I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-06-05 16:18
spöket börja träna regelbundet innan du ens tänker i kosttillskottsbanorna tycker jag

budo har billigt vassle som jag kör på
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-06-05 16:46
hah nä¨r man läset om dom 2, så blir man lite rädd.. som om det är droger som man ska akta sig för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-05 18:28
Finns inte en enda olaglig substans i någon av dem, det är bara bra grejjer helt enkelt. Jag har själv låtit testa mig efter 2 veckors användning och det var rent så du kan med gott samvete köra på om du vill testa dem.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-06-06 23:04
ReeB P-1

DjBrunte kan säker svara bättre än jag.

Men jag har hört att om man inte stretchar efter träningen kan man både bli skadad och få så kallade "små muskler" att musklerna inte blir långa så som dom ska vara, utan dom drarihop sig för man belastar dom genom att dra dom mot sig när man tränar, och om du inte drar ut dom får man ju "små muskler" . det är vad ja har hört..

Sen att många jag också känner och såna man ser på gymmet inte stretchar fattar ja inte varför. det ser inte ut som om dom verkar behöva det. Men dom kanske gör det hemma man vet inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-07 00:59
2 timmar per träning, 1 timme per grupp tycker jag låter lite väl mkt. Jag kör 2st grupper, sammanlagt 1 timme. Överskrider aldrig 1 timme om jag ej ska köra cardio också.

2006-06-07 02:55
ReeB: stretcha biceps osv anser jag inte vara viktigt därimot ben ,rygg nacke kan ju vara viktigt för att förebygga framtida skador och eftersom man hälst inte vill vara stel just där ..

Men stretcha aldrig en muskel före du ska träna de kan resultera i att muskeln går av ...
/Mvh Q

2006-06-07 02:57
Men jag har hört att om man inte stretch ..

man får inte små muskler, men därimot borde man ju kunna får störe om stretchar eftersom muskel fibrerna blir ju längre ?
/Mvh Q

2006-06-07 02:58
Men jag har hört att om man inte stretchar efter träningen kan man både bli skadad och få så kallade "små muskler" att musklerna inte blir långa så som dom ska vara, utan dom drarihop sig för man belastar dom genom att dra dom mot sig när man tränar, och om du inte drar ut dom får man ju "små muskler" .

man får inte små muskler, men därimot borde man ju kunna får störe om stretchar eftersom muskel fibrerna blir ju längre ?

Vart lite fel, :D vart url istället
/Mvh Q

2006-06-07 05:15
Jag stretchar rygg och axlar pga två anledningar: Förebygga skador som qarlssonpåtaket påpekade och dels för att få en bra hållning.

2006-06-07 12:11
jepp .. som sakt strecha aldrig före man tränar ...

En snubbe i mitt styrkelyft lag strechade benen före än tävling under uppvärmningen, när han gick ut och skulle göra sitt böj så gick båda lårmusklerna av ...
/Mvh Q

2006-06-07 12:14
www.universalnutrition.se

såg att dom hadde gratisprover ...

har beställt och ska kolla va detta är , har alltid varit skeptiskt mot tillskott som ska "göra" saker...

Får se hur de där funkar..
/Mvh Q

2006-06-07 12:29
QarlzzoN P19

men man måste köpa något annat innan man får detta som gratis prov eller hur är det?

2006-06-07 13:11
spöket> som sagt börja träna...känner inte någon som käkar protter/gainer pulver och sedan sitter still hela dagarna,..känns väldigt onödigt och då kan du lika gärna laga till lite mat
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-06-07 16:29
Gratisprov får man utan att beställa något, bara signa upp å få hem i brevlådan. Dock är gratisprovet 1 portion av vardera vilket jag inte riktigt tycker är tillräckligt, jag överdoserar gärna lite. Dock känner man av energin efter första. Helt ok smaker också.

2006-06-07 16:32
så jag kan beställa hem båda dom 2 shock och storm gratis utan något? ..

då gör jag nog det nu.

2006-06-07 16:34
BESTÄLL GRATISPROVER Tack till alla er som beställt gratisprover med shock och storm, om några veckor kommer det fler gratisprover på andra produkter
Välkommen tillbaka då.

