I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-18 03:48
AJDE kompis (request)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist

2008-10-18 12:01
Vart slänger du upp 100gubbar då ? här eller myspace ?
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2008-10-18 12:16
legenden har alltid varit tung..han som lärde mig hehehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-18 21:08
intressant att folk är så förvånade och upprörda över en grupp som kartellen, om man kollar på staterna så känns detta som en naturlig utveckling av svensk hiphop som jag tycker är long overude på gott och ont, dags för den svenska kommersiella (kommersiell i detta fall - STORT mediacoverage) gangstarap/blingbling-eran! förortskidsen och villakidsen kommer säkerligen koppa skiten, bara att gratulera till att ni är först ut på sådan här stor skala
chase the clouds away

2008-10-18 22:05
Väldigt intressant måste jag säga att legend står för beatsen till mixtapet, jävligt bra grejjer kommer det bli.

Ser fram emot det som fan!

2008-10-20 09:32
kartellen e hela grejen
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com
Manager

2008-10-20 13:49
legend:D
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-10-22 14:48
Var ett tag sen man va här inne, Kartellen stiger in i spelet med bravur! Nu börjar svensk rap det bli riktigt intressant, let the games begin!
U wanna war, Ill take U to war!

2008-10-22 14:59
Nya låtar uppe!

2008-10-22 18:30
Jag tycker kartellen har en stil som går hem hos dom flesta inom svensk hiphop men dom blir hatat också av en del, så är de och dom växer å blir större.. alla hatare mot kartellen, se dom som musiker!! Dom har en nivå som håller klassen, dom gör ändå skön musik.. Dom har de där med skapande och sköna låtar och dom utvecklas.. Första gången jag hörde dom utan att se några "gangster bilder" på dom och deras smycken så tänkte jag "shiit asså, dom har boysen kan göra musik" sen såg jag bilder å shiit från deras myspace och min syn blev lite anorlunda, men vafan dom vill få ut sitt budskap till sina lyssnare och det är bra, dom lyckas med de också.. så till kartellen, ni kan er grejj och fortsätt med de!! Ser fram imot att få höra mer från er grabbar!

2008-10-23 04:42
dom är som pdc, sms, b6 slash loz, bad breed ent eller som typ 100 andra i england, bara att vissa kanske tycker att det låter bättre på engelska, men samma sak typ, jag bryr mig inte, diggar deras rap, enligt mig så är reality rap tidlös och skiten har funnits innan, kom till gbg, så gött med mer hård skit, saker utvecklas, ni som klagar nu kanske älskar det om ngt år eller tre, bang bang

det är illizit
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-10-23 05:39
en sak till, samma sak hände/händer i england nu att grupper dyker som har anknytningar till div olika gäng (egentligen små local estate crews) som har gjort skit och försöker komma ifrån det, men i vissa fall även kanske måste hustla för dom har inte så många andra val, jo vad händer då, dom får all skit för allt som händer bara för att dom snackar om sanningen samtidigt som dom försöker och just nu lyckas väldigt bra på att bli störst coh legit, men ta en snubbe som inte direkt har ngn erfarenhet av nämnda ovan som en sk "urban" direktör satsar på och tex sätter en tech9 och låter han spela in en massa gangsta skit, då är det helt plötsligt ok, urban är förresten industrins coh vissa rika vitas namn på svart och till viss del latinsk musik, dom använder det ordet för att nästla sig in i våran marknad och sedan ta våran skit och inte ens ge oss våran props, pengar eller nått, fattar ni, fucc urban, det är hip hop och/eller rap, finns en skillnad nämligen, och vi vet, samma jävla hat och även kärlek har vi fått utstå och får fortfarande göra som kartellen, det kallas truth bloccin, därför får sånna som oss kämpa extra med samtidigt veta att vi är veteranerna och dom sitter på topp i alla fall i gbg, bevisa motsatsen annars, men men, vad jag skulle komma till, för att ni ska fatta och förstå så köp, låna eller bränn en uk dvd som heter streetz incarcerated vol.3 och kolla vad pdc säger, det gäller oss alla, då förstår vi bättre, det räcker med hat och sån skit nu, det är dags att börja ändra på saker och ting, och vi ifrån innerstads slummen eller orten ska ha vårt eller så tar vi det helt enkelt, fan va det ska jiddras inom hip hop och rap jämnt, ingen har hjälpt oss, men alla andra wack dudes verkar ha alla möjliga cash snubbar omkring sig som ej är gata, medans vi bara får slå oss fram, i gbg var det/är gubb mm som starta och styr, i sthlm latin kings mm, i malmö don diego tror jag, sedan 80 talet snackar vi om, vad är det frågan om...

holla på migh ang dvdn ok
god natt och må bra, det gör ej jag, begravning igen på fredag, r.i.p emil aka epa
respekt till den stora energin som är allt

mvh pocca
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-10-24 16:37
äntligen några som håller det äkta.

