I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa läggs ner - dela med er av era minnen!

Övrigt - Blandat

2013-10-27 07:48
Jag började hänga i övrigt-trådarna när whoa redan var på nedgång men den första personen jag kommer minnas är Clark, alla oändligt långa diskussioner om invandring som aldrig slutade särskilt trevligt. När han sedan till slut blev bannad, för att ett halvår senare registrera sig på en ny användare som vi kom på ganska snabbt, för att bli bannad igen. Samma kväll så crackar han på något sätt upp sin bann och flippar totalt ut i natt-tråden där han bokstavligt skriver att jag borde komma över till den mörka sidan. "Härlig" kille.

Sen vill jag ge props till folk som DiggeriDoo och Jackfalk, som har hängt här trots att deras åsikter stått väldigt långt bort från majoritetens. Det tycker jag är coolt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-27 07:56
Sen vill jag tacka alla människor som har hackat på mig sen mitt pundar-uttalande. Det tog mig ett par år ( och ett samtal med en äldre kvinna som kunde förklara saken för mig utan att tillägga att hon hellre äter larver än umgås med mig ) men till slut så fattade jag att jag varit nedlåtande och ändrade faktiskt åsikt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2013-10-27 09:11
Ännu en som blivit befruktad med hjälp av whoa. Tack för det.

Hangaround

2013-10-27 09:19
Och varsågod Sofia.

2013-10-27 10:00
Chokladcigg

haha :)

2013-10-27 12:24
Vi visste nog alla att den här dagen skulle komma och jag måste tyvärr medge att sidan har förlorat mycket av sin charm på senare år, men dom gånger jag har kikat in under det här nicket så är det en jävla nostalgitripp varje gång man ser den klassiska layouten. Så många minnen. Det är lätt att bli tonårsromantiserande och självklart spelar det in att jag "växte upp" här, men fan vad Whoa har betytt mycket för mig. Jag tror jag var 14 när jag signade upp, ung och oerfaren av internet communitys, och när jag tänker tillbaka på många av mina rent utsagt idiotiska inlägg så förstår jag varför vissa störde sig. Men många uppskattade mig uppenbarligen också, och även jag har tack vare Whoa skapat vänner för livet, fått min beskärda del av ladies och framförallt breddat min syn på hiphop. Fast Ying Yang Twins kommer alltid att vara kungar.

Tack Whoa. Och PS. Fake, det är från gangtapes.

/Crunk_Dude

2013-10-27 12:38
åh <3
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-10-27 12:41
Någon som minns Asdöd? Han var en riktig stjärna!

2013-10-27 12:59
åh ja asdöd. han störde sig på mig mest av alla ett tag där. mig och mina "jävla frågetecken"

2013-10-27 13:38

En liten bonus!

2013-10-27 14:12
hah gud, alla 64366358989 trådar jag och BC99 bråkat ang vad som är ok i en relation...
Producent

2013-10-27 14:30
Känns lite för random att bara langa minnen härifrån hur som helst, så jag gör en liten Whoa-story istället.

Hittade först hit via en graffiti-kanal på IRC, ca 2003 tror jag. Någon där tipsade mig om den här sidan eftersom man kunde få respons på sina graffitiskisser där. Minns att jag sett Whoa någon gång innan men hade typ då trott det var något form av webhotell :D då framsidan såg ut såhär

Mina första minnen härifrån är rätt så blandade till allt från både positiv snäll respons till rent hat och sjukt omoget beteende. Minns en vid namn Capdealer som alltid skulle hata på mina skisser på olika vis. Ledde till oändliga onödiga tjafs. Sen hatade en del på mina typsnitt också (jag skulle bl.a. be min mamma göra abort på mig), men fått mycket positiv respons också såklart, fast mest för mina beats. All respons och alla samarbeten här har bidragit enormt till min motivation att göra beats kan jag säga. Ibland undrar jag om jag ens hade fortsatt göra beats utan Whoa. Är ingen renodlad hiphopare själv (och få av de jag känner är det) utan snarare 'vanlig snubbe' som gillar hiphop en del, så responsen på Whoa var lite svår att få på annat håll.

Sköna diskussioner i övrigt med mycket roligt folk (har till och med en .txt fil med samlade whoa-citat), sköna bilder/filmer man hittat här, samt tips på bra filmer, böcker osv. Inte träffat så många IRL från Whoa men ändå någon enstaka här och där som jag t.ex. skejtade med någon gång :)
Producent

2013-10-27 14:34
Vill tillägga att jag haft ett antal nicks här (dooey82, skylined innan xlnt).

