Moderator
2013-04-23 20:39
SofiaBayo, vad jag kan se håller sig alla till topicen förutom Empire's "haha" vilket var svar på en bild som postades. Det här är ett allmänt forum där du valt att skapa en tråd och alla har sin rätt att uttrycka sina åsikter, du behöver inte kalla någon för idiot för att denne tycker att annorlunda.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Producent
2013-04-23 21:18
Priyan En fråga, tror du inte att den emotionella intelligensen isf kanske är hämmad hos män just pga strukturen och stereotyperna i samhället? Det kan ligga något i det. Om man låter tjejer och killar växa upp tillsammans med gemensam undervisning samt låter var och en hitta sig själv (d.v.s. inte tvingar in någon i en könsroll) tror jag man kan undvika många problem och konflikter.
Dock tror jag ändå tjejer är lite mer naturligt benägna att ha intresse för relationer, känslor, estetik etc. och att killar är lite mer åt det systematiska/logiska hållet.
Att t.ex. fler killar spelar Starcraft 2 och arbetar i data/teknik-branschen och fler tjejer leker med dockor samt söker sig till vårdyrken beror nog inte
enbart på kulturella faktorer. Dock spelar kulturella faktorer alltid in ändå såklart.
Empire skrev: Nu går du ju bara länge och längre från ämnet, skärp dig och låt oss seriösa ta våra diskutioner nu.okej då empire! Ser du att ett genusperspektiv på dagis och förskolor skulle kunna hjälpa killar att komma närmare sina känslor? Hur kommer det sig att så få män i dagens samhälle söker psykologisk hjälp, trots att män har lika mycket psykiska problem som kvinnor? Min teori är att det är för att det ligger i "manligheten" att inte prata känslor, trots att det inte finns några bevis för att män skulle vara mindre känslomässiga än kvinnor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RENSAT! Det stämmer att det var en hel del off-topic, nämligen allt tjafs om vad som var off-topic. Fortsätt diskutera ämnet, ingen ska hålla sig borta, alla är välkomna, om någon inte är välkommen är det upp till whoa-crew att besluta. Bryts någon regel ska detta rapporteras till oss.Och viktigast av allt: Säger en moderator att inga regler har brutits och att ni ska fortsätta diskutera så är det vad som gäller. Ogillar ni moderatorns svar kan ni lyfta den frågan i Allmänt om whoa-forumet.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Battlerappare
2013-04-23 23:08
Jag ser inte att killar har svårigheter med sina känslor i ung ålder alls, det är ju sånt som poppar upp runt skolåldern, har haft väldigt få barn på jobbet under åren som har svårt att visa känslor. Hur det kommer sig att vi söker mindre hjälp är ju från hela "män är starka, no bitchin bla bla" skiten som kommer från skolan. Självfallet ligger det i manligheten att inte prata känslor, känslor håller man för sig själv om man e kille det tycker jag personligen också mest för att ja faktiskt inte orkar lyssna på polares kärleks bekymmer...
ag ser inte att killar har svårigheter med sina känslor i ung ålder alls, det är ju sånt som poppar upp runt skolåldern, har haft väldigt få barn på jobbet under åren som har svårt att visa känslor. Jasså? På skolor där jag arbetade så hade killarna stenhård koll på varandra. Så fort nån av dem grät så var det bög hit och bög dit, och ofta så hamnade jag i situationer med killar som jag såg medvetet trycka bort känslor trots att det var tydligt att dom tex kände sorg. Tyvärr så var inte lärarna ett dugg genusmedvetna, dom tog deras beteende som något vanligt. Därav att så många killar får känslomässiga svårigheter när de blir äldre, tror jag.
Självfallet ligger det i manligheten att inte prata känslor, känslor håller man för sig själv om man e kille det tycker jag personligen också mest för att ja faktiskt inte orkar lyssna på polares kärleks bekymmer... Men detta gör ju även att män i mer omfattning mår sämre än vad kvinnor gör, eftersom dom inte får hjälp. Dom tar till andra metoder som våld och droger istället för att deala med den känslomässiga biten. Ser inte du det här som ett problem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var inte nöjd med dina svar.. så jag orkade inte ens skriva tillbaka.. men jag undrar vad exakt är det du vill se för förändingar ? Förutom att män ska sluta bruka våld och prata om sina känslor och jobba i kvinnodominerade yrken.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
xlnt: Vad du påstår är alltså egentligen att det finns genetiska/biologiska faktorer nedärvda som skiljer könen åt, utöver de rent fysiska? empire: Varför är det självfallet att det ligger i manlighet att inte prata om känslor?
