I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-18 11:29
Deydey.Heller hur.Prata om saker du förstår istället.F.T.PF.T.W

2008-09-18 11:31
Vi flyttar myspace hit och krigar istället.Hehe.Vad tror dom här människorna?!

2008-09-18 11:33
Vafan.. Det finns ju så jävla mycket bög-hiphop i vårt land o alla som försöker göra nått som mer liknar verkligheten blir dissade för att dom e löjliga??

Var har ni varit??
Det e ju ingen som vill att det ska vara så här MEN tyvärr så är det så det ser ut.. Alla jobbar inte 7-16 utan överlever på andra sätt.. Rätt eller fel spelar ingen roll
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-09-18 11:34
Ja. "Heller hur".
XxX

2008-09-18 11:39
Jag är här för att det är bra mediaträning puma.Man får höra saker från alla vinklar.Det är ungefär så här svenska folket tänker.Ute i stugerna vet du.Dom har ingen koll på vad som händer i programmen.Bra träning för intervjuer,vi har en del såna framför oss.Peace!

2008-09-18 11:41
Deydey har ju tydligen inget bättre för sig . Ser ju tydligt på hennes senaste inlägg att hon enbart är ute efter att provocera . Tragiskt . Fel tråd för dig som sagt .

2008-09-18 11:59
Shit.Deydey var en guzz!Sorry.Behandlar inte guzzar så,även om dom är jobbiga.Brukar kunna övertala dom och få bazz.Hehe.Trodde du var en kille dey,ursäkta tonen.F.T.W

2008-09-18 14:42
Brukar kunna övertala dom och få bazz

Dagens. Skön musik, peace.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-18 16:06
Jävla muppar ni är som gnäller värre än oknullade lådvinskärringar... Låt Kartellen göra sin grej som de trivs med. Men visst är det bekvämt att spy avundsjuka på folk som levt i en realitet som de flesta små svenne-gummi-rapparna härinne önskar att de hade gjort.

Jag håller på Kartellen :)

2008-09-18 19:36
Bellybuster, som du kanske märkte så ledde inte diskussionen någonstans så någon var tvungen att döda den. Det det sista inlägget "heller hur" var för att ge igen för att smartypants kallade mig för analfabet tidigare. Och kartellencrew det är ingen fara jag kan ta din ton. Till och med retard kommentarer som "brukar kunna övertala dom och få bazz". Vilken representant kartellen valt. PUNKT.
XxX

2008-09-19 10:19
JohnnyPuma P31

a mannen jag förstår dig. d va dagis nivå på det där "du vet inget om min f.d. bakgrund"
därför jag lacka ur... men sköt om dig o ta d lugnt o mörda inte nån så gåre nog bra ;)
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2008-09-19 16:26
Para kommer från turkiskan, det betyder Pengar! fuck Cs..

Kartellen är verkligheten, ni som bor på Östermalm, djurholms lalala.. ahh ni vet rikemansställen.. NI ska inte snacka hållk*ften å lyssna på kartellen.. jag är född i OKmacken i Rinkeby, jag har bort där i hela livet jag vet hur det är att bo där med föräldrar som jobbar från 07.00 till 01:00 för en röding, medan era föräldar jobba 7timmar om dagen + lunch som tjäna några laxar om dagen ni ska inte snacka.. ni är välkommna till byn för att se verkligheten.. Ni e födda med laxar i magen.. ni har lätt för att snacka skit, men när kartellen snackar då snackar programmen å byn..

CASHISKING -RINKEBY

2008-09-20 19:54
Länk till http://www.myspace.com/kartellen

Säger bara lyssna på hatare hatar oss:) rå tung-. peace till kartellen

2008-09-20 22:05
Skönt att Hells Angels blivit hiphopers! :) Vet att dom har fest i Bromma helgen, är det där ni ska spela?

Läst en del om någon halvmilleskedja. Personligen skulle jag lämnat den hemma om jag skulle på fest hos HA-boysen, hehe.

2008-09-20 23:14
Para är på Turkiska å det betyder pengar.. kasta CS, kartellen är verkligheten.. Ni kan läsa om det i tidningarna..

Jag är uppväxt i RInkeby, folk har inga pengar, får inget jobb.. hamnar i fel kretsar å gör det de måste göra för att överleva.. men aja hähä välkommen till verklighetens verklighet era pajaser som föddes med laxar i bakfickan..

2008-09-20 23:46
capkillah

HA har ofta sköna artister på sina fester. Jag var med boysen när dem körde i ett rootsband på en HA-fest för många år sen. den festen döda.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-09-21 01:13
Jefe: Låter fresh. Men jag ska nog ändå hålla mig borta från deras fester. :)

cIK: Vi läste ditt inlägg första gången, och vi läste även tidigare i tråden att para betyder pengar, så du behöver inte skriva det två gånger. Men jag känner verkligen din frustrationen över att du föddes på OK-macken i Rinkeby. :)

2008-09-21 11:55
para = pengar/Paran = vapnetl.
behöver du inte skriva CiK 100 gånger.. peace till kartellen

2008-09-22 14:11
ForceOne: No probs, var inte meningen att du skulle uppfatta det som otrevligt, så sorry isåfall:) Ta hand om dig, and dont kill anybody, aight :) Ha det fint mannen!