Tog slut på någon timme haha.. tråkigt:(

2006-06-08 02:24
jag beställde mina gratisprover för typ 3 veckor sedan :)

2006-06-08 13:24
ja ibland måste man vara lite snabbare:(

2006-06-08 18:02
när jag gör sit-ups får jag lite ont längst upp vid låren, är det normalt?
Get Random!
Producent

2006-06-08 18:07
KinG-PhiL : kanske för att du anväder benen som stöd ( du sätter under föttrena under soffan eller nått ) då kan det lätt bli så att du anväder låren som hjälp iställe för att fokusera på magen....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-06-08 18:41
Testa legraises och bönemattan i kabelhissen så kanske de övningarna funkar bättre för dig om det nu mot all förmodan inte är som Fumez säger. Troligen kommer du väll känna även vid legraises men u neverk now.

2006-06-08 20:26
vad är legraises och bönemattan i kabelhissen??
Get Random!

2006-06-08 21:07
haha :D

legraises är när du ligger på rygg t.ex på en bänk och lyfter benen upp å ner helt enkelt.
Bönemattan håller du förslagsvis i ett rep i kabelhissen och drar uppifrån å ned, ungefär som du skulle köra triceps på knä fast du kör crunches istället.

2006-06-08 21:15
tänkte börja med v12 nu, då jag kan komma över det billigt. vad har ni för erfarenheter av det? bättre än vanligt mikroniserat kreatin monohydrat? smakar okej?

"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-06-08 21:30
bra smak är ju trevligt när man är van vid det där jävla sand/potatismjölet man trycker i sig (vanligt kreatin då)...

men effekten, ingen som har några erfarenheter?
själv blir jag snarast avskräckt av fräsiga etiketter, tycker bättre om star nutritions råfula design...
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-06-09 15:32
Kreatin monohydrat må ju vara de bästa tillskottet på..

Enda negativa med det är att man går upp nå jävulst i vikt av all vätska ...
/Mvh Q

2006-06-09 20:24
Tycker kreatin monohydrat är ett skämt, känner inte ett skit av det vanliga monohydratet.

2006-06-10 18:58
DjBrunte

vad använder du då? tipsa nu..

2006-06-10 23:50
Tjo!

Har precis börjat gymma med 2 polare. Jag är väl inte smalast i världen kanske och det kommer ta ett bra tag innan mina muskler börja synas, eftersom jag först måste få bort lite fett.

Är det värt för mig att dricka proteinpulver eller ska jag först tappa vikt, och sen börja dricka proteinpulver när jag framhäver mina muskler mer?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-06-11 00:34
När man tappar vikt är de bra att äta protein !

Dj_brunte: Konstigt va äre då för märke du provat ? dom märken jag provat har jag då fått nå jävulska resultat..

Första veckan ökade jag i bänk 10kg ! sen kom de 5kg i veckan ungefär ,, gick även upp 6kg under 3veckor som jag höl på med det..
/Mvh Q
Moderator

2006-06-11 15:14
jag har kört med star nutritions kreatin monohydrat utan någon form av resultat alls egentligen. tror jag ska köpa på mig nån bättre form i sommar och se om det gör nån skillnad.
nu blir det en träningsfri vecka i.o.m.d. hultsfredsfestival.

och du mephisto, käka protein hela tiden att gå ner i vikt är att framhäva sina muskler om man gör det på rätt sätt. eftersom du kommer ligga på kaloriunderskott så bör du se till att du käkar rikligt med protein så det inte är muskler som går åt för att kompensera underskottet. lycka till.

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-06-11 17:57
Testat Multipiwers Creatin Powder, Peak Nutritions Creatine Citrus, Twinlabs Createin Fuel och Dalblads Creatin pyruvate innan jag fastnade för Storm från UniversalNutrition som ej är en vanligt monohydrat.

2006-06-11 18:43
Okej, ingen annan som kan svara på om det är värt för mig som gärna tappar vikt innan jag bölrja pumpa muskler att käka proteinpulver?

Tack för svar Qarlzzon!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-06-11 19:19
qarlzzon sa ju va du skulle göra?..
saaaru..

2006-06-11 19:36
andrasidan: Jo, men jag tänkte om någon hade något annat att tillägga =)

Dessutom tackade jag honom för svaret och det betyder ju att jag läste och tog till mig det han skrev.

