Måste fråga Kartellen: Vad tycker ni om MBMA? Är de utanför eran genre, och därmed ointressanta? Är de sellouts och icke-gangstrar? Mange Schmidt är Mange Schmidt, Petter är Petter, tyvärr. Men allas våran Organism 12, han har väl ändå inte gjort något fel? Eller? :) jag tror inte nån bryr sig ett jävla skit, kan du sluta tjata om organism 12 i varenda jävla tråd?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Yun_DI Jag tror inte att du läst varenda jävla tråd jag skrivit i. På vilket sätt stör det dig att jag frågar det där?
Kartellen är här för att stanna! Grabbarna är äkta!
Kartellencrew Seriöst. Testat styckeindelning? Orkar inte pressa en wall of text!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Till er som hatar men inte vågar fronta; Ord väger inte speciellt mycket om man inte kan sätta ett ansikte till dom. Större delen av dom som hatar på artister är bara fega fittor på nätet (internet krigare). I slutet av dagen är det ju fortfarande bara Musik för dom som vill höra, ta hat energin och skapa något produktivt själv istället. If you talk the talk, Then walk the walk.. fittor
detta är ett forum där man skriver sin åsikt?
BAHA!
Dirty-Dave P26 det jag egentligen ville har sagt är att ett av dom största problemen som vi har i dagens samhälle (och jag vet att det här blir lite skevt eftersom jag själv klagar på dagens samhälle) är att lägga över allt ansvar på något abstrakt. helst "SAMHÄLLET", vilket kan innebära precis vad fan som helst egentligen. folk tar allt mindre ansvar för sina egna handlingar, tro mig när man jobbar inom skolan så märker man verkligen hur skevt hela skuldbegreppet har blivit. det märks ju överallt, folk ska alltid ha en anledning annat än sitt eget ansvar till varför dom gör som dom gör. naturligtvis har man sämre förutsättningar om man kommer från miljonprogrammen än om man är född på djursholm eller liknande men man saknar aldrig ett eget ansvar för sina handlingar. folk har fått för sig att skuldkänslor är något fult när det är precis tvärtom. det är ju när man känner skuld som man gör något åt sin situation och försöker ställa saker till rätta. om man istället skiter i allt eget ansvar och BARA skyller på utomstående faktorer (typ: morsan var fattig, soc är ett gäng idioter osv) så hamnar man i en sits där man inte försöker rätta sina egna fel eftersom man sitter fast i resonemanget att det är alla andras fel att man är som man är och gör som man gör. det var ungefär det jag tänkte när jag skrev mitt förra, trötta och dåligt skrivna, inlägg.
Demento Som det sas, allt är inte svart och vitt. Personen som klagar på soc att vara idioter behöver inte betyda att han/hon slutat att ta ansvar, att man är där utav en anledning betyder heller inte att man har sig själv att skylla. Det är mycket som spelar på dem korten och det finns många med rätta anledningar att hata och spy galla över olika enheter eller delar utav samhället. Kortfattat så säger man lätt; Detta fucking samhälle, hata det ... men vill du ta det längre så är det att bara fråga, vad är det som dem tycker är fel. Jag skulle kunna berätta många händelser där vilken skalle som helst skulle börja hata och avsky på "samhället". Och med lite empati kan en person hata samhället lika mycket utan att ha blivit drabbad själv. Varför använder man samhället att klaga på, det kan bero på alla dessa organisationer och enheter, som oftast arbetar emot specifikt valda människor som inte har makt att bestämma över sig själva och sitt liv, jobbar i vårt samhälle, de föder vårt samhälle, de styr vårt samhälle, de vakar över samhället... med mera med mera. Så länge du accepteras att leva i deras ramar så störs du inte lika mycket men så fort du kliver över så dyker problemen upp. Skulle jag ta specifika fall eller händelser så skulle det fyllas för mycket på min offtopic.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Spy vs spy.Klart vi tar åt oss om du går på våra fans. Det var någon som pratade om ointelligenta människor,att vara open minded har inget med intellektet att göra.Våra fans är open minded. Det finns ett gäng intelligenta människor i Kartellen.Men tyvärr i era ögon så använder dom inte det på rätt sätt. Smygrasism och diskriminering är inte en liten grej att förbise för en hårdskalle/rebell. Vi tar inte sånt skit.Programrebeller heter vår kommande skiva. Vi skyller inte på samhället,vi pissar på samhället.Skillnad.En pundare skyller på samhället. Vi gör något åt saken,vi pissar på den.Tar våra para. Vi är rebeller. Många därute skulle vilja ha bollarna för att slå tillbaka mot förtrycket men vågar inte.Men jag kan garantera dig att många har lekt med tanken.F.T.PF.T.W