2008-10-26 11:22
äkta? snälla motivera "äkta" kan bli kul.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-10-26 13:10
kohler, en "äkta-diskussion" är väl aldrig speciellt kul, inte ens näre handlar om märkeskläder från Thailand...

Tror du förstår vad han menar faktiskt, kan också förstå vrf du vill att han ska djupanalysera sitt utryck så du kan göra narr av honom...

2008-10-30 02:43
alltså,
alla har sin åsikt om kartellen dom gnäller men bara bakom skärmen för dom vet vad som gäller

word om jag får säga!

ska jag vara ärlig? kartellen är tunga aldrig hört sånna här texter beats osv i svensk hiphop någonsin iaf inte här på whoa (?) kartellen gör sitt för gatan och dom gör det jävligt bra
jag säger fuck alla hatare som inte vet va dom snackar om,

kartellen for life bre

pz sebbe,kakka,kinesen,chucky,woddy & alla andra! kärlek
Manager

2008-10-31 02:02
NY LÅT UPPE
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-10-31 11:56
hiccory

jag tycker bara de e förjävligt att skriva " äntligen några som gör de äkta" som om de inte finns dom som gör äkta hiphop i sverige redan? nej du måste vara gangster för att vara äkta? Som att masta ace eller common blir anklagade för att inte vara äkta, dom e ju fan inga gangstrar o leker inte kriminella heller.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-10-31 17:23
aså vfan är det med alla internetkrigare?:S WTF.. tycker ni det är skit? ge fan i att skriv.. tror ni kartellen bryr sig vfan ni säger? dom har fått så jävla mkt propps sen första låten kom ut så det är sjukt!dom tar tillbaka gangster hiphopen till sverige igen.. latin kings var feta.. kartellen kommer bli större!att ingen fattar.. alla hatare kartellen hade inte ens pissat på er om ni så brinner!det är tungt.. enda man lyssnar på är NWA och kartellen.. gangster rapp i staterna. och gangster rapp i sverige.. det är fett.. ger allt mitt stöd till kartellen!kommer backa upp dom överallt!hatar dom som ska komma o snacka skit.. glidit på räkmackan hela sitt liv!UPP för kartellen!F.T.PF.T.W

2008-10-31 17:55
och vi ifrån innerstads slummen

haha är det majorna du menar då eller? annars håller jag med dig!

2008-11-01 10:48
kohler.. aså han menar ju att dom har upplevt det dom sjunger om? wtf.. finns ju vissa som har glidit på räkmackan hela livet.. nån svensson svensson.. som sjunger om att dom gör brott å sånt! så han menar att kartellen är äkta.. dom gör gangster rapp..

2008-11-01 11:13
st4ndby:är du efterbliven eller? detta är ett forum, detta är en tråd och här kan man ventilera och diskutera vad man tycker (dom inte många vågar göra i verkligheten, därför finns internet) så varför skulle den sidan som inte diggar kartellen inte får skriva för? sen kan du och många andra tro att alla som inte bor i "förorten" har glidit på en räkmacka tänka om....

Sen säger en hel del att "gatan" inte har funnit i rap´n sen TLK :S? Ayo, blues, Gubb, Highwon, KEN osv osv osv....det finns många som "representerat gatan" genom åren och fortfarande gör de sen att dom inte har har rånat värdetransportet osv gör dom inte oäkta för fem öre!
BAHA!

2008-11-01 16:28
Kallar man svenssonliv att "glida på en räkmacka" är man ju helt jävla pantad.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-11-01 19:22
App P19: precis de jag menade ovanför ditt inlägg.....
BAHA!

2008-11-01 19:26
Har bara en fråga, typ när kommer mixtapet?

2008-11-01 21:19
äcklen.. håll klafffen.. kom inte hit å ät äpple!

