I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-11-23 17:57
Otroligt vad mycket "åsikter" det finns om Kartellen som inte alls handlar om den verklighet de förmedlar i sina låtar. Har man t.ex. suttit isolerat i ett häkte i flera månader med all den oro och ångest det innebär (och för dom som inte fattar det är kan man ju fundera över varför så många tar livet av sig i svenska häkten) och har man sen suttit av en längre tid i en fängelsebunker och lyckas ta sig genom dessa år UTAN att knäckas eller knarka ner sig så har man en styrka som många saknar MEN som kan användas till nåt kreativt när man sen kommer ut. ”Kriminellas revansch i samhället” – det är vad det egentligen handlar om. Tänk om snuten och alla andra surmagade kritiker o besserwisser kunde fatta det!?!
"Killarna i Kartellen har tagit tillbaks makten över sina egna liv" som Cyril Hellman sa i ZTV-sofan och gör det med hjälp av sitt musikintresse. Och som Sebbe sa i sitt radioprogram; ”sen jag började med musiken på all var har jag inte haft tid till mycket annat”. Tänk efter alla som kastar skit på Kartellen; det här är ingen jävla lek! Man får jobba hårt som fan för att komma någon vart vad man än gör och har man suttit inne får man fan inte ett skit gratis! Och där Kartellen befinner sig idag och med den uppmärksamhet hela deras musikprojekt har fått så är väl det bevis nog på att de är på väg att lyckas. Det verkar i varje fall "engagera" en hel del – och inte bara gamla kåkfarare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-24 17:00
asså dom bara pratar i munnen på dom hela tiden va fan e de
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2008-11-25 11:22
haha

blanda inte riktigt folk med skojjare på låtar det förstör hela trovärdigheten i musiken.

sebbe o kaka ska köra sitt eget för o behålla d riktiga.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2008-11-25 11:27
heeeeey folket..... vilka skojjare...

inga flerstavliga o ja vet nite av ni snackar om fuck er.. kartellen gör det hiphop handlar om... levererar texter med substas och verklghetes förankring med feet känsla och tung struktur...

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2008-11-25 23:10
Tycker det är skit fett att någon tar ner hiphop till verkligen och gör något helt nytt och fräsht i sverige.... Folk diskuterar om det är bra eller dåligt men innerst inne vet alla att svaret är BRA, kolla bara hur dom har eskalerat..
Visst, dom som sitterrrrrrrrr på östermalm eller vasastan med en fin miljon uppväxt har säkert svårt att tycka det här är bra, fast eftersom sverige har blivit som det blivit på senare år så förstår majoriteten vad ni kör och vad ni snackar om... Och jag tycker det är fett, eran råa stil får mig laddad till max!... För dom som vet hur polisen egentligen jobbar i sverige så känns det klockrent att lyssna på en låt som "FUCK AINA" t.ex.. poliser är SVIN, poliserna i sverige är dom största bovarna av oss alla...Dom skiter blankt i lagen själva och dom gör precis vad dom vill, ska inte gå in på något här i en allmäntråd på whoa, men så äre..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-25 23:48
hiccory P23 ;

Huh.. ken ring, skills ?

snälla någon han är ju en riktig lallare, tycker han mest pratar i sina låtar ?

och gillar inte att han är så JÄVLA WANNABE det förstör fan allting...

efter "incidenten" i gävle så stod det i hans blogg att han skulle stämma tidningarna för att dom ljög & att han har fått svara på mail hela dagen osv, men att hans familj vet att han är mammas pojke och är jättesnäll hederlig svensson blablabal.. ungefär så skrev han

sen i hans låtar "fuck knark behöver inte knarka osv"

sen i nästa låt man trycker på "laddar hela dagen, åker hem på kvällen och käkar ropparna"

tillåt mig att skratta ..

