Beror ju jävligt mkt på vilken intensitet man simmar med.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
halå där, nån som har koll på om man märker mkt skillnad på att vila 1min mellan seten istället för 4min
haha, om man undviker orgasm för att behålla proteiner behöver man nog se över sina prioriteringar och köpa lite kesella.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
4min mellan setten känns väldigt mycket, jag vilar nog nånstans runt 2minuter i snitt, kanske 3
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
vilar olika beroende på övning, muskelgrupp och vart tidsmässigt jag ligger i passet. basövningar har alltid längre vila än isoleringsövningar, alltid lite mer vila på slutet så man kan får ur det sista i dessa set och grupper som mage som återhämtar sig fort behöver mindre vila än många andra grupper.
Ett tips !! 3an ikväll 22.30 dokumentär ! Män, muskelr och steroider ! Är med blandannat greg valentino lr vad han nu heter ;)
/Mvh Q
Han är död förövrigt.
jag har en fråga om kosttillskott :) jag tränar runt 6-7 sen kommer jag hem och äter direkt, kan jag ta tillskottet direkt efter maten då?
Forumsignatur:
Kostttilllskottet är väl bäst att ta diiirekt efter gymmet? Sen käka 1-2 timme efter gymmet, det har jag läst iallafall.
_Everybody_ underestimates the kick in the groin
Ta shaken direkt på gymmet o ät när du kommer hem.
DjBrunte P20 :: men då blir jag så satans mätt till maten och orkar int äta så mycket mat! :/ liten magsäck :P
Forumsignatur:
Moderator
2006-08-30 08:04
men det är ju nånting man får träna på. vilket "kosttillskott" är det ni pratar om? det har liksom avgjorts det här redan känner jag. svaren finns i tråden.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
en allmän fråga, jag vet det är från person till person men hur lång tid brukar det ta om man "djurar" på gymmet 3,4 ggr/ veckan innan man ser resultat? + hur mkt hjälper protein tillskott, kreatin igentligen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
btw, fiins det någon studie på hur mkt en muskel kan växa som maximalt under en viss period?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man brukar vel säga att medel är ca 2kg muskler per år ... Sen resultat ser du vel nästan på engång genom styrkeökningar osv ... Sen på själva kroppen kan de ju va svårt att se själv då man ser sig i spegeln varje dag.
/Mvh Q
bluesky: Då får du lösa det på något sätt, antingen lägga träning och middag längre ifrån varandra eller så skippar du helt enkelt shaken och köper kaseinprotein som du kan ta på kvällen istället och som mellanmål så höjer du ditt dagliga proteinintag. Äter du såpass nära inpå passen att du ej klarar äta om du tar shaken så skippa den helt enkelt, då hinner du stoppa nedbrytningen i tid iaf. sweepboy: Det är verkligen olika mellan olika personer, gener, kroppens förmåga att ta upp näringen, hur seriös man är med träningen och maten, inte alla som tränar optimalt förens de tränat ganska länge, gjorde själv många misstag i början. När det gäller styrka så kommer du märka skillnad vecka till vecka men när man börjar se resultat på kroppen brukar man säga 6v hård träning med bra kosthållning innan man ser verkliga resultat, men det finns många undantag, vissa dröjer det 6 månader och vissa 2v, väldigt varierande. Ang om det finns en studie så finns det ingen studie som visar hur en muskelgrupp kan växa maximalt i den meningen men det finns studier som är gjorda i samband med att nya träningsmetoder kommit fram som jämföra gamla och nya metoders inverkan på musklerna. Ett tips till alla som precis börjat träna, ta kort på er själva nu såhär i början och jämför efter 1år, det är jävligt kul o ha sen.
hörde någon vela om att det inte är bra att köra biceps/triceps på samma pass, någon som vet om det ligger något i detta?
Körde det innan jag bytte till mitt nuvarande och det funkade finfint för mig. Bara lägg det efter bendagen eller dylikt så armarna är helt utvilade.
någon här som testat Dalblads Three in one protein? Dags o köpa ny hink o är lite sugen på denna..
infuse: Yes jag har testat det. Smaken är bra precis som på samtliga Dalblads produkter och är en helt ok produkt att ta efter träning om man är relativ nybörjare. Själv gillar jag hellre att komponera min egen gainer med vassleisolat och kolisar och egen mängd L-Glutamin. Tar även kasein separat. Fördelarna med att göra som jag gör istället är att man får i sig exakt den mängd just din kropp behöver, dessa produkter är inte anpassade efter just dig utan mer generellt. Jag tycker också att äggproteinet är en onödig komponent att betala pengar för(beror på att jag har för vana att äta ägg i matform) och samma med mjölkproteinet(då jag dricker mycket mjölk) + tar kaseinet separat som är mer kvalitativt än det mjölkproteinet. Upp till en och göra hur de vill, jag säger inte att detta är ett dåligt proteintillskott, Dalblads brukar ha bra kvalitet, dock inget jag skulle lägga pengarna på längre.
alright, tack för svaret!