2013-10-27 14:53
Oj har så himla många minnen från min Whoa-tid. Främst minns jag alla skeva kvällar på Evident och sen Firstdays. Och alla graffare jag tjafsat med i graffforumet. Ja herre jävlar.

Har också ett barn, dock inte tack vare Whoa, men forumet var en klart bidragande faktor då vi hade mycket kontakt här. Vi är gifta idag och barnet är sex år.

Battlerappare

2013-10-27 15:55
Haha crunk_dude dig hade jag glömt bort!

Det ska väl finnas en större mspaint bild än den där, får rota lite.

2013-10-27 16:00
xlnt

lägg upp citaten för tusan!
Battlerappare

2013-10-27 16:12

Dunno om den kommer funka

Producent

2013-10-27 16:18
Misery_chick

Tror dessa är från någon tråd om sjuka/roliga minnen, hade dock inte skrivit ner vem som postat.

haha, en killkompis tittade på en tyg-docka som våran syslöjdslärare hade gjort. killen drog iallafall ner byxorna på dockan och fann en tyg-snopp på dockan och hela klassen började asgarva. syslöjdsläraren blev helt hysterisk, skrek ''HUR SKULLE DU KÄNNA OM NÅGON DROG NER DINA BYXOR'' o sprang efter killen samtidigt som hon försökte dra ner hans brallor... :(

hon var helt galen den tanten. tror att hon fortfarande är kvar som lärare.

en gång ringde jag min lokala pizzeria och beställde en caprisciossa med ryggstöd, det var kul.
det slutade med att jag fick fullt med annanas på min pizza.

Jag skulle ta ut pengar på automaten... bakom mig kommer det en tant ganska så berusad,,och helt borta,, hon sger till mig "ja ska inte göra om det..,, ja lovar jag ska bättra mig!"

jag svarar aha va bra då.....

sedan går hon vidare..och jag känner en doft av avföring.. kollar på tanten..henes boxor är helt bruna och blöta..,

jag gick till en annan automat...

En snubbe sa "sug mej upp och ner"...jag fatta inget å sprang därifrån-...

står utanför en krog i uppsala o röker.. plötsligt hoppar det fram en gubbe i 40-50 års åldern o säger:
"Tjeeenare!! vill du köpa en traktor?!"
jag:
"ööh.. ja?!"
gubben:
"nee.."
och går besviket där ifrån..

Satt och väntade på pendeln en dag.
Kom fram en alkis och börja snacka.
Han va ganska trevlig till en början.
Sen tittar han noga på mej och säger:
-Du har en pojkvän som är turk.
jag
-Nej, det har jag inte.
alkis
-Jo, det har du. För annars skulle du inte ha så stor näsa.
Du ser ju ut som den här Jan Guillou.

En kostymklädd man påstod för ett tag sen att han hade varit toppchef på ett stort svenskt företag när spioner och andra chefer plötsligt började förfölja honom. Han hade mycket intressant att berätta och pratade säkert i 25 minuter. Spionerna hade tydligen följt efter honom i livsmedelsaffärer och bytt ut mjölken till förgiftad mjölk för att försöka förinta honom.
Det sjuka var att han var propert klädd och verkade rätt skärpt.
Admin

2013-10-27 17:12
Vill minnas att det var nån som gjorde Whoa-serier ett tag. Vem var det? Har nån kvar dem? Skrattade högt när jag kom med efter att ha bannat nån, (kanske rap_queen?).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-10-27 17:45
Alla tävlingar och beefs i audioforumet. Framför allt de Kaggen var inblandad i. Alla ändlösa nätter med keystylecyphers. Lyricsiterna man aldrig fick höra rappa, Kammel, Djureri, Stukad..
.
-wordup!!

Många nattrådar som man tävlade om att starta. Sen när ens egna nattråd blev IT så kände man sig rätt häftig.

-hahahaha!!

Jag har haft tusen användare också.. Blivit bannad säkert 5 gånger sammanlagt men gjort nu under ett nytt IP, så sen kom jag på att jag kunde byta ip adress på Bredbandsbolaget när jag ville :D

ÄH fan va kul man har haft här under åren, minns alla lyricism beefs, omg! Suttit o läst igenom skitmånga nu. hahahaha herregud! Feta grejjor asså.

R.I.P whoa, du kmr att minnas förevigt
Battlerappare

2013-10-27 18:44
Evolution P29
Tror dom länkades en bit upp

2013-10-27 19:57
Så här skulle jag sammanfatta whoa under mina år som aktiv: http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/allmant/716395/1.aspx
pistol

2013-10-27 21:28
dra åt helvete ni som valt lägga ner Whoa, miss alldaysssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Dra åt helvete

2013-10-27 22:18
Känns skumt, men ändå på nått sätt väntat. Jag har varit långt ifrån aktiv på Whoa de senaste 5 åren. Har loggat in nån gång ibland för att se vad som är nytt, vilka som fortfarande skriver etc. Men jag har ändå haft många trevliga minnen genom min tid på Whoa, främst via Sport och Lyricism-forumen.

