I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-16 15:58
haha är "kinesen" kines? ;D
BAHA!

2008-10-16 17:56
haha är "IDIOT" idiot? ;D
Bullet holes filled with dynamite sticks, thats if hoes and pricks try with tricks - Dr. wbb12 (Willie BB).

2008-10-16 18:22
fyfan vilken miserabel tråkig människa du måste vara, dina kompisar är endast dina kompisar pga din humor inte för att du är du.....

men skämt o sido så behöver inte det smeknamnet nödvändigtvis inte betyda att killen är kines för att han kallas kinesen? känner ett par st som har liknande smeknamn, oftast pga deras ögon men som då inte ens har en kines i sin släkt så BOOOOJA MUFAKKA!
BAHA!

2008-10-16 18:48
den här tråden asså!

kartellen är crem dela crem, dom som borde veta vet. små folk på forum borde inte veta och vet inte vilket förklarar deras ignoranta stil. jag tycker att kartellencrew är stor som människa som sitter här och svarar alla med klass även ni små som inte fattar.

det spelar ingen roll vad folk har att säga tycka eller känna om kartellen för kartellen kommer alltid vara kartellen och grabbarna kör sitt race. och som alla vid det här laget måste ha börjat fatta så banas det väg för grabbarna.

en hand upp för kartellen!

Producent

2008-10-16 19:06
"fyfan vilken miserabel tråkig människa du måste vara, dina kompisar är endast dina kompisar pga din humor inte för att du är du....."

hahaha...

2008-10-16 19:27
som sitter här och svarar alla med klass

HAHHAHAHA
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-10-16 22:35
kommer säkert få skit för det här.. men dem förtjänar inte hypen dem får!

att denna tråd har fått 400 inlägg eller vad det är, är ju bara ett skämt. hur kan dem få propps? är ju inte bra direkt.
dem är inte speciellt duktiga på att rappa, whoa standard typ (ingen propps direkt) så antar att dem bara vill få ut lite ord, kan dem ju lika gärna skriva en bok eller något..skämt och sido rapp är ju inte direkt deras grej.
det jag ville komma till är att konstigt att denna tråd får så mycket inlägg (bidrar med det själv nu ja) och att dem får någon som helst uppmärksamhet överhuvudtaget, när det finns fler som borde få denna hypen, organismen, afasi och supersci för att nämna några!
antar man inte kan snacka 400 inlägg om vad för weed organism röker. Men fattar inte bara hur folk kan lyssna på det här.

om detta är sveriges enda gangsterrapp, så kan det fan vara..

är bara svensson-kid så antar jag inte fattar grejen eller vad ni nu kommer säga, men för mig är det här ett skämt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-16 22:51
chana_masala : klart dom förtjänar sin hype? de är de enda och första i sverige som kan köra sin stil och stå för varje ord? organismen? varför ska han ha sån jävla hype? snubben e 30 bast och rappat i 10 år och inte kommit längre? afasi? han här väl redan sin fanbase och superci låter ju som många andra duktiga.

alla har en åsikt om kartellen, därför denna "hype"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-16 22:51
chana_masala P20:
Håller med dig till fullo. Men som du sa du lär få en hel armé efter dig med guns och skit. Hårda gatan du vet. Bäst att passa sig hua! Deras FETA hype dom glider på är ju att dom exponerar en image som ingen i Sverige har skådat förut, en så jävla nördig image så jag börjar gråta. Hårda som sten!

2008-10-16 22:52
Organism 12.Har hört dom kan rhyma.Men vet ej vad dom rappar om.Verkar inte vara mainstream iaf.

Det skär lite i mitt hjärta. La inte märke till det tidigare. Men som sagt, det skär. Det gör ont.

2008-10-16 22:53
ftwmf

organismen? varför ska han ha sån jävla hype? snubben e 30 bast och rappat i 10 år och inte kommit längre?

Vadå inte kommit längre? Det kanske är därför folk tycker att han ska ha hype, för att alldeles för få ser honom?

2008-10-16 22:56
att han inte har fått hype som du/ni anser att han förtjänar kanske beror på att han kanske inte alla förtjänar den och han är tråkig

2008-10-16 23:12
ftwmf

ska dem få hype för att dem rappar om saker ingen annan rappar om?

så om jag börjar rappa om hur det är att jobba på dagis så ska jag få hype och propps för att jag är den första som gör det?

allvarligt talat så rappar dem ju inte bra, för mig handlar hiphop om flyt mer än om man är förort. du fattar vad jag menar? musiken är väl inte direkt gjord för mig dock

Longhair

vi får hoppas på det bästa för oss..watch your back

2008-10-16 23:15
dom har ju hype för folk har en uppfattning om dom. vare sig den e bra eller inte. om du rappar om dagis är det ingen som bryr sig. och organismen har väl ändå hype vi dvarje släpp han gör på whoa. men inte utanför? för hans musik når inte. den intresserar itne lika många. hype handar om att nå ut. oavsett om det är bra eller inte,. inte svårare än så.

