I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-03-12 01:42
Duchess F22
om man är yrkeskriminell kanske det är fullt förståeligt att man hatar den yrkesgrupp vars uppgift är att förhindra dig att göra ditt jobb? jag ser inget orimligt eller löjeväckande med att yrkeskriminella hatar polisen, dom har all anledning att göra det.

2009-03-12 10:05
Kriminallitet är fjantigt gossar. Slå upp era böcker istället.
http://www.goteborg.se

2009-03-12 13:14
Ni fattar fortfarande inte va ? vem kan förvänta sig citykids att fatta...Det handlar om politiken....Om du som citykid hade blivit stoppad BOKSTAVLIGEN varje gång en polisbil åkte förbi dig när du var på väg för att handla mjölk åt morsan som stod hemma och lagade middagen, blir tagen till ett pissprov utan att ha något på dig, och PÅ stationen får du varje gång kommentarer om hur dålig du är, och hur DU är grunden till det onda i samhället...Låter kanske konstigt för er, men det här händer VARJE gång aina glider förbi en skara kids i orten...HAr dom någonsin stått i din portuppgång och väntat och frågat alla som går igenom porten vart dom ska, vad dom ska göra där ? HAR DU SJÄLV BLIVIT TRAKASSERAD AV DOM SOM SKA SKYDDA DIG ?
När polisen finns på plats så ska man känna sig säker, men ALLA jag känner inklusive mig själv blir bara nojjiga , och stressade när aina kommer, för man vet att om dom ser dig, dom tar dig....ursäktar om jag förklarade lite illa,nyvaken, Nybakad...
brrrapp
Producent

2009-03-12 20:59
Sfinx
Har du åkt in på station tidigare eller torskat på pissprov så är det väl självklart att dom håller ögonen extra mycket på en... säger väl sig självt. Skulle hända alla "citykids" också om dom torskat osv... Vissa ser inte längre än vad näsan räcker.

2009-03-12 22:41
jag bor själv inte i nån förort men hörru Konstig, jag tror det är en rätt stor skillnad på "citykids" än att bo i en förort gällande polisen....
BAHA!

2009-03-13 00:08
Jag tycker det är fett bra musik, och visst kan man ha ett tufft liv i sverige. Inga riktiga erfarenheter, jag antar att jag är en medelklass brud, men jag tycker iaf att Kartellen gör bra musik.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2009-03-13 03:23
konstig, det handlar ju inte om det. jag har aldrig torskat på pissprov, och jag har blivit intagen plockad flera gånger i olikastäder dessutom... och jag kan bara gissa att det vore värre om jag vore typ svart.

2009-03-13 09:32
kartellen säger som de e om du inte diggar - pitcha
Arlöv 232
Producent

2009-03-13 17:08
IDIOT P22
Hmm du får definera vad fan en "citykid" är isf... för alla kriminella som torskat får _alltid_ lite extra ögon på sig, vare sig dom är "citykids" eller "förtortskids"...

2009-03-13 19:41
det var du som skrev citykids inte jag....
BAHA!

2009-03-13 21:28
fett tung att dom inte ens hade funnits om inte kinesen hade sponsrat dom, pinsamma jävlar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-15 20:57
aftbg: Tycka vad man vill. Men vänder man på steken så kan man också säga att Kinesen inte funnits (för dom flesta av oss) om han inte kickat igång Kartellen. Ganska smart idé av en som åker in på livstid för att inte glömmas bort.

2009-03-18 15:14
Sant som fan. Men jag undrar verkligen om de som rappar i Kartellen. Hur pass äkta är de? När t e x Kartellen åker ut och spelar i Sverige, vilka följer med och hur många av dem är kriminella. Jag menar de har ju gått riktigt hårt med detta. Vad säger juggarna, HA om det t e x?

2009-03-19 00:12
konstig, det handlar ju inte om det. jag har aldrig torskat på pissprov, och jag har blivit intagen plockad flera gånger i olikastäder dessutom... och jag kan bara gissa att det vore värre om jag vore typ svart
.
det där beror ju antaglien på dina skumma örhängen..

;)

Manager

2009-03-19 00:18
Sebbe fick 1 år tydligen
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-03-19 00:20
är det bekräftat ?
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-19 01:49
KARTELLEN ÄR PÅ RIKTIGT. VAKNA O SE, ALLTING NI LEVER, ALLTING NI SER, ALLTING NI HÖR ÄR VERKLIGHET!!! någon annans verklighet!!!
vi väljer alla om vi vill ta in den eller om vi vill fortsätta vrida den åt makt galna diktatorer.
KARTELLEN FOR LIFE
Kalla mig vafan ni vill, jag kunde inte bry mig mindre!!!!

