I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-15 22:33
JohnnyPuma P31

xakt för dig e det bara musik... kompis för oss e d verklighet.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2008-09-16 04:23
forceone.. kompis för dig e d inte verklighet om du inte vet vad para betyder.

mabande.. du kan väl ändå inte mena allvar när du säger att censur är bra? Du brukar kunna det där med argument, men nu har det väl ändå brunnit lite i proppskåpet. Det där med sexualförbrytare så är de ju så psykiskt sjuka att de inte kan vara i ett samhälle, och då ska de såklart få den vård de behöver, låt vara att det krävs att man omyndighetsförklarar dessa och ger dem just den vården, men att de ska vara en måttstock på samhället i gemen?

Och det ger en väl inte så extremt mycket vatten på sin kvarn om man hör en immortal technique-låt, i varje fall inte att man "trillar ner i träsket" för att man ändå redan börjat knatscha knatschen?

Jag var i min studio i Fairfield, CA

Fan grymt att ha en studio i Fairfield, CA (det är california för er idjuter som inte hajar! det ligger i amerika!!)

2008-09-16 07:18

Jag var i min studio i Fairfield, CA

Fan grymt att ha en studio i Fairfield, CA (det är california för er idjuter som inte hajar! det ligger i amerika!!)

It's the Bay all Day!!! Yadada!!!

SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO

2008-09-16 11:13
"Ni som tvivlar är säkert från finare medelklass eller övre, som aldrig gått utan för dörren eller fått smuts på händerna"

Kan bara hålla med där faktiskt. Svensk rap har knullats av Petters Öfvre Östermalms-rap där man leker nån bögig jävla plastgangster fast man inte ens knasat för fylla. Som sen modifierats till att bli snyftlåtar om nån saknad pappa, trasig kärlek, whoas gummi-gangsters som audiobeefar där man somnar i introt typ och annat. Skönt att se att det fortfarande finns ekon från gatan kvar, och äkta eller inte; I like this hardcore! Kör på hårt, Kartellen!

PEACE

(...is for pussies)

2008-09-16 11:16
ForceOne: Hahaha, ja men ett språkrör för en verklighet av vissa. Och sålänge du inte har en aning om MIN (fd) verklighet, så kan vi ta det No Doubt-style och säga: Dont Speak...

2008-09-16 12:14
-verbose- - Läste du vad jag skrev?
1. Var har jag sagt att censur är bra och att sexualförbrytare är måttstocken? Det jag skrev var att det finns en visad "påverkan" på det mentala av den kultur som konsumeras.
2. Visst ger det vatten på kvarnen: man får bekräftelse att man inte är ensam om funderingarna / åsikterna och bekräftelsen ger en positiv känsla. För bara nån vecka sen kom en rapport om vilka personlighetstyper som lyssnade på vilken sorts musik (att man sedan inte kan säga att stereotypen gäller för absolut alla inom gruppen säger väl sig självt?) och det finns ett par undersökningar som bekräftar korrelationen mellan sinnestämning och musik, samt förklarar varför . Vad tror du nazi-skins helst lyssnar på när de ska ut och "knacka bögar" - Händels Messias eller Dirlewangers Blodet ska flyta?
3. Skrev jag inte ganska tydligt att musiken inte tvingar en göra någonting?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-09-16 14:50
• INDIEPOPAREN: Har låg självkänsla och arbetar inte särskilt hårt. Inte heller särskilt snäll eller generös. Är kreativ.

• ROCK'N'ROLL: Hög självkänsla och väldigt kreativ. Hårt arbetande och tillfreds med sig själv. Varken snäll eller generös.

• BLUES: Hög självkänsla. Kreativ. Utåtriktad. Till freds med sig själv.

• KLASSISK MUSIK: Hög självkänsla. Kreativ. Till freds med sig själv. Inte särskilt utåtriktad.

• HEAVY METAL: Väldigt kreativ. Till freds med sig själv. Inte särskilt utåtriktad. Inte någon arbetsmyra.

