Metastrof skrev: SofiaBayo Pfft vadå pojke… Fast jag har ju ändå skägg? Eller ja… hade, tills i förrgår.Några fjun på hakan räknas inte ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
phatie: Vem är tappad egentligen? Vart kom all aggression ifrån? Vad har din aktivitet utanför Whoa med sakfrågan att göra? Du ondgör dig över att SofiaBayos röst är den som hörs här i tråden (och ondgör dig över att det är en vägg att banka sig blodig mot här på forumet), då undrar jag varför du väljer att vara tyst och inte dela med dig av din syn på saken här i tråden..? Vad du gör utanför Whoa har jag ingen aning om och det är helt irrelevant i det här fallet. Du var förr en av de vettigaste på Whoa, men ditt sätt att formulera dig och svara mig ovan får en att undra, vad har hänt?
VRGNHNS Jag skrev inte att jag bara diskuterar på Twitter, och jag har inte heller sagt att Twitter är ett bättre forum än Whoa - jag skrev bara att det är ETT av många andra forum jag tagit och tar "debatten" på. Så du kan vara lugn :)SofiaBayo Har inget med fördomar att göra, jag har hängt tillräckligt många år på Whoa för att veta hur saker diskuteras och vilka som diskuterar. Jag har även läst tillräckligt många inlägg i den här tråden för att själv tycka att de vettiga är i minoritet, som jag inte heller känt ett behov av att "vinna" över till min sida.Priyan Om du tycker att jag är vettig längre eller inte rör mig inte så mycket, men att du ändrar åsikt om mig så snabbt efter ETT enda inlägg där jag på något sätt visat känslor (som kanske inte just föll dig i smaken) tycker säger mer om dig än om mitt "outburst". Jag blev i alla fall superirriterad eftersom att du la över hela ansvaret på MIG, som redan kämpar mig blodig varje dag för att få människor i min omgivning att fatta vad jämställdhet går ut på. Vet inte om ordet "ondgör" är rätt i sammanhanget, jag ville mest lägga fram en poäng för folk som läser att det finns andra synsätt på saker och ting som är feministiska men som kanske inte nödvändigtvis är samma som vad SofiaBayo tycker/skriver här. Jag tycker lixom inte att jag har en skyldighet att ens förklara varför jag inte vill ta debatten på ytterligare ett ställe (därför förklarade jag vart jag annars lyfter dessa frågor, trodde det var en uppenbar koppling). Sen tycker jag att det är minst lika självklart att du borde fatta att jag tycker det är fel forum (för mig iaf) att sitta å diskutera här, det har jag ju redan beskrivit.
phatie: Låt mig förstå rätt, det är fel av mig att ändra åsikt om dig efter ett inlägg, men det är fullt berättigat av dig att skriva påhopp som exempelvis att folk är tappade efter ett inlägg?
de vettiga är i minoritet Anser du att du själv tillhör dessa, menar du? Är det inte dags att lägga ner attityden och faktiskt börja bidra med något positivt till tråden istället för att komma med påhopp till höger och vänster?
Intressant är det dock att jag tycker phatie är den som har trollat mest i den här tråden. Antagligen hens mening att förstöra den. Oh well.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Battlerappare
2013-04-18 21:34
Empire skrev: DramaqueenNämen hej empire! Jag har väntat och väntat på dina kärleksfulla kommentarer. Du brukar alltid hoppa in och vara lite extra snäll, precis i rättan tid när folk har börjat attackera mig, och nu kom du äntligen som en riddare på en vit häst. Tack min lilla sockertopp.
för att göra skäl för mitt hår... att feminism "behövs" känns rätt tragiskt i mina ögon. egentligen borde det vara så enkelt att bara släppa garden på gubbhyllan och behandla folk lika. visst kommer man alltid bjuda vänner på tårta oftare än folk man inte känner men en könsfördelning känns bara så jävla dumt. så....medeltid eller stenålder. att man sen går in och ska pilla på vad som specifikt egentligen innebär att vara feminist känns också som en omotiverad metadiskussion då syftet egentligen bara innebär rättvisa. som att grön kan ha tusen och åter tusen nyanser. men vilken är mest grön...? jag vet att någon självutnämnd professor kommer bajsa ut en gråbrun sörja om att forskning säger blablalblalbala....men jag skiter stenhårda förtorkade konkelbär på det! jämlikhet kan uppnås på mindre än vad tid kan mäta om viljan bara finns. och sen kan jag få vara maskulinist utan att det betyder något som ens snuddar vid kvinnoförtryck.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Varför investerar inte feminister i provrörsbefruktning så kvinnor slipper graviditetens onda demoner?