KARTELLEN IZZZZZZZZZZ THE SHIT

2008-11-26 16:40
dajjes

Ken har skills på väldigt många sätt, han kan verkligen beröra när han rappar, sättet han flowar o tidvis grymma texter, kan nog tipsa om en hel del låtar som inte handlar om att spela gangster o knarka som är riktigt feta... Dubbelmoralen är väl som vanligt ett faktum, men det är skillnad på att berätta om sitt liv o vilket budskap man egentligen vill sända ut ändå..

Jag tycker dock om kartellens musik, mkt pga fuck alla attityden o göra gangster-grejjen fullt ut o sköna beats... Men ja jag tycker absolut Ken är en bättre rappare....

Bara ett exempel han va nog 19 på den här spelningen:

Huruvida Ken är fake-gangster förändrar inte faktum att han gör fet musik... Ber om ursäkt för OT
Lyricist

2008-11-27 12:44
Kommer låten prOGramrebeller komma ut på 2 olika varianter eller är den på myspace nu som e klara ?
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2008-11-27 14:12
kartellen ar schyssta o kor sin grejj...men ingen kan fan inte saga att ken inte representerar "gatan" och f.o ar javligt bra....sen att han snackar o leker lite fñr mycket ibland...it's showbiz mayn!
BAHA!
Lyricist

2008-11-29 19:05
lust att slänga upp 100 gubbar igen eller ?

2008-11-29 20:36
hiccory P23 ;

Visst, alla kan inte tycka likadant, men jag tycker inte om ken ring personligen så det kanske bidrar till att jag inte gillar hans musik också.

och en till sak som bidrar till att jag ogillar musiken är det att han värkar inte veta vad han vill... tex det där med knarket och att han överdriver i sina låtar samt spelar gangster

2008-11-30 14:08
Kommandostyle = comon då style enligt sebbe i kartellen

"okej transporten e bombad o skåpen tömda
kommando style med paran(vapnet) i handen
fuck EFTER? knas vem fan vill bli dömda
30 skott i kallen plus extra maggen"

2008-11-30 14:27
"okej transporten e bombad o skåpen tömda
kommando style med paran(vapnet) i handen
fuck EFTER? knas vem fan vill bli dömda
30 skott i kallen plus extra maggen"

Med "paran" menar dem väl pengar?

"Fuck efterknas, ifall vi blir dömda"

Eller?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-11-30 15:22
precis

2008-11-30 17:38
dajjes para = pengar

2008-12-01 09:02
han säger väl ändå FUCK EFTERKNAS å hur FAN BLIR VI DÖMDA

2008-12-01 17:20
läs boken svensk maffia så kommer ni fatta lite mer..
still diggin on james brown

2008-12-01 20:11
ok har last den, vad are man ska fatta? eller skrev du till nan spec nu :S
BAHA!

2008-12-01 20:31
läs boken svensk maffia så kommer ni fatta lite mer..

Haha, VA?
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-12-01 20:46
Haha visst? Jag läste också boken.. men märkte inget spec om kartellen.. kanske någon som nämndes bara här o var

2008-12-01 22:10
p16 ..haha plz..va tyst

det han menar är att det är verkligen som det ser ut idag..folk verkar tro att de inte finns några stora kriminella nätverk, men det gör det, vilket boken visar.

2008-12-01 23:05
ja det visar boken, och den va f.o valdigt intressant i allmenhet att lasa.....sjukast var anda Goran Kataran.....
BAHA!

2008-12-01 23:18
Palla att stå på sen och säga knulla era mammor, hur omogen kan man vara haha. Sen är det fortfarande lite skumt att Sebbe bryter mer än han som verkligen är invandrare
http://www.goteborg.se

2008-12-02 00:32
hmr- P18 Det kallas sociolekt

2008-12-02 12:14
hmr håll käften din lillgamla lilla pissluffare. fan man blir slut av den här tråden allt snack, jag hoppas bara att vi träffas ute i det verkliga livet. ni har inte lärt er nånting! lyssna, man är inte ANONYM ens bakom skärmen det finns vägar att gå där me, rena rama hitta.se. så tänk 2 GGR på vad ni skriver för jag vet att folk kan tröttna, å när grabbarna tröttnar då brukar det hända saker så SNÄLLA håll er till era musikaliska åsikter men att börja ta itu me kartellens personligheter, gatu historik osv jag säger till er WHAT GOES AROUND COMES AROUND och det är inget hot det är ett löfte. knulla alla golbögar å besserwissers å internetkrigare kARTELLEN E HÄR! FTW!

