I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-01 17:14
Dick ryder ? vad fan snackar du om

Tänk att det inte är första gången nån kallar dig de....dra dina egna slutsatser Cowboy!
BAHA!

2009-02-01 21:39
IDIOT - ja du har kallat mig det, men jag skiter ärligt i vad du säger, du söker bara jidder, säger. du kanPMa mig för du värkar ju va jävligt kaxig här, såg ju innan när du skulle snacka tidigare i tråden, hur mycket du visste.

easyking, ja tycker inte det är coolt alls, bara kul att se hur alla blir så skärrade av detta, när kartellen folket är yrkeskriminella, vad tror folk egentligen? YRKESKRIMINELL.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-01 21:40
sebbes taxi rån va ju fyllesak, lika som folk suttit inne för grova misshandlar t.ex, inget speciellt liksom. vad det har med hans kriminella bana och göra har jag ingen aning om?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-01 23:06
du ser ju verkligen upp till dem.

"du kanPMa mig för du värkar ju va jävligt kaxig här"

ska du sätta honom på plats genom PM eller? HAHA
http://www.goteborg.se

2009-02-02 00:27
Kan någon berätta vad som hände med den där taxi grejen, har aldrig riktigt fattat det
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-02-02 12:17
hmr- nej jag ser inte upp till dem, fan ere för trångsynt folk här, säger bara som det är.
ne han kan ju PM mig för å träffas, han värkar ju söka bråk han har hackat på mig hela tråden utan anledning efter ja satte han på plats tidigare.

2009-02-02 16:33
cocaine, dom frontade honom som att han suttit inne för dråpförsök och väpnat rån. men när det kom fram så var det en fyllegrej som han skäms över. varför fronta det om han nu skäms över det? först är det en äkta grej enligt dom, sedan är det skam. det är så folk uppfattar det. dessutom skiter jag i hans kriminella bana, jag skrev bara ett svar tilld ig varför folk reagerar som dom gör.

2009-02-02 17:40
ja vet inte va dom frotar eller något, jag säger bara till er att det e sånna här brott som e jävligt vanliga, inte precis som större skalan sitter inne för mord.

2009-02-02 21:52
Jag uppfattade det aldrig som att dom frontade med att han skulle suttit inne för sånt, dom skrev väl snarare inte vad det var för exakt...rubriceringen i rättegången var mordförsök eller ngt, men åklagare är ju alltid åklagare så det är väl inte oväntat...aja, nog talat det händer ju inget nytt av intresse här. sluta diskutera skit grabbar! slöseri med tid!

Dom som gillar musiken får väl hoppas på att han kommer ut så det blir mer, dom som hatar får väl fortsätta hata eller sluta bry sig så mkt.

2009-02-03 15:50
Cowboy: "satt mig på plats"?
BAHA!

2009-02-03 22:43
Dom spelar in en ny musikvideo som katrin schulman ska vara med i nu <(^^,)>

2009-02-04 15:24
riktigt bra musik !!

2009-02-07 11:39
Hatarna Hatar Oss är en favorit.
Respekt till alla som kör sitt egna race.
http://www.myspace.com/twoismagic
zuzpeqt.narkotikaroteln.org

2009-02-07 16:19
haha go cocaine cowboy sjukt kul o läsa dina inlägg.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2009-02-07 23:30
fan va alla hatar här inne..shiit. man kan tro att dem flesta är bögar här inne, alla klagar ju fan på hans utseende. va fan, lyssna på musiken istället för att sitta och störa er på hur han ser ut.

2009-02-08 01:44
Ingen har klagat på hans utseende vad jag vet, däremot snubbarnas klädsel.
hold your hands in the ayer!

2009-02-08 01:57
gawt nu var du korkad. kläderna är ju en del av utseendet.

har man lila uppvikt krage får man inte försöka låta häftig. kombinationen är komiskt och kan aldrig bli något annat.

Manager

2009-02-08 02:02
vill inte försvara sebbes handling eller något.. absolut inte.. men inte ens dom "tunga av dom tyngsta", t ex stiliga maffiabossar runt om i världen osv har en fläckfri bakgrund.. tvärtom, dom flesta har nog gjort skitgrejer när dom växt upp..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-02-08 12:52
fan va alla hatar här inne..shiit. man kan tro att dem flesta är bögar här inne, alla klagar ju fan på hans utseende.