• REGGAE: Hög självkänsla. Kreativ. Utåtriktad. Vänlig. Generös. Till freds med sig själv. Ingen arbetsmyra.

• COUNTRY: Väldigt hårt arbetande. Utåtriktad.

• DANS: Kreativ. Utåtriktad. Inte snäll. Inte generös.

• HIPHOP: Hög självkänsla. Utåtriktad.

2008-09-16 14:51
från mabandes länk!

2008-09-16 18:42
-verbose- P24

due rolig mannen... om du niet visste para e ett vapen OCKSÅ så yttra dig inte.

som aj skrev innan jag går nite o råna banker o shit med pengar i handen...

JohnnyPuma P31

johnny minns inte ens av aj skrev till dig och bryr mig inte tillräckligt mycket för att kolla...

fakta JAG SKITER I DIN F.D. bakgrund... kom jag e här nu, lever här nu, levde här för tio årsen också, va här då också. så vad mannen? ska vi prata brott o bakgrund o se vem som har störst k*k?

dom representerar verkligehten som jag ser. nuff said.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2008-09-16 18:44
Inte för att va sån... men länken med vilken typ av person som lyssnar på vilken typ av musik, va tusan är den grundad på? Och hur off topic är det där? dags o leta upp den gammla "loop trash" o "söder yo" artikeln för vi har för få fack att stoppa in folk i...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-16 18:45
kan styrka mabandes teori om att man kan använda msuik för att pumpa upp sig, rättfärdiga, och bli stimulerad till o göra saker...

minns för typ 4 årsen pumpade I o grabbarna yukmouth - kill'em off ft. tech9 och gonzoe hejdlöst innan vi skulel ut o jobba... beroende va för jobb så kunde vi pumpa den i bilen ocks när den gled förbi o sa pang opang pang!

2008-09-16 18:47
Ja själv drar jag alltid "Vi drar till fjällen" innan jag åker pulka...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-16 18:59
hiccory P23
feetaste!!!

aa ja lyssnar på method man - all i need när jage på kärleks humör ;)

2008-09-16 19:55
lyssnar på eye of the tiger när jag är på väg till skolan!

2008-09-16 20:18
hiccory - Vad den är grundad på? En undersökning där "psykologiinstitutionen vid Heriot Watt University i Edinburgh som bett över 36 000 människor runt om i världen att beskriva sin personlighet och sedan lista sin favoritmusik.". Till skillnad från den (stulna) kolumnen du hänvisar till.

10-4, over...

2008-09-16 20:31
Hehe soft undersökning som grundar sig på hur man ser på sig själv.. Frågar man vad andra tycker om en kanske inte svaret blir direkt samma...

2008-09-16 20:39
Åtminstone om vi ska tro psykologiinstitutionen vid Heriot Watt University i Edinburgh som bett över 36 000 männ...

Sån undersökning och liknande som denna är ju rent av pinsam att hänvisa till i debatter. Vad säger att den listan stämmer, ett gäng gemensamma nämnare hos 36000 runt om i världen? Hur många gemensamma nämnare som helst går ju att finna i liknande undersökningar.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-09-16 21:47
hiccory & Jefe - Beroende av hur omfattande frågeformuläret de fick fylla i är så kan det antingen vara rakt av trams eller en helt godkänd statistisk undersökning.
Jag tror då inte att det bestod av fem frågor i stil med "Är du a) snäll, b) givmild, c) dum i huvet" utan snarare ett antal frågor om ens åsikter kring olika saker, men ni kanske har en annorlunda åsikt.

* "Hur många gemensamma nämnare som helst går ju att finna i liknande undersökningar."
- Javisst, förutsatt att man anpassar storleken av de gemensamma nämnarna. Det gör ju dock inte att de citerade resultaten är falska.
Så om du vill protestera så är det att hitta liknande undersökningar som visar helt annorlunda resultat som funkar ;)

10-4, over...

