I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-07-03 18:16
Vassle är det "snabba" proteinet och Kasein är det långsamma :)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Producent

2006-07-03 18:18
nån som har ett bra tips på bra magövningar som tar på den nedre delen av magen??? jag har riktigt svårt att få den delen tränad...utan det tar mer högre upp på magen
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-07-05 14:58
Fumez: Skulle säga legraises av olika slag. Det är precis vad det låter som :)

ReeB: Dina biceps kommer självklart vara mindre dagen efter ett armpass än under och direkt efter när de är blodfyllda, du får dem ej så blodfyllda när du ej tränar dem. Vill också påpeka att mycket av hur dina muskler ser ut är genetiskt, du kan inte påverka muskelfästen m.m vilket gör att du kanske inte kan få din "drömmuskel".

Det finns inga genvägar till att få stora biceps, bara hård biecepstränign helt enkelt så kommer det med tiden.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-07-05 17:24
Fumez

"fällkniven" brukar ta rätt mycket på nedre. sen kan du köra olika belyft, frysa benen och kanske "cykla" och korsa benen i luften upp och ner, det brukar ta.
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2006-07-05 19:47
Är det någon här på whoa som har lyckats med Ryan Reynolds förvanlingen på 5 månader(utan steroider alltså)? vorre kul om det var nån vanlig dödlig som har gjort det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-06 17:13
Knappast någon på whoa, skulle satsa mer på BODYs forum isf.

2006-07-07 23:31
Fan nu är man tillbaka från finland efter en vecka ... ingen träning mycke vedbastu,sol och ett antal flasker sprit sen skräpmat varje dag.. Känns som jag gått upp en hel del i kroppen :D Ställde mig på hemma vågen och den snurrade ett varv sen stannade den på 8kg ...
Får kolla på en riktig våg på måndag då träningen börjar igen ..

Vem är Ryan Reynolds ? finns de nå bilder ?
/Mvh Q

2006-07-08 07:42
Vad är "Ryan Reynolds förvandlingen" för något skumt? :)
Finns de någon länk? Sökte på Google men jag hitta inte ett skit..
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-07-10 13:30
Snabb fråga kräver snabbt svar!!

är det bäst att styrketräna efter konditionsträning eller tvärtom?
PUSS

2006-07-10 15:09
Spelar vel ingen roll grejen är ju att om du ska styrketräna efter ett konditions pass så finns vel inte så mycke kraft kvar ? :P
/Mvh Q

2006-07-10 15:21
Ryan Reynolds

Före

Efterefter

2006-07-10 15:24

2006-07-10 15:58
okej. en god vän råkade lite på fyllan godkänna idén att jag ska lägga upp hans kommande träning och kost åt honom. han gav mig fria tyglar, så jag tänkte gå loss fullständigt.

hittills har jag tänkt mig nåt sånt här:

måndag: bröst, triceps
tisdag: löpning 5 km
onsdag: axlar, mage
torsdag: löpning 5 km
fredag: rygg, biceps, underarmar
lördag: löpning 5 km, ben
söndag: vila

vad tror ni om det schemat? sen tänkte jag börja jävlas mer och mer med honom om några veckor, typ öka löpningen till en mil och dessutom slänga in benvikter i det hela.
till saken hör att killen har en rätt bra fysik, och mycket god kondition, redan nu.
tipsa mig om lite vad som helst, det kan vara riktigt överjävligt, bara det ger goda resultat. grabben ska känna att han lever.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-07-10 15:59
kosten blir proteinrik, många måltider och dessutom kreatin.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-07-10 16:30
En dags vila med det där schemat är i minsta laget men du gör som du vill.

Skulle vilja se honom på lördagen efter att ha kört marklyft m.m på fredagen och är lite stel i hamstrings och sen gå på 5km löpning + benpass. Halleluljah.

2006-07-10 16:39
ja, och tänk när han får löpa med vikter runt benen också. det kan nog bli kul att se.

jag funderar på att ge honom lite mer vila, kanske skippa ett av löppassen och låta honom simma/cykla i lugn takt istället, men poängen är ju också att det ska vara riktigt hårt.
några övriga ideer?

2006-07-10 16:43
Är du som hans fänrik eller som hans personliga tränare?

2006-07-10 16:54
officiellt personlig tränare. egentligen mer fänrik, antagligen.