Till Kartellen: Hade vart ett nöje med ett sammarbete med er boys. Håll huvudet högt

Kärlek från 0240
http://www.myspace.com/twoismagic
zuzpeqt.narkotikaroteln.org

2009-03-19 07:31
Dem lyckas göra riktig dålig musik i alla fall!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2009-03-19 08:48
Vad händer nu när Sebbe fick två år?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-19 09:18
Allt jag vet är att texterna är fett bra , liksom musiken.
so props to Kartellen...
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2009-03-19 11:16
vad ska hända?

lär ju bli lite svårt att rappa på beats kan man tänka sig...han får väl skriva en jävla massa texter o köra när han är ute om 15 mån om allt vill sig väl!

2009-03-19 12:19

2009-03-19 19:27
intressant att läsa den intervjun. tack medoria

2009-03-20 11:17
När polisen stannar en (eller flera) personer, stannar en bil etc i mina trakter, så är det minst 2 patruller som ställer sig rakt över vägen med blåljusen blinkande och en civil grupp som "backup". Och varje gång någon torksar med lite zutt eller vad som helst, så länge det är droger, så blir det en husransaken direkt, dock alltid utan att man får se ett endaste papper.Sen att det alltid är samma civilare OCH uniformerade, så blir det mer personligt eftersom deras arbetssätt bygger på att skapa relationer mellan dom och dom som grips. Om samma personer hade trakasserat dig i flera veckor i sträck, sen är det lugnt i 2-3 månader, sen samma skit igen ? Klart det smäller mot grisarna när dom kommer.
Och dom snackar om att bygga broar ut i förorterna....Dom bränner broarna innan dom ens är byggda.
Det är därför samanhållningen vänner imellan är så stark i orten, och blir bara starkare och fientligare mot aina. Sen att drogspanarna själva ser ut som om dom har varit tjackisar eller benz torskar är en annan femma....
brrrapp

2009-03-20 12:48
Fast dom måste ju inte ha papper i Sverige när dom gör husrannsakan dom räcker med att översta befälet (eller ngt i den stilen...den som är in charge så att säga) har gett klartecken!

drogspanare är jobbiga typer...dom gillar att trakassera osv. Min uppfattning från egen erfarenhet är att dom skiljer sig jävligt mkt från andra poliser, mkt lökigare, sneaky bastards o dom glömmer aldrig heller. rätt som det är så har du blåljusen bakom dig o får samma gamla frågor om hur mkt droger du tar o när du tog senast o om du har ngt i bilen osv...tur att man är oskyldig!

2009-03-20 18:45
Intressant att läsa, undra hur många som är mytomaner i denna tråd ?
fortsätt kommentera, kan dödas mycket tråkig tid här :)
peace!
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2009-03-20 18:50
Torevi P16

Om du snackar om polisens trackasarier så äre ingen dagdröm direkt, har varit med om ungefär samma behandling som MRsalesman men det är väl den skiten man får om man "fit the description", hur oskyldig man än är...
Producent

2009-03-20 19:17
det var du som skrev citykids inte jag....

snubben innan mig skrev citykids, inte jag ....

2009-03-20 19:20
leave Sebbe alone

2009-03-22 21:22
har sebbe åkt in? va fan kan ja läsa om detta i så fall? visste att han satt häktad men har dom satt fast han nu?
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Lyricist

2009-03-22 21:54
Sebbe fick 23 månader för några tändhattar. Men på persmissar kommer han fortsätta droppa spår till plattan.

Mer info hittar du på kartellens facebook.
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2009-03-22 23:33
23 månader för tändhattar damn vad hårt

2009-03-22 23:53
saxat från kinky afro

"Luller fick 3 år för: Rån, Försök till rån, Tillgrepp av fortskaffningsmedel, Olovligt brukade samt Narkotikabrott. Skadestånd på över 1 000 000 kr, större delen är han solidariskt betalningansvarig för tillsammans med Sebbe. Kvarstår i häkte tills domen vunnit laga kraft.

Sebbe fick 1 år samt undanröjade av tidigare villkorligt medgiven frihet som förklaras helt förverkad. Han döms för: Medhjälp till rån, Häleri, Brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, Dopningsbrott samt Vapenbrott. Skadestånd på nästan 1 000 000 kr, solidariskt betalningsansvarig tillsammans med Luller.