Det är ju ändå svårt att koppla ord som "bög" till att folk ogillar deras klädsel.
Förstår bara inte hur en person kan tycka att det är bögigt.
Dessutom så syftar utseende mer på det kroppsliga (vad jag vet i alla fall).
hold your hands in the ayer!

2009-02-08 13:46
Haha frågan är väll inte om hela den där förortsgrejjen är så jävla uppblåst.. oavsett om man bor i förorten så kan man ha gott om pengar och leva bra.. förfan gratis skola i Sverige så vem fan kan inte lyckas om man verkligen försöker....

därför jag alltid pissar på de svenska jävla "förortsrapparna".. Amerikanskt skit orkar man iaf lyssna på, ligger lite hardcore där när t.ex skolorna inte är gratis.. Och dom har så mkt vänster politik att vi inte ser den även om vi står på ett berg och tittar åt vänster..

Sedan kan man väll klaga på Sverige hur fan man vill... men förortsrappen är ett jävla skämt om du frågar mig, gangsterrap är bra.. förortsgrejjerna kan folk bara släppa
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-02-08 14:05
Till Kartellen och alla era groupies:Jag har aldrig skämts för vad jag tycker, jag står för att jag tycker att ni är en skamfläck på musikkartan. Diskussionen om hurvida ni är äkta yrkeskriminella skter jag heligt och fulständigt i, folk får väl göra vad dom måste för att överleva liksom MEN jag har något emot människor som blir hyllade för musik som inte förtjänad att bli hyllad. Ni kan inte rappa, skriv en jävla bok istället. Det är min sanna åsikt och om det inte smakar så skjut mig då, ni har ju gjort det förr när det inte passat uppenbarligen.

2009-02-08 14:21
Allt skitsnack av div. skvallertanter ang. klädsel och gammalt skit om en rappare i Kartellen på denna tråd är så sjukt lågt att man trodde man läste kommentarer i svensk damtidning!

2009-02-08 14:56
DMAt P17

word

Producent

2009-02-08 17:01
Eller hur, vem fan bryr sig om de är äkta eller kriminella? Gör lite vacker musik istället. Lär er rappa.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-02-08 17:31
Dopeness : tack för stödet^^

2009-02-08 19:29
det är inte bara kläderna som folk här inne klagar på. det stod typ något om Sebbes kinder och att han likna dumbo.. haha. avundsjuka eller något?

2009-02-08 19:38
Jockesflicka F19 det säger väl mer om dig än om dom för att du ens tar åt dig.
Jag förespråkar raka rör men jag kan hindra folk från att vara trångsynta och ytliga lika lite som jag kan hindra folk som uppenbarligen lärde sig rappa på nåt träningsläger för barn med"speciella behov" att släppa sin musik. Visst, man kan smälla till en människa med orden "du ser ut som en grevéost och ditt huvve luktar häst" förutsatt att människan är 5 år gammal och förstandshandikappad men jag rekommenderar ärlig kritik för bästa effekt.

2009-02-08 20:48
jag fattar inte ens vad du menar. svenska tack

2009-02-08 20:51
Jag menar att om dom vill hålla på och tjaffasa på dagisnivå så låt dom, det är ingen som tar nån nämnvärd notis om dom iallafall.

2009-02-08 20:54
nej men man stör sig på denna sidan, det enda folk gör är att hata. precis som att dem kan göra allt så jävla mycket bättre. och då skriver jag min åsikt . sen behöver inte alla gilla den. men skiter mest i vilket

2009-02-09 13:06
Kartellen är punk som fan och ni som inte förstår det behöver inte lyssna. Sure, jag tycker också det finns en bit kvar i många av deras låtar, både rapmässigt och beatmässigt. Det gäller inte alla låtar men en hel del, förstår bara inte varför det spelar någon roll, jag tror aldrig jag lyssnat igenom en platta eller ett mixtape från någon artist och tyckt att alla spåren varit genuint överdope.

