I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-04-30 15:22
vaddå självdistans? har jag missat något eller? tjejerna fyller ju samma roll som i vilken annan musikvideo som helst och det är iaf inte i mina ögon levererat med den minsta ironi.

2009-04-30 15:33
medoria

håller med dig. inget originellt direkt.....

2009-04-30 15:34
Som någon skrev tidigare så håller jag helt klart med om att Kartellen saknar den där glimten i ögat, det där lilla extra som gör att man fastnar för musiken och texterna, oavsett om dom rappar om kriminalitet.

Kolla på Papoose, Ransom eller Uncle Murda.

Alla dom rappar om ghettot, vapen och kriminalitet precis som kartellen, men dom har karisma, bra texter med punchlines och framförallt så dom KAN rappa.

2009-04-30 15:39
medoria och frankykid

jag syftade inte på brudarna utan samarbetet med artisterna.
http://www.goteborg.se

2009-04-30 15:44
jaja ok

2009-04-30 15:47
ja och UGK. dom e ghetto rappare, eller pmp c e död nu men....dom e /var sjukt duktiga rappare men har en skön attityd och inte bara snack om värdetransportrån och vapen.

2009-04-30 16:05
hmr- P18

Vilka äre som har självdistans sa du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-30 16:19
tror han syftade på kartellen

2009-04-30 16:27
Hehe, ja det osar ju självdistans

VART ÄR SVENSK HIPHOP PÅ VÄG?
MASKINEN-PENGAR

Se på den här videon där ena muppen från Snook och den andra muppen från Afasi Filthy klär ut sig till transvestiter, det verkar som om dom har käkat en e för mycket samtidigt som dom har varit på dekadenta technoklubbar i Berlin...

Hatare säger att gangsterrap/verklighetsrap/gaturap är ett 90-tals fenomen som håller på och försvinner, är den här skiten bättre?? Själv håller jag inte med om det. Det har funnits alldeles för mycket gangsterrap i USA, lite balans skadar inte, men i Sverige däremot har det bara varit mupprap som verkar övergå till bögrap nu. Kartellen skapar balans i Sverige, det ska ta mig fan folk vara glada över. Hela den här jävla technosoundet som har kommit in i hiphopen på senare tid håller på att bli uttjatat och dom här människorna som medverkar i den här låten ser bara till att det blir ännu mer uttjatat. Det där var nog sista spiken i kistan. Kommer ihåg när Young Jeezy kom ut med albumet "Thug motivation 101" det var då hela den här techno/elektroniska grejen var på sin topp. Efter det har det bara gått utför. Men jag kan tänka mig att mupparna på whoa.nu tycker att det här är the shit. Men som sagt, de är ju muppar allihopa som är påväg att bli bögar hahaha. Tacka whoa.nu för att dom supportar bögrapen.

F.T.P F.T.W
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-30 16:29
Jag förstår dock va dom menar med bloggen, så hatar inte på den, känns bara som lite kasta sten i glashus, men när tecnorappen kommer från betongen kanske det är OK...

2009-04-30 17:10
hiccory: gränsen går vid tullarna. om det inte vore för att snook är från sumpan.

saxat från bloggen

ANGÅENDE SAMMARBETET MED RMH ENT...
Många hatare börjar ha en massa åsikter om vårt sammarbete med LAZEE ,ADAM TENSTA, EBOI, JSON, GLACIUZ... Dom menar på att vi har "sålt oss" och bla bla bla... Att vi har blivit pop artister bla bla bla.
ADAM, BABAK och grabbarna är från förorten dvs dom har också blivit segregerade, diskriminerade, ratade som Kaka tex... Det är inga SNOOK, PETTER, MASKINEN, LORENTZ@ZAKARIA( dom senare låter som en advokatbyrå, Lorentz @ Zakarias and partners advokatbyrå liksom hehe).

2009-04-30 21:57
Cocaine Cowboys:
Kartellen är töntar, speciellt Svennen som tror han är nåt.
Har hört i era texter:
"ni har inte haft det som vi har" lr nåt liknande.

Jaså, har ni levt i balkan t.ex innan kriget? Och när ett krig börjat, se din kusin sprängas av en grana (MED EGNA ÖGON)t? Har ni sprungit utan mat i 5 dagar utan mat helt själv som en 10 åring för livet? Har du sett din bästa kompis bli skjuten rakt framför dig? Och se resten av hans familj brännas levande? Och sen helt plötsligt komma till sverige, och leva helt nytt liv? Säg mej när när kartellen har gjort det, då kan jag fatta.

Men annars, FU KARTELLEN jävla lekisar. Bor nere i malmö, men jag orkar inte dra till era skit koncerer för att säga något om er, kommer ni till malmö och jag ser er på stan, då säger jag det GÄRNA.

2009-04-30 21:58
Granat*

2009-04-30 23:44
hehe

2009-05-01 01:11
AlbanishJuggeh skapade du en helt ny användare för att säga det å inte vågar stå för vem du egentligen är? det är ju förfan synd om dig ifall du inte ens vågar stå för din egna åsikt :/

2009-05-01 16:15
hahaha CAUGHT ON TAPE!
BAHA!

2009-05-02 20:50
Jag skapade ny användare för att skriva i en tråd, sen så såg ja denna, o lika bra o kommentera.
Vågar visst stå för mej själlv? vem fan har sagt att ja inte göre? Kom till malmö då, så ska vi se? btw heter besnik smevic, ifall ni undrar.

2009-05-03 14:18
gangstarappare ska snacka om den verklighet som dom lever i. rapparen hade tur som fick musiken framför kriminaliteten och då kallas man för en gangstarappare väl? och då e det skillz som räknas och inte hur många brott man begår. det e så jag ser på det

2009-05-06 10:07

Ny låt via telefon från häktet på Länk till http://www.myspace.com/kartellen
Special Blend
Betong Stylish
Graffare

2009-05-28 22:56

2009-05-29 02:30
Efter att ha lyssnat på Soul så ökade min respekt för kartellen. Genom hela intervju verkade de (eller han som var med) verkligen ödmjuk. Det kan ge något.

Om ni inte hört Kartellen i P1:s StudioEtt, gör det nu!
Länk till Kartellen@StudioEtt

Vidare...
Kartellencrew: Snälla, ge oss ett mellanslag efter punkt. Gärna radbrytning också. Blir ju sjukt tungt att läsa annars.

Samt; Snook, Petter & Promoe gör hiphop, ni gör rap?!? Har ni intet av lära av andra? Hur mycket utvecklas den som föds till kung? Rien!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/