Battlerappare
2013-04-23 23:21
Grattis? Så du har jobbat på en skola där barnen förtrycker sina känslor. Där jag jobbar så gör dom inte det... svårt att säga nått mer om det liksom. Ja och det är inte precis så vi inte vet att vi förtrycker våra känslor, det är bara sånt man gör. Problem och problem, det är knappast svårt att öppna upp om man nu känner att man behöver det. Jag har aldrig tagit droger och jag är den snällaste teddybjörnen i skogen, har inte varit i bråk sen mitten av högstadiet och jag håller in mina känslor like a boss. Mindfuck
Battlerappare
2013-04-23 23:22
Priyan För att den klara majoriteten gör det, dra alla över en kam och resten pratar känslor antar ja.
Grattis? Så du har jobbat på en skola där barnen förtrycker sina känslor. Där jag jobbar så gör dom inte det... svårt att säga nått mer om det liksom. Kan det möjligtvis vara så att du inte ser att killarna på din skola har svårt för det, just eftersom du är av åsikten att killar inte ska prata känslor? Du nämnde förut att du inte orkade lyssna på problem. Finns det en möjlighet att du gör likadant med barn?
Ja och det är inte precis så vi inte vet att vi förtrycker våra känslor, det är bara sånt man gör. Problem och problem, det är knappast svårt att öppna upp om man nu känner att man behöver det. Fast nu ser ju verkligheten inte riktigt ut så. Får man höra att det är fel att visa känslor tillräckligt ofta så tror man på det, fram tills att man har bearbetat dom känslorna.
J
ag har aldrig tagit droger och jag är den snällaste teddybjörnen i skogen, har inte varit i bråk sen mitten av högstadiet och jag håller in mina känslor like a boss. Med tanke på vad du har skrivit till mig i många trådar, så ser jag verkligen inte dig som en snäll teddybjörn. Med känslor så kommer också snällhet.
CRIBBE skrev: Var inte nöjd med dina svar.. så jag orkade inte ens skriva tillbaka.. men jag undrar vad exakt är det du vill se för förändingar ? Förutom att män ska sluta bruka våld och prata om sina känslor och jobba i kvinnodominerade yrken.Det blir en lång lista. Får återkomma :)
empire: Frågan kvarstår, varför är det självfallet? Du säger ju själv att dina barn inte skiljer sig mellan könen, alltså är det något pojkarna lär sig under uppväxten när de formas till vuxna individer. Då är det ju inte särskilt självfallet alls...
Battlerappare
2013-04-23 23:37
Skola/förskola, jag vet att barnen inte har svårt för det. Nej det finns inte en möjlighet att jag gör likadans med barnen. Eller så är man förståndig nog att själv se när man behöver prata med nån eller inte. Om man inte gör det så är det ju inte pga att det är ett manligt problem utan att man är lite av ett fucktard imo. Med alla dom inlåsta känslorna så kanske jag släpper ut lite åt dom som förtjänar de :D
Det blir en lång lista. Får återkomma :) gör den inte för lång.... börja med 5 punkter.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Battlerappare
2013-04-23 23:39
Priyan Jo för det är ju något dom lär sig under uppväxten när de formas till vuxna individer. Självfallet
Skola/förskola, jag vet att barnen inte har svårt för det. Nej det finns inte en möjlighet att jag gör likadans med barnen. Så om en pojke gråter, vad gör du då?
Eller så är man förståndig nog att själv se när man behöver prata med nån eller inte. Om man inte gör det så är det ju inte pga att det är ett manligt problem utan att man är lite av ett fucktard imo Fast de blir ju ett manligt problem när det i stor majoritet är män som inte går till en psykolog fastän dom behöver det. Då behöver man diskutera varför det är just män som drar sig för det.
Med alla dom inlåsta känslorna så kanske jag släpper ut lite åt dom som förtjänar de :D Men om du inte hade haft en massa inlåsta känslor, så hade du antagligen kunnat resonera lite klarare kring de människor som du påstår sig förtjäna det. Kanske till och med kunnat ha en mogen diskussion. Är inte det något värdefullt för dig att människor lär sig prata med varandra?
