I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa läggs ner - dela med er av era minnen!

Övrigt - Blandat

2013-10-25 17:54
har vaga minnen av en snubbe som kallades "svettet"
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2013-10-25 18:25
Så många minnen som bombaderar mig just nu! Känns som 11 år av mitt liv passerar revy... 2004-2006 var guldåren! Det var då allt hände <3 Bland annat träffade jag min bästa vän här på whoa. Lärt känna många som man ännu pratar med ibland... Så många trådar, så många sömnlösa nätter på grund av att man suttit uppe och chattat i nattråden.. Känns overkligt natt whoa stängs ner! Som att ta farväl av en gammal vän och inget man säger känns rätt. Haha. :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-25 19:00
När App och NuMessiah battlade på cypher forumet var riktigt grymt!

Allt inom politik forumet, var alltid intressant att läsa.. Alltid varit fascinerande att läsa vad JackFalk skrivit oavsett om jag inte alltid håller med så är han oerhört kunnig inom det mesta verkar det som.. Får en att vilja läsa böcker mer för ökad kunskap, så tack för inspirationen antar jag:)

Hm vad mer, BC99 borde få någon hedersmedalj för att vara den skönaste människan på ett forum.

Nu blir mitt inlägg mer av ett tack till dom som hållit whoa vid liv på senare dagar(ur mitt perspektiv åtminstone) och som på något sätt format mig.. Varit medlem sedan 2006 tror jag, hade en användare innan denna.

I princip vuxit upp med whoa så tack till er alla:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-25 19:28
Jag minns när en nazidemo krockade med en whoaträff i björnsträdgård och Mabande kastade muffins på nazzarna.Typ 2001 :D
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2013-10-25 20:17
Hahahaha! Ja juste! Vad roligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-10-25 22:39
Ett minne jag har är att jag typ 2006 hade tredje (?) flest inlägg av alla enligt någon mätning som Whoa-bossarna hade.

Det var lite roligt och läskigt på samma gång.

Kommer helt klart att sakna Whoa, även om det känns som att dess glansdagar är lååångt borta.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2013-10-25 22:40
Redrebel:jag kom inte på whoa träffen pågrund av att nazzarna anföll oss när dom skulle demonstrera mot mosken men sa snabbt hej utan att käka muffins.

Jag kör på klyschan att jag har för många minnen för att rabbla upp allt. Dom som vet dom vet.

Berusad och blödig är jag också damnit.
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Moderator

2013-10-25 22:40
Sen offentligörandet igår har jag tänkt på hur oerhört mycket whoa betytt för mig, vad jag intresserat mig för och till vilka personer jag därmed träffat på vägen. Det är historier till en hel romanserie, historien om en ung man som blir vuxen. Det första och största jag kommer att tänka på är min goda vän mellanöl. Jag är så oerhört glad för den tiden jag fick med honom och det hade inte hänt om det inte var för whoa.

Det är lite märkligt hur lite jag minns från själva forumen och vad som hände här, men whoa campet på hultsfred, den märkliga stjärnstatusen som en gång fanns i att vara admin på whoa, folket man sprungit på...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2013-10-25 22:48
Jag fick hångla som ett djur när jag var admin!
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Moderator

2013-10-25 23:14
Den sista audiobattlen som jag och ramuz drog igång för 3 år blir ett fint minne =)
//TW

2013-10-25 23:48
Å whoa, mycket har hänt under alla dessa år.
Träffat mängder med människor genom denna sköna sida, spenderat otaliga timmar med att bara läsa genom en drös med diskussioner för att kasta sig in i dem man kände för.
Mången skapade nattrådar, tävlandet om vem som skulle hinna och när det kunde finnas kanske 4 st samtidigt runt 00 slaget för att alla minsann ville vara först!

Mycket känslor som whoa väcker till liv, här har jag skrattat, varit fly förbannad, hittat kärlek, varit frustrerad och gråtit.

Många många minnen, de flesta ligger djupt och behöver någon som påminner en ibland, det kommer jag helt klart att sakna nu när whoa försvinner.
Whoa har liksom funkat som en sort påminnelse om det som varit, det har känts lite nostalgiskt att komma hit även om det hänt titt som tätt sen 2001.

Och alla ni fina användare, jag kommer att sakna alla era inlägg, sakna att se era nicknames på min skärm. Många av er har jag träffat, flera har jag lärt känna, några har jag kvar som bekanta och några som fina vänner.
Sen alla som jag inte träffat men gillat skarpt, er jag inte träffat men ogillar.
Det känns ju lite som att jag känner ett gäng utav er fast vi aldrig setts.

