I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orakade tjejer

Övrigt - Blandat

Toastare

2010-10-08 17:42
haha 2010 och en sån här tråd igen.. fast det är väl för att varje år kommer någon in i puberteten.

Varför inte fråga alla dessa hemsläp?
Jag skyller allt på Emma!

2010-10-08 17:42
Fast egentligen kunde detta lika gärna varit tråden..

Klart det skulle, men jag tvivlar starkt på att någon kille skulle komma o grina över sexism då.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-10-08 17:47
Tjejer som rakar sig är bögiga.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Groupie

2010-10-08 17:47
Rakat är fräscht, orakat är det inte.
Gäller väl oavsett kön. Så ja, nog skulle jag tycka det var avtändande med päls och folk som inte följer det får väl skylla sig själv om det aldrig blir mumsat i matlådan.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-08 18:00
Klart det skulle, men jag tvivlar starkt på att någon kille skulle komma o grina över sexism då.

Det finns ett antal såna här trådar och de utmynnar alltid i ett ställningskrig om vilket kön som lider mest av utseendefixeringen i vårt samhälle, som om det vore någon jävla tävling om vem som är mest förtryckt. Kan vi inte bara konstatera att bägge könen lider under patriarkatet, men att förtrycket tar sig väldigt många olika uttryck för olika individer, beroende på kön och sexualitet?

2010-10-08 18:01
Omväxling förnöjer.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-10-08 18:03
men att förtrycket tar sig väldigt många olika uttryck för olika individer,

Jag ser dock inte hur denna tråden eller vad som sägs i den bidrar till något förtryck?
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 18:06
jag gillar lite hår på killar
o rakat på tjejer

nom nom...

2010-10-08 18:08
Jag ser dock inte hur denna tråden eller vad som sägs i den bidrar till något förtryck?

Nej, och det är väl lite det som är problemet.

2010-10-08 18:08
medoria

Förklara då?
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 18:09
hahaha whoa vilken jävla guldgruva alltså..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-08 18:09
Jag bor i Chile, haha och hitta rakade tjejer här är som att hitta en vit i Nigeria. Om man hittar en om inte har hår på svanken så ska man vara jävligt glad.

Nej men skämt o sido, tror det där med rakning har med mogenhet och erfarenhet. Kan tänka mig att han som startade tråden är typen som letar kiss varje lördag, men lyckas endast få med sig ett byte hem 3-4 fyra gånger om året (på sin höjd) vilket innebär att han kanske inte vet hur det går till och ska se ut :)

2010-10-08 18:10
den här tråden får mig o tänka på filmen tillsammans
Just because i stand over you don't mean you understand me

2010-10-08 18:14
Snillen spekulerar...
"Fletch, he truly defines grace under pressure"

2010-10-08 18:23
psykoslusk: tycker endouver gjort det rätt bra redan.

2010-10-08 18:29
medoria

Du menar när han jämför tycka-att-rakat-är-snyggast-och-dessutom-säga-det med slaveri?

Som sagt TS hade lite hård retorik i första inlägget, men det är ju inte förtryck..

hehe lol, synd att jag tycker det är så skojjigt att debattera
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 18:39
Som jag skrev. Förtrycket tar sig olika uttryck. Att TS ens tar sig tiden att skriva den här tråden är enligt mig ett ganska tydligt sådant.

2010-10-08 18:42
Haha fan vilket onödigt liv det blev, alla vet ju att rkellyone har rätt. Så stfu & raka fittan. Nuff said.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-08 18:42
"Vad är egentligen grejen med att killar som inte omskär sig? Killar måste ju veta att de flesta tjejer gillar omskurna killar så varför kan de inte bara omskära sig?

Är verkligen så sjukt irriterande när man fått hem något hemsläp så visar det sig att han har förhuden kvar. Kan någon kille här på whoa förklara fenomenet varför man inte kan omskära sig Vill ni inte att man ska tycka att ni är så heta som möjligt?"

2010-10-08 18:44
Att TS ens tar sig tiden att skriva den här tråden är enligt mig ett ganska tydligt sådant.

För att?
Som sagt, om du bortser från hur han formulerade sig..

Säg att han skrev: "hejsan, jag och alla killar jag känner föredrar rakade tjejer, så jag undrar varför vissa tjejer inte rakar sig?"