2008-12-02 13:04
fett skön är förortsromantik, vem proddar? ser fram emot skivan, nåt datum för release?
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta

2008-12-03 04:52
soldatsoldat: förmodar att du menade hmr- inlägg, men man måste väll ändå få ha sin åsikt? förstår vad du menar, men ändå`?

Jukkasjärvi represent!
BAHA!

2008-12-03 09:54
Jag fick en liten fundering i huvudet.

Det påstås ju att den här gruppen är "äkta", så att säga?
Att händelserna de beskriver är självupplevda,
att det har hänt dem på riktigt och därför är det riktigt istället för alla andra rapartister som bara hittar på?
Men såvitt jag förstått det hela förmedlar bara de två rapparna i gruppen vidare saker som andra berätterar, alltså är det ungefär lika självupplevt som att jag skulle ta och rappa om vilken jävla upplevelse som helst som någon annan varit med om och berättat för mig, och hur "äkta" är det på en skala?

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-12-03 10:55
App: Sebbe har suttit för rån och dropförsök och kakka suttit för värderån (tror det va så, båda har iallfal suttit för grövre brott) och dom har båda levt samma liv som dom äldre i kartell.. och dem är ju MEDLEMMAR i kartellen, inte några inhydra, just pga att det ska vara äkta... sen skriver ju han "kinesen" också texter som sebbe å kakka rappar på.

2008-12-03 13:57
App P19 Du har ju ingen aning om vad du snackar om

2008-12-03 14:05
ne precis,...checka hans bild så förstår du varför..

2008-12-03 20:06
Så det är äkta att rappa andras texter? Oj vad min bild på hiphop måste varit fel.

Mja, bilden på en annan före detta whoamedlem säger mycket om mig som person.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-12-03 20:10
sebbe rappar kinesens texter för kinesen sitter inne ditt jävla spån

2008-12-03 20:38
det är pga det som står i svensk maffia, right?
BAHA!

2008-12-03 22:17
soldatsoldat: får jag fråga dig, vad har hänt dig? är du i puberteten eller hur fan kan du bli så provocerad för att jag uttrycker min åsikt? Kartellen rappar ju själva om att våran demokrati är skev och att mycket tystas ner? ska allt som inte är kärleksbrev till kartellen brännas och ratas eller?

hela tråden handlar ju i princip om deras karaktärer/attityd osv. varför får inte jag säga vad jag tycker är töntigt eller omoget? och är det någon som är tuff bakom skärmen eller borde kallas för internetkrigare så är det väl fan du? jag har inte ens tänkt tanken på att bli upprörd för något sånt.

http://www.goteborg.se

2008-12-03 22:51
Läs heller Roger Ibsens inlägg om Kartellen på hans blogg
www.myspace.com/rogeribsen
Alla får väl ha åsikter om Kartellen men personangrep hör inte hemma här.

2008-12-03 23:11
Läs heller Roger Ibsens inlägg om Kartellen på hans blogg
www.myspace.com/rogeribsen
Alla får väl ha åsikter om Kartellen men personangrep hör inte hemma här.

Grymt skrivet!

2008-12-04 02:24
"gamet e inget lek, grabbar blir klippta, sen grabbarna som klippte dem blir också klippta, sen nån fitta blir nojjig börjar vittna, o grabbarna som klippte dem som klippte dem får sitta" /Sebbe från "Där Vi Hamna"

hehe se upp för nya mixtapet!!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-12-04 09:17
Så det är äkta att rappa andras texter? Oj vad min bild på hiphop måste varit fel.

e du helt ???? läs vad ja skrev

2008-12-04 11:08
var i helvete står de om kartellen i svenska maffia? undrar bara, inte läst den men vilka sidor eller kapitel? har boken hemma har ja för mig.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-12-04 11:29
de står ingenting om KARTELLEN som musikgrupp eller något annat.