Whoa är sannerligen en familj.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2013-10-26 00:37
IRC var väl det bästa ändå. Träffat lite sköna människor genom åren också.
jagvillocksåhaenblog.com

2013-10-26 02:02
mellanöl <3 :(
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Admin

2013-10-26 03:21
Det är mycket som dyker upp. En sak är hur man flutit mellan olika forum genom åren. Vissa forum var bara "wow, sköna diskussioner det var här" och några andra har känts "meh, inte för mig".

Den Whoanovellen börjar jag vagt minnas. Vill gärna minnas mer dock.

Kommer ihåg korkade trådar som vem som kunde komma på det längsta ordet. Slutade med att folk bara satt och skrev längre och längre sammansatta. Nåt om flaggstångsknopp...

Men annars har man nog ändå träffat en hel del människor. De flesta har iofs passerat vidare efter mer eller mindre tid men det var kul ändå. Vissa såg man enstaka gånger, kanske bara sa nåt ord till men minns ändå, som t ex moufassa även om jag inte tror du minns/var medveten om det.

En som jag träffade ett par gånger runt 2003 och några år däromkring var greggan. Vi hade suttit på irc och kväll mitt i veckan sagt "ta en öl?" varpå båda drog in till stan. Sen var det en gång som det var STOR kväll på Firstdays (kul grej att det öht fanns en hiphopklubb på stället som huserar Babasonic). De hade t o m öppnat övervåningen, Looptroop skulle spela (tror jag) och nån mer. Eftersom det var Sheit som höll i den kunde mods och admins få lista. Många, många mods och admins var där. Stod bakom Mabande i kön och nån mer i kön ;) Men greggan fick inte komma in för han och nån av hans polare (också whoait, tror han hette Henkeee) var inte 20 än. Trots att greggan uppmuntrade mig att gå in kändes det fel att överge de andra och samtidigt lite läskigt eftersom jag inte tror att jag hade träffat nån annan utanför Whoa tidigare. Så vi drog vidare till nåt halvtomt hak, mötte upp fler whoaiter och det blev en både sen och jävligt rolig kväll. Inget märkvärdigt i sig men jag trivdes.

Hultsfred 2004 är också ett starkt minne. Jag har nog aldrig gillat att tälta men det här är ett av mina bästa minnen. Vann en biljett i en utlottning i adminforumet och åkte ner med en polare. Där nere mötte jag upp en drös andra mods och admins. Flera som jag hade kontakt med långt efter även om jag nog idag tappat kontakten med i stort sett alla som var där. Särskilt kul var det med skåningarna, vilket ledde till att jag besökte Legoland (GP) åtminstone tre somrar därpå (sen började jag jobba, vilket sög ur den aspekten). mellanöl var f ö en av de trevligaste människorna jag träffat.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2013-10-26 03:37
http://blog.whoa.nu/2008/09/18/dags-att-reagera-mot-smutskastningen-av-hiphopkulturen/

Den här debatten minns jag också :) Åh, den idioten som anklagade hiphop för att orsaka misshandel och våldtäkt och tyckte det var dags att göra något åt den. Journalisten på Stockholm City skrev att det var pga hiphop som reggaeartisten Papa Dee misshandlade sin fru. Var rätt förbannad vilket märks på det delvis barnsliga språket (fick iofs rätt i att tidningen var nära döden - den gick under kanske ett år senare). Fick en förfrågan om att vara med i radio som jag tackade nej till. Var inte beredd på att genomslaget skulle bli så stort.

Också kul att se hur Google har utvecklats. Idag får "rap star arrested" 21,4m träffar och "rock star arrested" 106m träffar. Annat mot 513 resp 1810 träffar :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-10-26 08:16
Emil Birkah innan, under men roligaste var när han skulle flytta och det blev ett jävla liv. Sen kom dom indiska kortfilmerna och det blev en film av kortfilmer där Emil fick huvudrollen.

Snubben som blev jagad av en räv.
Snubben som hitta ett ganja fält ute i skogen.

Pokemon korten på olika rappare.

Hur graffiti forumet var ett anmält kaos då det var coolt att hänga där innan det blev standard att säga "kul att du kör".

Allt jävla hets överallt

Poet

2013-10-26 09:41
Här är Whoa the movie http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/webbsidor/468342/1.aspx i alla fall som jag pratade om innan hehe
What I said, yo!

2013-10-26 10:47
Just ja var det inte någon användare som målade av några användare? :D

2013-10-26 10:55
Jag kommer sakna "årets"-trådarna!

2013-10-26 10:58

2013-10-26 11:20
MEN DET ÄR JU SÅ SJUKT TRIST!!!

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Battlerappare

2013-10-26 11:21
Den gamla mspaint tråden var nice också, fanns nått kollage av massa ansikten

2013-10-26 11:25
Vad gör vi nu liksom? Börjar skriva på whoagruppen på fb?

Heh. Ifs inte varit aktiv på aslänge men ändå.