Organism 12.Har hört dom kan rhyma.Men vet ej vad dom rappar om.Verkar inte vara mainstream iaf. Vi hatar inte Snook,Mange,Petter.Dom ska bara veta sin plats. Fittja Chrille,pratade med Masse.Han kommer skicka något med han,spännande.Kan bli en collab. Vi har en collab med ILLZIT gänget,ska kicka en låt med GUBB.Ska bli intressant. Hahaha!dildo i arslet.Den var ny.Folk brukar säga att han låter skitnödig. Alla vet ju hur man låter då. En sak undrar jag mannen...Hur fan kan du veta hur det låter när man har en dildo i arslet?Har du haft en i arslet eller?hahaha! Ett-ett.Den var bra mannen.Kul att skämta lite ibland. Ska säga det till Sebbe som straff för att han inte repade idag.Du Sebbe:Folk säger du låter som om du hade en dildo i arslet!haha! Ska se hur glad han blir.F.T.PF.T.W
har jag gått på era fans? vad pratar du över huvud taget om?
Kartellencrew Soft, då vet jag det. Kul med nytt folk som rör om, så jag får önska er lycka till.
Jefe haha snälla...jag lever i en evig gråzon. inget är svart och vitt, jag vet. snälla försök se poängen i vad jag skriver, stanna upp och tänk efter lite. kan du inte hålla med mig om att det blir allt vanligare att man letar efter anledningar som rättfärdigar ens snedsteg? det behöver inte handla om kriminalitet, det genomsyrar hela vårt samhälle. plötsligt är det ingen som gör fel, alla är hjälplösa offer för sina omständigheter. folk som trycker i sig tre rör pringles till lunch kan rättfärdiga sin fetma och sina dåliga val med att dom inte hade kostlära i skolan eller vad fan som helst. ingen vill ta något ansvar eller känna någon skuld, och det är helt åt helvete. pröva att jobba med barn så märker du ungefär hur det börjar bli i sverige... vill bara förtydliga att jag inte har några problem med kartellen och den musik dom gör, tvärtom så tycker jag att det behövs grupper som kartellen (och att dom gör bra musik för den delen). och det jag skriver om är inte heller riktat till kartellen...jag pratar om en allmän attityd som finns bland människor i sverige!Kartellencrew Fittja Chrille,pratade med Masse.Han kommer skicka något med han,spännande.Kan bli en collab. haha tungt! min önskan kanske går i uppfyllelse då
Jefe.Det var inte riktat mot dig. Jag vet vad du pratar om. Det jag ville säga var att vi är inte i den kategorin. Vi kör vårt eget race.Peace.
Spy vs spy.Jag kanske missförstod dig.Men sa inte du något i stil med:folk här på tråden verkar tycka det är ok med kriminalitet?F.T.W
Ok nu läste jag."folk verkar tro det är positivt i sig".Jag uppfattar det som en diss.Vaddå?Är det fel av dom att förstå oss?Dom är open minded.Klart jag reagerar.F.T.W
haha det med dildo i arslet va lite før att sprida lite glädje øver tråden som verkar vara lite hatisk , ibland, haha hoppas han blir glad iallafall :) haha men som sagt , alla hatare om ni nu inte kan med kartellen skit i o lyssna på dem då , inte svårare än så. en sak e iallafall , att dem har lyckats , det e iallafall inte många grupper/personer som fått en sån hype på så kort tid, kør på, ser fram emot plattan
Fsyfdldfø'
Kartellencrew Jag reagerade mest på orden "gått på våra fans" men det är skitsamma, jag tror inte vi kommer att komma överens om något även om vi fortsätter att snacka. Min åsikt är att kriminalitet är skit, och de drabbar mycket ofta oskyldiga människor (du har själv nämnt gråtande morsor) samtidigt så tycker jag vissa av era låtar var riktigt lovande. Så när det gäller musiken så hoppas jag ni fortsätter göra er grej iaf :) Och med det lämnar jag tråden.