Producent
2013-04-23 23:52
Priyan Vad du påstår är alltså egentligen att det finns genetiska/biologiska faktorer nedärvda som skiljer könen åt, utöver de rent fysiska? Vissa små men ändå väsentliga skillnader ja, på det rent generella planet.
De kulturella skillnaderna, så som typiska mans-intressen och kvinno-intressen har inte uppstått av en slump bara. Biologin ligger nog till grund för väldigt mycket.
Dock bör man ju som sagt låta var och en ha vilka intressen/yrken/kläder etc. de vill och inte tvinga någon till något som inte känns rätt för individen, oavsett kön.
Battlerappare
2013-04-23 23:52
Ger en highfive självfallet och berättar om det gröna gräset på andra sidan bäcken såklart? Jag tröstar honom på exakt samma sätt som jag skulle gjort om en tjej i samma ålder gråter. Fast det diskuterade vi ju tidigare, det är bara så. Finns inget mer att diskutera i ämnet för det har varit så i 100+ år och kommer vara så i 100+år oavsett vad denna tråd kommer fram till, det är manligheten bara inget superduper med det. Svårt att säga eftersom jag inte har någon erfarenhet av att inte låsa in dom? Jag tycker vi har en alldeles utmärkt mogen diskution om feminism såhär pass sent på dygnet.
Ger en highfive självfallet och berättar om det gröna gräset på andra sidan bäcken såklart? Jag tröstar honom på exakt samma sätt som jag skulle gjort om en tjej i samma ålder gråter. Men att ge en high-five är ju att försöka bortse från känslorna? Är det ditt sätt att trösta en människa?
Finns inget mer att diskutera i ämnet för det har varit så i 100+ år och kommer vara så i 100+år oavsett vad denna tråd kommer fram till, det är manligheten bara inget superduper med det. Så ditt enda argument är att det inte kan förändras bara för att det var så för 100 år sedan? Ska vi börja sterilisera svarta människor också? För det gjorde man i sverige för 100 år sedan.
Svårt att säga eftersom jag inte har någon erfarenhet av att inte låsa in dom? Du kanske ska pröva att låsa upp dem då? Kan vara väldigt bra för din personliga utveckling.
Jag tycker vi har en alldeles utmärkt mogen diskution om feminism såhär pass sent på dygnet. Faktiskt. Varför denna vändning? Eller försöker du bara hålla dig till ämnet för att sopa undan att du betett dig illa förut så du kan bli dryg igen om några dagar? :P
xlnt: Alltså jag håller delvis med dig i ditt resonemang. Det är inte så att jag är kritisk eller så. Om det uppfattas så? Det finns någonstans förmodligen en skillnad könen emellan som inte enbart handlar om biologiskt fysiskt orienterade. Frågan är bara vart man eg drar gränsen, vad kan kategoriseras som inlärt beteende och vad är nedärvt?
blir inte ett inlärt betéende med tiden något som ärvs? t ex, instinkter, det borde väl komma från minnenav saker man lärt sig genom generationer. fisken vi kommer ifrån kunde inte lé (och miljoner år senare) kan en nyfödd liten tvåkönad homo sapiens förstå léenden.Spoiler var e nattråden när man behöver en seriös diskussion???
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Producent
2013-04-24 00:13
Priyan Frågan är bara vart man eg drar gränsen, vad kan kategoriseras som inlärt beteende och vad är nedärvt? Det är en svår fråga att kunna direkt svara på, fast inte så jätteintressant egentligen. Skulle gissa på att det mesta är nedärvt i grunden.
Det väsentliga är dock att man låter var och en hitta sig själv, ha sina intressen etc.
Battlerappare
2013-04-24 00:16
SofiaBayo Ja, det var exakt det jag skrev. Vet inte hur du någonsin kunde ha misstolkat det till något annat än det jag skrev. Fast steriliseringen är ju inte direkt nått som bara hände biologiskt, det var ju några som faktiskt gjorde det till en folkgrupp. Otroligt dum jämförelse. Eller så blir den värre och jag börjar ta droger och tar till våld för jag inte kan hantera mina känslor längre? Mindfuck Ingen vändning, jag har aldrig tyckt att dina trådar förtjänar något riktigt engagemang då dom endast är till för att ge dig din dos uppmärsakhet du behöver per dag.