Kartellen: Peace for us! War for them! Ha det bäst ni också:)

2008-09-22 15:15
En av snubbarna låter som Sebbe Stakset*! (*Stavning?!)

2008-09-22 18:37
damn :S
BAHA!

2008-09-22 21:36
Nya låtar uppe nu ju. Tycker de låter nice som fan. Ska lätt köpa skivan:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-22 21:59
Jag tycker det är hur fett som helst, 1500 plays på en dag. Sveriges invånare kommer se ut som fågelholkar när den här hypen når sin peak. Hiphop-renässans! En ny dag gryr! Big up!

2008-09-22 23:30
psk P26,.. jo det är sebbo även kallas stax.. och kaka

2008-09-23 22:39
Vi var ute och lekte lite med filmkameror idag. Kom att tänka på era gangsterbilder på myspace, så jag sa åt boysen att vi måste ta en posebild. Ingen av mina kompisar har sett eller hört talas om era bilder så det var lite kul att en säger "vi skulle haft med vapen" när jag ville fota, haha! (Vi är inga gangsters, vi bara busar.) ;)

2008-09-23 23:55
Skit i den första bilden. Det blev coolare när man mörkat ner bilden lite. :)

2008-09-24 00:11
Thug liFe!

Rappare

2008-09-24 19:27
Skit najs med det ni gör grabbar skit i alla haters!

förstår texterna för fullt, suedisarna har aldrig behövt fly till ett främmande land och starta om på n0ll ute i ett mångkulturellt område och i en grov kulturkrock!

Men men, jävligt nice att ni lyckats få er röst hörd så visa alla dom där jävla h##ungarna!
Ha det bäst och lycka till på Änglarnas fest- vi kanske träffas någon gång med tanke på umgängen omkring oss.

Anonym GatuApotekare
RÅGSVED SÖDERORT SHO!
Tutilooooo

2008-09-24 20:53
Kolla en ny hater. Kärringen på På Stan bloggen, om ni läser hennes kommentar efter blogginlägget så verkar hon inte tro att grabbarna är på riktigt http://www.pastan.nu/bloggen/

2008-09-24 23:28
Shit.Vad hände med dey dey?Haha!Dålig förlorare.Vilket folk,värsta jag har hört.Retard var hon som klev i diskussioner hon ej bemästrade.
KARTELLEN IZ BACK!100.000SPELNINGAR PÅ SPELAREN.VI TACKAR FANSEN FÖR ALLT.TACK FÖR UPPBACKNINGEN.HÅLLER TRÅDEN REN FRÅN HATARE.F.T.PF.T.W

2008-09-24 23:31
Haha!Dey Dey,dålig förlorare.Du är retard som kliver i diskussiner du ej bemästrar.Värsta jag har hört.Kvinnlig pajas.F.T.W

2008-09-24 23:39
KARTELLENS SPELARE PÅ MYSPACE ÄR PÅ 100.000SPELNINGAR.Vi tackar fansen för supporten och backningen här bland hatarna.Vi har ett gäng låtar på g,sebbe skrev en låt idag"håll ihop"riktigt tung.Handlar om gängkriget i Göteborg.Har ett par klubbdängor på g,for the thugs in the club.Har fått en klubbdänga av en kille som har producerat Kelly Rowland,Pussycat dolls och många andra hip hop artister.Etablerad producent.Jany da gypsy(Jany music heter han på myspace.Jackorna kommer i början på nästa vecka.F.T.PF.T.W

2008-09-25 02:07
hatarlåten e riktigt fet..

2008-09-25 02:32
Sebbe har sjukt tungt delivery och han är även grym textmässigt .. fett att kartellen ger en vanlig svenne som mig chansen att få en liten inblick i den undre världen i Sverige, det är riktigt nice med musik/litteratur/film och annan konstshit, genom det kan man "uppleva" sånt som man aldrig hade kunnat IRL. Få ett annat perspektiv på hur kriminella lever och varför dom blev just kriminella än vad etablerad media ger etc.
Haha, timman är sen så jag kan inte uttrycka mig så bra men ni hajar.

2008-09-25 22:00
fuck alla som har nåt imot Kartellen! Ni vet fan ingetting om gatan och vad vi har växt upp med. Sebbe tung rappare alltid varit det . F.T.PF.T.W

2008-09-26 15:25
BAGIS KILLAHZ. BIG UP!