2008-10-16 23:19
easyskanking P21

organism når ut längre än whoa, alla som gillar svensk hiphop vet vem han är ju..

urklipp ur en intervju;
"Efter spelningen följer jag med Kartellen och Ice Cube till Berns. Jag frågar Cube hur han ser på det faktum att han har några av Sveriges tyngsta kriminella under 35 år som förband.

2008-10-16 23:25
ett tips

gå in på Länk till http://www.myspace.com/kartellen och lyssna på låten hatarna hatar oss

DEN ÄR TLL ALLA ER KEFFA HATARE SOM HAR EN ÅSIKT!

2008-10-16 23:26
soldatsoldat

så det är fel att ha en åsikt? haha

2008-10-16 23:28
klart du får en helt ny hype om du kommer med nått banbrytande som kartellen gör.
Göra en låt om dagis? Det var ju en mogen och bra jämförelse du gjorde..

för dig handlar hiphopen mer om flyt? okej? så om kartelle hade haft twista flyt så hade dom varit bästa i världen eller? hiphop handlar inte om flyt grabben. det är som att säga att en julgran är blå.

2008-10-16 23:33
ftwmf

dagisliknelsen var rätt dålig, men står ju kvar. att bara för att man rappar om en sak ingen annan gör behöver man inte få hype.

nej det sa jag inte, det handlar om beats, flyt, textuppbyggnad. texten och givetvis att man ska kunna relatera till det personligen, kanske därför jag inte ser vad det bra i detta är.

"hiphop handlar inte om flyt grabben."
okej, ska du försöka battla ut mig i hiphopkunskap?
go for it.
Poet

2008-10-16 23:43
Jag tycker det roligaste i tråden är hur kartellencrew tillåts kalla folk för fittor and whatnot, och hota med att spräcka folks skallar om dom skulle säga fel saker till dom. Ser framför mig hur kartellen tagit whoaservern som gisslan och hotar med att skjuta sönder den om någon vågar ta ifrån dom rätten att säga precis vad dom vill här.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-16 23:46
chana masala,det spelar ingen roll att du tycker att folk e dåliga för att dom får hype.
alla som lyssnar på svensk hiphp vet vem mange schmidt är också liksom. det handlar om hur du når ut. inte att du når ut. sen att du tycker dom är dåliga. tyck det liksom? jag tycker inte dom är superbra heller, men jag förstår ändå hypen.

2008-10-16 23:47
virre, det roliga var ju att dom fick mabande att skriva ett förlåt inlägg där han ändrade sig. har det nånsin hänt i whoas historia? haha

2008-10-16 23:59
Det roliga är vad som hände vad ris-klicken gjorde det hela men på ett ironiserat sätt, då är det permbann direkt.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-10-17 00:01
easyskanking P21

fattar vad du menar..
jag förstår att detta skapar hype (läs debatt) men att folk tycker detta är bra är oförstående för mig, men en personlig åsikt bara. men om någon kan säga vad det är som är bra i det skulle jag bli lite gladare

2008-10-17 00:13
chana masala...
..skola oss om vad Hiphop är då? det är fan i mig inte "flyt".

du pratar om rap kanske och syftar mycket på rimskicklighet och teknik, eller? det är inte det enda som är rap heller.... men jag vill väldigt gärna veta vad din defenition av Hiphop är.

Kom inte med de fyra elementen, tunga cuts på 12:or och mode eller så...detta är endast en del utav vad Hiphop egentligen är.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-17 00:18
jag sa inte att jag skulle skola er? snarare att han inte skulle försöka skola mig..

vad hiphop är? hiphop är dem 4 elementen. (varför skulle jag inte få svara så på denna fråga)

jag snackar om rapp, och dessa grabbar gör ju inte den delen speciellt bra..

jag förstår inte vad du vill få fram? vad hiphop är allmänt eller för mig personligen? har ju inget att göra med det jag skrivit..

2008-10-17 00:35
okej, ska du försöka battla ut mig i hiphopkunskap?
go for it.