Kommer fortfarande ihåg när jag blev medlem 2005, jag var 14 då och tyckte det var så häftigt att kunna vara medlem på samma sida där så många rappare hängde, de var ju Mufakka, Ajevs, Kenta och så många andra som jag lyssnade på på den tiden som hängde här.

Tråkigt ändå.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Manager

2013-10-28 06:50
Varför har folk bytt nick?

Jag började ogilla mitt nick en vecka efter jag började använda det, men likförbannat har jag kört på samma sedan day one.
Redline!

2013-10-28 07:16
hah ja jag borde verkligen bytt men det har bara känts fel...
Manager

2013-10-28 07:20
Alltså, jag har alltid tyckt att folk är lama som tar rappares namn som nick. Fast jag själv alltid haft det.

Men jag inbillar mig att jag är den enda som inte har en vettigare anledning än att det råkade vara rapparen jag lyssnade på just då när jag först hittade till Backlash och gjorde min användare.
Redline!

2013-10-28 08:46
Jag förstår inte heller varför man byter nick. Mitt nick är både felstavat och jävligt fjantigt men som du skrev Misery, det känns bara fel att byta. perveterad_Bäver är liksom jag, på nåt sätt haha!
www.nativeswedes.se
Manager

2013-10-28 08:48
Haha, det är första gången jag märker att det är felstavat.
Redline!

2013-10-28 10:08
jag har bytt nick flera gånger, oftast för att jag blivit bannad. tror tivoli va mitt första typ 2000 men blev såklart superbannad eftersom jag va 15 å tyckte att alla på internet kunde suga. senast jag blev bannad va 2008 för jag drog några förhastade slutsaster om judar.

men shit va bannade folk borde ha blivit ibland alltså hahaha. har diggat whoas nivå för det där, tyckte min jude-grej inte va så farlig även om jag inte tjatade emot direkt. sen har u folk vart uppenbart dumma i huvudet men då har dom oftast åkt rätt snabbt.
Ridå
Manager

2013-10-28 10:12
Hahahaha, är det du som var tivoli?!!?? Now that's funny.

Jag var admin i flera år. Bannade typ tre pers. Pratade med säkert tusen. Jag var som jag önskar poliser är.
Redline!

2013-10-28 10:33
va minns du tivoli alltså hahaha
kan inte haft den originalanvändaren många dar, men jag drog igång en hatkampanj mot adminen zax eller hur han stavade det, eftersom det va han som bannade mig. shit alltså, må han förlåta mig.

apropå andra roliga minnen octis, är vår gislavedsresa ett av mina konstigaste å roligaste!
Ridå

2013-10-28 10:35
Jag var admin i flera år. Bannade typ tre pers. Pratade med säkert tusen. Jag var som jag önskar poliser är.

haha word!
Ridå
Manager

2013-10-28 10:36
Ja, jag var admin då. Minns alla nicks som nånsin bannats. Min favorit var Micro_Organism. Han reggade om sig minst 100 ggr med olika variationer på sitt namn. Först började han lägga siffror efter, sen skrev han det bakåfram och jag vet inte vad.

Haha, jag har fortfarande inte fått se filmen. Mitt konstigaste minne är när du postade hem tecknade nakenbilder på dig själv till mig...
Redline!

2013-10-28 10:45
ah microorganismen, minns att folk började visselblåsa så fort han dök upp för han va så jobbig hahah

ja just det, lokatten filmade ju! fan, den måste jag tjata fram! haha nakenbilderna är classic!
Ridå
Manager

2013-10-28 12:02
Filmen måste fram.
Redline!

2013-10-28 12:12

Blev medlem här när jag var 12 år. Satt på Kazaa och tanka ner Busta Rhymes videor på familjens dator som stod i vardagsrummet. Hade Whoa-tröja på mig på skolfotot i 7:an. Var en jobbig unge, hatar och inte fruktad. Måste säga att Whoa betydde fett mycket för mig då. Alla andra satt ju bara på Playahead och här satt man och hade långa diskussioner om hiphop och streetkultur. Det var ett ruff ställe ändå. Man blev tränad inför informations-åldern. Sa du något dumt (eller egentligen vad som helst när man var P12-P14) så blev man ordentligt idiotförklarad.

Så tråkigt att alla mina gamla fjortistrådar är borta. Min "2pAc lEvER!!" tråd hade varit hur kul som helst att få läsa idag.