Sen tror jag att man måste vara äkta för att förstå fullt ut. Man kan säkert uppskatta både musik och texter och kanske även relatera till mycket även om man inte är det, men det viktiga här är ju bara att sann förståelse ger fler aspekter att begrunda och med fler aspekter inblandade kan ju vågskålarna balansera annorlunda. Det är med andra ord inte bara det tekniska som är viktigt, det finns en helhet bakom som gör att man ändå kan uppskatta trots att det kanske inte är det fetaste man hört.

Sen handlar inte äkta eller oäkta om hur tuff man är, inte för mig, inte på det sättet som de flesta tänker. I viss mån handlar det om tuffhet men det behöver självklart inte innefatta automatkarbiner och transportrån. Äkta innebär att man kan fokusera, se klart och tydligt framför sig vad man måste göra i en situation och sen helt enkelt göra det utan att låta något komma emellan. En viss bakgrund är säkert inte absolut nödvändigt men jag tror att man får det mer eller mindre automatiskt när man växer upp med otrygghet, det går nog inte att förklara om man inte redan själv känner men när hela ens liv har präglats av en otrygghet (som kan bestå av allt från brist på pengar under uppväxten till vetskapen att minsta snedtändning i förmyndarnas huvuden kunde kullkasta hela tillvaron) så tror jag att hjärnan utvecklas annorlunda, tränas upp nästan, ger en färdigheten, möjligheten till den typen av fokusering som jag ser som äkta. Det behöver alltså inte vara äkta att "spränga transporten", jag känner t.ex. att det inte riktigt är det jag vill dra och göra nu alltså. Däremot är det fan äkta att inte låta det bli en mental spärr som hindrar om man måste. Och självklart gäller detta inte bara olagligheter, det är precis det som är grejen. För typiskt oäkta individer handlar det enbart om olaglighet, det förminskas till en tävling - min pappa är starkare än din, jag kan begå grövre brott än du. Egentligen handlar det ju bara om att man inte låter något stå i vägen, varken individer, mentala spärrar eller lagtexter. Det är ingen vits att urskilja bara ett av de exempel som inte är något hinder när man känner att man verkligen måste. Det kan lika gärna vara att ha balls nog att plocka upp luren och ringa den där bruden man träffade ute för ett par dar sen.

Blev ju kanske lite väl mycket utsvävning här men ja, det är vad jag känner inför Kartellen helt enkelt. De har en del tekniskt kvar att önska, för mig som lyssnare, men jag gillar Kartellen skarpt eftersom deras go get mentalitet är odödlig. Börjar komma av mig, dags att snurra :P

2009-02-09 13:18
SZE P26: jag respekterar din åsikt även om den var lång, men jag delar den inte.
Antagligen för att jag inte gillar punk, men väl talat.

2009-02-09 14:19
För typiskt oäkta individer handlar det enbart om olaglighet, det förminskas till en tävling - min pappa är starkare än din, jag kan begå grövre brott än du.

Det är precis det där Kartellen utstrålar till 110%

2009-02-09 14:28
Nej du måste bortse från texterna ibland, läsa mellan raderna och se helheten.

2009-02-09 16:16
Men jag förstår inte riktigt hur folk kan gå med på det? Det är kanske den första "riktiga" gangsterrap gruppen i Sverige, där sticker de ut lite. Men när det kommer till det musikaliska, hur de framför och målar sina texter, känns det rätt torrt och oorginellt.

Ibland betonar de hur hårda de är och att dom knullar världen, ibland hur synd det är om dem för att de är i skiten. Känns som att de bara tar alla typiska amerikanska gangsterrap texter och skriver om på Svenska.

2009-02-09 16:47
kartellen 4 life

2009-02-09 18:33
Hur jag känner gällande det tekniska har jag redan skrivit tidigare, däremot är det väl ganska självklart att vissa låtar "knullar världen" och andra handlar om skit? Livet är outgrundligt, ibland flyter allting på. Man kommer in i ett sjukt flow där allt funkar, cashen kommer in, det går bra med brudar, man kanske fixar nån utbildning man slitit med eller vad som helst. Alla planer man har går i lås helt enkelt, då är man odödlig och att uttrycka det i en låt är ju inte speciellt märkligt.