2008-09-16 23:52
Självklart tror jag inte att formulär innehållet är särskilt lågstadiet anpassat eller liknande men jag är nog ganska säker på att just de formulären liknar dem man slumpvis får från sjukhus, kommun, universitet, osv. för deras undersökningar.
Om det är så så vet jag ganska säkert att det inte är mycket till information eller bevis. Jag menar att deras dokument lär hålla en lägre ribba än svenskarnas, Sverige är ju ändå "landet på täppan" då det gäller dokument...som en god vän sa, -Det enda kriget som Sverige skulle vinna idag... det är papperskriget, och det är fan sant.

Det är som skolor som stoltserar med hur höga SVAS poäng dem har...
...för att informera kort så räknas elevernas föräldrars utgångsbetyg för att få fram svas. Vilket skolor skryter om hur bra dem är, -titta på vår svaspoäng!, säger de. MEN svas:en döljer den sanna bilden...och detta poängsystemet används i undersökningar för att visa hur "smarta" elever är i vissa skolor. Sen att en skola med elever som bara har toppbetyg men extremt låg SVAS hamnar ändå långt långt ner i den färdiga undersökningen.

Jag tänker inte protestera med att hitta ännu ett bevis på onödigt satta resurser genom en annan idiotisk undersökning om vad musik "bevisar" vad för typ utav människa du är bla bla bla. Rcäker bra nog med att kritisera i den biten, så seriöst tar jag det inte.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-09-17 08:54
Jefe - Musiken bevisar inte vilken typ av människa du är, men om du har en viss favoritgenre så är risken stor att du har många gemensamma drag med andra som har samma favoritgenre.

Att Sverige har många dokument gör ju inte att kvalitén på dem är bättre än andra länders universitets.

10-4, over...

2008-09-17 13:46
E det inte den dära turkiska opa opa låten dom har samplat i 100 gubbar, som ligger på deras myspace?!
Steve Rifkind must of been sniffing!

2008-09-17 15:44
minns för typ 4 årsen pumpade I o grabbarna yukmouth - kill'em off ft. tech9 och gonzoe hejdlöst innan vi skulel ut o jobba... beroende va för jobb så kunde vi pumpa den i bilen ocks när den gled förbi o sa pang opang pang!

amen är det inte gamla goda [email protected] som sitter här på forumet?

2008-09-17 18:57
RECOGNIZE.Media,etablerade artister,djs,producenter osv ger oss respekt.Dom som hatar,vem fan är ni?Vad vet ni om hip hop.Läste att en åsna sa:Alla låtar var skit förutom "bli dum"hahaha!bli dum gjordes enbart för att visa Kartellen kan göra det shitet om vi vill.Men är det hip hop?"bli dum"mastras nu,den ska upp på rotation.Alla guzzar säger det är en hit.Kartellen propagerar inte gangsterism.Läs våran blogg.Tänker inte diskutera det något mer.Slitz,Moore,snabba cash filmen,tv reportage knackar på våran dörr.RECOGNIZE PAJASER.Brattrappen börjar se slutet.Deras tid är över.F.T.PF.T.W
Poet

2008-09-17 19:03
Trådens position just nu:

Vanlig tråd|------------------------------X----|Episk tråd
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-17 22:05
Feta beats, passar grymt till deras rap... helheten är fet så att säga.
Tyckte alla beats var riktigt bra förutom ett, det tyckte jag bara var bra.

Fan va folk överanalyserar på det här skitforumet förresten, fattar inte hur ni orkar.

2008-09-17 22:20
HAHAHA ärligt tänk nu om man var så "gangster" som kartellen vill ge intrycket av så skulle man inte vilja dra uppmärksamhet till sig på det här sättet. Om de nu är det, dumt drag. Mkt dumt drag.
XxX

2008-09-17 23:05
propps till kartellen säger jag bara! F.T.P

2008-09-17 23:20
Deydey,alla i Kartellen hade punktspan innan Kartellen bildade.Gps sändare,mikrofoner,telefonavlyssning med positionering mm.Aina trakasserarde oss på krogen systematiskt innan Kartellen.Vad fan har dom inte gjort redan?Hehe.Inget kan hända för att vi rappar lite verklighet.Aina vet våran verklighet,för deras jobb är att dokumentera den.Angående snacket om paran i handen.Vi menar pengarna i handen,MEN vapnet paran kunde lika bra har varit där.Låter minst lika bra.30skott i "kallen",ak 47 är "kallen"efter ordet kalashnikov.
KARTELLEN IZ BACK.MR LOCO och alla som har backat oss,kärlek till er.F.T.PF.T.W

2008-09-17 23:22
KARTELLEN E HÄR!