Oj, jag menar såklart inte att jag hoppas ni fortsätter vara kriminella såklart. haha, men det förstod du säkert.
Spy vs spy.Fair enough.Kriminalitet är skit,en hård väg.Den vägen önskar man inte någon. Men vi har tagit den av olika anledningar.Om du inte förstår det så respekterar jag det.Men du kan ge dig fan på att vi försvarar våra fans. Spelade du den där vic 64 spelet spy vs spy elr?Peace.
yes sir, fast det grymmaste var ju
MAD-serien god natt :)
Kartellencrew hur e det nu , har ni startat eget bolag eller? o har ni tänkt o dra ut på turne(med musiken då alltså ) i framtiden? O sen en sak jag alltid undrat , Hur va Ice Cube som person, Va han den roliga snubben, eller? Haha Mad , fan Nostalgi!!
Fsyfdldfø'
Haha...shit vad alla verkar trötta idag...Demento ...jag läste om och ja, jag håller med till en viss del vad du talar om. Det är allt vanligare att klaga på saker som ligger endast i ens egna händer, men det jag talade om var det mer sistnämnda exemplen som jag tog upp... och hade jag läst rätt och fattat det du skrev så hade min text sett annorlunda ut och inte menat som ngt argument mot det som du skrev. Jo jag känner till det du menar, gott och väl. Är själv mycket engagerad i barn då jag snart har fyra egna med en som börjat sitt andra år i lågstadiet. Det jag ser utav en del problem med vårt samhälle är hur väl segregation smittas på våra barn, bland annat, utav ledande personer som inte umgås bland elever eller lärare ...där finns en del saker man kan ta upp och kämpa mot förändring, som ett snabbt enkelt exempel. Sen finns det annat med... men du kanske förstår på ett ungefär vad jag försöker komma till. Den allmänna klagande i Sverige är bland det mesta sådana småsaker som man får skylla sig själv eller föräldrars sätt att uppfostra... men jag skiter i dem människorna... orkar inte med dem just nu... däremot är jag mer kritiskt mot just det jag talar om, dem mer seriösa frågorna. Är för seg för att läsa eller skriva om det nu...har nog repeterat mig en del i denna text även, kanske, säkert...jag vet ej...orka se efter men som sagt. I understand.Kartellencrew Loco... hehe...alla är trötta mannen. Det var inte till dig jag svarade på. Keep it up...
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Jefe bra, då förstår vi varandra. däremot låter det ju lite perverst att du har fyra ungar med någon som går i lågstadiet ;)
Spy vs spy.Hehe...Aa MAD.Vi hade en tunisier på högstadiet som var kopia av MAD!Äckligt lik. Ok,brukade spela den där vic 64 spelet.Peace. Nä vi har inget bolag för musiken.Vi får väl se hur det blir med det.Vet inte ifall det blir "tour",tror inte det.Folk är inte så sugna på det.Åka till massa ställen för den typen av pengar känns inte lukrativt.Tour grejen tar en massa tid.Folk har sina egna grejer att göra vet du.Folk har knappt tid för att få skivan färdig. Men det kan bli lite spelningar i Göteborg,Malmö,Uppsala,vi har ju mycket vänner i dom städerna.Dom kommer säkert vilja ha oss på någon av sina fester el något. Man vet aldrig,allt kan hända.Jag menar finns det mycket efterfrågan kan vi säkert hitta på något för fansen.Det återstår att se.Nu koncentrerar vi oss på att släppa en bra skiva.A fan,vad trött man var igår.Blir lätt missförstånd.F.T.PF.T.W
Hahaha Leo har inte valt dom bästa rapparna till Kartellen, shit mannen hur länge har sebbe o kaka rappat ett halvår? STILA DIG
sebbe har skön röst iaf, smärtan lyser igenom på vissa låtar.....inte den bästa rapparen men han har känsla iaf :)
BAHA!