Ja, det var exakt det jag skrev. Vet inte hur du någonsin kunde ha misstolkat det till något annat än det jag skrev. För att det ibland är svårt att höra om de är sarkasm eller inte.
Fast steriliseringen är ju inte direkt nått som bara hände biologiskt, det var ju några som faktiskt gjorde det till en folkgrupp. Otroligt dum jämförelse. Det tycker jag inte. På den tiden så trodde man att svarta människor rent biologiskt var dummare och ville inte föra vidare deras avkomma. Hade avsaknad av känslor dessutom varit biologiskt, så hade män inte haft psykiska problem och mått dåligt. Men det är det ju många som gör.
Eller så blir den värre och jag börjar ta droger och tar till våld för jag inte kan hantera mina känslor längre? Så du tror alltså att du kommer bli våldsam och ta droger bara för att du kommer i kontakt med dina känslor? Hur många sådana fall har du sett i verkligheten? Det låter som att du har en hel del panik kring att visa känslor hehe...
Ingen vändning, jag har aldrig tyckt att dina trådar förtjänar något riktigt engagemang då dom endast är till för att ge dig din dos uppmärsakhet du behöver per dag. Så du erkänner alltså att du enbart skriver i mina trådar för att du vill störa dig? Vad är syftet med det?
Hur kan denna tråden enbart handla om uppmärksamhet när andra har diskussioner där jag inte är inblandad och faktiskt verkar få ut något av det? För mig låter det mest som att du stör dig på att människor faktiskt gillar mig, eftersom du inte gör det. Om jag dessutom enbart var ute efter uppmärksamhet så hade jag inte hängt på whoa, med tanke på att folk här kan vara rätt elaka mot varandra. Då hade jag ringt min mamma istället.
blweria: Det beror väl egentligen på hur snabbt evolutionen går. Ser man generellt sett brukar det handla om hur ofta en djurart reproducerar sig under ett visst tidsspektra. Det är förvisso till en del också biologiskt betingat huruvida djurtarter kan anpassa sig snabbare eller långsammare, man har tex kunnat observera vissa insektsarter som blott med några få generationer kan anpassa sig efter nya förhållanden i sin livsmiljö, tex vid naturkatastrofer som bränder. Bara för att dra en liten parallell till övrigt djurliv. Så för att återgå till människan är det högst tveksamt om man kan påstå att de förändringar som skett under det senaste hundratalet år egentligen förändrat vårt arv då vi egentligen bara har 3-4 generationer per sekel. xlnt: Vad menar du med att det mesta är nedärvt i grunden? Det är jag nämligen inte alls övertygad om?
Battlerappare
2013-04-24 08:36
SofiaBayo Fast du jämför ju fortfarande något som x personer gjorde mot y personer av fri vilja jämfört med något som bara är där och ingen har tryckt in i någons hjärna. Hur vet du vad som kan hända, är jag super snel utan att visa känslor kanske jag blir hulken med dom. Ring din mamma.
Producent
2013-04-24 08:39
Priyan Vad menar du med att det mesta är nedärvt i grunden? Det är jag nämligen inte alls övertygad om? Hur man är funtad som människa, vart man har sina talanger/färdigheter som i sin tur leder fram till ens val av intressen och yrken tror jag till största delen är nedärvt/genetiskt. Men jag har aldrig påstått mig vara övertygad till 100 om detta.
Huvudsaken är ju att man låter var och en ha de intressen, yrken och kläder de vill oavsett kön som jag nämnde innan.
Empire
Fast du jämför ju fortfarande något som x personer gjorde mot y personer av fri vilja jämfört med något som bara är där och ingen har tryckt in i någons hjärna. Poängen var att man för 100 år sedan trodde att det satt i deras hjärnor, men nu har man kommit fram till att det inte var så. Med tanke på vad män går igenom i dagens samhälle, så finns det en rätt stor chans att det man har trott suttit i männens hjärnor inte stämmer. Om man hela tiden trampar i samma fotspår så utvecklas man inte.
Hur vet du vad som kan hända, är jag super snel utan att visa känslor kanske jag blir hulken med dom. Du är inte ett dugg snäll. Med tanke på hur du beter dig mot mig så verkar du ha empatiska problem. Så då kan du lika gärna släppa fram dem.
Ring din mamma. Wow. Att du har blivit anställd som barnskötare är helt förvånansvärt. Tycker du det är okej att barn beter sig så som du gör mot mig, mot varandra?