:D
slå ett slag för den svenska moderna feminismen. sponsra FI *host*
Klot-Einar missförstår jag dig nu eller tror du att man "slipper" vara gravid om man befruktas med IVF?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Klot-Einar skrev: Varför investerar inte feminister i provrörsbefruktning så kvinnor slipper graviditetens onda demoner?Eftersom feminism inte går ut på att hata eller försöka få bort män från jordens yta.
Berra
att feminism "behövs" känns rätt tragiskt i mina ögon. Ja det är tragiskt. Men så länge det behövs så är det bättre att försöka stötta det än att motarbeta det. Jag säger inte att du motarbetar det, utan att man det lätt hänt blir att man biter sig själv i baken när man säger att "jag tycker likhet mellan könen är så självklart, så jag förstår inte vad feminism är till för". Då tar man inte riktigt sida.
och sen kan jag få vara maskulinist utan att det betyder något som ens snuddar vid kvinnoförtryck. Haha... absolut ;)
ous_nds Har ni blivit helt galna? Den frågan har många ställt sedan vi berättade att vi skulle elda upp 100 000 kronor. Och sanningen att säga så tyckte jag också att det var en vansinnig idé när den presenterades för mig av två män som ville bidra till arbetet mot diskriminering. Att elda upp så mycket pengar. Det gör man bara inte. Men ju mer jag tänkte på det desto mer insåg jag att det galna inte är idén om att bränna upp pengarna. Det galna är att kvinnor i Sverige tjänar 4 700 kronor mindre än män per månad. Månad efter månad, år ut och år in. Det var detta som de två männen, Tomas Mazetti och Per Eriksson på reklamkollektivet Studio Total, ville uppmärksamma. Och även om 100 000 kronor är mycket pengar så är det en liten summa om man använder den till traditionell marknadsföring. Det motsvarar ungefär vad en halvsidesannons i en kvällstidning kostar. Genom att skapa en stark symbolhandling som inga medier kunde undvika att rapportera om skulle vi kunna nå så många fler. Och därmed få fler att reagera mot den systematiska diskrimineringen av kvinnor. Kvinnor tjänar i genomsnitt 84 procent av vad män gör. Det är ett lönegap som varit nära nog konstant i tre årtionden. Sammanlagt saknas det över 70 miljarder kronor per år i kvinnors lönekuvert för att kvinnor ska ha lika hög lön som män. Den absolut största delen av lönegapet består av skillnader mellan olika sektorer och yrken - trots likvärdiga krav på kunskaper, ansvar och ansträngning. Det är en av vår demokratis största skandaler att vare sig riksdag, regering eller arbetsmarknadens parter gör mer för den mänskliga rättigheten att inte diskrimineras på grund av sitt kön. Vi har sett den ena regeringen efter den andra passera utan att någonting händer. Vi vill inrätta en jämställdhetsfond som omfördelar pengar mellan arbetsgivare för att finansiera höjda löner i kvinnodominerade arbeten och sektorer. En höjning av arbetsgivaravgiften med en halv procentenhet - en jämställdhetsavgift - läggs på alla arbetsgivare. Samtidigt bidrar staten med samma summa, 4 miljarder kronor. Pengarna fördelas ut till arbetsgivare för att höja lönerna i kvinnodominerade yrken. Det som verkligen är galet är att lönegapet mellan kvinnor och män tillåts bestå - trots att alla säger sig vara emot det. Och trots att det innebär ett djupt och allvarligt frånsteg från principen om att ingen människa ska behöva diskrimineras på grund av kön. Gudrun Schyman
ser inte likhet mellan könen. däremot jämnlikhet, och det är en stor skillnad. ser inte riktigt hur jag biter mig i baken....även om det hade varit en härlig tugga :pSpoiler (och om jag hade kunnat bita mig i baken så hade jag också kunnat xxxxx :p) kanske att jag sänker diskussionen så idioter vågar titta in (igen) sry, för det.