Demento Shit...hahaha...fyfan vad skriver jag. Du ser, jag var riktigt trött igår. Hahaha.
appropå ingenting..vad tusan står "F.T.PF.T.W. för? :)
JKIBMM
fuck the police fuck the world vild gissning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
not my style of hiphop
Visst hans smärta lyser igenom. Men frågan e han vet ju inte ens vad flerstaviga rim är. Min lille bror som e 15 år rappar ungefär lika bra som dom, att dom har pengar e en annan femma, men att man ger sig in i hiphop scenen fattar ja inte, horungarna snook o mange schmidth suger hästa balle, men endå rappar dom bra mkt bättre än kartellen.
paraknas : vadå måste man rappa med flerstaviga rim? vem fan bryr sig? hiphop behöver inte ens rimma varje mening. om du vill ha avancerad rap och 8 staviga rim så kan du lyssna på snook eller vafan dom alla heter ... teknikmässigt kanske sebbe eller kaka inte är bäst i sverige men de kan rappa precis som alla andra..det handlar inte om teknik, de handlar om text,akulera,inlevelse .. precis det har sebbe..mer behövs inte förstår heller inte varför folk klankar ned på att de kör sin stil om kriminalitet och para osv det är deras liv, dom berättar, precis så som hiphop skall vara mange schmit rappar om sitt liv, kartellen rappar om sina liv..vad är skillnaden? / ekbits
paraknas, flerstaviga rim e för överklass ungar som aldrig förstått sig på hiphop. vad e flerstaviga rim om du inte har bra lyrics? stiick.
paraknas, flerstaviga rim e för överklass ungar som aldrig förstått sig på hiphop. vad e flerstaviga rim om du inte har bra lyrics? stiick. Seriöst, du gör bara bort dig. Flerstavigarim är inte alls för överklassungar som aldrig har förstått sig på hiphop. Det handlar om olika jävla rimtekninker och inget annat. Vem fan är du att diktera vilkoren för hiphopen? Precis lika lite som alla andra idioter som klankar ner på kartellen i den här tråden. sluta spela tuff på internet det vinner du inget på
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
dessutom lägger sebbe flerstavigt ibland. sånt e väl smaksak vad man gillar..tänker på mitt barn, hoppas på maktskifte jag tänker på fredrik reinfeldt, vill krossa hans ansikte.. jag tror dom kan bli bra, dom utvecklas för varje låt hör man ju iallafall. och sen att dom får hjälp av salazarbröderna hjälper nog en hel del med.
Äkta eller inte, rap är tydligen inte deras starka sida.
Man behöver absolut inte köra flerstaviga rim, hur länge tror du kartellen snubbarna har rappat??? inte mer en ett år. hur länge har du lyssnat på hiphop? man märker att det va inte många år, tex bara han fula tjockisen shaazam han äger upp kartellen lätt inom lyrics. Jag spelar inte tuff på internet det e kartellen som gör, vet bra mkt tyngre folk en dom LOL Iaf så bra på rap e dem inte men att dom har para behöver inte betyda att dom e bästa helt plötsligt i sverige.