Sen ibland är det ju tvärt om, allt skiter sig. Det tar slut med bruden, man blir av med ännu ett kneg, snuten vill gräva i parketten och så toppar man allt med att få stryk av ett gäng i nån jävla gångtunnel och allt man kan tänka på är att man måste hinna fixa en kontoöversikt på banken innan de stänger för annars lackar soc ur och så vidare. Skitsamma vad, att livet suger rätt hårt ibland kan ingen förneka och att censurera bort livets dåliga sidor bara för att det går bra vissa gånger tror jag inte på, varken i verkligheten eller på ett mixtape.

2009-02-09 20:52
SZE: Jag tror jag förstår dig, även fast Kartellens stil får mig att "backa bort" lite. Inte pga rädsla eller dålig musik utan pga av lite väl mkt flashande och något skev syn på samhället. Det är underbart att någon slår med full kraft underifrån, men kom igen, alla gör sina egna val. Polisen är inte enbart till för att jävlas med folk. Och det finns jobb till folk som inte har långa utbildningar eller svenska föräldrar. Men man kanske får vara beredd att svälja sin stolthet ett tag och jobba som en slav för en skitlön, för att sedan förhoppningsvis klättra sakta men säkert upp på stegen. Eller så är man den coola killen från orten man alltid sett sig själv som och vägrar jobba som brevbärare, städare, osv, och istället väljer att bryta mot lagen för att hastigt komma till toppen på stegen, med risken att man trampar fel och faller till marken.

En tjej droppar en skön kommentar på deras blogg angående nya låtsläpp, hehe:

Fan vad nice... oppas dock att låten om oss "laideis" inte är något jävla smör skit... Hoppas mer på "I fuck u all 4ever and u all are hoes" Hehe U got the point... Ni passar inte in att sjunga en jävla smörlåt för oss tjejer! haha Well u got the point and hope u don't get pissed of now! One love 2 all of u!

Inlagt av Sandrita på lördag, februari 07, 2009 - 11:44

2009-02-09 21:20
Capkillah, å andra sidan så snackar dom ju mest om just sitt eget liv, o vem fan vill anställa nån som brevbärare om den har 20 torskar i ryggsäcken... Det luktar liksom inne på anställningsintervjun

2009-02-09 21:47
Läs Ulrika Byes krönika i DN så kan ni sen dra era slutsatser om den verklighet kartellen förmedlar i sina låtar....

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=882087

2009-02-09 22:00
"skev syn på samhället" ?
tycker dom har en rätt klar bild av hur samhäller ser ut och "fungerar" för rätt många här i landet.
"Lösningar" finns ju i var mans mun.
Läs själv vad dom skriver på sin blogg:
"GRISAR ANVÄNDER ORDET NEGER SOM INGENTING...
...och dom verkar inte skämmas heller"..... etc. etc

2009-02-10 02:24
Folk e avensjuka på att kartellen har lyckats. Kartellen e grabbar från orten som för några år sen inte hade några pengar, fattiga som jag o alla andra grabbar i orten, men insåg det enda utvägen är brott. Det va sverige som gjorde till vad de är idag så De gjorde fett med cash och får de inte visa upp sina cash då? Dom garvar åt staten. Systemet har blivit penetrerat. Snuten vill hämnas och försöker sätta dit de för minsta lilla. Kartellen lyckades iaf som 90% av whoa inte har gjort och kommer aldrig göra.

Säg inget om ni inte vet något.

2009-02-10 13:37
Tvärfet P25
Word :)
http://www.myspace.com/bigdomilicous

2009-02-10 13:49
Fan vad jag håller med både DMAt, NC och hmr-

2009-02-10 18:16
Asså Ärligt!! var fan i helvete kan jag få Tag i " Kartellen - PrOGramrebeller Ft Jacco & Aki ?? Snälla skicka länk Peace PS. Jag har försökt på alla fucking sidor som finns hittar inte Downloaden :( Pz

2009-02-10 19:13
big upps till kartellllen!!!!!!!!!!

2009-02-10 19:54
vadå taxi rån? ja fick höra att dom tog spring nota från taxin men taxi chaffisen var militär och utbildad i närkamp och började misshandla den ena och sebbe vända till taxin igen och cutta taxi chaffisen,rätta mej om jag har fel.

