Hangaround
2013-10-29 19:57
det va oväntade nyheter när jag nyreggat mig. vart ganska dött i några år nu så bättre att avsluta med flaggan på halv stång iaf. munsår/ehrgeiz
Hangaround
2013-10-29 20:07
från 03 fram till 08-09 kunde man sitta på whoa en hel dag eller natt utan att tröttna. va hände? hitta hit pga graff och visste knappt om att det fanns mer än det på ett år. är ingen hiphop fantast direkt och slutat med graff sen några år så vet inte vad jag gjort här. stört mig på alla hiphop flummar tycka likadant folk:)
Bästa minnet är "Tidsdagsöl like Whoa!" 08-09
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Jag bara måste väl skriva här med.. SÅ många människor, SÅ mycket minnen. Det har varit fullkomligt awsome.. speciellt de första åren. Träffade min första pojkvän här, genom Skitzophrenic... Alltså, vet inte ens vart jag ska börja.. Mitt första nick här (eller på svensk underjord) var gRyMgUzZ och jag var 16.. sedan blev det Panorama. Sedan Dreadful_Divine, och till slut Zatmara. Folk jag kommer komma ihåg for ever and ever (kommer förmodligen glömma en hel drös) kash stuck ninosh junkgirl misery_chick JP skitzophrenic degenererad logan philazophee (jättefelstavat?) mellon mellanöl hobbs foolinda fredrik Howser UtanAttTveka johanone + en jävla massa andra... Blir helt melankolisk nu :/ STOR jävla KÄRLEK till alla <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2013-10-29 23:48
Hahaha, vad ska man säga om whoa. Utan whoa hade jag säkert levt ett annat liv :) Fuck you whoa - I love you!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
http://hellalice.proboards.com/index.cgi Någon som hängde där? Minns när drog hem till fingal i bagarmossen, söp mig full, rökte spliff och spydde hela natten. Good times!
spliff macht frei
Redaktionen
2013-10-30 00:32
åldersmobbingen löste jag genom att inte visa min ålder... sitter fortfarande i vid 24.. det sjukaste var ju när trixigperson visade sig faktiskt vara f11!
namaste
det sjukaste var ju när trixigperson visade sig faktiskt vara f11! hah ja det var ett riktigt mindfuck, jag var _helt_ säker på att någon trollade där
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
...och ja som sagt, pikar om ålder har man ju alltid lätt kunnat undvika
Ett roligt whoarelaterat minne var när jag började på Stadsmissionens Folkhögskola. Efter bara några dagar så tycker jag mig känna igen två personer. Vi stirrar lite på varandra i korridorerna sådär igenkännande. Tillslut visar det sig att det är Xelly och Sama. Vips så sitter vi i soffrummet och snackar whoaminnen och vi blev väldigt goda vänner och är det än i dag!
www.nativeswedes.se
Jag vill tacka alla otrevliga jävlar som har vissa gånger fått en inte att sova på nätterna för man har varit så förbannad för deras dryghet. Dessa personer är en stark person som kallas konstigt. Många gånger då jag har bara gett upp att skriva för han har namedroppat något i sin egna tråd eller sett han skriva någon annanstans, för man har bara känt så meningslöst att en person kan gå en på nerverna. Men andra sidan sjukt imponerande hur vissa personer kan provocera en via internet så starkt. Så vissa gånger har man bara skrivit för att få ut sin aggression på nått för man vet att här finns de många idioter som bara finns för att dryga. Så TACK LOVE YOU ALL. men kommer ju såklart sakna de stället man tidsfördriver, läser olika forum å allt.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Battlerappare
2013-10-30 17:26
:D Ja kommer sakna dig också
Alla kommer sakna hon där där LillJ.. alla vill bara inte erkänna de. MEn bra att du gör det <3
Alla kommer sakna hon där där LillJ.. alla vill bara inte erkänna de. MEn bra att du gör det <3
"Sen minns jag en tråd där asexuell-hundvalp blev kallad för asexuell hudval. " Haha knappt så jag minns! :) Tack Whoa för alla tunga freebeats jag fått sniffa på! Tråkigt med nedlägg men får vara glad för den tiden som var! Och Peace till alla goa Whoa dudes n' girls!