Ta det inte fel. Men det där lät som att du var så jävla säker på din sak. Och då blev jag nyfiken eftersom du klagar på att deras grej inte är hiphop men syftar då på deras rap.
Om du visste vad hiphop:ens verkliga mening är så skulle du 1, aldrig klagat på deras rap. 2.
för mig handlar hiphop om flyt mer än om man är förort
du skulle då veta att det handlar varken mer eller mindre utav något utav det... men du talade kanske om rap fortfarande. Jag vet inte. Säger du Hiphop så tolkar jag Hiphop, talar du rap så får du lära dig att skilja ifrån orden i diskussioner, det är förrvirrande annars.

För att vilken skalle som helst vet att hiphop förkortas B.E.G.D. men det var ju inte detta jag tog upp... och ja, jag ville veta din definition av Hiphop, allmänt eller personligt?? Hiphop är Hiphop, vem är du och ska göra det till något annat?

Angående vad du tycker om deras rap är irrelevant för oss andra, att du dömer om dem gör det bra eller inte är inte din sak att döma, tyvärr. Det är en personlig åsikt endast och betyder inte att det du säger är rätt.
Vissa lyssnar på texten andra fastnar på något beat, någon annan gillar prestationen och känslan... ingen kan ta detta ifrån någon.. förstår du vad jag menar med det sista. Lite seg och trött på att skriva idag.

Detta är inget påhopp eller så men jag är så less på kids som tror sig veta vad hiphop är bara för att dem lyssnar på tunga tolvor och kan namedroppa riktiga underground-skillade emcees... det räcker, för det är inte det som hiphop är, by definition.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-17 00:42
fan alltså,
så fort det kommer nått nytt så ska det alltid klankas ner av fjolliga pissluffare på forum.
ja lyssnar på kartellen för att dem har ett Budskap
, Samt att deras Texter
är riktiga och äkta, sen om nu dom inte kan flyta det skiter jag i , jag tycker det låter bra
jag diggar texterna
o den e ja ute eftersom dem berättar det på ett bra sett,,
dem Kör sin grejj och sen kommer alltid folk med det e inte äkta hiphop, Hiphop Kommer Från Gatan och det är där den alltid hafft sitt Stora fäste.

Fsyfdldfø'

2008-10-17 00:52
Jefe

bra att du tar det på ett stadie utan några fjantigheter, uppskattas.
jag förstår vad du menar, och känner inte att jag har så mycket att säga emot.

"Om du visste vad hiphop:ens verkliga mening"

om vi säger såhär.. hiphopens verkliga mening vad den var menad för från början mer än bara musik har det ju glidit ifrån och aldrig existerat i sverige, enligt mig.

min personliga åsikt är ju det enda jag kan hävda här på whoa, och sen tror jag inte jag ska påverka något.

Jag har nog pratat om rapp hela tiden, masse gör feta beats så dem kan man ju inte klaga på.
Ska jag säga vad hiphop är för mig personligen?
vad som betyder något för mig inom hiphopen är graffiti och musiken, att man kan relatera. vilket jag absolut inte kan nu, kanske därför det inte diggas.

fan va kasst detta inlägget blev, men skicka gb om du vill ha svar, tillför inte tråden någonting.

2008-10-17 01:08
nej fortsätt grina och hata i några inlägg till så kanske det kan bli över 500 redan ikväll :)

2008-10-17 01:28
Chana masala...läste det jag skrev...var inte min mening att låta dryg...haha...men iaf...jag skriver till dig imorrn yo...ha det

2008-10-17 01:48
Grabbar!Lyssna på backpackern från Alingsås!?Klar killen inte kan relatera.Kan inte klandra han.Whoa är ju fullt av backpackers=hip hop nördar.Vad ska man säga.F.T.PF.T.W

2008-10-17 01:55
Kartellencrew

jag sa det själv.. är inget jag saknar heller att jag inte kan relatera till detta

2008-10-17 02:00
Real recognize real,klyschigt men sant.500 inlägg snart!Vi slår rekord överallt!1700-2000lyssningar per dag.Gatan pumpar våra grejer,så mycket spelningar kan inte ha fel.Folk lyssnar på vad vi har att säga,det är viktigast.Inget slår fakta.F.T.PF.T.W

2008-10-17 02:02
Det lungt man.Alla har rätt till en åsikt.Bara man inte överdriver.
Så länge man gör det på ett objektivt sätt är det softish.Peace.

2008-10-17 02:10
tycker jag att jag höll så förstår inte varför du ska hacka på min hemort istället för att bemöta inlägget..

