I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bildtråd] Din hund!

Övrigt - Blandat

2009-11-03 12:17
Skogsbilden var grym lia! :D

Sovande varg!
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-11-03 21:00
Fyfan vad snygg han är, Lia. Vilken päls! Ungefär lika brindle som min fast min är lite mörkare tror jag. Eller hon är lite kameleont, ibland är hon grå och ibland ljusbrun, beror på ljuset. Klicker lär ju funka skitbra på en liten boxer. Funkar iofs skitbra på allt men boxrar vill väl vara till lags eller har jag fel?

Boxer känns som en framtida ras alltså... Men först vill jag nog ha en till cane corso hehe.

Jag har förresten börjat gett min hund Klass färskfoder, hon har blivit ännu finare i pälsen. Hon såg skitbra ut innan också men har fått ännu lite mer glans osv nu.

Toastare

2009-11-03 21:04
DrKist, aha.. inte sett en sån innan. Fin i vilket fall :)

lia, han är så fin!
Jag skyller allt på Emma!

2009-11-03 21:11
lia:

Mwaah, satan vad fin han är! vad väger den lilla gynnaren nu egentligen? minns att det gick fort i början men kanske går ännu fortare för honom iomed att han är en pojke.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-11-03 21:12
Glömmer ju att det är en bildtråd, la upp två bilder från luren. Tagna med en iphone tyvärr.

2009-11-03 21:16
boxrar är egensinniga, men just därför tror jag klicker kan funka bra, hela den biten med belöning i exakt rätt tidpunkt. det finns ju boxrar som varit både polishundar och andra servicehundar, men hundskolan brukar säga att det är lite extra jobb.. det går om man är tålmodig!

vi körde klass med vår förra boxer när vi bodde i sundsvall (det tillverkas väl där i trakterna?), men tyckte inte det var sådär jättefantastiskt. bra men inte värt det extra jobbet (och lukten..) det blev. vi kör i ett rått ägg i fodret om pälsen ser lite dålig ut istället, brukar funka kanon!

boxrar är verkligen kanonhärliga. saknar min rufus nu som är hos sin uppfödare ett par dagar.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-11-03 21:17
första bilden kom inte med...

hon är förresten ett år och fyra månader, började löpa för andra gången igår, med en veckas diff från första löpet bah så det föll sig rätt direkt... får se om det håller i sig då.

2009-11-03 21:18
Ponty0ne, han väger nog 13-14 kg nu, blir fyra månader nästa vecka!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-11-03 21:19
Gurraa, så himla fin =) hur mycket väger hon?

2009-11-03 21:23
Ja dom gör det uppe vid Sidsjön. Kostar 150kr för tio kilo (räcker i tio dagar) direkt på fabriken, rätt soft. Visst är det kladdigt och luktar lite, fast bara när man fixar med det (om man inte värmer det då men det ska man ju inte göra så...) jag tycker att det är lätt värt extrajobbet varje gång jag ger henne maten. Slipper allt jobb med att få i henne rätt mängd torrfoder och så blir hon skitlycklig varje gång maten kommer fram hehe. Har dock hört om hundar som dissat färskfoder också så man vet ju aldrig... Blir lite billigare också tror jag.

Klicker är ju helt perfekt för sådana eftersom det uppmuntrar till egna initiativ osv, så jävla kul att köra för det går så jävla fort att klicka in i princip vilket beteende som helst.

Hon vägde 37 kilo för en månad sedan. Skulle vägt henne idag på ett hunddagis där jag köper maten när jag inte hunnit på Klass (det är ju jävligt drygt med all frysplats för fodret alltså) men hon började ju löpa igår så jag ville inte ta in henne.
Enligt någon vikttabell så ligger hon cirka tio kilo under men vafan. Hon är jävligt stark nu redan, hehe. Men hon har inte lite hull eller så, hon lär lägga på sig en hel del kilon till dock.