2006-06-11 21:17
Du ska äta mycket protein, mkt kasein(långsamt protein) och placera in vassle och kasein på rätt ställen men genomgående ett högt protein-intag för att förlora minimalt med muskler medans du tappar fett.

2006-06-11 21:52
DjBrunte: Okej, tack. Men jag fattade ingenting :D

I vilka livsmedel hittar jag vassle och kassein, vilka är "rätt ställen"?
Hur ofta, direkt efter träning osv?

Skulle vara jättesnällt om du kunde ge mig lite info om sådant =)

2006-06-11 23:21
tycker Max-OT är crap :)

memphisto: Vassle = snabbt protein, t.ex det du oftast får i billigt proteinpulver men finns även i mjölk m.m. Detta bör intas på morgon och efter träning. Kasein får du från mat och proteinpulver, t.ex kesella, tonfisk m.m. Bör tas som mellanmål och kvällsmål innan sänggående.

2006-06-12 00:10
Djbrunte: Ah okej. Tack så myclet ! =)

2006-06-12 16:35
Hey e de nån som kan ge tips om att bränna ölmagen
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!
Manager

2006-06-12 16:40
öö.. jag vill gå upp lite. tränar ingenting just nu. kebabtallrik och allt det där funkar tydligen inte för mig.. käkat det i stort sett en gång i veckan det senaste året men har inte gått upp ett kilo totalt :) rätt skumt.. nån som har tips på bra mat om man vill gå upp?

dessutom : vad går man lättast upp av? att käka småsaker då och då(tex bakelser, chips, godis osv) eller en stor måltid?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Moderator

2006-06-12 16:53
fdsCrue, det finns massor av tips om fettminskning i tråden. om det är på magen du har lättast att lägga på dig fett, räkna med att det är där det försvinner sist. punktförbränning finns inte.

Yun_DI, du äter för lite. ät mer, och käka inte dålig mat. käka bra mat i stora mängder. börja träna så lägger du på dig lite muskler, vad vill du ha fettet till? kan hajja att det är skitjobbigt att vara spinkig men spinkig+hög bf är inte direkt någon höjdare det heller. Ät mer, bättre och styrketräna.
Folk underskattar nog det där med "ät mer" rätt mycket, så fort du känner att du inte är mätt så ät. ät många stora mål mat. då går du oundvikligen upp.
svaret på din fråga är egentligen inget av alternativen, ät många stora måltider varje dag.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-06-12 17:53
Tjock blir man alltså inte av att äta sig riktigt mätt ungefär en gång i veckan.

2006-06-12 20:00
Fan man märker av att magen har blivit mindre nu under deffen .. Käkade skrov idag vart mätt efter bara hamburgaren dubbel 45a ... För kunnde jag utan problem beställa in 3skrov om jag hadde bra med pengar och sedan äta mig endast någorlunda mätt...
/Mvh Q

2006-06-12 23:11
QarlzzoN: Lägg pengarna på glädjeflickor istället för extra motion :)
Manager

2006-06-12 23:17
legoland : antar att jag har gjort fel. i 2 veckor levde jag på endast pizza, kebabtallrik, och mcdonalds.. veckan efter det så käkade jag nudlar eftersom jag inte kan laga mat själv :) tack för svaret.
/ Deedz.

2006-06-12 23:50
Härliga kolesterolvärden, där av blodpropp vid 25.

2006-06-13 08:50
"eftersom jag inte kan laga mat själv "

hur gammal är du, 8 år?
se till att lära dig bums, ska mamma laga mat åt dig hela livet.
ska du bli stor och stark och vacker får du ta tag i kastrullerna, stekpannorna och matinköpen själv.

För alla som vill gå ner i tror jag att ni skulle se resultat bara genom att äta MAT och inte Kebab och skit veckorna igenom.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Manager

2006-06-13 14:59
_theaerocrew : jag kan självklart laga mat själv. men det blir det gamla vanliga.. alltså ingen näringsrik mat. jag är 16 btw..
/ Deedz.

2006-06-13 17:42
Det gamla vanliga är inte att kunna laga mat :)

Kan man laga mat lagar man mat som täcker ens behov.