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2013-10-26 11:53
Känns som jag kommer bombadera denna tråden framöver med en massa minnen :) Ni får väl säga till om jag blir jobbig ;P

Sitter och går igenom forumet nu.. Och väljer ut lite trådar på måfå :) Mest för att säga på ett ungefär vad för minnen jag bär med mig från blandat. (Trådar i stil med dessa kommer jag sakna.)

Snygga tjejen, fula kompisen- fenomenet?

Vilka krogar är du portad från och varför ?

Slippa lumpen

skrivetmed jag-perspektiv
<-- Be om hjälp och få svar! (Att kunna läsa såna här trådar och själv bli lite intelligentare på köpet :P)

Historien bakom din signatur <-- Tidsfördriv som har gett en annan ökad kunskap och kännedom om random saker man annars inte hade kommit i kontakt med eller tänkt på.

Gäster i ens hem som aldrig slutar äta. <-- Emil_Brikha :)

kommer din Fru/Flickvän störa dig under..

vill inte vara otrevlig men... <-- Helt onödiga trådar som får en att börja störa sig på saker man inte tänkte på innan.. :P

Stavas lika - Låter olika <-- Har whoa att tacka för att mina svenskalärare älskade mig! :) Minns speciellt förr i tiden när det var viktigt att påpeka om någon särskrev eller stavade fel i forumet (oftast vid slut på argument, haha)

Roligast whoanick

fråga till tjejjer

Mitt finger växte tillbaka! <-- Trådar från Niobe i största allmänhet är något jag kommer sakna :)

Nu orkar jag inte bläddra mer haha.. :P Men nu vet ni! Kanske inte direkt några klassiker, men orkar ej bläddra haha :P Vore kul att leta upp dem med, men det får bli en annan gång ^^

Aee fy nu vart jag nostalgisk :)
Moderator

2013-10-26 11:53
krossad_anka skrev:
Just ja var det inte någon användare som målade av några användare? :D

Jo det var SpT tror jag. Med enorm jävla tur kan jag ha kvar de bilderna. Ska kolla upp det när jag får tid.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Battlerappare

2013-10-26 11:57
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17725306.ab

Metropol 93,8 - i Sveriges Radio
Vad har DU haft för nickname på olika communitys (typ Lunarstorm, Whoa, Skunk, Helgon) ??? Mvh / Amie aka SupaDupaFly

Lite igenkänning

2013-10-26 12:34
En liten lista på det jag kommer sakna

- Graffitiforumet 03-05

- Lördagstråden i modforumet! Bountyboo, Amfetaminpsykos och alla ni andra

- #whoa och #alice på IRC.

- Svettet

- Nattrådarna

- Diverse roliga användare (mellon!)
spliff macht frei

2013-10-26 12:34
Kommer sakna Mabandes ban-hammer.

En sista inloggning på mitt originalkonto skulle fan vara guld värt.
Är väl en sisådär 5 eller 6 år sen nu.

Vila i frid, Whoa.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2013-10-26 13:53
- Alla writers man stötte på här i tonåren såsom Nork, Ifus, Peilor, Leof, Haser och en massa andra.

- En bunt assköna människor som betytt jävligt mycket, även om vi idag mer eller mindre glidit isär, tyvärr.

- All musik man hittade. Prendel, Doktor Död, Kaggen, Liza, Pajsarn etc...

- Gamla layouten.

- Färglager-tråden, hahaha.

Rent spontant, finns massa mer, ska försöka bearbeta minnena.

Minnen alltså.. Whoa får fan inte dö :(

2013-10-26 13:58
civilklädd skrev:
dede P0

kan du snälla hålla käften!
man blir inte poppis på whoa bara för att man skriver 20 inlägg i varje tråd per dag...
håll dig till detta...

Haha, dom tidiga tonåren alltså..

2013-10-26 14:07
jag kommer ihåg när "engelska" whoa lanserades också, jag var så jävla taggad på att få massa coola hiphopper polare overseas. Det gick åt helvete med det kan jag meddela.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2013-10-26 14:28
Se på!

Tråkigt, något väntat. Ack vad roligt det har varit under åren, dock har man varit lite anonym kanske.
Don't!

2013-10-26 15:10

2013-10-26 15:15
Producent

2013-10-26 15:47
Hehe, apropå inskränkta journalister, minns ni denna?

http://www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/lisamagnusson/article11506505.ab

Fan vad jag höll på och tjafsade med henne fram och tillbaka, hon till och med namedroppade mig i en annan krönika, hahaha..

Gå till tråden också i Allmänt och tipsa om saker som borde vara med på "The 100 Most Memorable Moments In The History Of Whoa." Inte bara trådar men också annat som varit här genom åren, genombrott, tävlingar, omtalande i andra medier osv osv.