Niceness!
Starkaste minnet är nog användaren snapphona. Näst starkaste är när BC99 gick med i Pantrarna och jag länkade till vad någon nationalistsida sa om organisationen.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
hah snapphona hade jag förträngt.
Justeja, det var rätt kul när jag träffade LillJ och blev förvånad dels över hur kort hon var och dels över hur hon uttalade shots som schottar. Hon är cool iaf.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
haha ja de var kul :D fast vadå du är ju rätt lång också :P
Trist, men förståeligt. Kul att en del här i tråden verkar ha lagt märke till mig även om jag nästan aldrig skrivit ett inlägg i Blandat! Jag håller gärna kontakten med Politik-folket. Eller iaf de som aldrig har hotat mig till livet (ungefär hälften). Om någon är intresserad av min FB/mail eller liknande kan ni skicka ett pm (går det ännu?). Tack för allt, ni som driftat, adminat, etc!
Jag kommer ihåg en användare som var fett roligt var blockbusta.. Han gjorde dock de skönaste beatsen på whoa. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blweria
BRB2009 va en av de mest aktiva skribernterna om svensk battlerap, hela scenen följde hans slag på tangenterna tills Crome bjöd 2 lax för hans namn på sociala medier, sedan kom denna film. Spakur förklarar det hela rätt bra i denna låt:
Va det inte BRB2009 som härjade i nån veggo-tråd om att svenskt kött var så perfekt och alla kontroller i sverige var "top of the line". ...vill minnan att det var ett halvår innan hästköttet uppmärksammades eller lite mer än så... minns jag rätt så var det en riktigt dryg person som säkert hade smakat bra som häst i en lasagne.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
underbar tråd! han är så arg, han hatar allt så mycket att det blir.... poesi :)
Moderator
2013-11-01 12:52
det sjukaste var ju när trixigperson visade sig faktiskt vara f11! satan så mycket hat jag fick av så många då, var så jävla arg på alla.
så fuck alla er som fick mig att må skit när jag var yngre, ni hjälpte mig på traven in i en härlig depression med ångest, självmordstankar, självmordsförsök och självskadebeteende. minns inte ens namnen på er men om ni känner er träffade av att ha varit förjävlig mot mig så puss, må ni brinna i helvetet:)
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Producent
2013-11-01 13:14
Haha Brb.. Aldrig har någon gått mig på nerverna någonsin på whoa som den jäveln. Undantaget då kanske Soy-Soy när vi hade vår gigantiska lyricismbattle för lääänge sen (där typ alla var med och tog sidor och det blev personligt mellan folk osv). Tråden där är ett exempel på hur jag försökte undvika vartenda försök till provokation (han försökte ofta och mycket mot mig), typ låtsas om som han inte existerade. Fast så rann det över för mig vid något tillfälle och slutade med grova hot om våld, hahaha.. Minns att jag också försökte få tag på info om var han bodde och vem han var, hehe.. Vilken jävla sopa asså men nu i efterhand, sure, underhållande på sätt och vis pga vilken fjolla han var. Crome ska fan ha en eloge, ;) //Paz
Moderator
2013-11-01 13:21
Machete skrev: Crome ska fan ha en eloge, ;) //PazSkojar du? Jag satt just och tänkte på att jag aldrig har blivit så förbannad på någon på internet som jag blev när Crome hotade bort brb från whoa. Crome valde själv att göra sig till en offentlig person iom sitt battlande och så blir han förbannad när någon sitter och gnäller på honom på whoa. Tough shit. Ignorera eller försvara dig med ord. Nej fy fan vilket jävla idiot och vilket äckligt jävla beteende.
