Närfan ska den här jävla tråden låsas?
mok vurban
Hej,hej! Blev mäkta förvånad att se mitt namn i en tråd om Kartellen. Ärligt talat så är jag väldigt,väldigt osäker på varför dom e sura på mig men jag antar att jag varit full o dum o sagt fel sak till fel killar vid fel tillfälle-en liten specialitet jag har. Men oftast e jag glad o snäll bör tilläggas. Om det handlar om den gravt blöta kväll som jag tror det handlar om så är min minnesbild följande: Några grabbar är jättejättearga på mig. Oklart varför . Jag gormar o svär på jamaikanska. En tjej räddar mig från att få fett me spö. Slutkontentan är i alla fall är att jag ber om ursäkt om jag har upprört någon, har absolut inte varit min mening. Ja, det va väl det jag hade att säga om saken. Tack för ordet! Och Peace n love! mvh Eye N'I
Haha du borde fått en smäll bara för att du "gormade o svor" på jamaikanska för det hade kunnat göra vem som helst "jättejättearg" (som inte är WiGgErR)
Haha respekt till Eye N I för du fortfarande inte spottar i flaskan, blir väl en "anektdoter 2" så kan du väl iaf fp spotta en vers om denna superkväll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan vilken pajkastning i tråden. det är fan bara musik o inte nån tävling om vem som vet mest om rapparna,vem som är gangster på riktigt o vem som snackar skit o fan vet vad. alla verkar tycka någonting i alla fall.
lååååååååååååååååååååås! hälften av allt snack är off topic?!
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Phillae Och ditt skitinlägg höjde off-topic procenten. Låt tråden leva, för kartellen kommer inte försvinna imorn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Xtremesia Ditt inlägg är ju skit på skit, så håll käften istället, jag tror alla fattar det du skrev, ren logik. Det jag hoppas är att denna tråden kan låsas och (eftersom kartellen verkar vara ett intressant samtalsämne) öppnas på nytt. På så vis slipper alla som kommenterat ha den på aktiva hela tiden man blir ju deppig när man ser en tråd uppas 800 ggr genom diverse onödiga (men också bra) skriverier.. Förstår Xtremesia och alla andra ignoranta fucks detta nu eller? :)
jag orkar inte lasa igenom hela traden sa jag fragar.. Vad for film har Sebbe varit med i och vad va grejen med spela fiol?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
vilken låt är den här texten från? "släpp den där väskan, och det jävligt sakta" nån som vet ?
hehehehe spela fiol
Spela filo, gitarr, flöjt....
stop bröd!
helst block flöjt hehehehe det är mest hiphop gangsta yo även banjo å munspel respekt
wow...den här tråden har mer inlägg än Frondatrådarna...haha
jag tycker själv inte att kartellen är det minsta bra, och förstår inte hur denna tråden inte låsts än iomed att det är sjukt jävla många oseriösa inlägg och allt, hade det varit om nått helt ämne hade den ju säkert låst förlänge sen.. tycker inte kartellen förtjänar den hypen dom fått..
fbg
om inte en gangsterrap grupp som finansieras av en av sveriges tyngsta och mest respekterade rånare är värd hypen, vilka är då det?
hur går det förresten ihop att göra som hälsning till högern och samtidigt ha emd Mofo på sin platta, sveriges enda rappare som hyllar reinfeldt och högerpolitik
easyskanking P22 1. Låten gjordes långt innan dom "hooka" med mofo 2. Läs på lite innan du snackar så kanske du förstår varför..
det är ju fortfarande grav dubbelmoral.
Blunted in stockholm
varför ens blanda in politik i gangsterrap?
Läs på deras myspace nån fråga om höger grejjen, dom sa till mofo att han borde lägge ner det då sa han att han bara drev !
aina_spanar utan politiska budskap är gangsterrapp ganska värdelöst imo. fan va folk vänt på den skiten. när gangsterrappen kom från gatan var det ju mer för att politikerna skulle höra dem än att flasha med sin skottsäkra väst och sina kriminella handlingar. tycker fan att skiten börja spåra ur....
http://www.goteborg.se
hmr- snälla...gangstarap utan något uttalat politiskt budskap har funnits i mer än 15 år. att man riktade en känga mot snuten och regeringen lite då och då förändrar inte det faktum att typ 80 % av innehållet var typ...skryt och dödande.
