I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orakade tjejer

Övrigt - Blandat

2010-10-08 15:24

Orakade tjejer

Vad är egentligen grejen med att tjejer inte rakar sig? Tjejer måste ju veta att de flesta killar gillar rakade tjejer så varför kan de inte bara raka sig där nere?

Är verkligen så sjukt irriterande när man fått hem något hemsläp så visar det sig att hon är orakad där nere. Kan någon tjej här på whoa förklara fenomenet varför man inte kan raka sig där nere? Vill ni inte att man ska tycka att ni är så heta som möjligt?

If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Poet

2010-10-08 15:35
Ganska säker på att det finns massa killar som inte rakar sig heller där nere. Så det är individuellt.
At the gates of Eternity...
Rappare

2010-10-08 15:41
Jag förstår dig på sätt o vis. Men vadå, ska du ligga o kolla på fittan medan du knullar? Du kollar la fan på bruden o kroppen fram till kärleksgrottan börjar.

Vill ni inte att man ska tycka att ni är så heta som möjligt?

Sen när mäts hetskalan på en tjej pga vilken frilla hon rockar nedan.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Moderator

2010-10-08 15:43
Som sagt, vissa känner väl inte för det. Men jag själv och alla jag kan minnas att jag har pratat med om det tycker att det är så sjukt äckligt när tjejerna är orakade. Alltså så att dom har rätt "långt" hår där nere. Samma tycker tjejer om killar oftast.
//TW

2010-10-08 15:44
sincedayone P21

Det handlar väl mer om att det är en turnoff när man ser busken där nere, hår i maten och allt det där.

BC99 P27

Visst det finns säkert en massa killar som inte rakar sig också, men det känns däremot inte som det är något tjejer stör sig på lika mycket. Tjejer får gärna rätta mig om jag har fel.

2010-10-08 15:55
Den här tråden känns ju jävligt 2010.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-10-08 15:57
Jag har aldrig varit med om det, så jag vet inte riktigt hur jag hade reagerat men rent spontant känns det rätt äckligt.

Med det sagt behöver det ju inte vara helrakat, men att bara låta det växa är en big nono
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-10-08 15:57
HAHA word på endavour2
Moderator

2010-10-08 16:04
Herregud.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-10-08 16:08

2010-10-08 16:13
Säger som app, att låta det växa är ett big "nono" medan om man har stylat till det kan det vara mycket hetare än renrakat.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Groupie

2010-10-08 16:14
TS hade ett otrevligt fem i två ragg ^^
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-08 16:14
baaah vad är detta :S haha finns "dom" kvar? trodde det va en myt :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-08 16:19
SexySoul F25

Tyvärr finns dom det.

2010-10-08 16:20
Vad är grejen med att du tar dig rätten, att utan jag bett om det, komma med åsikter om hur mitt underliv ska/borde/ måste se ut för att du inte ska bli avtänd? Människor är olika, lev och låt fucking leva.

2010-10-08 16:28
haha medoria tog illa upp, och vad kan vi dra för slutsats av det?

//Yde - medoria rakar inte fittan
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-10-08 16:30
bjääär: hör inte hit öht. Det här handlare om något helt annat, nämligen att män helt opåkallat sätter upp regler för hur vi kvinnor ska se ut. Självgott och äcklande som fan.

2010-10-08 16:32
medoria F28

Vem har gett dig rätten att som kvinna uttala dig överhuvudtaget.

tyck och lat tyckas.
The more emotion i put into it, the harder i rock.

2010-10-08 16:32
medoria F28

Jag tar mig inte rätten, inte direkt så att jag tvingar någon att ta fram rakhyveln. Jag konstaterar enbart att jag + de flesta killar tycker att det är avtändande när en tjej låter det växa där nere och ställer mig då frågande till varför tjejer väljer att inte raka sig där nere?

Så visst har jag en åsikt om vad jag gillar precis som du har en åsikt om vad du gillar, vad är det som är så fel i det?

2010-10-08 16:34
Det här handlare om något helt annat, nämligen att män helt opåkallat sätter upp regler för hur vi kvinnor ska se ut. Självgott och äcklande som fan.