2008-12-04 22:13
Hur går refrängen i "Förhäxad skog"?

"byn block, non stop, ingen av oss vilar
alla vill ha guld klockish, kedjor, feta bilar
tak utan tak, ek----- framme
ka--- greppar trä, fullutrustad uta-- ----

kartellen, trippel a--- ---"

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-12-04 23:18
xenonljus

meckar gram

2008-12-05 23:40
Hur går refrängen i "Förhäxad skog"?

"byn block, non stop, ingen av oss vilar
alla vill ha guld klockish, kedjor, feta bilar
tak utan tak, ek----- framme
ka--- greppar trä, fullutrustad uta-- ----

kartellen, trippel a--- ---"

Låter som han säger trippel A bolag

2008-12-11 17:00
HALL ERA OGON OPPNA FOR NYA COLLABORATIONS MED KARTELLEN O MR. LOCO!! MALMO, TILL STHLM TILL CALIFORNIA, DET E RIKTIGA GLOBAL HUSTLAZ SOM GOR SIN GREJ
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO

2008-12-11 19:12
Kan ju bli lite svårt att spela in material om man sitter på livstid eller vad tror ni? Det är ju hans projekt från början så varför skulle han inte skriva lite texter för att förmedla det han upplevt...han är ju för fan hjärnan bakom kartellen (han som sitter i finland dvs...)

INget nytt att folk skriver texter inom hip hop, dr dre skriver väl knappt texter själv längre, puffy (iofs vidrigt exempel) är ju likadan o många fler...Det är rätt wack med ghostwriters egentligen men detta är ju inte ens i närheten samma sak.

aja "hur vi hamna" eller vad den nu hette är lätt den fetaste hitills! tung!
Lyricist

2008-12-12 20:26
Släng upp 100 Gubbar igen ! så jävla fet låt! släng gärna upp gammla programrebelller igen!

2008-12-13 16:54
Ny artikel i 019. Finns att ladda ned som pdf www.hkm.se klicka sedan på 019 och Kartellen är på omslaget

2008-12-13 19:22
Mycket läsvärd artikel från 019. Inget man höjer ögonbryn på då man läser om korrupta poliser eller syn på dagens samhälle.
Men kul att viktiga punkter tas upp i diskussioner... men det leder ingen vart känns det som då det mesta dessa rappare tar upp har tagits upp gång på gång...men trendvågen borde försvinna så att man kan ta upp detta utan fokus på annat än ämnet.

Big up Kartellen och alla andra bröder och systrar i både game och omgivning.

.......snatched!
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-12-13 19:44
soldatsoldat hmr håll käften din lillgamla lilla pissluffare. fan man blir slut av den här tråden allt snack, jag hoppas bara att vi träffas ute i det verkliga livet. ni har inte lärt er nånting! lyssna, man är inte ANONYM ens bakom skärmen det finns vägar att gå där me, rena rama hitta.se. så tänk 2 GGR på vad ni skriver för jag vet att folk kan tröttna, å när grabbarna tröttnar då brukar det hända saker så SNÄLLA håll er till era musikaliska åsikter men att börja ta itu me kartellens personligheter, gatu historik osv jag säger till er WHAT GOES AROUND COMES AROUND och det är inget hot det är ett löfte. knulla alla golbögar å besserwissers å internetkrigare kARTELLEN E HÄR! FTW!

ditt inlägg var bland det roligaste jag läst på länge. fan du verkar va en riktig G. men min fråga till dig är bara hur jävla gangsta ngn är som tar internet beef till gatan? har man inte viktigare saker för sig än så tror jag knappast man är särskillt "tung". men jag kan ju ha fel?