2008-11-02 10:10
st4ndby:
bra att du kan svara för dig, hoppas du haft en trevlig helg!
BAHA!

2008-11-02 12:40
kohler

nej hehe men "äkta"- kommentaren kom från en 16-åring så jag står fast vid attu ville få han att motivera "äkta" mest för att göra narr av hela grejjen...

Jag håller dock inte med "nudax P16" om att "äntligen några som gör det äkta" men däremot kommer den här musiken som en frisk fläkt med tanke på alla pajjasrappare som får mest luft just nu på svenska, just D-stilen känndes played out när den kom i mina öron...

Orkar inte gå mer off topic, det jag tycker om olika stilar i svensk rap finns nog mer eller mindre sumerat i en diskussionstråd om Mange Schmidt om du orkar söka/är intresserad hehehe. Hur som helst jag förstod va du menar också. Out

2008-11-02 14:38
Nu går jag väl off-topic och sånt, men på grund av kommentaren riktad mot nån snubbe från Alingsås så känner jag mig tvungen att fråga; tror ni inte att kriminalitet, extrem fattigdom och allmän misär existerar utanför programmen? För i så fall är ni tråkigt nog nästan lika blinda som de som hävdar att det inte finns yrkeskriminella i Sverige. Det gör mig förbannad att se den sortens ignorans mot de egna.

Jag har aldrig varit ens nära att bo i ett projekt eller storstad men är ändå uppvuxen i en jävligt splittrad familj som levt långa perioder utan el/värme/varmvatten och under konstanta hot om vräkning/utmätning. Jag har ensam fått ta hand om mig själv och min lillebror sedan jag var ungefär 12, jag har flytt från verkligheten med hjälp av alkohol och poker och jag har tvingats ta till alternativa metoder när soc vägrat hjälpa.

Jag menar inte att jag är nån tung gangster, jag menar bara att det är jävligt kontraproduktivt och fördomsfullt att tro att alla som inte kommer från de fattigare delarna av sthlm/gbg/malmö är bönder eller medelklasslirare helt utan insikt.

2008-11-02 18:14
nä nä spotta inte på mig

2008-11-02 18:30
NuMessiah P21: damn har ni kortlek i eran hood :O
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-11-02 19:52
damn har ni kortlek i eran hood :O

Mm, fick stjäla ur kollekten i flera månader för att få ihop cash...

2008-11-03 13:58
mm, fick stjäla ur kollekten i flera månader för att få ihop chash..

Tänk på vad du säger nästa gång, sånt där är fan inte något att skojja om. Fjant!!

2008-11-03 17:32
Vad menas med jarak?

2008-11-03 20:12
yarak = kuk på turkiska

2008-11-04 12:24
Haha, sicket typiskt beteende. Kartellen får hype, och anonyma proffstyckare på internet sitter och spyr ut sitt avund. Inget ovanligt. Tragiskt, men inte ovanligt. Kartellen, namedroppa det här jävla dagcenterforumet i nästa låt.

FTW!

2008-11-04 15:57
"..alla har en åsikt om kartellen, dom gnäller, men bara bakom skrämen för dom vet vad som gäller..." sebbe

2008-11-04 16:20
klart man har pengar när man utför rån....

vi är överallt!

2008-11-05 15:56
förstår inte detta hatet mot "hatare", vad man än gör så finns de alltid folk som gillar och ogillar det man gör?
BAHA!

2008-11-07 23:38

2008-11-08 04:30
Kartellen är här. frisk luft ,som dom sa,vinden blåser åt ett annat håll nu.

entligen riktiga livsbaserade texter.

http://soundsof051.com/

2008-11-08 04:33
menar verklighetsbaserade

2008-11-08 15:05
alla barnen såg på film utan JahmalJR, för han hade flyttat till luleå
BAHA!

2008-11-08 15:55
nä de inte tillräckligt med ghetto o de kallt...

2008-11-09 00:19
fan dör aldrig denna tråd? :P
JKIBMM
Poet

2008-11-09 00:20
För att folk som du uppar den helt i onödan hela jävla tiden?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-11-09 02:49
Och sedan folk som virre, för han är en virrpanna (kl. 2.50 humor)

2008-11-09 03:31
Kartellen är här för att stanna!

2008-11-09 03:59
Syftar 100 gubbar till den s.k Alcatraz-listan?

LANGA SKIVAN!

2008-11-09 10:54
100 gubbar är killar som är 100%