De dee.. borde inte öppna munnen... men fuck loord vad folk babblar!!!!!!! alla vi musiker gör vår grej! som en annan sa i forum.. alla vi som bor i slum har inte upplevt det dom gör... Handlar inte hip hop om att Representera/Stå för det man tycker/berätta om sin vardag/ det är det grabbarna gör... folk som sitter o skriver de ena de andra (GATA HIT O DIT) om ni viste vad som finns i undergjorden så skulle dom flesta säket bajsa ränder i kallsipperna.. värklighet!!! men sammtidigt måste vi alla respectera varandra ... jag ser inte ner på nån för att han el hon alldrig gjort brott.. vi alla väljer våra vägar att gå... att köpa en länk för 500lax eller bidra till folk i orten?? klart som fan att jag skulle köpa min kedja!! fan det e jag som ofrar mina dagar på kåken!! dom hånar svenska polisen o staten som ingen annan har gjort tidigare i swe.. Och det förtjänar dom Stort!!!! MEN sen förstår jag att vissa ungar ser det som tufft! och det e fuckt! för det finns inget som e tuft.. Stress o stress de vardagen.... men då finns det sånna som jag som vänder på steken o skriver musik för dom grabbarna som tycker det är tufft eller för dom som står på kanten till att hoppa eller dom som e vilsna.. öppnar hjärtat o delar med sig av sin erfarenhet på ett posetivt sätt!!! Ta den andra vägen!!!! men som jag sa vi alla har rätt o säga vad man känner o tycker... Bara Kärlek!!!/ NANO
hmr: vill du ge några exempel på artister
Läs på deras myspace nån fråga om höger grejjen, dom sa till mofo att han borde lägge ner det då sa han att han bara drev ! Låt han vara lagd åt de hållet han vill.. vilket samhälle.. Kanske ligger lite tanke i hans åsikter, han förväntar sig kanske lite rikedomar och då är högern rätt för honom.
Kartellen ni dödar.... väntar på skivan asså.... Den kommer bli tung MVH
www.barabazz.com
Vart har dom hittat och kopierat sin logga ifrån`??
stop bröd!
En fråga är ju varför Kartellencrew ikke är bannad?
Dom använder bara whoa som "media-träning ", då kan man inte bli bannad för något som hiphop_pojke P13 skulle bli bannad för. Då får man göra lite som man vill ;D Men seriöst så skadar inte lite ödmjukhet mot folket här, ett bättre bemötande har ingen dött av. Man behöver inte "dissa " alla som inte håller med en, eller komma med dolda verbala hot. Har man valt att vara Sveriges svar på "NWA " så får man tåla att folk kommer tycka olika om ens musik/grupp. Bara en liten tanke..
hehehehe dom vågar inte banna dom fattar ni väl
Skickade ett mail till Howser (enda jag kom på) och fråga om det beteendet bara är okej för just den användaren, eller alla. Fick tyvärr inget svar, så man kan väl ta det som att dom är skraja helt enkelt.
Eller tog jag kanske kontakt med helt fel person? Är väldigt ny på sidan. Men ett svar av Webmastern borde man ju kunnat få.
Ska bli kul vad sebbe säger att snuten gjort med honom sen när han kommer ut....haha
stop bröd!
Blev inte den här tråden låst?
sebbe är det han som är i musikvideon tillsammans med den andra kaka? har han åkt in? snacka om 15 minutes of fame.. inte för att famen har tagit slut men roligt att få njuta av den längre en ett halvår?? dags att lägga av me laddet kanske
han har inte åkt in, han sitter häktad.
ja det kanske jag glömde säga...hehe! men dom lär trycka på han en del, det är pga kartellen han sitter häktad påsåtås de för dom vill tysta ner han....
stop bröd!
underbart med alla "pubertal-politiska" kommentarer här.. mmmmm... något som är värt att uppmärksamma är hur långlivad och låg diskussionen är i den här tråden. påminner väldigt mycket om den gamla "g-unit-tråden" i "utländsk hiphop". intressant hur mycket hype det till synes är kring kartellen...
flensmormor: På vilka grunder tycker du att dom ska bannas? Bara nyfiken.