Jag blev också attackerad av brb några gånger men då valde jag bara att ignorera honom och gå vidare. Hade Crome inte den möjligheten eller? Fy fan jag trodde jag hade lagt det här bakom mig men nu är jag förbannad över den där situationen igen.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
jag håller med kapten här
Moderator
2013-11-01 13:30
Crome var ju bra jävla larvig med sin video.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
ska man vara sån så är väl chrome rätt larvig öht. *duckar*
Moderator
2013-11-01 13:35
Misery_chick skrev: ska man vara sån så är väl chrome rätt larvig öht. *duckar*Akta så Crome inte "bjuder dig på en latte".
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
chrome var snubben som drack sin proteindrink i videon en bit ovanför? ...har missat en del eftersom jag typ aldrig hängt i hiphop-forumen :)
vad innebär det? två snabba slag när jag har ryggen åt honom och inte är beredd? ...men nä nu ska vi inte gå för offtopic här...
Blweria ja komigen nu, in i matchen, var mer G
Producent
2013-11-01 13:41
Well, jag kan bara snacka för mig själv nu och inte Crome men saker Brb sa till mig (och andra) var knappast gnällande utan ibland rätt jävliga saker. Och tro mig, ni skulle också reagera om någon sa liknande saker till er. Kan vara vad som helst bara det passerar en viss gräns. Ni lever inte i samma värld jag lever i om ni är totalt immuna mot alla provokationer. Ni kanske tycker det var "löjligt" av Ken när han slappade upp Organismen efter att han sagt att han "var mer underground än Kens morsa" som avlidit inte många år före det? Brb har sig själv att skylla och jag har inga sympatier öht för snubben, han förtjänade lite stryk ärligt talat. Killen satt bara här och fullkomligt spydde ur sig den värsta sortens förolämpningar och angrepp. Förstår inte öht hur ni kan försvara honom. //Paz
ptja, jag har fått mig och min familj mordhotad här, en lirare gjorde en rätt elak låt med väldigt privata detaljer om mitt liv, överhuvudtaget har det varit en jävla massa skit folk skyfflat åt mitt håll härinne, men man kan ju välja att hantera det på olika sätt.
men ja, poänglös sak att tjafsa om egentligen. ändrar inte något.
sry, misery, ska genast styra upp mitt G-game! ;)
Producent
2013-11-01 14:10
Misery_chick skrev: ptja, jag har fått mig och min familj mordhotad här, en lirare gjorde en rätt elak låt med väldigt privata detaljer om mitt liv, överhuvudtaget har det varit en jävla massa skit folk skyfflat åt mitt håll härinne, men man kan ju välja att hantera det på olika sätt.Nåja, du kan inte förvänta att alla ska köra "vända kinden till" upplägget. Folk är olika, kommer från olika bakgrunder, tänker annorlunda osv. Det som passerar obemärkt för den ena personen kan vara en katalysator för en annan person. Har också haft sjuka beefs här under de 12+ år jag varit medlem, vissa kan man skratta åt, andra skulle det bli riksknas om man skulle möta dem f2f.
Aja, sak samma, it is what it is.
//Paz
sry om jag trampar på en tå eller två men att tappa fattningen till den grad att man hotar någon och verkligen vill slå sönder personen ifråga är ett rätt tydligt svaghetstecken. det ÄR något man måste göra nåt åt. oavsett hur provocerad man blir av bokstäver så hotar man inte folk. a l d r i g n å g o n si n !!!
klart jag inte väntar mig det, men lika mycket som du och andra har rätt att reagera på olika sätt så är det ju helt upp till mig att anse att vissa reaktioner är störtlöjliga. ...och jag tycker blweria har en poäng.