Producent

2008-09-26 15:32
Vad poetiska de är med sin dubbelmening.
Det är det som är det fascinerande med konst att det är upp till betraktaren/lyssnaren att avgöra vad det betyder och ej konstnären.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-09-28 16:33

sebbe e inte riktigt rågangster neeej....

men visst , soft musik typ...
tycker d e förbannat löjligt att reppa gangster o ghetto...
fan , hälften av er blir robbade så fort ni åker till thailand fan...

fan , ni e så tröga att ni inte fattar att ni e tröga....

2008-09-28 19:12
Det är lite tråkigt att det är så ointressant utfört, de verkar ju ha en väldigt god berättargrund att stå på men saknar en viss finess när det kommer till rim och dylikt.

Och till den satans jävla idiot som säger att "blahi blaha dom är gata och äkta och allt vad dom är så dom behöver inte rimma bra"; Dra åt helvete.
Att påstå att man inte kan rimma bra och samtidigt vara "äkta" är inget annat än patetiskt.

För övrigt har jag väldigt svårt att ta folk som nyttjar uttryck som "bazz", "guzz" och dylikt på allvar.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-09-28 22:13
Mycket pajjas fasoner i denna tråd, sluta tveka så mycket och låt dom köra sig grejj för fan!

Jag tycker Kartellen inte kanske är dom bästa rapparna rent flowmässigt, men deras texter och deras stil gör att dom känns som dom mest intressanta under 2008

Ser framemot plattan!

2008-09-29 09:46
real shiet! big up för kartellen
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2008-10-03 17:26
Ny låt uppe på myspace

2008-10-04 17:20
schysst
BAHA!

2008-10-04 17:36
haha kan inte folk sluta ha kukmätartävling om vem som är mest gata i den här tråden...

vi kanske träffas någon gång med tanke på umgängen omkring oss.

spännande.

2008-10-04 17:36
haha kan inte folk sluta ha kukmätartävling om vem som är mest gata i den här tråden...

vi kanske träffas någon gång med tanke på umgängen omkring oss.

spännande.

2008-10-09 21:25
Det är kul att det kommer ett alternativ till det folk kallar "tuggummi-rapp", sen om JAG uppskattar det jätte mycket spelar ingen roll. Kul med variation... kul med några som faktiskt sitter av lite riktiga straff får lite plats i media att berätta om det.

Sen kommer jag alltid vara emot 500lax kedjor osv osv. spelar ingen roll vem det är eller vad den pratar om. Problemet är väll bara,som Mabande är inne på, att dom pratar om GHETTOT och hur hårt det är.. men ger inte tillbaka ett skvatt. Så vilka är dom att klaga om dom inte är villiga att göra något åt saken?

Jag kan också sitta här och säga att jag vill ha mera pengar, en 200kvm lägenhet med pool osv osv.. Men sålänge jag inte lyfter min egen lilla beniga rumpa så kommer det ju aldrig hända något!

Ber om ursäkt för eventuella osammanhängande resonemang,felstavningar osv osv....trött..

2008-10-10 04:04
dom var inte först med gansterrap i sverige, keffat liv är och förblir kungarna!

2008-10-10 12:40
Kul att grabbarna vågar stå ut ur mängden. Men gangster-rapen dog ut när TLK slutade.

2008-10-10 15:00
Ser att många har synpunkter om Kartellens musik. Dom försöker inte ursäkta sig för nån eller sina handlingar utan bara förklarar sina liv och deras synpunkter kring samhällspolitik som dom och många andra har fått lida av. Dom pratar för sina egna, för folk som kan relatera. Deras poäng med deras musik e inte att tjäna para. Dom pratar om kampen som många lever för som vilken rappare som helst gör. Dom delar med sig deras verklighet. De dom snackar e sanning, väldigt medvetna texter så varför allt hat?
Alla vet att kriminalitet finns i Sverige och hur svårt e de att tro att de finns när några förklarar om kriminella liv. Sluta hata och börja respektera!
De finns inget att skämmas för. Allt e maffia i världen. Alla orgasinationer e i grund och botten samma sak. Antingen gör de medans man följer lagar och andra inte. Världen och människor e smutsiga och onda av naturen så om man inte tar för sig så gör någon annan de. Vissa väljer gå en kriminell väg och andra inte och alla förstår inte de. Men de gör inte en kriminell till en sämre människa, många ger väldigt mycke tillbaka till sitt folk. De byggs upp former av samhällen utanför lagen som dom och "vanligt" folk inte har full koll på. Dom e rebeller som talar ut om sin kamp. That´s hiphop!

F.T.W
• Tacka & Ta Den •

2008-10-10 15:23
....skulle faktiskt vara riktigt intressant och kul att sitta ner och prata med dig Denny_Lee om det där inlägget men orkar verkligen inte forumgnälla just nu ...finns väldigt många olika synpunkter ifrån olika idelogier angående det där
JKIBMM