2009-02-10 19:57
hiccory: Jo visst, dom kanske känner sig "fucked for life", pga av deras tidigare val i livet och det är ju trist, om dom nu inte VILL leva det livet. En kompis till mig har också suttit ett par år, precis som Sebbe och Kaka, men nu har han fått in en fot på mitt jobb pga mig och det krävdes inga betyg, prickfria register, eller annat.. det enda som krävdes var en kille som ville jobba. Nu håller han på att ta lastbilskort mha mitt jobb. Dessutom finns det chefer som inte själva är fläckfria som vill ha folk som jobbar.. städjobb, golvvård, rivare, byggare. Men att söka jobb hos t ex Posten kanske inte är det bästa. Sen ska man ju kunna föra sig framför en evetuellt blivande arbetsgivare också, om man överhuvudtaget vill ha chans att få ett jobb efter en arbetsintervju.

arbetaren: Jag vet inte vad jag ska svara på det. Att en polishora säger neger, ja poliskåren består säkerligen av en massa äckliga råttor, precis som resten av befolkningen. Men det är klart, går ens business ut på att beckna ladd till hela Sveriges befolkning eller råna värdetransporter så har jag full förståelse för att man inte vill se en enda polis vid liv. Skulle inte jag heller vilja. Men att bilstereo-tjuvar, personrånare, brajrökare och andra vanliga killar inte kan se att samhället förmodligen skulle se värre ut utan poliser är bara tragiskt. Nästan alla killar gör lite småbus under sin uppväxt. Var fjärde av oss hamnar i rättegång. Men det är sånt man får ta tycker jag. Sen är det bara ren tur eller otur för vilket bus du torskar för. Har du otur får du ett par år för en skitgrej, och då ökar förmodligen chanserna till att man kör vidare i samma spår.

Tvärfet: Jag är inte avundsjuk, jag gillar deras musik. Men jag tror att du har fått något om bakfoten. Du skriver att man inte ska snacka om man inte vet. Du skriver att Kartellen var fattiga för några år sen men nu har dom fett med cash och ska självklart flasha. Det räcker väl med att du läser den här tråden så har du svar på att Kinesen hade feta cash långt innan "Kartellen" ens var påkommen, och grabbarna som står som frontfigurer i gruppen är fortfarande inte rika. Så alla R8:or och andra feta bilar står förmodligen inte parkerade i Sebbes eller Kakas garage. Eller det kanske dom gör, men det är inte deras. Flasha med andras egendom kan vem som helst, till och med jag.

2009-02-11 11:04
Tänk på en sak också...det är inte sååååå många som blir rika på brott heller, dom flesta bränner allt (oavsett hur mkt det är) utan att investera hehe!

Det är dock totalt skitsnack att brott skulle vara enda vägen ur orten eller att skaffa cash om man har vart kriminell innan osv...vi bor i Sverige för fan, här är nog mer eller mindre allt möjligt...vi har fan det bästa möjliga systemet man kan ha!

Jag kan tänka mig att skolorna i förorten kan liknas vid rosengårds, sämre lärare, bristfällig integration, dåligt med extra hjälp bla bla bla....jag tror det är mkt svårare att finna styrka att göra ngt av sig på sådana ställen därav arbetslösheten men jag tror att vill man så gör man det utan problem, det krävs bara motivation.

Samma som med polisen, visst kan man hata individer inom poliskåren, finns ju as överallt vi har ju med människor att göra men alla poliser är ju inte svin...tro det eller ej...sen att du inte behöver bli bästa kompis med dom för det är en annan sak. Jag tror på allvar att jag träffat fler OK poliser genom åren än idioter men man minns dom onda mer bara...

2009-02-11 12:39
Kort version

Jalla jalla allting åt alla!

Lång version

Givetvis beskriver man världen utifrån sitt eget perspektiv som man byggt upp med tiden. Man formas till att se världen på olika sätt beroende på de förutsättningar man fått i livet, vilken uppväxt man haft, erfarenheter..

