I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-10 19:25
det här är fan det bästa som hänt svensk hiphop, inget snack om saken!
wemcrewclickclackgang!
Producent

2008-10-10 20:15
Ni har hjärna och tydligt budskap. Jag är fan defenitionen av en medelsvenne och kan ändå respektera vad ni gör. Sluta hata jävla muppar.

2008-10-10 20:24
jag tror det här kommer bli större än vad många trott, jag är fast, jag vill ha skivan, jag vill ha den nu, jag älskar det!
wemcrewclickclackgang!

2008-10-11 01:59
KARTELLEN TACKAR ALLA FANS FÖR SUPPORTEN.Det känns bra att folk backar oss.Getto,medelsvensson whatever.Det känns bra att vår musik förenar.DN hyllade Rodeo artikeln häromdagen,det känns bra.Cyril Hellman fick lite upprättelse.Calle Fleur och en matskribent från DN på stan sågade Cyril.Kallade Cyril för clown osv...Men,men.Vem är clownen nu?När en ledare på DN hyllade artikeln.Vi krigar mot media så gott vi kan,svarar på våran blogg när vi hittar något av intresse.Vi är iaf nöjda med utvecklingen,det kunde ha varit värre.Musiken går framåt,mycket bra låtar på g.Bra beats på lager osv.Grabbarna har varit lite för mycket på gatan och för lite i studion.Kinesen skällde på grabbarna så nu är det full fart.Det finns låtar att ladda ner på myspace för alla fansen som väntar på plattan.Vi ska försöka ordna en spelning snart,på ett schysst ställe.BTW så har Kinesen och grabbarna hjälpt många i orten...En kyrkförsamling har fått donationer sen år 2000,men det är inget man flashar med.Alla i KARTELLEN gör vad dom kan för att sprida positiva vibbar i programmen.Inget snack om det.KARTELLEN har en webshop på g.Den är klar till mitten av november,där kommer det finnas hoodies,colleges,tshirtar,kepsar,halsdukar,mössor,muggar,nyckelband osv MED VÄRLDENS FETASTE TRYCK.Vinsten från det går till något positivt,kanske till MABANBES projekt han hade.Vi kommer kontakta när det blir aktuellt.Det här var allt för den här gången.KARTELLEN TACKAR ALLA FANSEN ÄNNU EN GÅNG.F.T.W

2008-10-11 12:09
.BTW så har Kinesen och grabbarna hjälpt många i orten...En kyrkförsamling har fått donationer sen år 2000,men det är inget man flashar med.Alla i KARTELLEN gör vad dom kan för att sprida positiva vibbar i programmen.

Detta ska ni ha all cred för iaf! Ni vet vad jag tycker om eran musik men nu måste jag ändå erkänna att ni vann lite mark hos mig (som om det betydde något för er.... ;) ) ..all cred till folk som hjälper sitt samhälle!
JKIBMM

2008-10-11 15:30
Okej, jag måste ändå säga att jag gillar en del av dom låtar jag hört och det är kul med rebellstilen. Var kan man ladda ner låtar från myspace? Enda låten jag kunde downloada var den på Whoa.

