Producent
2013-11-02 15:49
haha jag vill inte ens nämna alla mina bannade användare :D lär bli lite extra hatad då. och tack LILLJ för de fina orden <3 haha, jag ler!!!!
Producent
2013-11-02 16:13
sen är jag jävligt glad över den kontakt man kunnat få genom whoa. släppte en singel som såldes väldigt flitigt som diverse stora artister köpte på spelningar och så vidare. har fått arbeta med jävligt många feta artister som lagt rader på beats man skapat, haft lite penis o vagina kontakt osv. älskar det.
Man minns väl dom man fått skön kritik av, men också dom idioter som aldrig har haft nått vettigt eller lagt fram det negativa positivt, typ rk - beatmaker. han kommer jag nog minnas mest tror jag, tyvärr haha !
Let's kick it !!
Egentligen är väl största minnena hur skolad man blivit av diverse, numera, gubbar. Jag fick ta extremt mycket skit i utländska hiphop forumet 2002-2006 typ, men shit vad mycket bra musik jag fick på köpet! Så tack till alla gubbar. Inte så många kvar aktivt här nu, men några finns det ju. Sen kom jag på en till favorittråd, det vår något om att ha en llama som husdjur (el. liknande)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Vad då? ska whoa läggas ner?
Regler Häng med nu för fan! till årsskiftet stängs forumet för kommentarer. Dvs skriv så mycket du kan innan dess.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Du, jag har legat ute i fält i 2 veckor. så jag är jävligt efter, så förklara någon, vaför ska kommentarerna stängas ner?
Battlerappare
2013-11-03 09:36
Men å andra sidan, Gandhi var ju sån som person men han var antagligen ngt helgon eller liknande från Gud, hehe.. Gandhi slog sin fru. True story.
Redline!
Hangaround
2013-11-03 12:02
Vad säger det om den kvinnan då..fick ett helgon att kicka loss, då är man fan jobbig.
Dr.Octagon skrev: Men å andra sidan, Gandhi var ju sån som person men han var antagligen ngt helgon eller liknande från Gud, hehe.. Gandhi slog sin fru. True story. vaaa.... var har du läst det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2013-11-03 13:14
Alltså jag är skeptisk till sådana källor. Jag googlade lite på snubben som skrev boken och han verkar ju inte ha känt Gandhi. Men om det är sant så är det helt galet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2013-11-03 13:34
Brukade inte Gandhi även sova med småtjejer typ?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2013-11-03 13:49
Var inte Gandhi rasist också?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2013-11-03 13:51
Eller hans lilla bajsfetish
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
Hangaround
2013-11-03 13:52
Kapten och Dope: länken jag postade handlar om dom grejerna.
Jag var som mest aktiv 2004-2005 tror jag. Många minnen. Några trevliga whoaträffar. Förståeligt att sidan läggs ner, men trist.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Producent
2013-11-03 14:04
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
Dopeness skrev: Var inte Gandhi rasist också?Gandhi var tämligen öppet rasist, och om någon säger något annat så ljuger vederbörande.
Mina tydligaste indikatorer på att någon antingen är 15 eller har fått ett sent uppvaknande i livet är att personen uppger Gandhi, Moder Teresa, eller Dalai Lama som sina inspirationskällor. Alla fruktansvärda människor på sitt sätt.
Moderator
2013-11-03 14:33
JackFalk skrev: Mina tydligaste indikatorer på att någon antingen är 15 eller har fått ett sent uppvaknande i livet är att personen uppger Gandhi, Moder Teresa, eller Dalai Lama som sina inspirationskällor. Alla fruktansvärda människor på sitt sätt.Word.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
JackFalk haha fan ja va 15 men nu blev jag man, sista illusionen om godhet borta
Martin Luther King då, var han också en misshandlare och en rasist? Nått jag inte vet? :P
Producent
2013-11-03 15:05
Hade inte Martin Luther King massa älskarinnor och var ofta otrogen?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
hahaha.... Martin Luther pimp?
fan va off-topic d blev nu... tillbaka till minnena!