Är det förtryck?
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 18:44
Psyko: Nej det är ett uttryck för patriarkatet.

2010-10-08 18:45
Vad är egentligen grejen med att killar som inte omskär sig?

haha! ja, hade han snackat om att brudar borde omskära sig så vore jag helt på din sida..
Men nu handlar det om lite hårborttagning :D
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 18:45
Nej det är ett uttryck för patriarkatet.

Men lol, på vilket jävla sätt då?!
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 18:46
Lite väl extremt exempel där medoria, omskärelse hade väl varit mer jämförbart med kvinnliga skönhetsoperationer och inte manuell hårborttagning.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-10-08 18:47
App: tycker jag inte. Kränkning som kränkning.
Groupie

2010-10-08 18:48
Medoria.

Men är du seriös? ser du inte skillnaden? haha

2010-10-08 18:49
Lepra: vet du hur äckligt förhud är? Helt jävla supervidrigt.
Groupie

2010-10-08 18:54
Medoria.

Jag ser din sarkasm, men jag tycker fortfarande inte det är samma sak.
Tycker du det?
Kirurgiska ingrepp kontra 5 min i duschen?

2010-10-08 19:07
Ja, jag raljerar ganska kraftigt. Det jag vill få fram med vilken självklarhet TS lägger fram något som somliga kanske inte tar fullt lika lätt på. Och i det avseendet tycker jag ändå att min liknelse har viss bärkraft, för som TS resonerar kring behåring och rakning, finns det väldigt många som resonerar kring manlig omskärelse. Jag skulle också kunna säga att jag har många tjej och killkompisar som föredrar omskuret, för i vissa kretsar är det lika självklart som att man ska vara len som en babyrumpa. Och hur jobbigt man tycker att själva ingreppet är är väldigt invididuellt. Skillnad på att göra det med ett smutsigt rakblad när man är en vecka gammal till att göra det när man är ett halvår hos en kirurg. Jag försöker bara visa på att människor har väldigt olika perspektiv och utgångspunkt.

Rakning kanske för de flesta innebär fem minuter i duschen, men inte för alla. Samma med manlig omskärelse. Vissa killar lider av att ha mist förhuden, de får problem med att komma, kan inte idka självtillfredställelse etc etc, medan andra uttrycker avsky för att behålla den och är väldigt lyckliga över att vara omskurna.

2010-10-08 19:27
En stor skillnad är ju även att en förhud inte växer tillbaka ut igen efter ett par dagar.

2010-10-08 19:29
Men snälla..
Med din retorik så kan man ju fördömma allt?

Fan.. Jag försöker komma på något exempel, men du och endevour har redan dragit till med det extremaste :O.
Jämföra rakning med försvarandet utav slaveri och med omskärelse :D haha!..

Men du tycker alltså inte det är OK för tjejer att uttrycka sitt missnöjje med män som inte rakar sig i ansiktet alltså?, det är lika jävligt som att kräva omskärelse eller försvara slaveriet?
Eller varför inte förintelsen?
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 19:30
sen när fan e manlig omskärelse 5 minuter i duschen... märks att du inte har en balle hörru. Att ta bort något som inte längre behövs kontra något som får dig att blöda och torka ut slemhinnor och skapa läderhud på det känsligaste du har är skaplig skillnad. har du hört talas om en enda brud som gått igång på att få fittan skalad? Biten med omskärelse är lika förlegad som stening..
mama said knock you out
Rappare

2010-10-08 19:31
medoria F28

Vem har gett dig rätten att som kvinna uttala dig överhuvudtaget.

Hahaha, no offense, men shit den där konversationen och kontringen gjorde min dag.

Wurrup?

2010-10-08 19:31
medoria inte för att vara sånn men din argumentation går jättedåligt...funderar på att hämta ölen jag glömde i bilen röka en cigg o följa tråden, se om fredagen blir riktigt spännande!!

Ang. diskutionen: Faktist ett jävligt intressant ämne, typ som när emma i min gymnasie klass valde "dödshjälp" som ämne i hennes argumenterande tal på Svenska nationella, originellt. Men med det sagt...ja RAKAT är bäst men man kan inte sitta o bitcha om saker, vissa tjejer vill se ut som små flicksnärtor när trosorna åker av vissa är kvinnor och håller på det, vi kan alla ha våra preferenser men jag förstår inte hur man kan bry sig om lite hår. Men jag håller med om att en stor buske (har bara sett sådana jag tänker på i roskilde festival duscharna osv) är faktist helt otänkbart, jag vet att det är det naturliga men fuck that, trim that lawn bitch.