Men det kvarstår en del frågetecken kring gruppen. Alla artiklar som det påstås att ni har kopplingar till (Akalla, Arlanda, Hallunda..)... hur går det ihop? Det är väl inte ens samma killar som ligger bakom alla dessa kupper? Eller är killar från FFL, OG, Chosen Ones, mfl med i Kartellen? Jag får inte ihop det, även om dom flesta känner (känner till) varandra så betyder det inte att man är med i samma gäng. Eller ska man tyda "prOGramrebeller" att det faktiskt finns en koppling till OG? Hörde att ni shoutade Essas lillebrorsa Modo i nån låt också, så nån av er är kanske är med i Chosen Ones också? Kände ni 26-åringen som blev mördad i Malmö för några dagar sen? Blev det någon spelning i Bromma på HA's jubileum? Fick besök på jobbet veckan efter av en HA kille, men pallade inte fråga om ni spelat på deras fest. Ni verkar ju iallafall känna killen som mördade Jokso, men vad jag förstått så verkar inte han vara någon storspelare, utan mer en flippad kille som det gått rejält snett för? Att sedan anlita honom till att mörda andra är väl inte heller så modigt? Att tillhöra en grupp, som har kopplingar med personer som mördar, och sedan skrika "Fuck Ken" är väl inte så tufft? Ken tillhör knappast den undre världen, även fast han verkar "badboy" inom den svenska hiphopen för att han nyttjat droger och spelar(?) allmänt dum. Och hur ligger det till med bilarna, är det verkligen era bilar? För att samla ihop vänners bilar eller hyra exklusiva bilar för en photo session behöver man inte vara rik för att göra. Sen behöver man inte vara kriminell för att få lån till en fet bil (men är man det så står bilen förmodligen på någon annan som har större kreditvärdighet). Det handlar såklart om vart man prioriterar att satsa sina pengar. Lever man för dagen och strävar efter status utåt så kanske man köper en fet bil istället för ett fint boende. Men är man miljonär kan man såklart köpa allt, kontant dessutom.

Om det nu skulle vara så att Kartellen faktiskt varit med på dessa kupper och lyckats bli miljonärer, så skulle bildandet av en musikgrupp med skivsläpp vara en genial lösning för att tvätta alla dessa svarta pengar, så bli inte förvånade om dom kommer hamna etta på listorna! :)

Om inte så tycker jag det vore kul om fans köpte deras skivor så att musiken fick lite uppmärksamhet i Sverige för att jag tycker ändå att svensk hiphop smakar väldigt mycket bubbelgum. Och det är jäkligt kul att TLK-bröderna verkar vara med på ett hörn. Respekt!

2008-10-11 15:45
Capkilla, svaret på det om bilarna hittar du nog i rodeo-artikeln...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-11 16:28
hiccory: Jo, jag har skumläst artikeln förut. Läste den igen nu, "Det är våra bilar". Det var ett kort svar, men mina frågor kvarstår ändå.

2008-10-11 16:33
Varför skulle det inte vara deras bilar ? kinesen rullade i porche lång innan arlandakuppen...
han fick även loss nåra lagliga millar runt 01-02 eller nå

2008-10-11 17:36
Fan jag kom precis på en fet kombo...

masse beat
sebbe
allywan (eller hur han nu stavar det)

hade fan passat fint ihop..nån hustlar låt eller liknande!

Sebbe make it happen!

gör en skåning glad

2008-10-11 19:21
hehehe
BAHA!