Marcus döms till skyddstillsyn för häleri. Inget skadestånd."

2009-03-22 23:55
Thats gangsta

2009-03-24 12:40
att polisen stoppar en hela tiden borde ju vara nått man får räkna med som yrkeskriminell?

(jag har inget imot kartellen, kul när folk rör runt i grytan lite)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-03-25 12:29
spokie P20
Självklart, men sen när polisen inte spelar efter dom regler dom själva säger sig beskydda, det är då reaktionerna kommer.
brrrapp
Graffare

2009-03-25 13:29
Då får vi se vad Kartellens frontfigur har att säga när han kommer ut, om nästan två år..

2009-03-25 13:31
Skulle inte han bli förflyttad till hans hemland om 3-4 år och sen avtjäna resten där :S?
BAHA!

2009-03-25 13:49
Sfinx

jo du har en poäng, men det finns även bra poliser, även om dom är få, hehe
värst är kvinnliga poliser..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-03-27 01:44
Bara jag som tycker att "Ett rop fran varstingort" har ett sant javla galet beat?
Texten ar ju inte sa mycket att hanga i julgranen for.

Vasterort, kor fort?
Manager

2009-03-27 01:58
steal_a_ninja: yes. legend-producerat!

hur som helst tycker att den gamla versionen av låten är bättre.. jag gillar när han skriker o håller på i slutet, haha. nån kartellen-representant som kan damma upp den?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-03-28 13:07
va händer med skivan nu då?

2009-03-28 13:10
Utan Sebbe lär det väl inte bli någon skiva, känns inte som Kaka kan bära upp en skiva liksom... Eller så får kartellen hitta en ny rappare

2009-03-28 14:59
de roliga är att idioterna tror Att dom kan tysta ner Kartellen haha.Vi har ett album med 15spår som släpps innan sommaren...Sen har ett mixtape med 12 låtar som vi släpper gratis till hösten.Till hösten är Sebbe i studion igen på sina permissar och spelar in nästa platta plus lite myspace material.Vi har en överraskning på g,Sebbe ska få lätta på sitt hjärta från kåken.Han ska spela in direkt från kåkens telefonbås,vi har tekniken haha.Knulla aina haha.Dom kommer aldrig tysta ner oss,vad tror dom??Vi är riktiga rebeller,vi ger aldrig upp...Det spelar ingen roll vad dom gör med oss,våran kamp går inte att släcka.F.T.PF.T.W

från deras facebook.

2009-03-28 16:31
mofo är ju med i kartellen nu också..
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2009-03-28 23:39
Jag tror att, ju populärare dom blir, desto mer jagade kommer de bli av popo. Popo vill gärna sätta dit kändisar(framför allt kartellen som driver ett alterantiv budskap och har en tydlig gangsterimage) när de gör något dumt för att skiten sedan ska uppmärksas av den tredje statsmakten. Detta av anledningen att de vill vara tydliga med budskapet: "Gör inget dumt. Inte ens dina idoler kommer undan. Vi har en nolltolerans. "

Polisen älskar att stoppa artister, framför allt mitt under galor och viktiga händelser.

2009-03-29 21:02
Då var det 1000 inlägg i tråden och jag tackar för mig.

Jag signar ut med ett par länkar för dom som är intresserade:

Länk till http://www.boozers-tumba.com/bilder.php - "Party 2008" innehåller bilder med Kartellen. Sebbes rygg-tattoo finns bla med på bild nr 205 och 206.

Länk till http://www.realtid.se/ArticlePages/200901/21/20090121150204_Realtid490/20090121150204_Realtid490.dbp.asp?sAction=lk - Som alla vet åker Sebbe in.

Länk till http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/163189-fangelse-for-kartellen - Även Nyheter24 skriver om Sebbes lilla missöde.

Ciao belloz!

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-04-02 21:34:43)

2009-03-29 23:13
1000 inlägg det talar sitt tydliga språk det verkar tyvärr vara så att åsikterna om Kartellen är väldigt delade, och då inte så mycket av musikaliska skäl.

2009-03-30 20:56
"Den häktade heter Sebastian Stakset med hemadress i Johanneshov i Stockholm. Han tillhör Kartellen."

Sånt här brukar man vara försiktig med att ge ut, men icke tydligen.

2009-03-31 03:22
Ogillar att dom outar Sebbe i tidningen. Nu kanns inte maskeringen nodvanding och tappar lite av gloden som det gav med feta Guccis och nan fet gangsta-snusnasduk.