Varför investerar inte feminister i provrörsbefruktning så kvinnor slipper graviditetens onda demoner? undra vad som är jobbigast i en graviditet. knulla, låta läkaren pilla efter ägg eller att bära ett växande liv i nio månader....
ser inte likhet mellan könen. däremot jämnlikhet, och det är en stor skillnad. Förklara!
kanske att jag sänker diskussionen så idioter vågar titta in (igen) sry, för det. Jag har inget emot idiotiska frågor. Jag startade inte tråden med förväntningen att diskussionerna skulle bli intellektuella hela tiden.
en penis ser rent utséendemässigt annorlunda ut. jämnlikt är inte likt på samma sätt. det är bildligt i mina ögon. lika värde men inte samma sak, är min poäng.
Blweria skrev: en penis ser rent utséendemässigt annorlunda ut. jämnlikt är inte likt på samma sätt. det är bildligt i mina ögon. lika värde men inte samma sak, är min poäng.Är du din penis? Hänger hela din identitet i en bit kött?
nej, men jag har min sexuella preferens och där uppstår olikheter mellan kön för mig.
Blweria vänta nu, what? anser du att dina sexuella preferenser är de de är på grund av ditt eget(biologiska) kön?
nej, jag ifrågasätter inte hur mina preferenser växt fram. jag har min preferens och vill inte tvingas tycka något som jag inte tycker. att behandla folk i ett sahmälle jämnlikt är inte samma sak som att ha en personlig sexuell preferens.
är det konstigt...?
blwera det som förvirrar mig är kopplingen olikheter mellan kön- sexuella preferenser
Misery_chick Rent generellt är kopplingen enkel...? Är poängen att det inte finns någon biologisk grund till attraktionen eftersom det finns personer som är homo bi /necrofiler etc?
VRGNHNS poängen är att jag inte förstår hur han menar och gärna skulle se att han utvecklade lite.
vet inte hur jag ska utveckla mig faktiskt. och jag tycker att det är lite väl privat att ifrågasätta en personlig sexuell preferens. får man inte ha en läggning?
Blweria har du uppfattat det som att jag ifrågasätter din eller någon annans sexuella preferenser har det blivit ett missförstånd någonstans, har jag uttryckt mig klantigt ber jag om ursäkt, skyller på min helt bedrövliga gravidhjärna, är i ett konstant halvt hjärndött tillstånd för tillfället, haha. det jag inte fattade var på vilket sätt du kopplar ihop biologiskt kön med vilka sexuella preferenser man har, om jag fattade rätt i att du öht gjorde en sådan koppling, vilka preferenser du själv har skiter jag fullständigt i sålänge inga inblandade far illa, bergis! ^^
vad jag säger är att jag HAR en sexuell preferens. och det kommer göra att jag närmar mig ett specifikt kön på ett visst sätt i vissa sammanhang.
i ett större sammanhang har inte min sexuella preferens något med någon att göra.
gravidhjärna om jag förstår det rätt så...grattis! :)
ok jag tror det blev snett från början för att jag läste en sak du sa på helt fel sätt, du menar att du ser på de olika könen på olika sätt i vissa sammanhang pga de sexuella preferenser du har, inte att du har de preferenser du har pga det kön du har? och igen, jag struntar i dina sexuella preferenser, men det var där det blev snett tror jag. tack.
ja, det var ett bra sätt att säga det på. sen kan man diskutera hur en sexuell preferens blir till osv. men det är kanske något för en ny tråd :)
ja ok då hänger jag med igen, jag kopplade helt snett fån början där.
med handen på hjärtat så kopplar jag inte alltid vad jag själv säger i efterhand så du har min förståelse ;)
Misery_chick skrev: Klot-Einar missförstår jag dig nu eller tror du att man "slipper" vara gravid om man befruktas med IVF?Nå provrörsbarn då. Släng lite sperma och ett ägg i ett "akvarium" så växer en unge fram. Sjukt praktiskt. Den tekniken bör utvecklas illa kvickt. graviditet är bra eländigt och i vägen på alla möjliga sätt så provrörsbarn är helt klart lösningen.
SofiaBayo skrev: Klot-Einar skrev: Varför investerar inte feminister i provrörsbefruktning så kvinnor slipper graviditetens onda demoner? Eftersom feminism inte går ut på att hata eller försöka få bort män från jordens yta.lolwut? leder provrörsbarn till misandri och utrotning av män? förklara gärna den kopplingen.
:D
SofiaBayo tack för "ditt" svar :) jag känner till iden bakom det. jag tycker fortfarande det är puckat att elda upp 100 000 kr i kontanter på en kolgrill. hur man än vrider och vänder på det :)
SofiaBayo: det där är åldersdiskriminering! :(
klot-einar jag håller med, den tekniken BORDE utvecklas illa kvickt, men du vet att det inte är det ivf/provrörsbefruktning är va? "provrörsbarn" befruktas utanför kroppen, men det är allt.