2006-07-10 22:07
Tell us the truth, du vill få din älskare i form :D
Moderator

2006-07-10 22:14
fan den här vilagrejen verkar göra underverk. dieten har varit öl konstant och skräpmat kanske två gånger om dagen dem senaste två veckorna trodde det skulle vara katastrof när jag äntligen kom tillbaka till gymmet efter roskilde och min fot läkt (trampa på en trasig cd skiva) har inte taggat ner på festandet speciellt sen festivalen nykter 2-3 dagar sen midsommar och ändå inga problem att köra samma vikter som innan knappt tappat vikt verkade det som i morse och jag blev inte speciellt mycket tröttare än vanligt.

nåja det ska bli riktigt skönt att kunna köra diciplinerat nu, arbetet är igång på riktigt och med rutinerna ska resultaten komma det gör dem alltid.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-07-11 02:35
Yepp till viss del, men vissa övningar stressar vissa muskler mer än andra, dvs optimalt.

2006-07-11 19:06
Du bestrider alltså inte DjBruntes påstående att vissa övningar stressar vissa muskler mer än andra utan menar att det inte har någon relevans när det gäller om man kan fokusera på den övre eller nedre delen av magen då magmusklerna är en enda yttre muskel. I så fall borde det väl heta magmuskeln? :)

2006-07-11 22:07
Jag har en kost fråga: Vad är nyttgast att äta efter ett träningspass? Det är väll långsamma kolhydrater? Vad finns det i för mat o.s.v?
Hojt!

2006-07-11 23:29
lite nyfiken; någon som vet hur/om en löprunda påverkar ett styrketräningspass om man t.ex. styrketränar mitt på dagen och springer senare framåt kvällen?

detta gäller ej dagar då man kör ben såklart.. :-)

2006-07-12 13:25
min fotbollstränare slängde in mig och en polare på gym då han tyckte att vi skulle väga lite mer i närkamperna.

saker som man läst här om träningsscheman och grejer får mig att undra lite.

det är en snubbe som satt ihop ett schema åt oss, men då tränar vi hela kroppen varje gång vi går dit. 3 gånger i veckan. Uppvärmning i en halvtimme och efter det, bara ett set då vi kör reps tills vi verkligen inte orkar längre.

avslutar med grundlig stretch.
vi har kört i snart 3 månader ( nautilus ), och har redan nästan dubblat vikterna ( mer på vissa som ben och rygg )

det är inte det att jag inte litar på hans omdöme, då det är han som äger gymet, men är nyfiken på vad ni har att säga om det här...

2006-07-12 16:36
Hajjaru:

nautilus är fett konstiga. tro inte på dem.
tre helkroppspass i veckan är inte bra om man tränar hårt. dela upp dem istället och kör mer koncentrerat på varje grupp.

inder:

nej, direkt efter träning ska du få i dig snabba kolhydrater (vilket du inte ska få så mycket av resten av dagen). det får du till exempel i en gainer eller en banan. en timme senare eller så ska du käka middag, då är det viktigt med proteiner och lite långsammare kolhydrater.

2006-07-12 16:39
sen är det förstås lite skillnad på träning för en fotbollsspelare och en som bara vill bygga volym, men jag kan ändå inte tänka mig att det är bra med tre helkroppspass. istället borde ni köra tre pass med olika muskelgrupper, och kanske köra ett av passen på bara ben, eftersom det förmodligen är viktigast för er.

2006-07-12 16:41
navve:

aerobics blir nog svårt, jag pallar inte att leka instruktör själv och jag tror inte jag kan övertala honom att betala för det. men kanske nån video eller så?

för övrigt ska jag hädanefter bara kalla honom lilla fröken. samt ha en liten svart resultatsbok med titeln "lilla frökens misslyckanden". väcka honom mitt i natten med en skenavrättning, för att sedan skratta och fråga om han kommer ta mig på allvar nu.

2006-07-13 02:26
Att köra helkroppspass 3ggr i veckan går alldeles utmärkt, förutsatt att man förser kroppen med tillräckligt mycket (och rätta) näringsämnen. Det är t.o.m. rekommenderat för nybörjare att hålla sig till helkroppspass innan de ger sig på ett splittat schema.