Hangaround
2013-11-03 15:12
kommer ni ihåg när tråden om att whoa läggs ner och posta minnen spårade ur ang Gandhi och MLK? *epic* ;P
Som ni märker är Whoa fantastiskt. En tråd som minnen kring sidan utvecklas till en diskussion om huruvida Gandhi slog sin fru eller ej. En del av charmen.
Det är kul att se så mycket människor man sett dyka upp här på communityn skriva här i tråden och i Whoa läggs ned tråden.
http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/731851/1.aspx Jag har för mycket minnen för att ta upp. Men mängder av fina vänner jag har än idag har jag träffat via Whoa och alla kontakter jag skaffat via communityn har varit ovärdeliga.
Alla ölhookups. Alla "Aaaah är det du som är "insert rendom whoauser!"" på klubben eller i parken under åren. Alla gamla heads som hängde på Vibes (hiphopklubb i Göteborg).
Kom i kontakt med min första flickvän här. Träffade en fin väninna som fick mig att åka utomlands ensam för första gången (till Paris), Hultsfred 2003 och 2004 då vi hade whoa-hook-ups. Alla tjafs i början av min whoakarriär. Jo jag blev också bannad av vår fina Mabande. Jag fick vara med och starta upp Whoabloggen som idag har över 3000 poster. Alla Whoabattles som jag själv ställt upp i och varit arrangör och domare för. Och att få se alla dessa rappare och producenter utvecklats och bli etablerade och proffsiga musiker är riktigt mäktigt. På senare tid var det också kul att få starta upp battleforumet om gav whoaforumet lite av en nytändning och där även brb2009 levererade.
Hoppas ni alla kommer ihåg era Whoa-nicks för framtida klubbar där ute. Och jag ser grymt mycket fram emot den kommande legendariska gravölen för Whoa som kommer ske i några städer i Sverige på samma datum och samma tid. Skål för våra år tillsammans!
Ah, utomlands. Jag åkte till Tilburg i Holland och träffade eyegasm för första gången, efter vi surrat lite här på Whoa. Vi var båda admins. Jag bodde en vecka hos honom där nere, han var där och praktiserade på en graffititidning. Vi målade och rökte gräs, samt åkte runt i Holland och fotade pieces för den där tidningen han jobbade för. Good times.
Redline!
Som ni märker är Whoa fantastiskt. En tråd som minnen kring sidan utvecklas till en diskussion om huruvida Gandhi slog sin fru eller ej. En del av charmen. That's charm like whoa! Det är mycket det som jag kommer att sakna. Trådarna är så härligt urspårade ibland.
Jag var som mest aktiv under 2004-2006 och det finns så många trådar under de åren med kommentarer som man antingen har "skrattat åt" eller "förfärats över". Har på många vis varit en rolig tid, så det är lite sorgligt att whoa försvinner vid årsskiftet. Är vanligtvis inte särskilt förtjust i forum (skriver aldrig i dem), men whoa har - det - (det där fantastiska som inte går att beskriva).
Tack för allt, whoa. :)
Fish Unit(final bidraget) och Rackablow Fam(kvalet). Storhets eviga 2:a. ^På tal om ingenting. Så kungliga tider.
Don't!
Jävla whoa, får mig att lyssna på hiphop igen
Don't!