//Paz
Poet

2013-10-26 15:57
The_Sun_God skrev:
jag kommer ihåg när "engelska" whoa lanserades också, jag var så jävla taggad på att få massa coola hiphopper polare overseas. Det gick åt helvete med det kan jag meddela.

Haha var ju typ 30 pers som max inloggade, 25 svenskar och resten körde med en IDGAF attityd typ.

Dog ju för jävla snabbt
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Producent

2013-10-26 16:02
Doggsonlol skrev:
The_Sun_God skrev:

Haha var ju typ 30 pers som max inloggade, 25 svenskar och resten körde med en IDGAF attityd typ.

Dog ju för jävla snabbt

Minns det där, var inte den typ silvrig och så kunde man klicka på en flagga och byta mellan svensk och internationell?
Poet

2013-10-26 16:10
Machete skrev:
Doggsonlol skrev:
The_Sun_God skrev:

Dog ju för jävla snabbt

Minns det där, var inte den typ silvrig och så kunde man klicka på en flagga och byta mellan svensk och internationell?

Inte säker på färgen, men flagg grejen stämmer :)

Var en del "YOYOYO LOOKING FOR" trådar men tror fan ingen hittade nånting där, megaflopp utan dess like :D Men det var ballt att skriva något på engelska iaf
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-26 16:14
VRGNHNS; vad fan var det för ursäkt du länkade? vad handlade det om egentligen?

och lite stör jag mig på proteindrickande i bild. (blev hungrig fö-hilvede!!!)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Admin

2013-10-26 16:40
Machete:

Just det, det är hon! Hon är ju krönikör på Metro nu för tiden. Har blivit aningen bättre faktiskt, men det där var ju stolpskott av rang :)
Producent

2013-10-26 16:46
Evolution skrev:
Machete:

Just det, det är hon! Hon är ju krönikör på Metro nu för tiden. Har blivit aningen bättre faktiskt, men det där var ju stolpskott av rang :)

Aaa haha, hon blev sååå knäckt, :D

2013-10-26 17:34

2013-10-26 17:43
ClubSK-VAD... whoa-fotboll... Att Mabande genom att alltid ha fog för det han säger lärde mig att kolla mina källor och även att jag kan ha fel och att det är lugnt... good stuff
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Producent

2013-10-26 18:42
Det har gått för lite tid från att jag fick reda på att Whoa ska läggas ned för att jag ska kunna sitta här och droppa allt roligt genom åren.
Kanske om några år kan jag se tillbaka och minnas det roliga som har hänt men just nu är allting bara svart.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-10-26 19:22
Att Mabande genom att alltid ha fog för det han säger lärde mig att kolla mina källor och även att jag kan ha fel och att det är lugnt... good stuff
Admin

2013-10-26 19:32
Just det, Whoa hade ju ett korplag i fotboll i Stockholm en gång. Vilka var med där? Har för mig att C-Line var med, kan det stämma?

Mästerskapsforumen för EM och VM var också grymma.

2013-10-26 21:39
ska whoa läggas ner?
Battlerappare

2013-10-26 23:41
ClubSK! Åh hur kunde jag har glömt bort det i en tid som denna. Söderkällarn anthem!

2013-10-27 01:08
Jag minns så fruktansvärt mycket. Från Skitsnack-tiden till kapandet av trådar på nätterna där jag lärde känna så galet många sköna människor.
Hur jag och Henkeee försökte dra igång den första whoa-träffen (tror jag) men det slutade med att det bara blev han och jag på Viking Bar på Hornsgatan.

Jag har ett minne av att jag en gång satt i vitabergsparken med ett stort gäng whoaiter varav mer än hälften var mods och admins. Vi som inte var det fick inte vara med när "konfidentiellt" snack kom på agendan. Alla mods och admins satte sig i en sluten ring och diskuterade olika användare och överträdelser (gissar jag).

Club SK-VAD och allt som hände där och då. Minns det som igår. Skulle kunna kalla det den bästa tiden i mitt liv.

Sen träffade jag mamman till min dotter via whoa också, Liqorice. Så jag har whoa att tacka för min fantastiska dotter också!

Old-fashioned och jag snackade i whoachatten en natt och jag beklagade mig över att jag aldrig lyckades träffa nån tjej. Old-fashioned skrev en kontaktannons åt mig i Blandat och utgav sig för att vara min vän som ville hjälpa mig på traven. Annonsen gav utdelning och jag blev tillsammans med min-egen under en period.

Priyan Fanclub, som jag drev tillsammans med Clever (tror jag att det var). Vi var ändå ett ganska stort gäng haha! Priyan är en väldigt god vän idag.

Har väldigt många fler minnen...

www.nativeswedes.se

2013-10-27 02:46
hah hur många har barn de inte haft utan whoa egentligen
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?