Xlnt: Fysiska aspekter som ex bollsinne, kvickhet, balans och liknande tror jag är nedärvt om än en mix av det arv man får utifrån föräldrarnas egenskaper. Däremot tror jag inte tex intressen, yrkesval och liknande är det då man får sådant och utvecklar sådana under uppväxten utifrån den miljö och stimulans man får från omgivningen?
Battlerappare
2013-04-24 09:36
SofiaBayo Då kan man ju undra vart det sitter om inte i huvudet. Kan tyvärr inte komma på så många fler ställen den manliga känslan att hålla inne sina känslor befinner sig. Jag är enormt snäll, du är inte värd det så därför får du det inte. Men snäll är jag :D Nej för barnen har ju en ljus framtid och behöver kärlek och snällhet. Tycker du går längre och längre från topic och in på person för varje inlägg, snälla försök hålla det till feminism.
senaste hundratalet år egentligen förändrat vårt arv nej, det är ju sant.
men om vi jobbar målmedvetet genom framtiden så skulle vi teoretiskt sätt kunna designa oss själv...?
Hangaround
2013-04-24 09:51
Priyan skrev: Fysiska aspekter som ex bollsinne, kvickhet, balans och liknande tror jag är nedärvt om än en mix av det arv man får utifrån föräldrarnas egenskaper. Däremot tror jag inte tex intressen, yrkesval och liknande är det då man får sådant och utvecklar sådana under uppväxten utifrån den miljö och stimulans man får från omgivningen?
Då kan man ju undra vart det sitter om inte i huvudet. Kan tyvärr inte komma på så många fler ställen den manliga känslan att hålla inne sina känslor befinner sig. Kanske för att den inte existerar? :P
Jag är enormt snäll, du är inte värd det så därför får du det inte. Men snäll är jag :D Nej för barnen har ju en ljus framtid och behöver kärlek och snällhet. Barn gör inte som man säger, dom gör som man gör. Ditt beteende nu visar på att du tycker det är rätt att behandla människor illa, utan att dom ens vet vad dom har gjort. Är det sådant beteende du vill lära barn?
Jag hade gärna tagit diskussionen med dig privat, men du svarar inte på mina mail, och detta är första gången jag faktiskt får lära känna dig och förstå varför du är så elak mot mig, så jag tar den chansen. Jag kan hålla mig on-topic, men då kommer jag fortsätta anmäla dig till du blir bannad.
Battlerappare
2013-04-24 10:46
Klart den gör. Någonstans kommer det ju ifrån och någonstans sitter den djupt begraven då det finns i alla världens män. Stor skillnad från arbete och fritid. Nu fortsätter du offtopic igen, vill du grina av dig så skriv privat istället. Varför ska du anmäla mig om du håller dig on-topic? Borde det inte vara om jag håller mig offtopic?
kan den "manliga känslan" sitta i pungen kanske?teorin bakom pungen hänger utanför men vill in. snippan(vilket ÄR kvinnans motsvarighet) sitter inne men vill komma ut. förändrade inte det här allas verklighetsuppfattning!?
Battlerappare
2013-04-24 10:54
On the real, det enda jag stör mig på när det gäller feminism och andra liknande ismer (förutom griniga mänfientliga klimakteriekvinnor som jag först trodde alla feminister var back in the days) är att Sverigeär så besatt av att allt ska vara 100% jämställt på alla sätt o vis för att visa världen hur demokratiska det tydligen gör oss. Det går till överdrift ibland, i vissa fall känns det som att det t om leder till översympatisering av kvinnor (trots det har män fortfarande högre lön, the fuck?)
Empire skrev: Klart den gör. Någonstans kommer det ju ifrån och någonstans sitter den djupt begraven då det finns i alla världens män. Stor skillnad från arbete och fritid. Nu fortsätter du offtopic igen, vill du grina av dig så skriv privat istället. Varför ska du anmäla mig om du håller dig on-topic? Borde det inte vara om jag håller mig offtopic?Jag vet om att du är sarkastisk hela tiden, så jag tänker inte sitta här och diskutera med dig för evigt.
Som sagt så tar jag gärna med dig personligen, men en sådan diskussion innefattar att man har balle nog att svara på mailet. Jag säger detsamma om dig. Om du vill störa dig på mig i trådar så ta det med mig privat i stället.