Andra bra minnen är så klart Svettet, Whoadagen där jag träffa mina kompisar jag började rappa med, den där tråden när man kunde skriva subtitles till indiska filmklipp och alla gjorde whoa-parodier, citat-trådarna, phlegms inlägg, Johnny_K_Ståhls grejjer, att dissa Alpha_Omega, att lägga upp dåliga låtar i Audio forumet.

Men bäst av allt var ju att vi alla var här för samma sak; Hiphopen (Uteslutande ett gäng trevliga punkare/skinheads). Blev tipsad om så mycket bra musik och hiphop vett- och etikett.

Kommer även sakna att kunna köpa svenska hiphop vinyler för underpris av folk där ute som spenderat för mycket pengar på löningsfredagen ;)

Stay black!

"upp"
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!
Redaktionen

2013-10-28 12:46
ja jävlar vad skolad man blev när man var 15! lärde en mycket om internet.

misery_chick var hårdast.

___virre___ var roligast.

amfetaminpsykos var coolast.
namaste
Hangaround

2013-10-28 13:01
Jag har bytt nick inte mindre än tre gånger. EmCi_Emm (Yo!), saarvihej eller något dylikt och chokladocigg. chokladocigg är jag mest nöjd över.

Hangaround

2013-10-28 13:06
EmCi_Emm blev bannad av daviden vill jag minnas.

2013-10-28 14:43
Jabtizemo P24

Åh, fan vad fett att du påminde mig om Johnny_K_Ståhl. En riktigt vass och rolig snubbe som alltid förgyllde tillvaron i Blandat. Hade varit magiskt om han gav sig till känna nu och skrev ett par rader om sin tid som provokatör och allvetare.
Finns tips på riktigt FETA DOKUMENTÄRER här:

http://addoepc.se

2013-10-28 16:55
Jag minns att jag blev medlem på Svensk Underjord efter ett tips av någon på Napster. Snackade lite med någon Bucc som promota The Narcs.

Skaffade ett alterego Ama-Battlishenne för att kunna battla sjukt dåligt. Men det var ju så roligt att läsa, hur svårt kunde det vara? (Sjukt svårt)

Skapade trådar som aldrig blev hittar. Förutom en om halvstjärtstrosor som tog sig mina mått mätt.

Hängde lite på internationella delen av Whoa.

Hade tuffa ungdomsår och några gjorde att jag mådde lite bättre. Främst Zax som jag aldrig mött, Baboso, Priyan och perveterad_Bäver som senare blev far till mitt barn.

Kul å bli påmind om gamla whoaiter. daviden hade jag glömt, tror vi snackade lite oxå.

Whoa är en del av min sena ungdom, liksom lunar var för min tidiga. Tråkigt att det försvinner men allt gott har väl ett slut...

Liqorice = Lakris minus u & t

2013-10-28 18:12
ÅderpåleOne

^___^

2013-10-28 19:45
Tack för att jag fick ta del av whoa! För det var här mitt kändisskap började! eller ? ..
Good Times Studio*

2013-10-28 20:56
Jag träffade sama genom whoa, hon är en rätt cool liten björn.

Måne minns jag som jävligt soft också, sen har misery coolast stil någonsin.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2013-10-28 21:02
MIWANO förhelvete, tror jag fick honom att gå offline från internet för alltid

vågar även minnas att kammel skulle "slå in mitt pannben om han någonsin såg mig" för att jag vågade rösta emot honom i nån tävling

2013-10-28 21:03
Tror miwano nickade 80_k och var fett gangster

2013-10-28 22:00
Jag gillade crewsen som fanns för en herrans massa år sen. Jag var prez för Bubbles Crew ihop med qUeTWo. Sen fanns DOM Crew, Thugz 4 Hugz m.fl..

The_Sun_God skrev:
jag kommer ihåg när "engelska" whoa lanserades också, jag var så jävla taggad på att få massa coola hiphopper polare overseas. Det gick åt helvete med det kan jag meddela.

Whoa International var en kort historia, men jag lärde faktiskt känna en tjej från Finland som jag sen besökte, och vi har fortfarande kontakt. Så nåt gott gav det iaf!
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2013-10-28 23:01
Caliber haha sjukt, kul att någon lyckades hitta polare i andra länder i alla fall :)

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Redaktionschef

2013-10-29 15:34
Thugz 4 Hugz represent!

Om någon vill dela med sig av sin historia/minnen i ett större sammanhang. Maila gärna er berättelse tillsammans med användarnamn till [email protected] så kanske vi publicerar det på bloggen. Läs mer: http://www.whoa.nu/forum/whoa-community/allmant-om-whoa/731921/1.aspx
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!