2009-11-03 21:25
Gurraa - Damn, riktigt fin, cane corsos är jävligt fina faktiskt.

lia - okej, min dam väger ca 22 :). 7 månader imorn.
Toastare

2009-11-03 21:43
Gurraa, hon är riktigt fin!

2009-11-03 21:59
Ni smickrar Signe, eller mig mest kanske haha. Det är lite annorlunda att ha en lite ovanligare ras alltså. Har fått fler tillrop på stan på ett år med signe än hela tiden vi hade vår Golden Retriever. Men det är ju inte så konstigt, har bara sett två corsos till i sundsvall.

2009-11-03 22:30
Det är väl cool att ha små diskussioner trots bildtråd eller?

Hur vaktiga är boxrar? Och hur visar dom det isåfall?

2009-11-03 23:12
Vaktiga och vaktiga.. Vet inte om man kan kalla henne vaktig. Hon gillar ju gärna att ha koll på läget men det är inte så att hon står och råskäller såfort det går förbi en hund/människa. Hon vill nog mest hälsa/kolla läget. Hon sitter gärna och glor ut genom fönstret och kollar läget liksom.

Fast hon är ju iof bara en valp så det kan ändras i framtiden, men hoppas dock inte!

Så svaret på dig fråga, inte särskilt vaktiga, inte i mitt fall iallafall.

2009-11-04 13:06
rufus är så liten så han har inte visat några vakttendenser men vår förra boxer chappe vaktade nog lite ändå. skällde när han såg okända på tomten och kunde vara lite avvaktande innan någon annan i familjen "godkänt" någon som kom hem till oss. han kände verkligen av hur vi betedde oss. minns att han kunde vara väldigt på helspänn när vi åkte tunnelbana om det var människor jag tyckte va obehagliga.. men det går inte att jämföra med vår rottis, hon var en riktig vakthund, hon brukade sitta vid min barnvagn och lät ingen förutom mamma, pappa och mormor komma fram.

2009-11-07 14:08

Tjoooo.

sorry för dålig kvalitet, rutten mobilkamera.

2009-11-25 10:53
Är väl dags att uppa denna tråd då :)

Lite bilder jag tog i morse efter att jag råkade se morgonljuset skina in på söthunden där hon låg i sin soffa och chillade ^^

2009-11-25 22:06
Leo

Bästa egenskapen

Snäll i alla lägen, rolig, glad som en clown, mkt social
dock sjukt envis och har liite för mkt egen vilja;)

Ras , varför valde du den rasen?
Engelsk Bullterrier
Vi valde rasen för att mamma alltid velat ha en sån, och vi tyckte han var söt;)

Hur gammal var hunden när du fick den?
Köpte honom som valp av uppfödaren

2009-11-27 14:44

morgonkaxig

2009-12-28 19:26
Hallåå. Bra dött här!
slänger in ett par bilder och hoppas någon följer efter.

2009-12-28 19:40
postade lite bilder i trådens begynnelse, när vi just hade hämtat hunden. nu har han vuxit till sig lite =)

http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-12-30 23:09
Lenny

Issa

Dödskamp!

Fick en ny kamera idag, kul att prova kort.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-12-30 23:50
PenDragon har världens sötaste Chiavalp :D
My heart lives in my vagina.

2009-12-30 23:59
Simba fan va fin lenny är!
Sleep is the cousin of death

2010-01-18 15:54

Världens sötaste Nala.

Poet

2010-01-18 17:08
hur gör man för att bilden ska komma direkt upp på sidan?
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
Poet

2010-01-18 17:12
Lilnoa

hon e sjukt lik min hund =)

2010-01-18 17:21
Ponty0ne så jäkla fin hon är! ska försöka lägga upp nya bilder på rufus. han är inne i värsta trotsåldern för tillfället. men när han inte kaxar sig är han världens mysigaste =)

2010-01-18 23:07
Weon: Åh, vilken hundras?