2008-10-11 21:23
Copkillah.Jag har skickat dig ett meddelande.Hoppas du blir nöjd.
KARTELLEN är inget kriminellt gäng till att börja med.Kartellen är ett kollektiv som kör gaturap/verklighetsrap/gangstarap...Kinesen ville starta en grupp och han gjorde det.Efter dom första två låtarna har det blivit en rörelse.Namnen på myspacesidan är Kinesens närmaste vänner och associerade.Rubrikerna står dom för.Sen om en av dom råkar jobba någon gång med folk i olika gäng är det en annan femma.Sverige är ett litet land,alla känner alla.Kärnan av Kartellen har pengar,behöver inte säga mer.Choka(Kinesens road dog.Flyger G5 med sitt crew,han bor inte i Sverige längre.Behöver jag säga mer?Kinesen,Chucky,Chief,Choka,Malmusch,Habibi osv kör har kört Ferraris,Porches,AMG osv.Inga nyheter.Kinesen hade Porche,AMG innan han blev misstänkt för arlanda som han förnekar bestämt.När Kinesen och crewt var på ute på klubben poppades det Cristal för 50lax ibland.ALLA VET DET.Kinesen,Choka,Chucky,Burning Lion,Habibi,Chief,Malmusch osv ägde Barcelona.GATAN VET DET.Kända för sina fester i Puff Daddy style.KARTELLEN låten vers 3,det är så det är när hela crewt är tillsammans.Angående han som klippte Jokso...Han var 20år,svårt att vara en etablerad gangster i eliten i den åldern.Hade du sagt det framför oss hade vi spräckt din skalle utan att tänka,DU VET INGENTING OM OSS.Gatan vet att vi är modiga krigare.Vi har spelat hos HA.Vi ska damma upp kort snart,har inte haft tid.26åringen...KARTELLEN GBG kände han.Dom berättade historian för oss i Stockholm och vi tycker synd om hans mamma.Vi känner hennes smärta.Vi vet hur det känns att förlora någon på gatan.Vi har sett många mammor gråta.Han kommer även nämnas på KARTELLENS låt"håll ihop"som är riktad mot GBG.Anledningen till att vi nämner dom är mamman.Hon förlorade sina två söner till gatan.Helt i onödan.Modo vad är det med han?Sebbes kompis,och?Modos storebror är Kinesens vän.Och?När det kommer till rapparna dvs Sebbe o Kakka.Grabbarna är inga miljonärer,men dom kommer att bli det.22år o 25år,dom är on the grind.Rom byggdes inte på en dag.Grabbarna har stor potential och har FULL BACKNING från dom äldre.Grabbarna kan ta för sig,dom behöver inte ens backup.Kartellen har vänner bland FFL(eller gamla,vet inte ifall dom existerar längre)OG,BANDIDOS,NASERLIGAN,HA,CHOSEN ONES osv.KARTELLEN tar inte parti för någon,vi gör bara musik.Musik som dom nämnda tycker om.Kartellen är ambassadörer för gatan,inget annat.Alla dom grupperna som nämndes diggar oss pga våran polishat,hatet mot tjallare och systemet.Det är gemensamman nämnare som förenar vår musik med alla dom grupperna.När det kommer till Kinesen så har han RESPEKT från ALLA stora ledare i SVERIGE.Inget snack om det.F.T.PF.T.W

2008-10-12 01:19
Det kan inte bli mycket sämre, idioter som gjort tid, o spelar balla med lånade vapen.. vart e svensk hiphop påväg?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-12 01:50
Hehe.Idioter?Du är idioten.Hip hoppen föddes på gatan.Tror du det är PETTER ELLER SNOOK som har skapat svensk hip hop?Latin Kingz flashade Uzis på sin tid.Att folk gör tid i fängelset inom hip hop är inget nytt.Lånade vapen?Pluggade vapen.Aftonbladet ville ha bilder med vapen,dom fick bilder med pluggade vapen.Pluggade vapen kan man köpa på butricks.Hehe.Vi skulle aldrig utsätta våran fotograf för problem.Det är en tjej som ställer upp.F.T.WF.T.P

2008-10-12 01:55
"ok" ännu värre, pluggade vapen, flasha med smörknivar istället....

2008-10-12 03:42
så du tycker att de borde ha stått med riktiga vapen, du tror inte att fotografen eller ab hade haft problem då? Inte minst grabbarna hade fått stå och svara på en del.

Onödig grej för ett par enkla publicitetsbilder.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-12 10:45
Jefe.Word!F.T.W

2008-10-12 14:42
Det närmsta du kan komma till ett ghetto i Sverige är väl nån camping för hemlösa..

Om de här killarna nu är "på riktigt" eller inte kan jag ju inte svara på men sån här rap(Och hela grejen runt det med deras Myspace osv.) överhuvudtaget blir lite småfjantig i längden.

va?

2008-10-12 15:03
pool, getto har väl blivit mer eller mindre synonymt med slum, men är i första hand ett ställe där folk med samma bakgrund har blivit placerade på ett eller annat sätt...

2008-10-12 15:40
big upp kartellen, fan va ja hatar att alla delar in snook i samma kategori som mange schmidt o petter, skäms på er!
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-10-12 17:48
Kartellencrew: Jag är väldigt nöjd med ditt/ert svar. Även fast du skrev i stort sett samma grej i ett privat meddelande till mig, så ser man att du skriver ut orden utan att tänka. Det flyter på, är inte uppdiktat. Svar på tal helt enkelt, så jag är som sagt nöjd med svaren!