Äggprotein är bra, men asså helt onödigt i torrvara då det enbart är äggvitan. bättre att köra Vassle/Kasein blandning som dessutom är billigare. isåfall, så Three in one är en ganska onödig produkt enligt mig=) Sen om glutamin, onödigt att äta om du inte är på deff eller typ långdistanslöpare(effekten är inte änns säker då).
nu har jag glott i den här tråden till och från i två år snart och var och varannan jävla post är om kreatin eller proteinpulver. 1. Det är inga jävla mirakelmediciner 2. Märke osv kommer inte spela större roll i eran nuvarande sparrisform...Det är knappast så att om han inte har twinlab så är det där det faller varför Hiphop_mackan p17 inte är biff... 3. Tränar ni som skolflickor kommer ni se ut som det, äter ni som ballerinor kommer ni se ut som det, lev på kebab och slit lite halvdant i cabelcrossen och runka till kreatin annonser kommer ni se ut som båda ovannämnda...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Funderar på att börja med det sistanämnda där, kreatinreklam kan vara en jävla turnon, cablecrossen är mysig då jag slipper slita å jefflar vad kebab är gott. Jag ska konvertera direkt.
Fan, nu blev jag sugen på kebab, alla kebabber i stan är stängda, skitstad :(
tjena vill fråga lite grejer osv! har ALDRIG tränat på gym i hela mitt liv, okej kanske 2-3 gånger men sluta på en gång för det va så jääävla tråkigt! iallafall börjar på tävlings nivå nu på kickboxning och vettefan behöver kanske lite extra muskler? ja har muskler och är stark för min storlek och vikt och vettefan hur ja fick musklerna. Visst e skönt o föddas med det.. men ja behöver snabba muskler. Ja har nog med ryggmuskler fått sånna här vingar eller va fan det heter genom att bara chilla o träna kickboxningen, men min vänstra arm behöver bli stark men endå snabb och inte seg. Så har ni tips? Och har ni tips på medel/tabletter (lagliga) som gör att ja bränner fett och endå behåller mina muskler?
FTLOG
hur ska man träna för att få snygga muskler? jag vill inte ha så där biffiga armar, utan jag vill ha snygga muskler! ska man träna på nåt speciellt sätt då eller? sen magen, inte tränat nånting på sommaren så nu har man lagt på sig ett par kilon som syns där nere! nu tänkte jag börja med hårdträning för magen, kommer börja köra seriöst på gym om ett tag igen. men magen iaf, hur ofta ska jag träna magen när jag går på gym? förut så tränade jag 5 gånger i veckan varav 2 gånger körde jag mage ett ganska långt tag, men jag gjorde sit ups på en speciell bänk varje gång! men ska jag träna mage oftare eller? och ska jag börja köra sit ups hemma varje dag? isåfall hur ofta och hur länge? något speciellt jag ska äta för att t ex bränna bort fett snabbare fast inte gå ner i vikt typ ? :P
Forumsignatur:
hur dina muskler ser ut beror mycket på dina gener, så det bästa tipset är väll att tänka på symetrin.
Det borde väl vara att lägga sig runt 12-15 reps kanske, istället för explosivbyggande 5-10 reps?
vad säger att vissa saker är snyggt, alla tycker olika, kör tills du tycker dina är snygga..
saaaru..
bluesky: Hur helvete ska du kunna bränna fett utan att gå ned i vikt? Ledsen men det är fan IQ-badboll på ett sånt inlägg. Ang mage så återhämtar den sig snabbt och bra och två gånger i veckan låter rimligt att träna den, själv kör jag bara en gång då jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt och då jag haft väldigt lätta för att utveckla den muskelaturen. Finns inget givet antal reps och set som är kanon för magen men jag brukar köra 3 övningar, 3 set med så många reps att jag inte orkar köra en till, till failure om man så vill.