Först laddar du upp bilden på någon hemsida. Sen kopierar du URL-adressen och klistrar in det här i textrutan. Markerar URL-adressen och klickar på "bild". Då kommer bilden upp här :)

Poet

2010-01-19 16:12

Poet

2010-01-19 16:16
det är en amstaff/pit 9 månader =)

jag fattar inte hur man gör med bilderna asså = /

2010-01-19 23:52
är det möjligt att hon/han är en red nose?

Poet

2010-01-20 15:29
pappan är rednose
Poet

2010-01-20 15:37

2010-03-21 14:11
Ja då var det dags för en uppning ^^

Producent

2010-03-22 07:20
ih! jag blir så sugen på att skaffa hund när jag ser denna tråden. jag har bestämt mig för att skaffa en japanese chin när jag har råd till det, både att ta hand om hunden och köpa den självklart. vill ha en väldigt liten och kär hund. funderat på mops också. men japanese chins är liksom det jag har fastnat mest för.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2010-03-22 07:23

det är såhär dom ser ut, för er som undrar.

OBS INTE MIN HUND! (jag har ingen)
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-22 07:52
fyra , du vet att mops is the way to go =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-31 19:48
Jag uppar denna tråden med mina nya valp. Sen är hundar och tatueringar de bästa bildtrådarna i min mening.

Hon är snart 9 veckor och jag är så jävla glad över att ha en hund igen

2010-05-31 21:24
mellanöl

riktigt söt valp, men hade inte du en pitbull hane innan? vad har hänt med den?

2010-05-31 22:42
alltså PenDragon, är det verkligen helt okej att som moderator posta bilder på båtar när det är en HUNDtråd? ;)
Producent

2010-05-31 23:02
Benji, snart 1 år gammal.
Schäfer/rottis/dobberman.

One Day.

2010-06-01 00:22
B.N.B

Jo det hade jag, men han dog i en tragisk olycka i feb. Har varit redo för en ny hund senaste 2 mån och hitta en seriös person som hade apbt valpar och när jag var där och hälsa på, fastna jag direkt för henne.

2010-06-01 14:20
shit vad du har haft otur mellanöl.. beklagar så mycket. Hoppas allt går bra med den nya, skitfin var hon iallafall.

Här är min lilla fröken som inte är så liten längre.

2010-06-01 20:53
mibolinebeats, du har inte lust att lägga upp en "helkropps bild" på din hund? tycker den är jävligt lik min brors hund i ansikte och sådär förutom färger skulle va kul o se hru den ser ut i kroppen.

Mellanöl , oj jag beklagar sorgen .. om man får fråga vad hände med honom? du kan ta de i pm om du inte vill säga det här, i vilket fall som helst lycka till med din nya valp och den är verkligen skitfin!
Toastare

2010-06-01 23:26
Mellanöl, va har du förlorat din förra hund också? Fan vad tråkigt.. som sagt du har verkligen otur. Kul att du hittat en ny hund i alla fall! :)

2010-06-02 02:15
Pettson

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-06-02 02:42
B.N.B - Ålrajt (:

Nysning på G.

One Day.

2010-06-02 10:11
Ok, bara för att jag varit borta från Whoa ett tag och totalt missat den här tråden.
Bättre sent än aldrig, men här kommer Fröken Feminin...... (hon vann utställning på different dogs och fick priset som då hette fröken feminin. Pixie heter hon.

Skaffade henne då hon var 8 veckor. Hon är en blandras. Berner Sennen och Rottweiler.

Pixie är en lugn hund som älskar allt och alla. Så länge hon får följa med på olika saker och äventyr så är hon glad.
Hon är nu två år om exakt 9 dagar, det kommer att firas med pannkakstårta, precis som när hon fyllde ett år.

http://differentdogs.se/Foton2009/pages/Fr%F6ken%20Feminin.htm
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!