Måste dock göra er (och alla andra) observanta på att jag varken dissar er eller killen som sköt Jokso. Är man kapabel att mörda så är man livsfarlig, är man kapabel att mörda ett av dom största namnen i undre världen så är man mer än livsfarlig. Så jag dissar inte er eller era vänner! Hade jag stått och snackat med er på gatan så hade jag förmodligen aldrig nämnt något om det där, och jag vet som sagt ingenting om honom eller om er. Trist att ni hade spräckt min skalle, men jag förstår hur du tänker, skriver mer i ett privat meddelande.

2008-10-12 18:13
Av ren nyfikenhet, vem av alla dessa ack så beryktade gentlemän är det som agerar språkrör via användaren här på whoa?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-10-12 19:28
Nån som kan skicka låtarna eller lägga upp nånstans? hittar inte var man kan ladda ner..

2008-10-12 19:52
hiccory

Ironi..

On Topic

Varför ens ha med (låtsas)vapen på bilderna? Fjanteri..

va?

2008-10-12 19:56
fan va storande att lasa vad sma moppepojkar och pojkscouter tycker fororten ar for nagot..

2008-10-12 20:15
Varför ens ha med (låtsas)vapen på bilderna? Fjanteri..

Läs

Aftonbladet ville ha bilder med vapen,dom fick bilder med pluggade vapen.

''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-12 21:36
All respekt till dom, gaturap behovs i ett fett format precis som dom och precis som att det finns mer inom denna riktiga genger av reality rap, ta de lugnt, jobba hårt gubbar

Sincerly GBG massivet

2008-10-13 10:47
Copkillah.No hard feelings.F.T.PF.T.W

2008-10-13 11:24
Och så till alla hatare...Vi vet att ni har fått komplex för gatan är på väg och ta tillbaka kronan från bratt/medelklass/innerstadsrappen.Var är svensk hip hop på väg?Frågade någon.Den är på väg tillbaka till rötterna.Latin Kingz var pjonärerna,redan i början på 90.Sen kom Petter med innerstadsrappen,Snook kom väl 2002 med caffe latte/reklambyrå/bratt rappen.2008 tar Kartellen svensk hip hop till RÖTTERNA.Glöm inte att hip hoppen föddes på gatan.GATAN ÄGER DEN,NI HAR BARA FÅTT LÅNA DEN.Så hatare,börja lyssna på Techno istället för att här har ni inget att hämta.Och till pajaserna som säger att det är "fjantigt"bla,bla,bla..En fjant flyger inte G5,en fjant startar inte en grupp inifrån fängelset och lyckas.Med både musik och business.Det ägs en del utländska bolag.Mer säger jag inte.Kinesen har förresten en bok på g.Sköna historier i "snabba cash"stil,han ska försöka hålla sig så nära verkligheten som möjligt.Folk får liksom inte torska pga boken.Det finns mycket att berätta.Vapen hit och dit jag citerar Sebbe:Snacka inte vapen,jag håller en i varje hand.När det smäller på riktigt är dom inte pluggade,det kan jag garantera er.FUCK YOU ALL HATERS.F.T.PF.T.W

2008-10-13 12:58
det räcker mer er.....ni är bara snea! haha objektivt sett är det här skratt retande! ni har slitit med er hubbabubba bögrap i 10 år å vart har ni kommit? Ingen förutom era vänner lyssnar på skiten! NI HAR MINDERVÄRDESKOMPLEX! Kartellen kom in å tog hela showen! Gatan älskar det! Det är klart ni inte gör det, ni är inte lika gata som en jävla grusväg! Ni är ingenting...hehe HAHAHA det är kul att läsa...ärligt ni är tjejer. Ni är söta! NI HAR INGENTING ATT KOMMA MED NI ÄR LUFT! FLYTTA PÅ ER! gatan är här nu....så spring in i era jävla villor å bostadsrätter å fortsätt runka till kingsize å gråta över att er karriär inte blev va ni ville! varför? för att hiphop är gata å det blir inte mer gata än kartellen...

hehe som små flickor är ni....avundsjuka!