En sak måste jag säga, man som kvinna kan faktist inte förvänta sig fitt-slickande i några större mängder om man har värsta bushen, det är helt enkelt inte så trevligt.

2010-10-08 19:35
man som kvinna kan faktist inte förvänta sig fitt-slickande i några större mängder om man har värsta bushen, det är helt enkelt inte så trevligt.

Nej precis sådär är det, alla gör som dom vill, men förvänta er ingen tunga om det är hårigt..

Men Medoria o CO vill få det till ett "uttryck för patriarkatet och förtrycket utav kvinnan" :D
prinsen i hundkostym.

2010-10-08 19:40
nu går det ju faktiskt att rekonstruera förhud. Och som kille kan man inte förvänta sig ngt kuksukande i större mängder om man har förhud, det är helt enkelt inte så trevligt.

2010-10-08 19:41
har du hört talas om en enda brud som gått igång på att få fittan skalad?

Skrev manlig omskärelse men du tycks inte kunna läsa.
Rappare

2010-10-08 19:42
man som kvinna kan faktist inte förvänta sig fitt-slickande i några större mängder om man har värsta bushen, det är helt enkelt inte så trevligt.

Så jävla wörd. Visst har väl inget emot en beaver, tjejer får ju se ut hur dom vill, men dom kan som sagt inte förvänta sig alltid för mycket pussy-eating med en redigt buskig beaver. Och detsamma gäller män, antar jag. Vill ha man ha BJ's ofta får man nog offra sig lite och raka drulen once in a while.
Wurrup?
Rappare

2010-10-08 19:43
medoria F28 - Förhuden har väl ändå inget med saken att göra? Det är HÅRET som är dillemmat här. Ska vi be kärringarna skala blygdläpparna också eller? Haha.
Wurrup?

2010-10-08 19:46
Underhållning: poängen är att jag tycker förhud är lika äckligt som ni tycker behåring är.

2010-10-08 19:47
Det medoria talar om är reconstructive surgery eller ngt...typ (kanske blir aningen äckligt) "duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (tänk cartmans moooooooom röst) jag tycker att din inre blygdläpp inte är proportionsenlig så skulle du kunna göra en tuck-in så blir jag väldigt glad, ja vi kan tom kvitta det mot min julklapp om du vill". Det känns mer som motsvarigheten till att en kille skulle omskära sig.

medoria, nu vet jag att du överdriver med flit för att göra en poäng, men det börjar bara se oerhört löjligt ut.

nu går det ju faktiskt att rekonstruera förhud. Och som kille kan man inte förvänta sig ngt kuksukande i större mängder om man har förhud, det är helt enkelt inte så trevligt.

Jag antar att du haft en trasig kuk i munnen? En fullt fungerande förhud dras tillbaka fullt ner så hela ollonet är blottat. Men visst vi kan väl köra på att det inte blir nå fittslickande om de inre blygdläpparna hänger utanför de yttre.
mama said knock you out

Ser man pa, gudrun schyman är medlem pa whoa.
Rappare

2010-10-08 19:50
medoria F28 - Då får du ju helt enkelt göra som oss? Vi säger att jag inte gillar orakade tjejer. Jag söker rakade tjejer därmed. Du gillar inte förhudar, du söker judar. Ain't life a bitch sometimes?
Wurrup?

hehe jag har faktist aldrig vart med om någon utstickare på riktigt men eeeeeeeen gååååång så råkade jag gå in på en sida med filmsnuttar o där hör o häpna fanns det både den ena o den andra fittan ska jag säga er...

medoria aka gudrun aka jew-hunter

app: ja, ungefär som hela den här tråden från start.

2010-10-08 19:51
haha underhållning du hann före!
Rappare

2010-10-08 19:52
MRsalesman - Ser man på! :D
Wurrup?
Rappare

2010-10-08 19:53
Btw, salesman. Vad såg du för fittor? Fyrkantiga, trekantiga, diagonala? :O
Wurrup?