2008-10-17 02:12
Du har lurat i vassen som en gammal gädda här va?Hehe.Heltidsjobb att försvara Kartellen.Ska fan be grabbarna ge mig lön!Organismen,mannen...Hur fan ska jag veta vem det är?Har bara lyssnat på Mobb Deep,Imfamous Mobb,Scarface,Jeezy,50 osv.Det var ju därför Kartellen bildades.För att vi skulle kunna lyssna g shit på svenska.F.T.PF.T.W

2008-10-17 02:16
Vad skrev du?Att vi inte kan flowa?Vad vill du jag ska svara.Har redan svarat på samma grejer om och om igen.Du är från landet,och säkert inte upplevt så mycket.Jag respekterar det.Vad ska jag säga.Grabbarna kan rappa.Ska jag börja tjafsa med dig om det?Om inte dom kunde rappa skulle folk inte lyssna.Kartellen leker inte med ord har jag ju sagt.F.T.PF.T.W

2008-10-17 02:17
haha precis! sälj din halskedja eller vad det var för 500lax så kan du glassa på heltidsjobbet!

vet du inte vem det är alltså? är väl något som du skulle kalla en medelklassrappare.

okej jag ska ge mig! dem som diggar detta får gärna digga det, alla har sin bakgrund. peace

2008-10-17 02:28
Mannen.Önskar jag hade den länken.Kinesens.Men det är sant,jag ska börja ta para nu!Hehe.Ska jag vara ärlig mot dig så tycker jag man ska respektera varann.Hip hop scenen är så opopulär i Sverige idag.Alla borde kriga för hip hop över huvudtaget.Från första dagen på whoa har vi fått skit,lovar dig.Folk har kallat oss alla namn.Jag försökte vara diplomatisk men folk sket i det.Nu är jag på min vakt.Vi har haft andra trådar här som har tagits bort,folk spårade rejält.
Vi vill bara göra våran grej.Du vet,vi är fastnare...Inte mycket att göra åt.Godnatt.

2008-10-17 09:58
Snart e ni uppe i min klass boys.. 500 inlägg.. En bit kvar till rekordet dock med typ 5000 inlägg:)

Att det snackas så mycket är ju ett bevis på att det finns en hype o det e bara fett

Öris
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-10-17 10:16
T2dafuckin

Ledsen mannen, dom grabbarna känner nog inte till dig heller, dom är så jävla gata och tunga :)

No offence kartellen, ni gör er grej.

2008-10-17 10:20
Jag menade inte att dom skulle känna till mig, bara att det e dom o jag som får såna här siffror, ingen annan:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-10-17 10:31
Lyricist

2008-10-17 18:54
Kartellencrew Den första låten ni hade på myspace. Kmr faen inte ihåg va den hette
men sebbe snacka massa om en snut i den. tänkte kolla om den var färdig mixxad ? annars kan ni väl slänga upp den omixade igen fett bra låt! FTW
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Lyricist

2008-10-17 19:05
Släng gärna upp prOGrammrebbeler igen me!
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2008-10-17 23:58
2500 lyssnare varje dag

2008-10-18 01:17
Too sick kartellen!!!

2008-10-18 02:53
Svär!?5000 inlägg.Inte att leka med.Kan bli svårt!
Ok,"100gubbar"är den med snuten.Dammar upp den...Programrebeller får ni vänta på.Den ska mixas fräsht med Sebbes bästa delivery.Den är en av våra topp 3 låtar,ska vara med på skivan.
Mixtapet kommer bli tungt!Fyfan vilket beat LEGEND levererade.Världens funkiga bounce i westcoastanda.SÅ JÄVLA FET!!LEGEND,glöm inte bort hans namn.Gå in på hans profil(han är bland våra toppfriend.Kolla på hans kort,killen har kort med 50,DR DRE,WARREN G och han är ingen jävla magazine journalist.Han är producent.Killen får råd av självaste DR DRE.LEGEND proddar mixtapet,kommer bli tung!Han är perfektionist,så boyz...Var beredda på kvalitet.F.T.PF.T.W

2008-10-18 03:23
Ok,"100gubbar"är den med snuten.

damn visste inte ni gör tracks me snuten .. hahhaha driver bara .. lite skoj måste också fan denna tråd e för allvarlig .. fram med sljivovica o rakija o må bra bree hehehe

hehe damn nu jag känner fet press fan .. måste leverera det bästa hehe .. mixtapet kmr pumpas hela norden ner till beograd och sen efterfest i LA heheheh
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013