FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
ja shit det var faktist som självaste fan...inte ofta dom skriver ut folks namn o "adress" på det viset! Rätt kaxigt måste jag säga
MRsalesman Journalisterna har uppenbarligen satt sin sista potatis :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nja det tror jag väl inte grabbarna har säkerligen annat att tänka på än idiotiska journalister dessutom så stämmer inte fakta riktigt så det är ju rätt lugnt. Men jag tycker det var riktigt kefft gjort i vilket fall...fan jävla amerikansk stil att hänga ut folk sådär
Tyckte jag såg Adam Tensta i videon, e inte han en "hipster"? Eller är det jag som är bonde och inte riktigt fattat vad begreppet handlar om...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
adam tensta i deras video? hehe har svårt att tro det faktist hipster: elektronisk-rap, färglada kläder, dom coola rayban shadesen osv...
MRsalesman Kolla lite längre upp i tråden, essge s länk... Men det kan ju vara någon som är väldigt lik också hehehe
sebbes gammla låt nostalgitripp är riktigt fet!
Känns också low att ge sig på Petter i bloggen när man håller Adam Tenstas rygg alltså... Sen helt ärligt, Petter har väl dragit en hel del fler verser i sina dar än Kaka och framförallt gjort fler videos, känns småaktigt att insinuera att han inte skulle ha några skills pga att han glömt lines under nån videoinspelning...
Graffare
2009-04-04 11:34
"Han brukade spela in en line i taget med hans gamla producent" haha det värsta jag har hört om Petter.. Om det är sant så är det cool att hänga ut honom
men han kunde ju ändå rappa dom live så det spelar inte så stor roll egentligen...
Dom kritiserar P1 programmet på www.newsmill.se
Åh, rims och lättklädda brudar.. kul.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
Säg miog sen när blev det gangsta att :Senast satt han i fängelse för att ha knivhuggit en taxichaufför i ryggen i samband med en "springnota". ..... Det e low life style , visst get you money men stabba taxi chaffisar?...
24/7 always keepin it.
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/163189-fangelse-for-kartellen
24/7 always keepin it.
Hur vet du att det var exakt så?
När skulle albumet släppas?
BAHA!
Kartellen e stand up muddafuckas... All min respekt!
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
IDIOT: dem har inte spikat något datum..
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Tappar lite tro för Kartellen. Att hugga nån taxichaffis eller att hugga ner nån överhuvudtaget är inte gangsta eller coolt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Men det är coolt att råna banker/värdetransporter o skrämma stackars biträden, kunder osv...?????
Musikaliskt sett så måste jag säga att Kartellen har mycket kvar att göra för att bli bra i mina ögon. Låter mest som dom droppar massa gangsterrap random till ett beat, vem som helst kan göra det. Sen om det ligger sanning eller inte bakom raderna är väll en annan femma. Men när dom kan visa upp lite skills bakom miccen kanske jag börjar lyssna på det.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
2 medlemmar i kartellen åkte väl också in år 2006, om jag minns rätt?
If there is a chance, there is a possibility!
men en fråga, är dom som rappar i kartellen svenskar?
If there is a chance, there is a possibility!
kartellen behövs för svensk hiphop? svensk hiphop behöver inte kartellen!
SJUK
kartellen behövs för svensk hiphop? svensk hiphop behöver inte kartellen! Är du måhända representant för hela Sveriges hiphoppublik eller?
Nån respekt får man ha för att hela världen inte kan relatera till låtar om vita kaniner, så kallade segertåg eller om sitta längst fram i taxin. Vi är alla olika, och oika folk behöver olika musik.
Det finns gott om folk som diggar vad Kartellen gör. Alltså finns en publik. Alltså finns en efterfrågan.
Music for film: http://www.nimashams.com
detta beat, nån som vet vad de heter?
nån som vet om det e beatet till låten? ::) tack på förhand
chea
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Medoria, läs på kartellens myspace vad dom har att säga om händelsen. Det är bullshit som står där i din länk. "lite många anonyma källor" som skribenten hade då... och vad vare för luffare som kommenterade "Rims och lättklädda brudar... kul" vad tror du att en hiphop video är? , afasi och filthy style? springa runt på stan och se ut som en brat
dajjes: jag länkade bara till artikeln, jag skrev den inte. jag är fullt kapabel att ifrågasätta vad som står i den, men oavsett om det som står i den stämmer eller inte tycker jag den är intressant. sen att Kartellen går ut och dementerar det gör ju det hela ännu mer intressant.
hahaha dajjes att påstå att afasi&filthy ser ut som brats i någon video är lite patetiskt. grovkornig generalisering alltså :P
http://www.goteborg.se
Kartellen har svarat på kritiken angående deras samarbete med RMH/mofo...
www.myspace.com/kartellen
Det folk ställer sig frågande till angående "äkthet" är dock inte huruvida Adam Tensta verkligen är från Tensta eller södermalm utan musiken han gör. Sen att dra nån sorts gräns utefter vilket ställe personer är ifrån snarare än vad deras musik står för är bara fel... "It´s never where you are from..." Alla som kritiserar är inte heller hatare. Jag är dock inte något "kartellen fan" men jag förstod grundtanken med gaturap och hela den biten.