Sverigeär så besatt av att allt ska vara 100% jämställt jag skulle vilja utveckla den meningen lite.
svenskar
är så besatt av att allt ska vara 100% jämställt för alla andra men när det handlar om en själv så finns det aldrig något problem...
Battlerappare
2013-04-24 11:15
Producent
2013-04-24 16:01
Priyan Fysiska aspekter som ex bollsinne, kvickhet, balans och liknande tror jag är nedärvt om än en mix av det arv man får utifrån föräldrarnas egenskaper. Däremot tror jag inte tex intressen, yrkesval och liknande är det då man får sådant och utvecklar sådana under uppväxten utifrån den miljö och stimulans man får från omgivningen? De egenskaper du radade upp räknas väl ändå som kognitiva/mentala och inte fysiska.
Ja såklart miljön och uppväxten påverkar mycket. Det i sin tur samspelar också med generna och kan på sikt förändra den genetiska koden har jag för mig.
Men jag tror t.ex. att fler killar än tjejer självmant väljer att gå in i data/teknik branschen utan så mycket yttre påverkan faktiskt, just på grund av den systematiska läggningen och viljan att lösa tekniska problem som kommer utav det. Som ett exempel.
xlnt: Är inte helt insatt tbh så det vill jag nog inte eg uttala mig om, men en intressant sidofråga som ändå dyker upp är då om det är fel att motarbeta de nedärvda betingelser respektive kön ärvt i så fall?
Producent
2013-04-24 17:35
Priyan men en intressant sidofråga som ändå dyker upp är då om det är fel att motarbeta de nedärvda betingelser respektive kön ärvt i så fall? Det är alltid fel att motarbeta människors naturliga vilja att ha olika intressen, kläder etc. så länge dessa intressen inte är skadliga för omgivningen såklart.
Jag tror killar och tjejer har vissa naturliga skillnader och jag är emot total könsneutralisering där alla blir till hen. Det vore bara onaturligt.
Jag tror killar och tjejer har vissa naturliga skillnader och jag är emot total könsneutralisering där alla blir till hen. 1. Syftet med genusvetenskap handlar inte om att tvinga människor att bli likadana. De är den största fördomen som alla har kring det.
2. Vilka är dessa naturliga skillnader hos kvinnor och män mer än de som är fysiska?
Producent
2013-04-24 18:25
SofiaBayo 2. Vilka är dessa naturliga skillnader hos kvinnor och män mer än de som är fysiska? Jag kan inte exakt svara på det eftersom jag inte är forskare i neurobiologi själv.
Men att bedöma utifrån sådant jag tagit del av själv (bl.a. boken The Essential Difference och studier kring autism/asperger) så verkar det vara på det viset att män är mer benägna att vara åt det systematiska hållet (bygga system/lösa systemproblem), och att kvinnor är mer åt det empatiska hållet (läsa av och förstå människor, skapa relationer). Jag anser utifrån min egen livserfarenhet att det verkar vara mycket på det viset rent generellt. Sedan finns det såklart undantag.
Men vad spelar det för roll egentligen när huvudsaken är att man inte bör tvinga in folk i könsroller som de inte känner sig bekväma med?
2. Vilka är dessa naturliga skillnader hos kvinnor och män mer än de som är fysiska? Vad räknas klimakteriet till?
Men vad spelar det för roll egentligen när huvudsaken är att man inte bör tvinga in folk i könsroller som de inte känner sig bekväma med? Eftersom dagens samhälle så som det ser ut idag tvingar in människor i könsroller som dom inte känner sig bekväma i, när vi försöker applicera vissa egenskaper på mannen vs kvinnan.
Producent
2013-04-24 19:47
Eftersom dagens samhälle så som det ser ut idag tvingar in människor i könsroller som dom inte känner sig bekväma i, när vi försöker applicera vissa egenskaper på mannen vs kvinnan. Att forskningen kommer fram till vissa slutsatser om evolution eller biologiska skillnader som påverkar män och kvinnors beteende innebär inte att vi absolut måste leva efter dessa framforskade resultat till varje pris.
Det vore som att skapa ett samhälle efter strikt Darwinistiska principer där man inte hjälper handikappade eller sjuka att få vård etc.
Den senaste forskningen man gjort om hjärnan har kommit fram till att skillnader mellan individer är större än skillnaden mellan kön. Det säger rätt mycket tycker jag.