Nu är det väl ändå du som "helt opåkallat" sätter upp regler om vad vi män ska få ha åsikter om. Är det också självgott och äcklande som fan?

Fast på "Jag tycker det är så jobbigt att tjejer inte rakar sig" följer väl ändå rätt logiskt också " Jag vill att de tjejer jag raggar upp rakar sig" ????

Du kan göra två saker. Antingen ber du tjejerna att raka sig om du stör dig, eller så slutar du va efterbliven.
njut

2010-10-08 16:36
Rkellyone: Har jag satt upp regler för vad ni får ha åsikter om? Nej. Jag tycker de är äckligt att som du komma dragande med att det är irriterande att tjejer inte rakar sig, för att du tycker det är avtändande. Att du sätter din egen tillfredställelse före tjejens välbefinnande.

2010-10-08 16:36
Ja precis och vad är det som är så fel med att JAG vill att de tjejer jag raggar upp ska vara rakade. Bara för att jag tycker något så är väl ändå inte dom tvingade att raka sig därnere uppenbarligen.

2010-10-08 16:39
ag konstaterar enbart att jag + de flesta killar tycker att det är avtändande när en tjej låter det växa där nere och ställer mig då frågande till varför tjejer väljer att inte raka sig där nere?

Du kanske borde ställa dig frågan varför du och de flesta killar tycker att det är avtändande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-08 16:40
sincedayone sammanfattade det bra, men klart det är ett plus om min girl är rakad tex, men inget som stör mig. Går jag ner på'na vill jag att det ska vara rakat i alla fall.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-10-08 16:41
"Ja precis och vad är det som är så fel med att JAG vill att de tjejer jag raggar upp ska vara rakade. Bara för att jag tycker något så är väl ändå inte dom tvingade att raka sig därnere uppenbarligen. "

Men tänk dig då hur tråkigt det blir för alla pälsälskare när de ska ragga på tjejerna och upptäcker att de är rakade för att du vill det!
njut

2010-10-08 16:41
Att du sätter din egen tillfredställelse före tjejens välbefinnande.

På vilket sätt sätter jag min egen tillfredsställelse före någon välbefinnande? Jag har inte tvingat tjejen att raka sig, och det är dessutom inte så att det är farligt för tjejens välbefinnande om tjejen är rakad. Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang?

Explict P23

Hade tjejen varit min flickvän hade jag självklart sagt att jag skulle föredra om hon var rakad där nere, men jag tänker knappast komma med åsikter om hur ett hemsläp ska vara i dom regionerna. Sen att jag personligen hade hoppats att hon var rakad så betyder det inte att jag tänker kommentera det till henne. Jag drog en nitlott helt enkelt.

2010-10-08 16:42
Har jag satt upp regler för vad ni får ha åsikter om? Nej. Jag tycker de är äckligt att som du komma dragande med att det är irriterande att tjejer inte rakar sig, för att du tycker det är avtändande. Att du sätter din egen tillfredställelse före tjejens välbefinnande.

Oh please, det gör alla människor pa ett eller annat sätt.

2010-10-08 16:43
rkelly: Du formulerar ju dig på ett sätt som är helt åt helvete. Ingen hindrar dig från att ha preferenser när det gäller hårväxt, men du kommer ju ut som att du kräver att det är en jävla skyldighet att tjejer ska anpassa sig efter ditt tycke.

Dessutom komer du dragandes med "de flesta killar" för att få lite pondus. Även om det vore så, att "de flesta killar" tycker som du, så är det fortfarande inte argument för att tjejer ska göra ditt eller datt. Känns som utvecklingen de senaste hundra åren gått dig helt förbi när du reducerar kvinnors existens till något som kretsar kring att du ska va nöjd och kåt.

Jag tycker det inte är överdrivet att göra jämförelsen att "de flesta vita" förmodligen hellre skulle se att svarta fortfarande var slavar, tänk va mkt skitjobb de skulle slippa. Varför kan de inte bara plocka bomull och gilla läget?
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-10-08 16:46
"och det är dessutom inte så att det är farligt för tjejens välbefinnande om tjejen är rakad. Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang?"