2008-09-18 00:05
Givetvist förstår jag anledningen till att ni börjat med rap. Pengar. Du säger själv att efterfrågan har blivit stor efter kartellen kläder osv. Personligen tycker jag inte att mer pengar är värt att exposa er på det här sättet. Tycker inte det är gangster för fem öre att skryta om det som ni gör. Och att det inte finns mer att göra för att catcha er? Jag säger bara don't push your luck. Många av er sitter redan och skakar galler och fler lär joina de genom att ni går publikt. Rapparna är inte direkt de bästa men jag får hålla med de andra om att ni vet hur man marknadsför sig så lycka till med det :)
XxX
Manager

2008-09-18 00:13
Tycker inte det är gangster för fem öre att skryta om det som ni gör.

jag ser det inte som att dom skryter..
dom säger något i still med detta på sin myspace: vi är här för att underhålla vanliga svenssons..

och liksom, "riktiga gangsters vill inte synas" är nog bara ett påhitt av oss åskådare.. kolla på John Gotti liksom..

Vad har dom för fördelar av att inte prata om det i sin musik? Polisen vet redan om allt och dom är troligtvis redan "fucked for life" jobbmässigt med tanke på att dom är straffade allihopa..
Dom blir inte mer punktmarkerade för att dom börjar med rap.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-09-18 00:34
Att berätta vad kedjan runt halsen kostar och att posta upp tidningsartiklar om olika brott de blivit fällda/misstänkta för på myspace, är inte att skryta? Definera då skryta för mig. Att välja att leva som en gangster görs av en anledning. Antingen för att man är för fattig och inte har möjlighet att arbeta eller som de flesta i sverige, av lathet och kärlek för snabba pengar. Oavsett anledning så är det mer gynnsamt att hålla låg profil. Fine, att polisens insatser är ett skämt men man kan inte argumentera emot att risken för att detta kan hållas emot kartellen i rättegångar stiger. Men det är en annan femma. Jag tycker fortfarande att det är fett ogangster att skryta om sina kupper. Det enda det är är ännu ett sätt att mjölka fram mer pengar. Det är inte direkt som att de har en unik talang för rap.
XxX

2008-09-18 00:34
Kartellen Programrebeller support gbg mannen ni vet vem d e..

jackar o haffa snarT!
Manager

2008-09-18 01:07
man kan inte argumentera emot att risken för att detta kan hållas emot kartellen i rättegångar

Vad exakt i Kartellens musik kan sedan användas i rätten?
Det är inte så att dom pratar om framtida kupper i sin musik, eller har jag missat något?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-09-18 01:58
Är inte insatt i allt detta, checkade deras myspace lite snabbt.. undrar bara, var fan får dom alla cash ifrån? Värdetransportrån eller hur fan har dom tagit sig upp? hummerbil, kedja för 500k och 2 audibilar sen massvis med para.. Fattar nada.

Och varför syns dom äns på bild med en legend som ice cube? Dom är ju inte bra? Jag skiter ut bättre tracks vafan..
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO

2008-09-18 02:21
Hehe deydey,prata inte om saker du inte förstår.Dont push your luck?Kinesen slängdes in på livstid UTAN BEVIS.Hela stan vet det.Vi blev trakasserade innan,är du analfabet?Ogangster?Vad fan vet du vad gangster är?Seriöst alltså...Angående jackorna.Vi får dom för 700kr från LOCATION ochvi säljer dom för lika mycket plus tryck.Vi är glada ifall vi kan sprida loggan.Tror inte du har så mycket koll på musiksverige.Det finns inga pengar att hämta.Många i KARTELLEN Äger bolag som genererar pengar.Aina kan suga kuk när det kommer till vad vi har och inte har.Vi gör detta för gatan,och gatan älskar oss.Du är inte gata,du förstår inte oss.Väldigt enkelt.Ice Cube är gudfadern av gangstarap,det är ingen Snook.Att vi syns med han är bara ett måste när han är här.En symbolisk grej.Så mannen,lägg ner skitsnacket.För att du verkar inte haja mycket.F.T.PF.T.W

