det jagb tycker är bra med kartellen är att dom väcker frågor som ingen annan fitta i media vågar ställa..... sverige i ett nötskal, keep it politik grabbar ;D
BAHA!
"Toryledaren David Cameron anklagar hip hop-kulturen för att glamourisera tonårsmördandet. Londonrapparen Professor Green håller inte med. "Våldet inspirerar texterna och musiken, inte tvärtom", säger han till DN" Läs mer: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=869590
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det i denna tråd jag läste att ken ring va springpojke åt kartellen, och att han inte vågar beefa dom osv? någon som har koll på det där kan svara tack!
Äntligen grabbar som droppar real talk på svenska! Kartellen gör det stort, skippar skitsnacket och plötsligt börjar svenne banan bajsa på sig. Stort skratt på alla moralare här inne. All heder åt Kartellen och allt som står för!
It´s all about Don W Miami!
nudax P17 japp, de du säger stämmer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
miami P29; typ som slagordet "knulla alla" ?
http://www.goteborg.se
tankade ken rings nya mixtape "10" och finns en låt som heter "fuck snuten" då säger han "ingen människa som lever vill ha beef med ken, har kontakter i varenda fakking kriminellt gäng" beef på g? låten kanske är gammal men men!
Ellllllllll Kaaaaaaartellllllllllllllllll knulla alla F.T.P.
hahahahhaa ken alltså han e söt
snälla lås denna trådne vill inte ha den på aktiva
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
PHILLAE>>> VARFOR SKULLE MAN STANGA TRADEN? DON'T TRY TO COVER UP REALITY
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
min önskan är byggd på det faktum att hela tiden uppas, det har ingenting med trådens innehåll att göra, so dumb it down reality bwoi.
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Snart kommer mixtapet!!! sebbe sitter tydligen i häktet annars skulle det vart släppt enligt deras myspace
fan va häftigt!!!! häkte yao
4 nya låtar uppe på deras myspace!
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Bara "Just Nu" som inte har varit uppe innan. Sebbe blir bara bättre och bättre.. fett
Bara "Just Nu" som inte har varit uppe innan. Sebbe blir bara bättre och bättre.. fett den har visst varit uppe, va någon av dom första låtarna dom gjorde.. så han blir inte "bättre å bättre" detta va en av dom första han gjort.
HAHAHHA "ingen människa som lever vill ha beef med ken, har kontakter i varenda fakking kriminellt gäng" lol vemfan är rädd för honom
VERKLIGHETSRAP:
Kantarellen e här.
F.Y.R.B.FuckYouRightBack-F.T.P.FuckThePolice-F.T.W.FuckTheWorld-A.C.A.B.AllCopsAreBastards-L.F.D.Y.LiveFastDieYoung-K.F.P.KantarellenForPresident-S.E.S.SkjutEnSnut
Efter ha hört Kartellens alla låtar så kan man inte bli annat än imponerad... dom gör sin grej fett bra, samarbete med Labyrint dödar. Jag hoppas verkligen dom slår i år. Ni har ju haft uppe minst 20 låtar på eran myspace men kommer de finnas nån "ny" ospelad låt på mixtapet? MVH
www.barabazz.com
kantarellen jävla Simon G lookalike haha
Kartellen / Large Money / The Salazar Brothers GAME OVER! Mixtapet kommer MYCKET snart...Det är värt att vänta på. Glöm inte att allt hat är det som håller hela karusellen igång så sluta inte hata... utan hatet hade trådarna haft hälften så mkt inlägg och deras myspace hälften av lyssningarna så indirekt hjälper ni dem att få uppmärksamhet och cred i media och online. Tack alla hatare. Fortsätt hata och fortsätt posta samma dumma frågor och kommentarer gång på gång. Tråden växer och lyssningarna ökar. Kartellen blir starkare. Låt sanningen göra sitt jobb. One!
"get outta here"
IDIOT, varför skulle jag vara rädd för honom? han har barn och mkt att förlora tror inte han vågar göra något tbh han är som vilken nolla som hälst, varför ska jag vara rädd för han? för hans texter eller? "lärde mig snatta innan jag var 10, beroende av tobak när jag var 9" ska det vara till hans fördel eller?
satt o kolla på Beef IV nyss och hörde beatet kartellen andvänder i prOGramrebeller, what up with that?
'lämnar henne i sängen helt chockad på Tung zutt' ooouw
dajjes - Det är ju ett Masse beat, han har en del beats med i Beef. Han producerar Kartellen.
sluta sprid skiten på mp3s köp skivan istället för fan.