Graffare
2013-11-04 16:30
SofiaBayo, Du verkar hamna i bråk med många här på whoa. Här är anledningen: Du är inte genuin och ge en falsk bild av dig. - Du talar om att du vill sprida kärlek och medmänsklighet samtidigt som du förringar och nedvärderar andras intellekt och värde. Exempelvis i debatterna märks det tydligt att du går in med inställningen att alla här är snäppet mer lågbegåvade än du. Du kommer med ogrundade spekulationer som du antar att vi mer korkade ska svälja med hull och hår för att det låter bra. När du blir ombedd att styrka något av detta raserar ditt korthus och du sätter sig förnärmad på tvären över att ingen av den efterblivna massan här köpt dina gissningar rakt av. Du kan komma med ogrundade anklagelser (som att jag t.ex. använt ordet babylon felaktigt utan att jag ens tillskrivit det ett värde) och ger mig och andra en lektion om ordets betydelse och hur man bör använda det så att vi lär oss ordentligt. Du kommer personangrepp och halmgubbar och när någon påpekar detta så är du minsann mobbad av den obildade pöbeln på whoa. Och du som varit så hjärtlig och altruistisk som bara velat upplysa oss. Var är tacksamheten? Jag uppfattar dig som en sökare och här är mitt råd på vägen - stå för den du är och inse att det finns massor av människor som är smartare och mer pålästa än dig. Det är ok, du behöver inte vara bäst på allt oavsett dina tidigare gymnasiebetyg och du behöver inte vara så tolerant och kärleksfull om det inte ligger i din personlighet. Men snälla, sluta bluffa och argumentera hederligt. För din skull, så slipper du skaffa dig ovänner överallt. Framförallt - SLUTA BLUFFA, INGEN GÅR PÅ DETTA. STÅ FÖR DEN RIKTIGA PERSON DU ÂR!!!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2013-11-04 16:53
Du kanske tycker att jag är värsta aset, men du har också visat prov på att du kan debattera respektfullt och med källor. Varför inte göra detta alltid? Behandla folk med respekt så får du respekt tillbaka.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Hon är väl utbränd. Och säkert lite ledsen över att whoa stänger snart. Tur att hon är söt :P
Redline!
Ja, det är väl de starkaste minnena som jag har från Whoa. SofiaBayos trådar om ylande grannar. Tyvärr håller jag med Nattugglan till fullo, men likväl hoppas jag att SofiaBayo bättrar sig.
Jag har ätit pannkaka!
Toastare
2013-11-04 22:37
Dr.Octagon, vart fan är eyegasm? Bor han kvar i amsterdamski?
Jag skyller allt på Emma!
Nattuggla
Tack för din feedback!
Du är inte genuin och ge en falsk bild av dig. Ja. ibland kan jag göra det. Jag har tid att sitta på whoa så mycket eftersom jag inte mår bra, och jag visar inte det utåt eftersom för folk här tenderar att vara elaka mot varandra och jag försöker skydda mig.
Du talar om att du vill sprida kärlek och medmänsklighet samtidigt som du förringar och nedvärderar andras intellekt och värde. Intressant att du tycker det. Min upplevelse är att folk här jämt och ständigt nedvärderar mig. Jag hugger tillbaka för att skydda mig. Det är en form av försvarsmekanism och kan säkert komma ut som att jag nedvärderar andra. Att jag vill sprida kärlek och medmänsklighet står jag därmed fast vid. Jag har försökt lösa konflikterna genom privata PM, men folk har bestämt sig för att ogilla mig och därmed så blir det aldrig löst. Jag kan bråka med folk och jag tycker inte det är fel att vara arg, men jag försöker också göra rätt för mig när jag beter mig som en idiot.
Exempelvis i debatterna märks det tydligt att du går in med inställningen att alla här är snäppet mer lågbegåvade än du. Du kommer med ogrundade spekulationer som du antar att vi mer korkade ska svälja med hull och hår för att det låter bra. När du blir ombedd att styrka något av detta raserar ditt korthus och du sätter sig förnärmad på tvären över att ingen av den efterblivna massan här köpt dina gissningar rakt av. Jag undviker att diskutera med vissa människor här, eftersom jag upplever att dom inte är ute efter att argumentera, utan att bara försöka sätta mig på plats. Dessa personer säger jag nej till oavsett vad det handlar om. Därmed kan jag förstå att du upplever det som att jag sätter mig på tvären. Jag hade gärna berättat mer om varför jag tänker som jag gör för fler folk och vad jag grundar det på, men jag är helt enkelt rädd för att bli påhoppad och därför struntar jag i det. Men du har rätt. Personer som går till verbala angrepp i en argumentation tycker jag inte är särskilt intelligenta. Ibland gör jag själv likadant, men jag kan som sagt också vara en idiot ibland.