DjBrunte P20 :: förlåt då så mycket :( men jag formulerade det fel :P var inte riktigt så jag menade! jag vill träna bort mitt lilla fett vid magen bara ;)
Forumsignatur:
Moderator
2006-09-04 16:32
ska det verkligen behöva sägas efter 340 inlägg att man inte kan punktförbränna och magträning inte påverkar fettet på magen mer än någon annan träning. magen fixas i köket långt mer än på gymmet. theareocrew sa förövrigt något av det bästa nånsin här. och vafan det är september, lönt att deffa om man inte ska tävla eller nått. det är nu man blir stor.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Whey 80 Mint Choklad är fan den godaste Protein drycken ja tagit .. I och för sig har ja inte pröva Ban(n)an? någon som har?
Moderator
2006-09-04 17:29
bananen är helt ok. tycker hallonen är den av dem som blir godast i vatten och eftersom jag ibland har kass tillgång på mjölk får den stå som favorit. i mjölk är mint chockladen jävligt god. rätt gott att blanda med banan också. klart värt att ta en påse banan också när man handlar.
Är det någon som vet om det är vanligt att man får något som kan likna en förslitnings-skada i underarmen som man märker av väldigt tydligt då man kör biceps övningar, och isf vilka åtgärder som bör tas?
DIF!
Jag har en fråga angående Opti-fuel 2 från twinlab om någon har testat och det och om det ger något resultat, Jag är sugen på att köpa för det är 50 % rea på en affär nu så det blir ganska billigt. Tänkte ha när jag tränar/tränat innebandy occh när jag har gymmat
Hojt!
Recovery Nutritions Whey 80 kommer alltid vara det godaste, beställ och testa och finner ni det äckligt så ska jag ge er pengarna tillbaka mot att ni skickar det som är kvar till mig. bob: Skippa rak stång och dylikt, kör EZ-curl. Testa även massage och Zon-savla. Hjälpte för mig back in the days när jag var överansträngd i underarmarna. Det släpper inte direkt när du går över till EZ-curl men på lång sikt så kommer du märka att det släpper mer och mer.
bob jag har haft samma problem men bara i högerarmen. Om du har problemet bara eller främst i högerarmen så råder jag dig att tänka över inte bara hur du tränar utan även din sittställning vid datorn om du sitter mycket framför denna. För mig lättade besvären när jag tillfälligt använde vänsterhand till att styra musen istället för höger och försvann sen helt. Även om du märker dina besvär när du tränar behöver det inte bara vara träningen som orsaker dem.
Apati: Nej så behöver inte vara fallet men faktum att vääääldigt många nybörjare får detta i början tyder dock på att så är fallet. Sluta runka med höger och sätt dig på vänsterhanden tills den somnar och kör "the stranger" en veckan, might help, could be how u wank thats not right.
bob jag har haft samma problem men bara i högerarmen. Om du har problemet bara eller främst i högerarmen så råder jag dig att tänka över inte bara hur du tränar utan även din sittställning vid datorn om du sitter mycket framför denna. För mig lättade besvären när jag tillfälligt använde vänsterhand till att styra musen istället för höger och försvann sen helt. Även om du märker dina besvär när du tränar behöver det inte bara vara träningen som orsaker dem. Som du kan se så presenterar jag förutsättningarna för mina råd och ger inga entydiga och självklara svar eller lösningar, till skillnad från många andra. Inlägget är dessutom uppenbart menat att läsas som ett komplement till tidigare inlägg och inte som en ersättning. Om det sista var ett försök att förlöjliga mitt inlägg så var det därför ganska onödigt, men det är klart i en tråd där man slänger sig med förolämpningar som sparissar, ballerinor och skolflickor kanske man inte borde förvänta sig något annat.
Precis, förvänta dig inget annat.
min vecka : mandag : Biceps och brost tisdag : rygg och axlar onsdag : ute o springer ( tranar benen pa det viset istallet ) torsdag : triceps och brost Fredag : Biceps och spinning och varje pass avslutar jag med 10 mi mage ungefar sa.... sen vila helgerna.. och ett pass brukar va 40 minuter. funkar bra tycker jag
vi är överallt!
Ser ut att vara ett najs discoprogram.
"onsdag : ute o springer ( tranar benen pa det viset istallet )" hoppas du går i långbyxor på stranden...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
DjBrunte P20: Okej jo jag körde i dag med 10kg mindre än vanligt i preach-curlen och kände inte av det. Sen så vet jag inte vad du räknar som nybörjare men jag är inne på mitt tredje årskort ;)
DIF!
bob: Det räknar jag som nybörjare :)
Eftersom du är 20 bast så kan du inte gymmat mycket längre, räknas du som nybörjare också? :)
haha nej brunte är en riktig veteran hahaha, sen väger han 110kg och brukar va med i luciapokalen
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)