Den här tråden verkar aldrig dö ut, diskussionerna fortsätter. Ser att det fortfarande snackas om Ken . Egentligen vill jag inte snacka om det mer för jag har redan sagt min mening, och jag tycker att beefs som inte båda parter vill uppmärksamma offentligt kan föras i det dolda. Ena parten, Kartellen, har ju dessutom redan skrivit att det löst sig och uppmanat folk att köpa Kens skivor för han behöver pengarna för att föda sina barn. Därmed borde alla (även fansen) vara nöjda över ett sådant avslut. (Sen är det väl ändå lite märkligt att det krävdes backup av Sveriges undrevärld för att reda ut problemen med Ken.) Men till er som verkar behöva tuffa grabbar att ställa sig bakom; har ni något problem eller förakt mot Ken, maila honom själva eller ta det med honom när ni ser honom ute. Han gömmer sig inte. Nu skriver jag inte det här för att ställa till problem för Ken. Jag uppmanar ingen att hota eller bråka med någon varse sig det gäller Ken, Petter eller Mange Schmidt, men sitt inte och skriv att den och den sa det och det. Vem har sagt att alla sysslar med verklighetsrap från gatan? Musik och film tillhör underhållningsbranschen . Det är upp till var och en att skriva sanningar. Skulle man t ex göra en jämförelse med filmvärlden så kan man ju undra hur Al Pacino och Robert De Niro överlevt så länge när dom spelar tunga maffiakillar. Varför jagas dom inte av hela Mexico och Colombia eller riktiga grabbar från sin egen hood? Visst är det ett uppenbart skådespel i en spelfilm men många killar runtom i hela världen ser trots allt upp till dessa skådespelare, inte minst i rapvärlden (vem har inte sett en Scarface-dvd/plansch i ett MTV Cribs-program?). Jag säger dock inte att alla artister är "skådespelare", nej dom flesta speglar nog en del av sina liv/tankar/känslor i sin musik. Sen finns det ju varierande framföranden av musiken också. När vissa bara kliver upp på scen och kör sina texter i micken så kommer andra ner på scen i en bur med mäktiga rökkanoner (Ice Cube i "Up in smoke tour"). Cube som verkar vara en förebild även för Kartellen har ju även medverkat i spelfilmer. Han är en underhållare som folk respekterar! När jag ändå nämnt Cube så måste jag säga att han sa det bäst själv när han svarade på Cyrils fråga över vad han tyckte om att han hade några av Sveriges tyngsta kriminella som förband: – Deras cd har inte släppts ännu men jag ser fram emot att höra den. Jag förstår å andra sidan inte svenska. Men de ska bedömas efter musiken och ingenting annat. Nu väntar jag bara på att Kartellens mixtape ska släppas. Har precis tankat Kens.Ps till Kartellen: Sluta hata på Whoa, gör som Ken istället och fixa en egen site att släppa era mixtapes och annat på. Att skriva att Whoa ska få sitt bara för att hålla på principerna är bara löjligt. Jag hade höjt på ögonbrynen om ni skrivit att nån kriminell organisation skulle få sitt bara för att dom inte ville ha er på deras fest, men inte när ni går på en site som faktiskt gjort mycket bra för svensk hiphop. Fortsätt med er musik och fortsätt kasta sten på snutsatan!
mycket bra skrivet....
BAHA!
Capkillah word fucking up
jag gillar både kartellen, ken, o petter.....alla gör samhällsrelaterande musik ur sina egna synvinklar.....vi måste acceptera att vi alla har olika smak. peace
Graffare
2009-01-11 23:06
Har någon haffat Kartellen hipsters till sin/sina gussar ännu? Funderar starkt på det..
MIXTAPE UTE http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=3650
maxat mixtape
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Ah tack ska bli intressant att höra
Hehe kul att höra Mofo dyka upp
skönt med mixtapet!
wemcrewclickclackgang!
C C P22 : har sagt det innan i tråden....sålänge du inte är med i kartellen, alternativ att du har nått med dom att göra så är du den största dick rydern i historien.....
BAHA!
ja asså cc p22 ja har inget emot dig eller kartellen, kartellen e skitbra, men varför måste du bossa över den här tråden? låt folk säga saker utan att du är där och ska säga som de "är"
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Kakakartellen e här! Skönt att äntligen få lite mp3or att spela. :)
dajjes: Kartellen e inte löjliga. Låten är inte ny. Klart dom inte kan gå in och skriva nya lines bara för att saker förändrats. Du fattar säkert också att "sitta av en tia" syftar på att nånting tråkigt skulle hända om Ken tjafsar tillbaka. Men det löste sig, så jag tror inte att det kommer upp mera dissningar i nya låtar.
Men jag måste be om ursäkt över att jag tog förgivet att alla läst allt som skrivits om och av Kartellen. Jag var inte själv så påläst i början, så jag har förståelse för att andra inte heller hängt med i alla svängar. Här är iallafall en länk till blogposten där Kartellen skriver om Ken:
Länk till http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=368621921&blogID=431040823 Nu hoppas jag bara på att Kartellens vrede mot Whoa går över och att alla i den här tråden (som förhoppningsvis är här pga att dom gillar musiken och/eller det politiska budskapet) kan samsas! Det är så typiskt att folk som i grunden har samma värderingar krigar mot varandra istället för att ge sig på det riktiga målet. Jag blir ledsen när jag hör att det kastas sten mot bussar i Tensta och avfyras rakteter i tunnelbanan i Rinkeby. Skapa lite röj i Djursholm och Täby istället! Ta hand om er.
C C : Visst du kanske lever i samma veva, vad vet jag om det...men du dick ryda´r fortfarande!
BAHA!
Vem är det som kör på Ett Rop Från Värstingort? Den versen var ju inte med på myspace.
Eller det kanske är Dirty Crowd?
vad är grejen med fuck eye n i som dom skriver? och vilken gata, utan myspace och whoa hade dom inte varit nånstans
howser: Haha, så det var det det hela handlade om? Dom hatar på folk lite väl tycker jag.
Äh, dom verkar hata på allt och alla som inte plockar värdetransporter, banker och har ett par miljonkronorsbilar typ.
Dom gick i motströms på whoa från början med banns etc... Sen så äre ju vissa akter som får rätt mkt exponering på whoa som Kartellen kanske inte störtdiggar? Tror faktiskt inte whoa vill släppa deras musik utan är mer för påtryckningar av attom har fått mkt exponering som de gjort det... Jag spekulerar så säg gärna emot...