Du kan komma med ogrundade anklagelser (som att jag t.ex. använt ordet babylon felaktigt utan att jag ens tillskrivit det ett värde) och ger mig och andra en lektion om ordets betydelse och hur man bör använda det så att vi lär oss ordentligt. Japp. Det var idiotiskt av mig. Jag var bitter den dagen :P
Du kommer personangrepp och halmgubbar och när någon påpekar detta så är du minsann mobbad av den obildade pöbeln på whoa. Och du som varit så hjärtlig och altruistisk som bara velat upplysa oss. Var är tacksamheten? Tror du verkligen att jag börjar lyssna på någon som kallar mig för halmgubbe? Det är det jag har försökt förklara för dig. En person som blir angripen går till försvar, dom sätter sig inte ner och lyssnar på vad det är för budskap som försöker förmedlas. Vill du få fram något till mig så är sannolikheten större att jag lyssnar om du inte kallar mig för saker, och så tror jag alla människor fungerar.
Jag uppfattar dig som en sökare och här är mitt råd på vägen - stå för den du är och inse att det finns massor av människor som är smartare och mer pålästa än dig. Det är ok, du behöver inte vara bäst på allt oavsett dina tidigare gymnasiebetyg och du behöver inte vara så tolerant och kärleksfull om det inte ligger i din personlighet. Men snälla, sluta bluffa och argumentera hederligt. För din skull, så slipper du skaffa dig ovänner överallt. Tack. Däremot så är det svårt att vara sårbar i en atmosfär där folk kan vara rätt elaka. Man sätter på sig en hård fasad och det tror jag de flesta gör här på whoa och särskilt inom hiphopen. Om du vill stötta mig i att vara mig själv så skulle jag behöva att du undviker personangreppen.
kommer behöva många rebounds efter detta beskedet,brudar adda mig.
Haters gon' hate...
Nattugglan skrev: Du kanske tycker att jag är värsta aset, men du har också visat prov på att du kan debattera respektfullt och med källor. Varför inte göra detta alltid? Behandla folk med respekt så får du respekt tillbaka.Absolut inte. Jag tycker det du gör är grymt. Jag tycker om den här formen av kritik. Hellre att man säger vad man känner och snackar med varandra än att man går runt och håller agg i trådarna. De flesta människor på whoa har ignorerat mig när jag bett om sån här information.
han säger inte att du är en halmgubbe, han säger att du använder dig av halmgubbar i diskussioner.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Dr.Octagon skrev: Hon är väl utbränd. Och säkert lite ledsen över att whoa stänger snart. Tur att hon är söt :PDu är bästaste av bäst.
Sen upplever jag att jag har lika många vänner som ovänner här. Det är ett klick som ogillar mig och har bestämt sig för att jag är en fitta ( vilket jag är ibland ), Hade jag bara haft ovänner här så hade jag aldrig pallat hänga här.
Minns ni när dundermannen/KurtRussel och Tech bråkade om cigaretter. Det va kul
Hangaround
2013-11-05 11:21
hehe då minns jag heller alla duster jag haft med Seb1 ang nördrap.
Misery_chick skrev: han säger inte att du är en halmgubbe, han säger att du använder dig av halmgubbar i diskussioner. Det är av just den här anledningen som jag inte går in i diskussioner med vissa människor, bland annat dig. Av allt jag faktiskt skrivit ( och jag har ändå varit rätt öppen nu ) så väljer du att tillrättavisa mig. Det är av just såna här anledningar som jag inte lägger fram fakta för dig. Jag hade kunnat lägga fram fakta, men du hade ändå suttit och dissekerat allt jag skriver för att hitta någonting som du kan kritisera. Det är väldigt jobbigt att bli behandlad på det sättet.
Sen har jag tendensen att gå in i offer-rollen ibland, men jag är väldigt uppriktig just nu. Jag vill inte att du ska tycka synd om mig. Jag försöker förklara för dig varför jag väser till dig.
Hangaround
2013-11-05 11:24
Att påpeka en uppenbar feltolkning från din sida är väl knappast ett personangrepp?
Tech skrev: Att påpeka en uppenbar feltolkning från din sida är väl knappast ett personangrepp?Nej det är inget personangrepp. När jag däremot säger att jag inte är intresserad av att diskutera med personen och den, istället för att släppa det, börjar kalla mig för dött lik så är det ett personangrepp.
Seb1 ja, va inte han samma person som Brb2009?
Battlerappare
2013-11-05 11:32
Skapar nya minnen i minnestråden, underbart