2008-10-13 15:03
flyga G5? va e g5 nån som vet? skulle gäran vilja veta:D

2008-10-13 15:18
Om personen ifråga är klar med att slå sig för bröstet undrar jag fortfarande vem det är som skriver via användaren Kartellencrew, vem agerar språkrör här?

2008-10-13 15:31
G5 - Gulfstream V

2008-10-13 17:51
hehe denna tråden blir bara mer o mer intressant, låter schysst med en bok :)
BAHA!

2008-10-13 23:28
Nej, vadå?
Det är totalt justifierat eftersom dom hade en dålig barndom ;;;((((

2008-10-13 23:55
Jag fattar verkligen inte den här tråden. Är det coolt att vara kriminell? Mord, rån och övergrepp i rättssak är inte direkt offerlösa brott. Jag respekterar människor som tar ansvar för sina liv och gör något som bidrar till samhället. Jag respekterar absolut inte yrkeskriminella. Det verkar som att 80% av personerna som skriver i tråden inte delar dessa värderingar, vilket är skrämmande.

Tror ni att hip-hop inte existerade innan gansgsterrap? Och bara för att hip-hop kommer ifrån gatan så betyder väl inte det man bör acceptera mord, rån, osv? Om hip-hop skulle startats av nynazistiska satansdyrkare så skulle jag väl inte heila och offra spädbarn bara för det?

2008-10-14 00:01
Du glömmer bort att det i regel inte handlar om särskilt intelligenta människor här.

2008-10-14 01:21
spy_vs_spy P27
Det är förfan ingen som säger att det är coolt att vara kriminell? Jag tror ingen här skulle tycka det är häftigt om en gorilla knakade på hemma hos dom? Yrkeskriminella är ju inte direkt några mesar, utan ganska härdade grabbar som lever det snabba livet mot alla odds. Många är säkert halvt psykopater, men vad tror ni det beror på? Dom är resultatet av ett icke fungerande samhälle, en produkt av ett sjukt samhälle som endast fungerar på pappret.

Många vilsna själar kanske tycker kriminella är tuffa för dem dras till det farliga... vilka är dem populäraste programmen på Tv? Deckare och mord gåtor osv. människan har alltid dragits till brott och deras mörka sidor... kolla Ice-T's omslag till "Home Invasion", den beskriver det rätt bra.

Kartellen berättar sin verklighet, en annan sida av Sverige som många naiva nissar inte trodde existerade. Sen får vi inte glömma att det är bara musik i slutändan och något man ska må fett av att lyssna på, det gör ja iaf... och Kartellen gör ändå något positivt även om musiken är kall och mörk. Varför ska dom hålla på och stå till svars för deras musik när ingen annan gör det?
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-10-14 01:50
Sjuk jävla dubbelmoral av vissa töntar här. Ni spyr gärna galla över Gangster Rapp men säkert hälften av er avgudar Sopranos.

2008-10-14 02:01
Många är säkert halvt psykopater, men vad tror ni det beror på? Dom är resultatet av ett icke fungerande samhälle, en produkt av ett sjukt samhälle som endast fungerar på pappret.

skulle nog säga att psykopatdelen av beteendet snarare har att göra med hur det ser ut i hemmet...våld, missbruk osv. tror inte att man blir en kallblodig psykopat av att bli knullad av socialen hela sin uppväxt, även om det förmodligen inte hjälper...å andra sidan kan man ju skylla allt sånt på samhället i stort om man nu känner för att ta bort alla former av ansvar. ingen gör fel, alla är bara produkter av ett taskigt samhälle...

2008-10-14 02:05
Jag tror att ni borde lära er skillnaden på "psykopat" och "sociopat" innan ni överhuvudtaget börjar diskutera det där.