Producent
2013-11-01 14:31
Blweria, Misery We agree to disagree, :) Jag köper dock inte era förklaringar men menar inget dissande med det. Jag tror liksom att ni också skulle kunna flippa bara rätt sorts provokation kom. T.ex. om någon av era föräldrar nyss dött tragiskt i en olycka och så hånskrattar någon åt det och säger att han tycker att det var riktigt härligt att det skedde och att han ska runka på gravstenen så fort han får tillfälle. Come on liksom, jag köper det inte, :) Men å andra sidan, Gandhi var ju sån som person men han var antagligen ngt helgon eller liknande från Gud, hehe.. //Paz
jag säger ju inte att jag inte skulle flippat. jag säger bara att en flipp efter en provokation är en svaghet.
att gå från diskussion till våld är inte rätt väg någon gång. att vara medveten om det är det viktigaste.
att se det som befogat att ibland få gå från ord till våld är i mina ögon ett farligt förhållande.
vem bestämmer när det är ok att slå? vem bestämmer hur mycket provokation man ska behöva ta?
i exemplet
och så hånskrattar någon åt det så är det så övertydligt att det måste vara en ren provokation utan substans att en tänkande hjärna avfärdar det. visst kan önskan vara att täppa igen käften men det är att koppla på sin marionett-trådarna själv och följa provokatörens dans. dvs, en enkel ointelligent utväg som med största säkerhet endast kommer föda mer våld.
klart det finns saker som hade fått mig att flippa, det ändrar dock inte att jag tycker det är rätt löjligt att börja på allvar hota någon pga vad han vräkt ur sig på internet. finns säkerligen situationer då jag under rätt omständigheter haft ihjäl folk också, det innebär inte att jag tycker att det är en bra grej att göra, för att dra ett idiotövertydligt exempel
Blweria, här är sista tråden brb va aktiv i, liten skön underhållning, tyvärr är inte alla inlägg kvar, va lite hot om polisanmälan fram o tillbaka o personangrepp innan ber om ursäkt-klippet ploppade upp:
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/724783/1.aspx Det är nog brbs jargong jag kommer ta med mig mest från whoa, han va lite av en muterad whoa-hatare upphöjt till två... Jag tyckte iofs bara det va underhållande, iofs kallade han bara mig för idiot vilket inte är något personangrepp...
Blev ingen whoaträff, inget whoaligg, inte ens någon Facebook kompis. Man känner att man har legat(so much pun i can't even handle) efter. Men tack whoa för alla bortslösade timmar man har lagt att läsa tusen och åter tusen inlägg. Har varit en grym tid. Dessutom vill jag skicka en cyberkram till trixig_person och hoppas du mår bättre nu när åren har passerat en del.
Don't!
Moderator
2013-11-02 00:54
delirium skrev: trixig säger ju det. åldersmobbarna dödade den här sidan. det är så självklart egentligen, mobbar man bort de som råkat födas 5-30 år efter en själv dödar man även framtiden för det man tycker om. varför folk envisas med att behandla yngre som skit är ett mysterium för mig. tror de att de är bättre för att de rent tekniskt levt fler år? alla har varit nybörjare. alla förtjänar att invigas snarare än mobbas enbart pga sin ålder eller för att man inte förstår en sak eller känner till något annat.Jag skrev ett långt inlägg men kontentan var egentligen att jag förstår en möjlig förklaring till fenomenet du beskriver men jag håller med dig om att det är vidrigt. Jag är säkert delvis skyldig, till det men nog fan är det vidrigt.
JackFalk skrev: Jag håller gärna kontakten med Politik-folket. Eller iaf de som aldrig har hotat mig till livet (ungefär hälften). Om någon är intresserad av min FB/mail eller liknande kan ni skicka ett pm (går det ännu?).Drog nyligen igång en blogg, som jag haft liggandes i träda sedan 2011. Annars finns jag ju på Flashback. http://rytger.blogspot.se/
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Problemet är väl också att man behöver vara ganska hårdhudad för att palla sitta här. Det är ett rätt märkligt fenomen. Å ena sidan så är folk här så sjukt överkänsliga, övertolkar och överreagerar hela tiden, å andra sidan så verkar samma folk tycka att dom har rätt att bete sig illa mot någon bara för att dom anser sig ha blivit kränkta. Lite "han kastade sand på mig så nu ska jag kasta sand på honom för resten av mitt liv". Jag förstår faktiskt varför yngre människor har blivit skrämda av den atmosfären. Dom är väl smartare än vad vi är.