Såååååå den klassiska frågan nu. Ska vi införa en mansdag precis som vi har en kvinnodag? Om inte, bör vi då inte skrota kvinnodagen?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Såååååå den klassiska frågan nu. Ska vi införa en mansdag precis som vi har en kvinnodag? Om inte, bör vi då inte skrota kvinnodagen? 19 november dude, 19 november.
hmm sedär. undrar varför det inte uppmärksammas lika mycket som kvinnodagen? Är inte det ett bevis hur förtryckta män egentligen är?
Blweria skrev: nej, men jag har min sexuella preferens och där uppstår olikheter mellan kön för mig.Är inte riktigt säker på vad du menar nu... menar du att ens sexuella preferens är avgörande för hur ens beteende är?
Klot-Einar olwut? leder provrörsbarn till misandri och utrotning av män? förklara gärna den kopplingen. Oj... missuppfattade haha... jag trodde du menade att män var de onda demonerna :P Varför vill man gå miste om en graviditet? Det är ju en del av hela upplevelsen. Varför skulle just en feminist vilja gå miste om den?
ous_nds skrev: SofiaBayo tack för "ditt" svar :) jag känner till iden bakom det. jag tycker fortfarande det är puckat att elda upp 100 000 kr i kontanter på en kolgrill. hur man än vrider och vänder på det :) Eftersom en reklam-kampanj skulle kostat lika mycket, men inte dragit till sig lika mycket PR . De hade kunnat bränna pengarna på en reklam-film, eller bränna dem direkt och få mycket mer uppmärksamhet för det budskapet de ville nå ut med. That was the case :)
Metastrof skrev: SofiaBayo: det där är åldersdiskriminering! :(Bah! Ska du säga Mr "alla ord har ordet män i sig så därför är vi bättre än er" :P ;)
DGAF skrev: Såååååå den klassiska frågan nu. Ska vi införa en mansdag precis som vi har en kvinnodag? Om inte, bör vi då inte skrota kvinnodagen?Jag hade mycket hellre velat att kvinnodagen inte bara handlade om kvinnor utan om all sorters förtryck.
hmm sedär. undrar varför det inte uppmärksammas lika mycket som kvinnodagen? Är inte det ett bevis hur förtryckta män egentligen är? ptja, varför frågar du mig, om något så kanske du kan svara om på det, du kunde inte ens bemöda dig att googla det, du ville bara ha något att dra till med som argument MOT att uppmärkssamma kvinnors situation en gång om året...
och kom igen, hur förtryckta
män egentligen är?
i jämförelse med vad?
och kom igen, hur förtryckta män egentligen är? i jämförelse med vad? Män måste gilla att prata om sport och motorer, aldrig gråta offentligt, ha magrutor, vara sexmaskiner, klia sig mellan benen och samtidigt inte banga för att vara med i ett slagsmål om det så krävs av dem. Är det bara jag som dessutom tycker att många män i dagens samhälle fördummar sig själva när dom går på allt det här? Killars motsvarighet till bimbo.
SB det där svarade icke på det du citerar. f.ö. skulle ju du inte tilltala mig eller hur var det nu?
SofiaBayo skrev: och kom igen, hur förtryckta män egentligen är? i jämförelse med vad? Män måste gilla att prata om sport och motorer, aldrig gråta offentligt, ha magrutor, vara sexmaskiner, klia sig mellan benen och samtidigt inte banga för att vara med i ett slagsmål om det så krävs av dem. Är det bara jag som dessutom tycker att många män i dagens samhälle fördummar sig själva när dom går på allt det här? Killars motsvarighet till bimbo.För att inte nämna att de måste betala för båda när man är på dejt/med en kvinna och betala för för taxi alt. hämta/lämna av med egen bil. Män måste också vara tekniskt kunniga och händiga och kunna fixa allt i hemmet.
Annars tycker jag att SofiaBayo sammanfattade det rätt bra.
DGAF Nu svarar du på något helt annat än vad jag faktiskt frågade. Jag är fullt medveten om att nuvarande strukturer har en del mindre behagliga konsekvenser även för män. men huruvida det är så eller ej var ju verkligen inte vad jag frågade, eller hur?
och kom igen, hur förtryckta män egentligen är? i jämförelse med vad? I jämförelse med kvinnor.