Rent fysiologiskt är det en sanning med modifikation, vågar påstå att det finns fler hälsorisker med att raka sig än att inte göra det.

Dessutom förvrängs ju ordet "välbefinnande" här. Även om det inte skulle innebär några risker/besvär att raka sig så är det ju inte helt sunt för självbilden att göra något man inte vill bara för att va nån högljödd snubbe på whoa till lags. Särskilt inte om man får höra att "de flesta killar" tycker man är äcklig om man avstår.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-10-08 16:47
Jag tycker det inte är överdrivet att göra jämförelsen att "de flesta vita" förmodligen hellre skulle se att svarta fortfarande var slavar, tänk va mkt skitjobb de skulle slippa. Varför kan de inte bara plocka bomull och gilla läget?

Come on, dude :)
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-10-08 16:48
Det va ju faktiskt en ganska bra jämförelse.
njut

2010-10-08 16:51
Endeavour2

Det är väl en himla stor skillnad att beröva någon ens frihet än att ha en åsikt att det är trevligare om en tjej är rakad där nere.

Om du tolkar mig som att jag tycker att det är en skyldighet att tjejer ska vara rakade där nere, så har du tolkat mig fel. Vill en tjej vara orakad där nere så är det helt upp till henne, jag bara förstår inte varför hon vill vara det och därför min fråga.

2010-10-08 16:52
det är dessutom inte så att det är farligt för tjejens välbefinnande om tjejen är rakad. Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang?

Hur kan du veta det?

2010-10-08 16:54
"Om du tolkar mig som att jag tycker att det är en skyldighet att tjejer ska vara rakade där nere, så har du tolkat mig fel. Vill en tjej vara orakad där nere så är det helt upp till henne, jag bara förstår inte varför hon vill vara det och därför min fråga."

Kanske är för att tjejen ifråga inte är uppvuxen med porrfilmer och istället har en naturlig syn på människokroppens utveckling?
njut

2010-10-08 16:54
Vill en tjej vara orakad där nere så är det helt upp till henne, jag bara förstår inte varför hon vill vara det och därför min fråga.

Men har du ens satt dig in i att förstå henne? Har du frågat de "hemsläp" hur de resonerar? Eller har du bara dragit slutsatsen att dom är äckliga och avtändande ovårade människor som anstränger sig för att slippa din kuk i sin fitta?

2010-10-08 16:55
Det är helt upp till henne men jag förstår inte varför (för jag gillar ju att tjejer är rakade)

2010-10-08 16:55
Explict P23

Då kan väl tjejer och killar i den här tråden svara att det är därför istället för att komma med banala jämförelser att vilja att tjejer rakar sig är som att vilja att alla svarta ska vara slavar.

2010-10-08 16:57
Rkellyone: Tjejerna du drar hem kanske tänker att du är en kool och skön snubbe som inte fäster så mkt vikt vid små detaljer som lite hår på könet utan tänder mer på personlighet?

2010-10-08 17:00
rkellyone: men tror du du kommer få någon att verkligen vilja svara på varför de inte rakar sig när du meningen efter förklarar hur irriterande och avtändande du tycker att det är?

2010-10-08 17:01
medoria F28

Jag lägger också större vikt på personlighet, men utseende spelar en roll också. Sen betyder det inte att bara för att en brud är orakad så är hon automatiskt äcklig. Hon kan fortfarande vara soft men jag skulle fortarande tycka att hon var hetare om hon var rakad.

2010-10-08 17:01
rkellyone: och hon kanske tycker hon är ashet med sin stora svarta buskiga Madonna anno 1984 buske?

2010-10-08 17:03
Det är väl en himla stor skillnad att beröva någon ens frihet än att ha en åsikt att det är trevligare om en tjej är rakad där nere.

OK, vi kan skylla hela tråden på dina retoriska ofärdigheter... Hade du bara velat förmedla en åsikt hade det rimligtvis låtit såhär.

