det där? ..

Kan man ta tex efter träningen och strax innan man går och lägger sig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-23 02:51
QarlzzoN: Jag äter hällre ett protein som är ruggigt gott och är 30kr dyrare än något man tror dom hittat i en jordhög.

spöket: Nej tar du det efter träning så kan det hända att du får ruggiga magsmärtor men det är värt ett försök!

Ta vassle innan sänggående är inte direkt optimalt då det fuckar upp insulin-nivåerna m.m. Där bör du käka antingen kasein i shake eller i mat.

2006-08-23 13:59
Brunte: Beror ju på vad för tillskott man jämför med ... men 799kr för 5kg är dyrt, tycker jag =)
/Mvh Q

2006-08-23 14:16
Någon som använder MILK 90 ? och kan säga något om den?

2006-08-23 15:10
Milk90 är ett 30% vassle och 70% kaseinpulver. Det är bättre att ta innan sänggående än vanligt vassle men inte lika optimalt som 100% kasein. Milk90 tycker jag lämpar sig bättre som mellanmål mitt på dagen då det ger dig en bra sammansättning protein som lämpar sig bra på t.ex en matrast t.ex med frukt eller dylikt.

Smakar inte jättegott men heller inte lite svårlöst och "mindre gott" som det 100%iga kaseinet.

QarlzzoN: Som sagt, har man inte råd å träna ska man inte göra det :)
Fortfarande det godaste jag smakat. Sen betalar jag väll iofs inte fullt pris heller men iaf.

2006-08-23 16:04
Öh, recoverys kostar ca 6:- per servering vilket inte är speciellt dyrt

2006-08-23 16:41
Precis min mening. Hitta samma kvalitativa protein som smakar så gott i t.ex mat för den summan.

2006-08-23 17:03
Kan nån förklara för mig.... gainer är det direkt efter träningen, proteintillskottet när ska man ta det? och kreatin när ska man ta det? :).

2006-08-23 18:07
Gainer ska du bara ta direkt efter träning.

Skippa kreatinet.

2006-08-23 18:13
Ja ok men jag tänkte alltså, om man nu ska ha det i framtiden efter en tids träning, så undrar jag NÄR man ska ta de olika grejerna :).

2006-08-23 19:28
Protein kan du ta lite då och då mellanmål osv ...

Sen kreatin Tar du 1 rågad tsked 5gånger per dag i 5dar därefter 1tsked per dag ....

Lyssna inte på brunte, Kreatin är det bästa !
/Mvh Q

2006-08-23 19:29
Själv ökade jag både i vikt och styrka nå grymt mycke bara på 1vecka av kreatinet ! :)
/Mvh Q

2006-08-24 03:26
precis som oskyldig sa så kommer han öka bra i början iaf så jag tycker han ska vänta med kreatin.

btw, QarlzzoN är tjock, lyssna inte på honom om du inte vill bli som honom :D

för du vill väll bara "öka maximalt i muskler utan något fett på jättekort tid" precis som alla andra? det gör man om man ej lyssnar på QarlzzoN, då blir man tjock :D

2006-08-24 08:09
jag undrar bland alla gymmare och er som förmodligen dricker tillskott och tar grejer ;) jag började dricka bulk proteintillskott för nån vecka sen och nästan direkt började jag få finnar?? förklaring kan det ha en connection?

2006-08-24 08:25
brunte hahahah
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-08-24 09:17
??

2006-08-24 10:41
DjBrunte P20
Kan du ge en län från gymgrossisten på 100% kasein?
ja hittar inte den:S ..

2006-08-24 18:19
Brunta: var ju de jag sa före senaste:P

Alla vill va som mig ... =) och så tjock är jag faktist inte .. med låg kropps fett ligger min vikt på ca 110 - 115kg;) Så nå är man en muscel ronnie, cutler mAn ! *fNizZ*

sweepboy: finnar får alla ... tror inte det har nåt med tillskotet att göra om den inte innehåler extra testosteron ;)

Jag har nu provat nya synthol och de är grejer de !

De är nåt alla borde prova...

/Mvh Q

2006-08-24 19:49
aha nu fattar jag lite sen "kasein" Arla.

2006-08-24 20:31
synthol hahaha du driver va?:D

2006-08-24 23:13
Finns en mängs märken som säljer Kaseinpulver. Bara leta runt tills man hittar något som smakar drägligt.

sweepboy: Kosten är den största påverkande, påverkbara faktorn bakom akne, och där ingår kosttillskott som proteinpulver. Kostens påverkan på hormoner är betydande, och vassle är ett kraftigt hormonpåverkande protein, med en insulinfrisättning lika stor som druvsocker. Även träningens påverkan på anabola hormoner som testosteron är av betydelse.

2006-08-25 05:34
Om du sprutar henne i munnen så får ju hon i sig lite kvalitativt protein, så det är lite välgörenhet över det hela och välgörenhet går före allt, tänk på det.

2006-08-25 11:39
ReeB P0

hahah hon vill nog inte ha sex med dig, därför hon fuckar ditt psyke hahhaah..

2006-08-27 20:01
Hmm simma vetefan men ligga i vattnet, basta , masage osv är då bra för återhämtning ... =)
/Mvh Q