2008-09-18 02:43
Och förresten.KARTELLEN ska göra en exklusiv spelning på HELLS ANGELS 10ÅR JUBILEUM.Stockholm eastside klubben.Om vi skulle vara så "ogangsta"hade dom inte frågat oss.Vad skryter vi om?Vi berättar om våra liv,om ni tycker det är att skryta är det era problem.500lax länk...Vad har usa som inte vi har i Sverige.Bling bling har vi här också var meningen med "har själv en länk för 500lax"Vi skiter väl ifall folk blir avundsjuka,för att det är avundsjuka vi pratar om här.Svenska avundsjukan även kallad.Vi var fattiga,med bara snor i våra fickor när vi sprang runt i programmen som barn.Nu har många gjort para,och skäms inte för det.Tänk värsta muppen,som helt plöstligt skulle få en 10poängare...Tror ni inte att han skulle visa henne till alla och vara stolt.Paran är våran tjej som vi visar upp,vi var inga muppar bara fattiga.Lyssna på "hårda vägen"och lär dig lite svensk verklighet.F.T.W

2008-09-18 09:14
Thanks for the shout out family!! Du vet ni har luv fran Wize Guyz Global!! Ey hur gar det med mixningen av "Fuck Aina"? Den laten kommer bli feeet! Holla at cha boy!
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO

2008-09-18 09:31
först vill jag bara säga att denna tråd har varit riktigt underhållande..så jävla off topic ibland :)

Sedan vill jag påpeka att allt står inte rätt till hos folk då de ger cred till en grupp som faktiskt erkänner att de begår tunga brott (vilket faktiskt drabbar oss alla...) ..och snälla kom inte med några "Det går bra att lyssna på amerikaner som skryter om sina brott men så fort det kommer till trygga Sverige så blir det en annan grej" för det är kanske en av det dummaste (och lättaste) försvarsargumentet ever...

stor skillnad på att lyssna på någon som begått brott men håller på att reda ut sitt liv än att lyssna på någon som begår brott, skryter om det och t om anser att det är hans fulla rätt att göra så här bara för att personen i fråga kommer ifrån ett hårt område
JKIBMM

2008-09-18 09:41
Att ni har egna bolag och grejer låter ju bra.
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO

2008-09-18 10:12
Yun_DI, Jag syftade på bilderna och tidningsartiklarna. phillae, Kartellen var förband åt Ice Cube(!?!?!), det är därför han är med på bild. Ja karellencrew, don't push your luck. Du pratar som om det inte finns något polisen kan göra längre och det är synd att du tar det för givet. Du som lever det livet borde förstå allvaret i det. Är det konstigt att man inte tycker att du gör det när man ser er glorifiera gangsterlivet och skryta om det? Hahaha det är lite komiskt att killen som inte vet att man skriver mellanslag efter punkter kallar mig för analfabet. Pengar finns absolut att hämta i sveriges musikbranch. Kolla på rmh. De tackade nej till en turne i USA i sommar eftersom att efterfrågan var så stor här. Du har definitivt rätt i att jag inte förstår er och du förstår inte mig. Att du slänger in ett "äger själv en kedja för 500lax" är skittöntigt. Också väldigt enkelt och väldigt ogangster.
XxX

2008-09-18 10:30
Det bästa som hänt svensk hip hop på jävligt lång tid, dax för hårt shit! Ser fram emot skivan, lycka till! Big up the Kartell Crew, aint nutthin new..ONE/Mizta
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta

2008-09-18 10:35
Mannen.Svenska rappare har inte ens pengar till bussen.Vi kör på svenska och kan knappast slå utomlands.Du är ute och cycklar igen.Vi är olika ja.Vad fan gör du på Kartellen tråden då,dra dit du har likasinnade och låt oss sköta resten.Polisen är inte maktlösa,dom sätter dit folk hela tiden.Men vi skiter i det,för att vi pissar på dom.Now,thats gangsta!Haha!F.T.PF.T.W

2008-09-18 10:38
Howser word!