Att nu göra en helomvändning och backa upp de största hipster akterna just för att man känner att det är dags att fråmgången tar ett till steg finns det väl inget bättre ord för än just "sellout" eller kanske kan man kalla det "smarthet" men det är väl ok om man
står för det som tex en rappare som Mofo verkligen gör. Sen med Sebbe bakom murarna så kanske kartellen borde rekrytera fler "gaturappare"?
Rätt kul att Ken gjorde samma grej fast tvärt om, kritiserade Adams rosa brallor när han gjorde en låt med Mange Schmidt. Annan kul kuriosa är att mofo the maverick gjort en hyllningslåt till ken ring.
Länk till http://www.youtube.com/watch?v=XOpb4YSEDVs&feature=related Hur som helst svensk hiphop är sjukt inavel så haru gjort en collab med enetablerad artist är du direkt buksvåger med mer eller mindre hela scenen...
Producent
2009-04-27 21:56
Vad har Kens diss till Adam Tensta med att göra att han har gjort musik med Mange Schmidt?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dom är typ lika "real" i mina ögon...
Producent
2009-04-27 22:07
Ja, men det är ju din åsikt och inte Kens. Så då kan ju Ken göra musik med Mange Schmidt om han vill. Påstår du att Adam Tensta och Mange Scmidt inte är äkta? På vilket sätt är de inte det?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
hiccory menar att de inte är särskilt häftiga och våldsamma. att de inte utgör någon fysisk fara.
hmr- P18, Dopeness Ja herregud alltså, ken är ju inte gangsta han heller, jag snackar om musiken för helvete jag lyssnar på all möjlig svensk hiphop... Dock lyssnar jag inte på Adam Tensta eller Mange Schmidt... Adam T gör inte något som faller mig i smaken och gör väl per definition "hipster rap" inget ont om honom som person på något sätt... Inget ont om Mange heller, gör musik i samma klass som Markoolio i mina öron... Men det är inget nytt under solen folk gör låtar med vem dom vill fram o tillbaka men då ska man inte heller snacka så mkt skit om andra akter o kalla dom för mindre "äkta" för att sedan säga emot sig själv, det va det jag menade.
Producent
2009-04-28 23:12
Men på vilket sätt är Mange Scmidts och Adams musik falsk?
Dopeness din lilla besserweisser get of my back o ställ dig istället frågan varför Kartellen dissar akter som maskinen afasi o filthy mange schmidt istället..? Och varför ken dissar Adam tensta... Ingen av akterna (KARTELLEN/KEN) tycker att de gör "renodlad hiphop" då, om det klingar bättre i dina 28 åriga ögon... vad jag tycker om deras musik är väl egentligen mindre relevant, tar tillbaka "i mina ögon" blir du nöjd då? Tänker du följa upp det här inlägget med mer frågor kring hur JAG definierar äkta så är det off topic och jag hänvisar till min inbox eller liknande...
Videon med Adam Tensta är upp nu, grymt skön www.myspace.com/kartellen
tycker kartellen inte har nåt extra, eller glimten i ögat om man säger så, verkar också sakna självdistans.......även gangstarap typ ice cube hade ju sköna rim och allt handlade inte bara om att göra brott och råna. Det e hip-hop och it´s all good! Detta e detta intryck jag fått.
nya e grovt keft, varför börja sammarbeta me adam tensta osv?
Varför inte ?
tycker kartellen inte har nåt extra, eller glimten i ögat om man säger så, verkar också sakna självdistans.......även gangstarap typ ice cube hade ju sköna rim och allt handlade inte bara om att göra brott och råna. Det e hip-hop och it´s all good! Detta e detta intryck jag fått. håller med, han sebbes gamla låtar t.ex e fett sköna, men hans senare låtar e lite för mycket...
Varför inte ? för att det e disco pop musik?
Fast det här med brudarna i videon är väl just självdistans. Vilket gör det till en rolig och skön video. Tror inte att de själva tar det på fullt allvar.
De gör allting med självdistans. Alltid lika lustigt hur folk sitter och sliter sig i håret och slår nävarna in i väggen för att nån artist/grupp gjort nån kul grej. Svartsjuka som tonårsbrudar är vad det är.
han Kinesen gör det iaf med självdistans kan man ju säga hehe :)