R0feman P23 när börja du lyssna på hiphop? 2004 spela tuff på internet kom o yttra dig när du har ett par mille din f.... kartellen som skryter så mkt dom borde va lika bra på o rappa som att göra rån
paraknas: Jag förstår inte varför du drar in mig i det här. När jag började lyssna på hiphop? Antagligen innan du visste va det var. Jag antar att jag kan bra mycket mer om hiphop än dig.Hur ska vi mäta kuk? Ska du börja namedroppa? Att du lyssnar på rappare från audio forumet gör dig inte kunnig kompis. Men att du och dina polare som hänger där tror att ni är kungar bara för ni sålt ett hg hash så betyder det inte att det är så. Skärp dig sluta spela tuff på internet
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Paraknas."hip hop experten".Jävla FITTA,vad är det för namn du droppar? Mannen,vi är inte intresserade av att rhyma bokhylla 10ggr om.Det får du och dina muppkompisar göra. Vi levererar substans(vet du vad det är?)i varje line. Sebbe slaktade på en open mic i Norsborg redan vid 12års åldern.Salazar bröderna har bandet. Sebbe lade av för att gatan gav pengar och började igen bakom murarna.Kinesen har gett dom klara direktiv"krångla inte till rhymen,låt resten leka med ord" Kartellen är ointresserade av att leka med ord,har sagt det ett gäng ggr.Kakka är en grym freestylerappare,var även B-boy med Bounce gänget när han var yngre.Men lade ner,för att han jaga pengar istället. Jag förstår att det är många frustrerade rappare som ser Sebbe o Kakka och mår dåligt.Avundsjuka. Jag menar dom sitter hela dagarna och tajmar beatet,och rhymar bokhylla 10ggr om utan att komma någonstans. Och så kommer det ett gäng riktiga grabbar som kommer med verklighet, substans och känsla och får en massa uppmärksamhet.Klart folk får komplex. Jag förstår dig paraknas. Det finns ingen i Sverige som kan bära Kartellens texter som Sebbe och Kakka.Dom grabbarna tillhörde Kinesens innersta krets innan Kartellen bildades. Vi har inte direkt haft auditions,skiten måste ju hållas äkta.Och med ÄKTA har vi kommit jävligt långt.Och sluta droppa namn din golbög. F.T.PF.T.W
Young Jeezy diggar vi hårt.Backpackarna i USA tjatade om att han inte kunde rappa. Killen har endå sålt fett och har kärlek från gatan.Gatan är viktigast för Kartellen. Om det finns vanligt folk som är "facinerade",var så god säger vi.Vi gör det för gatan och gatan älskar oss.F.T.PF.T.W
Torsdag:möte med Eckö(dom ska sponsra. 18.00:Möte med P3 programmet "HOOD" Fredag:På morgonen ska vi till famous stars and stripes showroom och få gratisgear. Eventuellt P3 programmet under dagen. Lördag:Plåtning och intervju för tidningen Moore. Tisdag:Intervju med sajten Klubbkoll.se,webb tv.Dom har haft Adam Tensta och Lazee dom senaste veckorna. Det händer grejer för Kartellen,så vi förstår folk som blir avundsjuka.F.T.PF.T.W
Låten"håll ihop"är inte aktuell längre.Sebbe fick ett samtal från en ledare igår:"det är fred härnere nu,men jag kan hålla igång kriget en vecka till om ni vill så hinner ni släppa låten"skämtade han.Hehe. Vi tänkte släppa den endå...Den är riktigt tung. Sebbe kommer få en utskällning av Kinesen,han skulle ha spelat in låten för typ två veckor sen.Men,men...Vi ska vara glada över att kriget är slut.F.T.PF.T.W
paraknas sluta namndroppa din jävla golbög!du vet tyngre folk än kartellen? haha tönt du e inte tyngre så håll käften! Det räcker med dig!
Vilka tyngre folk han känner?Haha.Värsta jag har hört.Kartellen är creme de la creme på gatan.F.T.PF.T.W
There's always bigger fish in the sea, men det är inte relevant. Det jag däremot undrar är varför de fått direktiv om att inte "krångla till med rimmen"? Det går väl att ha substans och verklighetskildrande texter samtidigt som man rimmar på åtminstonde ett par stavelser. Personligen tror jag inte att intresset på "gatan" så att säga är inställt på längre rim, utan de brukar för det mesta föredra att det håller sig så enkelt som möjligt (även fast jag inte riktigt kan förstå varför, eller resonera om det utan att folk kommer känna sig förolämpade).
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
App P19 de brukar för det mesta föredra att det håller sig så enkelt som möjligt (även fast jag inte riktigt kan förstå varför) Antagligen för att det inte spelar någon roll för vissa. Fattar inte hur man orkar dra upp den diskussionen så fort någon MC etablerar sig med normala rim. "Buhu jag får ingen fame även om jag har försökt härma MBMA och varit känd i lyricismforum i fem år!"