2008-10-14 02:13
Demento P22
I slutändan har vi alla ett ansvar, ja. Som du säger också om hemmet, men det är också en produkt av samhället... ett barn som växer upp utan trygghet och snålt med kärlek blir ju naturligt ganska känslokall med tiden. Men mycket har att göra med var man bor, det är där man formas. Sen har finns det ju flera chefer i Sveriges näringsliv som är mentalt rubbade psykiskt, som kommer från finare familjer utåt men e fucked inåt.

2008-10-14 03:20
att kartellen är äkta är det nog inget tvivel om, och att de rör om i svenk hiphopgrytan
är både på tiden och bra.
Sen Har jag lite problem med den svenske rapparen? tror jag, han som låter som att han har en dildo i arslet, tror han skulle köra på med sin vanliga röst
men som sagt det är skitsamma för i den här gruppen så är det texterna man är ute efter , för det är ju inte världens skillaste rappare, men de har texterna o ett budskap
som många andra skillade rappare saknar,
Och som sagt jag tror nog det är på tiden för en frisk vind här nu , istället för snook o mange smith..

som sagt inte de bästa rapparna , men ser fram emot skivan

Inget hat , bara ärlig,/ pEACE
Fsyfdldfø'

2008-10-14 08:24
Spy vs spy.Är det coolt att vara kriminell?NEJ.Dom flesta hamnar ju i fängelset.Men det är facinerande kanske att lyssna på dom verkliga texterna.Ungefär som att sätta på en film eller spela tv spel.Så kalla inte folk dumma bara för att dom lyssnar på vår musik.
Gangstermord är inga lustmord.Oftast så är det rena döda eller dö situationer.Alla som är med i leken får leken tåla.Och du din fjuniga lilla skit som pratar psykopat sociopat,sa jag inte att du skulle gå och lyssna på techno din böckling.Om ni skulle träffa Kartellen grabbarna skulle ni inte ens märka att dom var gangsters.Det är inte som på filmerna.Det är CARACOL(snigeln)här.Kinesens protegè.Någon undrade.KARTELLEN har ett mixtape på g,tunga produktioner blir det på den.LEGEND kommer producera den.5 låtar kommer den att vara på.Har redan spelat in en låt vid namn"pajas",så feeet.LEGEND står för beatet.TUNG!
Den kommer att gå och tanka ner gratis,inom en månad är den klar.Skivan kommer om två månader ungefär.Mixtapet kommer vara av kvalite så oroa er inte,ni har något att lyssna på tills skivan är klar.F.T.PF.T.W

2008-10-14 09:24
Jahaaa.Fröken vill prata om ansvar??Ska berätta en liten historia här...Kinesen ville flytta från programmen in till stan.Som alla vet så kan man köpa kontrakt från svartmäklare...Kinesen träffade upp mäklaren i stan för titta på olika objekt.På regeringsgatan hittade han något i hans smak.Dialog nu...Kinesen:Den här gillar jag,hur mycket?Mäklaren:bla,bla...Nu skäms jag för att vara svensk men du kan inte stå på kontraktet.Kinesen:Va?(han hade hört om den "regeln"i programmen men ville innerst inne inte tro på det.Mäklaren:a tyvärr.Kinesen:(spelar dum nu.Varför då?Mäklaren:Nä,hyresvärdarna får skit ifrån hyresgästerna,jag är ledsen.Har du inte ett svenskt namn?Italienskt går också bra.Kinesen:Ok,jag förstår(kokade inombords,chockad samtidigt.Jo,jag har ett namn.Min flickvän,hon är svensk.
Så lilla präktlisa,jo alla borde ta sitt ansvar.Vi spelar med öppna kort.Sverige tar inte sitt ansvar,dom bara låtsas.Den är en FASAD.Jag har historier från arbetslivet också.Dom här historierna cirkulerar ute i programmen.Det är bensin för rebeller/hårdskallar som oss.Det hjälper oss att rättfärdiga kriminalitet.Rebeller tar inte emot förtryck,det är skillnaden mellan oss och resten av folket i programmen.Kartellen har många svenskar i gruppen,dom har också drabbats indirekt av segregationen.SEGREGATIONEN,DISKRIMINERINGEN,UTANFÖRSKAPET är boven i dramat.Så innan du kastar skit på oss titta dig själv i spegeln.Svenskarna och invandrarna i Kartellen är bröder för evigt.Vi tar ansvar för våra nära och kära,det räcker gott och väl.Ni förstör tom era egna svenskar ute i programmen med segregationen.Men som Kinesens konspirationsteori lyder:Dom där jävla moderaterna som styr näringslivet bakom kullisserna behöver segregationen.Vem ska annars göra deras skitgöra?Dom behöver ju servitörer,städare,taxi osv.Tänk om vi skulle få chansen och bli insläppta på riktigt?Det skulle bli kaos för dom.
ALLT ÄR INTE SÅ SVART EL VITT GOTT FOLK.F.T.PF.T.W