Detta är absolut inte riktat mot någon specifik här på Whoa, men jag tror ärligt att många som ratar Kartellen (alla från råhäftiga underground hiphopare till Svennar på fester hos råhäftiga underground hiphopare) gör det för att de inte vet. Jag tror inte att de vet att det finns så stora klyftor i vårt samhälle som det gör, alla är medvetna om att de finns men jag är övertygad om att de flesta inte inser hur extremt dåligt många har det här. Jag snackar inte om ohyra som kryper under tapeterna i Rosengård, Rinkeby eller Bergsjön... jag snackar om ohyra som kryper under tapeterna i Helsingborg, Klippan eller Östersund. Problemen är, tyvärr, inte begränsade till de genom media ökända supergangstaorterna. Hade de varit det hade problemen varit hanterbara, då hade man med god vilja och god politik kunnat förändra, förbättra och slutligen utrota fattigdomen här på hemmaplan.

Men medan tidningar och TV exploaterar vissa orter som exempelvis Rinkeby eller Rosengård för att sälja lösnummer och förlänga sina extrainsatta kravallsändningar frodas samma problem överallt. Sure, det var i Rosetown de hade kravaller, inte på Plantan i Hbg men kravallerna är å andra sidan inte ett av problemen, de är bara resultatet. Alltså är problemen som vissa orter blivit kända för egentligen nation wide och följaktligen kan vi mer eller mindre utgå från att ingen egentligen arbetar med att lösa det här. Vi människor gör oss en otjänst när vi flashar med rymdresor, tänkande bilar och kärnvapen, då blir det inte lätt för våra politiker att spela dumma när de inte kan styra jämförelsevis skitproblem här nere på jorden.

Med andra ord. Cashen kommer alltid regera och gå först, inget kommer att förändras. Media kommer alltid vara business precis som all annan business, deras grej är att förmedla nyheter men självklart står pengarna ovanför på priolistan. Att det finns gott om artiklar om både kravallerna och stadsdelen (Rosengård) som inte innehåller en enda lögn spelar ingen roll, det finns fortfarande inga artiklar om Plantan. Det gäller att separera grejorna, räkna bort media och deras rapportering det är en egen grej i sig, de kör bara sitt företag precis som Biltema.

Så vad finns då kvar för en vanlig Svenne? Han har räknat bort media nu, om det som står är sant eller inte spelar ingen roll för det står ändå inte om allt. Det finns ingen helhet, bara tunnelseende. Om något är med i tidningen existerar det, men bara det, och bara då.
Medialös, och inte känner han någon hemlös, har aldrig sett heroin, hans kontakt med polisen är obefintlig eller åtminstone obetydlig, han har aldrig blivit knivhuggen i sitt eget hem, han har aldrig tagit hand om en sönderpixad polare, aldrig haft razzia. Han har dock SETT allt det här, om och om igen, i amerikanska filmer och serier på TV. Hans enda relation till den här verkligheten är alltså påhittad, man kanske inte ens kan klandra honom för att han sen upptäcker Kartellen, hör texterna och bara "fy faan vad lökigt, de har bara snott raptexter från USA och gjort om till svenska"?

Förstår man inte så kan man nog inte riktigt uppskatta texterna i låtarna, försök se på en otextad film där skådespelarna snackar ett språk du inte kan, det ska ganska mycket till för att man ens skall kunna känna efter om man kan relatera till storyn eller inte.
Insikten av att man bara lever en gång kombinerat med insikten av att ingen annan kommer att hjälpa en "att lyckas".. vad gör man? Tar man saken i egna händer eller nöjer man sig? Det är inget fel att nöja sig, men de som gör det tenderar att glömma att alla inte är beredda att göra det. Kalla det stolthet, kalla det dumhet, spelar ingen roll, så funkar människan och världen borde vara anpassad för hur människan funkar och inget annat.

Jag är dock inte sen med att hoppas på kommande Kartellenspår som fokuserar på de bra sakerna i utsatta områden och allt som är bra med gatan. För det finns mycket, jag skulle inte flytta från min ort eller ens min gård för allt här i världen, jag ser hur mycket stängsel och larmskyltar och patruller och murar de har i rikemansorterna här hemma. De är livrädda, inte bara för "oss" utan även för varandra. Gemenskapen och förståelsen där jag bor kan jag däremot inte ens tänka på att leva utan och det är gemenskap och förståelse jag tänker på när jag ser på Kartellen som helhet.

Ni som har svårt att läsa mellan raderna i texterna, sluta lyssna, fundera på varför Kartellen finns överhuvudtaget istället.

Peace