Några inlägg högre upp, ni som "sluta lyssna på kartellen" efter ni fick höra om när SEBBe hade huggit ner någon chaffis... "jag kan itne tro de hugga ner en arbetar broder bla bla" det är yrkeskriminella, precis som dom säger, känner du nån ykreskriminell? det är inte precis fina pojkar som klipper en transport då och då och sen lever svensson liv, vad trodde ni om dom egentligen? kan säga det finns MYCKET värre saker än att hugga ner nån jävla chaffis.
hehehehe cocaine cowboys aka dick ryder.... varför försvarar du en sån handling genom att säga det finns mycket värre saker? det är fortfarande pissluffigt?? framförallt när man har nått ändå en sorts "laglig" framgång, men kan ändå inte hålla sina smutsiga fingrar borta från sånna handlingar... helt ärligt tror ja dom högre upp i kartellen hierarkin skäms för det han har gjort... fast det är klart det bidrar ännu mer till deras O.G image och stärker den och gör att dom får ytterligare lite hype så lite positivt e det... njut av din framgång på kåken
Kommer väll bli anklagad för dickryder och massa blaj nu men någon måtta får det vara. herregud vad folk är efterblivna, är det ingen som har gjort något skit som man har ångrat efter? alla har väll hamnat i bråk efter en blöt utekväll och ångrat det dagen efter? aina_spanar> så du tror att sebbe högg chaffisen förra veckan eller? Om du hade läst artikeln så skulle du ju kunna se att han redan har suttit för det, således är det här något som inträffa för ett rätt bra tag sen, typ 3 år.
.........................
azar aaa klart alla har hamnat i skit men nån gång får man väl växa upp?? efter en viss ålder kan man inte acceptera vissa "misstag"??? det fattar du n og innerst inne... ber om ursäkt att jag inte hänger me i svängarna pallar inte läsa artiklar o så följer bara de som står här lite i tråden.... men jag fattar inte sitter han sebbe nu eller inte?? och om han sitter va e de han sitter för nu då??
Ni som pratar om taxi-incidenten: Det är klart att det hänt värre saker i kriminellas vardag. Om man ska tro media och domstolar så har dom ju iaf ett par mord i bagaget. Kartellen själva länkar ju till "maffiamord" och grundaren sitter ju för anstiftan av ett annat mord, så visst har händer det värre saker än mordförsök/grov misshandel. Det som skiljer en kriminell och en vanlig medmänniska, förutom själva handlingen, är hur man ser på det i efterhand. Nu var det inte Sebbe själv som svarade på DN's artikel, men den som skrev ett svar på myspace-bloggen fick det att låta som att det var helt rätt gjort. Chaffisen var ju "utbildad militär bra på närkamp" (vad har det med saken att göra?) som även var bra på att avväpna folk (tydligen inte eftersom han fick ett hugg i ryggen), och det var han som fick tag i Sebbes polare och började misshandla honom när dom försökte blåsa honom på taxinotan. Spelar man HJÄLTE som Kartellen tycker att chaffisen gjorde så förtjänar man att få en kniv i sig. Lustigt resonemang tycker jag.
när kommer en kartellen 12/ep/lp på vinyl då? :)
aina_spanar - vilket snack va? "dom äldre" i kartellen har garanterat gjort smutsigare och vidrigare grejjer i deras ungdom, våld är vardag för yrkeskriminella och att hugga ner någon vare sig det e en chaffis eller vad fan som helst.
Dick ryder ? vad fan snackar du om
cocaine, men nu ere så att sebbe och kaka är dom som gör musiken och är frontmännen för kartellen. och frontar man dom som yrkeskriminella som suttit för väpnat rån och dråpförsök och det visade sig vara ett smutsigt taxirån på fyllan så får folk en annan bild av det. hur coolt du än tycker att den verkligheten är.