2008-10-14 10:01
Grandmaster flash låten:its like a jungle some times..Bla,bla,bla.Oldschool så det ryker om.Va inte det gata?Dom rappar iaf inte om caffe latte osv.Boogie down productions(criminal minded)är en respekterad oldschool klassiker.Kool g rap and dj polo,Ice T...Osv gamla pjonärer.So what a fuck?Ice ice baby med vanilla ice,cant touch this med mc hammer,det var grejer som vart utskrattade just pga att det inte var gata.Hade Snook,Mange,Petter rappat då...Hade dom blivit utskrattade.I Sverige var man hård med det på 80 till början av nittio.Sen kom väl Petter och så spårade hela scenen.Sellout efter sellout kom ut.Kartellen tar hip hop till rötterna till gatan.Det är många RIKTIGA hip hoppare glada för.Det kan jag garantera dig.F.T.PF.T.W

2008-10-14 10:02
Jag kände mig tvungen att yttra mig om Mange Schmidt så här kommer det....

Kan en mc, som erkänner att han inte är gangster men syftar på en bakgrund som banditish(?), slakta en sån här klassiker som han?

Fyfan vad han skriver sug-texter även. Fyfan... för att inte tala om Petters texter.

Skamligt för svensk rap men vad kan man förvänta sig, svenska musikindustrin gör allt som de vill till pop.

2008-10-14 10:08
Och till alla fansen.Kartellen kör sitt race.Inga hard feelings mot svenskar.Tyvärr så är det som det är.Man kan inte dra alla över en kam,det är ju ömsesidigt som alla förstår.Kartellen vill ha UNITY.Därför har vi en av varje som rappare.En vacker dag blir det bra för alla,det är det vi ska sträva efter.Nu retirerar jag för en stund,fansen får fortsätta och kriga här mot ÅSNER.Jag måste göra annat,skivan måste jag jobba på.Så kriga på mot FITTORNA.F.T.PF.T.W

2008-10-14 10:09
Måste fråga Kartellen: Vad tycker ni om MBMA? Är de utanför eran genre, och därmed ointressanta? Är de sellouts och icke-gangstrar? Mange Schmidt är Mange Schmidt, Petter är Petter, tyvärr. Men allas våran Organism 12, han har väl ändå inte gjort något fel? Eller? :)

2008-10-14 10:25
Dirty-Dave Jag håller med om rätt mycket av vad du skriver. Tror inte du förstod vad det var jag var kritisk till.
Jag vänder mig inte mot att man skriver om sitt liv, eller att man lyssnar på en person som skriver om sitt liv som tex yrkeskriminell. Jag vänder mig enbart mot de personer i den här tråden som verkar tycka det är något positivt i sig.

Kartellencrew Jag håller såklart med om att det finns människor på alla nivåer i samhället som frångår sitt ansvar. Världens mäktigaste man har tex indirekt dödat många hundra tusen oskyldiga människor genom det krig han startat på helt godtyckliga grunder.

MEN, och det är ett stort men, det ursäktar väl inte att man själv beter sig hur som hälst?