- Det beror på intensiteten av träningen... Dina rekomendationer gäller icke om man kör till failure. Antal set / reps spelar också in.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2006-07-13 16:02
exakt!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2006-07-18 16:13
blaargh

ta bort mellanrummet i ordet showthread så ska det nog funka.

2006-07-21 23:08
blaargh:

Nej nej, proteinpulver är direkt livsfarligt för någon i din ålder. Risken finns att du stannar i växten och tumörer i magsäcken är ett vanligt fenomen när någon i så unga år får i sig extra protein.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-22 01:54
mehu P1
Att köra helkroppspass 3ggr i veckan går alldeles utmärkt

Att köra hela kroppen såpass ofta tvingar kroppen att minska återhämtningstiden,

Men alltså, jag förstog inte?, gäller detta mycket för fotbollspelare och inte för oss "vanliga" som inte håller på med andra sporter tex?.

kan tex jag köra helkropp 3 gånger i veckan? 2X8 tex på hela kroppen eller låter de konstigt?

en fråga till, det är väl under "återhämtningen" som musklerna byggs upp?

2006-07-22 16:21
Jag tror att BodyScar skojar med dig. Han menar nog egentligen att protein liksom kolhydrater och fett är vanliga beståndsdelar i all mat vi äter och inte farliga droger som man måste akta sig för när man är ung.

2006-07-22 17:49
apati: suck... förstöra en bra lögn sådär.. hade honom ju!

2006-07-23 22:29
Ingen som kan svara på min fråga längre upp?

2006-07-24 01:43
spöket

vet inget om helkroppspass, om du kör tre gånger i veckan kanske du kan köra några muskelgrupper åt gången?

"en fråga till, det är väl under "återhämtningen" som musklerna byggs upp?"

jupp. under styrketräningen bryts muskeln ner, under återhämtningen byggs musklerna upp, därför man måste äta bra och mycket.

2006-07-31 18:27
+3 kg and goin' :)
Underbart, haha..

2006-08-01 03:20
+15kg and going!

Jepp de är underbart ! ;S
/Mvh Q

2006-08-01 08:37
kör igång i slutet av augusti igen, har haft ett långt sommar uppehåll...siktar på att öka 6-10kg nu under hösten+våren...får se hur det går
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-08-01 22:27
varför inte till ica och köp kykling eller nåt...
saaaru..

2006-08-02 17:42
varför går du ner i vikt ? äre medicinen ?
/Mvh Q

2006-08-02 18:14
är det någon som vet vilken inverkan nikotin och tobak har på styrketräning?

2006-08-03 17:00
Jag har tränat en månad nu. Två styrkepass i veckan och senare kommer det bli en badmintonfight en gång i veckan också. Över huvud taget känns det sjukt bra att träna och röra på sig, men jag skulle uppskatta om någon kunde slå en snabb kik på min kosthållning? Hinner inte skriva hur jag äter just nu, men om någon kan tänka sig att hjälpa mig så skriver jag sen.

Jonas
Göteborg på låtsas.

2006-08-03 17:17
har tänkt att biffa upp mig lite och träna mig så jag kan hoppa högre under "off-season", några tips på vad man kan göra hemma utan hantlar m.m??? jag vill biffa upp överkroppen(armarna, magen) och som sagt träna så jag kan hoppa högre...

tack på förhand
Get Random!

2006-08-03 21:57
hoppet är till basketboll

vart kan man köpa tyngderna?? och ska man bara stå o hoppa eller kan man ha på sig dom och gå runt och ändå få bättre spenst?Kan man ha på sig dom när man är ute och spelar?
och jag är 14år, kan det skada mig på nått sätt??
Get Random!

2006-08-03 22:28
jag kan inte få tag på min coach på ca. 20 dagar...

och jag är 14 så benpress och annat på gymmet är kanske inte så bra... men vart köper man vristtyngder och fottyngder då?
Get Random!

2006-08-04 03:08
King-Phil: Rusta, stadium, intersport, teamsportia m.m! ;)
/Mvh Q

2006-08-04 12:04
mehu P1 hmm.. jag har hört att om kroppen inte är färdig utvecklad o så så kan man inte gymma o så för mycket.. fast o andra sidan så är skillnaden inte så jättestor om man gör armhävningar o liknande... :/ men jag vill ändå inte gå på gym nu :P

QarlzzoN P19 tack ;D
Get Random!

2006-08-04 12:12
är det sånna här tro?? www.stadium.se
Get Random!