2008-09-18 10:49
Vem har sagt något om att slå utomlands? Tyckte jag sa att de turned down en USA turne för att spela i sverige? Hade hoppats på vettigare svar men du bevisar gång på gång hur beroende ni är av bekräftelse. Vad kan man vänta sig av någon som säger
Tänk värsta muppen,som helt plöstligt skulle få en 10poängare...Tror ni inte att han skulle visa henne till alla och vara stolt.
? När rapparna har lärt sig att rappa så kanske min uppfattning ändras. Peace.
XxX

2008-09-18 10:53
Till präktlisa där.Det finns mycket "som drabbar oss alla",men världen går runt endå.Balansen måste finnas.Ok,så att du menar att amerikanska rappare rappar om vad dom har gjort.Jag vet inte på vilka rappare du lyssnar på.Nas aka Escobar(efter knarkbossen),du lyssnar på han.Vet inte vad jag ska säga.Läs våran blogg,det finns en bra förklaring till vår musik.Ska inte vara otrevlig mot dig,men du verkar väldigt naiv.Läser du tidningar?Har inte rubrikerna förändrats dom senaste 10åren?Allt är mycket råare.Läste du om 20åringen som mördades i en uppgörelse i gbg?Läste du om hans bror som blev avrättad två år tidigare?Båda var gängrelaterade.9skottlossningar på 10dagar i gbg,4rån i veckan i sthlm.Det har ju spårat rejält.Programmen kokar.Vi lever där.Politiker har sovit alldelles för länge och Sverige har levt i en illusion alldelles för länge.Det är inte så tryggt längre.Det är det vi lyfter fram i våra texter,och det får ni höra från folk som lever det.Äkta.Vi är gatans CNN.Take it or leave it.Vi har fått massvis med kärlek i programmen.Det är viktigast för oss.Peace.

2008-09-18 11:02
Deydey.Det räcker med dig.Byt tråd mannen.Vi kan inte tjäna pengar på svensk rap,lägg ner.Om du mår dåligt av en 500lax länk.Vad fan ska jag göra åt det.Scarface,gudfadern,goodfellas osv.Handlar om den fattige pojken som gjorde sig rik på brott.Dom flashade allihopa.Det är så på riktigt.Det är det som är gangster.Från noll till miljoner.Du vet inte vilken känsla det är.Ogangsta hit o dit mannen,lägg ner.Det är inte ditt område.F.T.W

2008-09-18 11:09
Hahaha blev det jobbigt nu? Och det är ingen snubbe du snackar med "mannen". Men okej okej ni är fett gangster. Ni är bäst.
XxX

2008-09-18 11:20
KartellenCrew: Skit i dessa jävla losers. Småsvennar med snea hiphopkepsar och finnar på det här bögstället som diggar Snook och Petter och annan lam svennerap.... Bättre att snacka på myspace, där finns det iaf sann gangstalove ;) Ni rockar och lycka till på giget med 81 sen! Fuck whoa! Fuck the world!

ForceOne: Ofta jag skulle sitta på ett internetforum och visa/hävda mina saker jag är dömd för. Jag är inte 17 längre. Vi vet nada om varandra och handen på hjärtat skiter jag i vad du är dömd för. Sånt bevisar nada. Allt som räknas i livet är lejonhjärta, inget mer. Ha det bra.

2008-09-18 11:27
Deydey.Jobbigt med folk som pratar utan substans.Ok om du hade koll.Man blir bara matt.Du behöver inte tycka att jag är bäst.Det handlar inte om det.Handlar om att veta vad man pratar om.Som sagt,fel tråd för dig.Bättre att vara tyst.F.T.W