"Hej Whoa! Jag tycker det är ganska nice när tjejer är rakade mellan benen, nu vet ni! Tack för mig. "

Nu låt det mer såhär

"Alltså, tjejer som inte rakar sig mellan benen är så jävla äckliga. Varför ska jag behöva stå ut med det? Fattar ni inte att ni borde bry er mer om att vara mig till belåtenhet. "

Att skuldbelägga ett beteende på det sättet ÄR att beröva någon frihet, kanske inte på samma konkreta sätt som slaveriet men såhär på 2000-talet är de flesta murar inte heller byggda av sten heller...

Ett kanske mindre kontroversiellt scenario att jämföra med är att ersätta "rakade" med "smala". Tror tonen skulle bli än hätskare om nån raljerade över oheta tjejer som inte fattade bättre än att ha ett BMI under 19.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-10-08 17:09
Jag har då inte stött på någon orakad tjej, och jag känner att jag har ett visst mått utav kvantitativ data. Har trådskaparen träffat på många orakade kvinnor?
Och lite av nyfikenhet, var det nice?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-10-08 17:25
Endevour

Hade jag skrivit så du föreslår hade det inte blivit någon diskussion eller hur? Sen så överdriver du ju kraftigt det jag skrev. Angående smala tjejer så ser man ju det innan och kan välja innan om hon är tillräckligt attraktiv.

Det var ju ett helt ok ligger, men jag avstod ju självklart att slicka mvh.

2010-10-08 17:30
Du får väl sluta dra hem swamp donkeys , TS.

Det du pratar om har inte hänt mig på 5 år. Vad är det för träsk du jagar hemsläp i?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-10-08 17:32
rkellyone: men du har ju ett feltänk från början som du själv tycks vara fullkomligt att oförmögen att se när du undrar hur tjejer som inte rakar sig tänker för att det gör dem oheta. Ingenstans i det påståeendet finns det misnta tillstymmelse till att de kanske är av en annan uppfattning än dig, dvs tycker det är sexigt med könshår och då blir det lite jobbigt att diskutera.

2010-10-08 17:35
Problemet med alla frågeställningar av den här arten är att alla har olika preferenser.

Nån tycker hår är naturligt och att rakat ger peddovibbar, nån måste prompt ha rakat, nån vill ha gigantiska skumpande funbags när andra vill ha små smultrontuttar som luktar gott, vissa brudar vill ha godzillakuk med körsbär på toppen när andra klarar sig bra med asian pride, vissa vill ha kyssar med mycket tunga, vissa äcklas av att deepthroata en bakterieinfesterad munmunskel, vissa älskar oralsex, vissa hatar oralsex, vissa vill ha blockljus i röven och vissa vill bli pissade i nyllet.

Alla är olika.

2010-10-08 17:35
lol vilken rolig tråd :D..

Jag förstår inte riktigt heller om folk i allmänhet inte rakar sig.
Det är ju så mycket niceare med smooooth B-)

TS har lite aggressiv retorik i början på tråden, kanske har han inte en magister examen i retorik eller kanske han inte suttit o babblat i politiker forumet dom senaste 5åren :).. Men frågan är ju ändå inte så tokig eftersom både i hans värld, i min och i mångas världar verkar det som så är det ganska stor konsensus på vad som är bäst, jag rakar mig iaf och har inga problem med det, jag skulle inte ta det som förtryck om min kvinna sa åt mig att spara ut heller för att hon tycker det är hetare.
Men feministradikalerna här på whoa och annars ute i världen är skojjiga :)..
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-10-08 17:40
Fast egentligen kunde detta lika gärna varit tråden..

Vad är egentligen grejen med att killar inte rakar sig? Killar måste ju veta att de flesta tjejer gillar rakade killar så varför kan de inte bara raka sig där nere?

Är verkligen så sjukt irriterande när man fått hem något hemsläp så visar det sig att han är orakad där nere. Kan någon kille här på whoa förklara fenomenet varför man inte kan raka sig där nere? Vill ni inte att man ska tycka att ni är så heta som möjligt?

Just sayin, om inte rakat så trimmat i alla fall. De flesta tjejer är lika förtjusta i att äta krulliga spindelben som killar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.