Xelly P24 Din hund ser ut som en väldigt hårig människa : $
Blunted in stockholm
Stjärt_Flykting F21 en boxer =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2009-08-15 15:47
lia, gud vad söt han är :D Bobby, Nala är lika fin som vanligt...
Jag skyller allt på Emma!
Ghost Haha ja typ :) Han ser lite läskig ut på den där bilden :D
my name is xelly smelly
Bountyboo tack så mycket =) hon är en underbar byracka!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fattigt att bara ha en hund O_o
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
lia: Överdrivet söt! Är faktiskt snuskigt lik hur min tjej såg ut i den åldern :) min tjej är 19 veckor nu, väger ca 15 så hon är inte så liten längre, men fortfarande awsome.
Så såg hon ut när hon var 4 veckor, rätt lika :).
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Snart får jag hund. Eller, jag ska flytta in i ett kollektiv med en tjej som har hund. Jag har ingen aning om vad det är för hund, men jag är överlycklig! Min första hund :)
vattenpaus
leka med syrran som va på besök
kramas lite
blev lite fel, andra bilden här.
Ponty0ne hon är jättefin! vi får hem vår kille om två veckor nu. LÄNGTAR! officiella namnet är klart, det blev Debutant's Thriller, vad vi ska kalla killen för är dock oklart..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
lia: Härligt! Jag råkade faktiskt snubbla in på Debutants sida häromdagen, och om er pöjk är från den kullen som jag tror den är, så har våra samma farsa. :) Halvsyskon med andra ord!
hejhå
Ponty0ne han är från T-kullen, har Winuwuk Strike It Rich som pappa! kul om dom är släkt =)
jag och pappa när vi hämtar Rufus. Nu ligger han och snarkar på mina fötter =)
då har dom samma farsa :) härligt! nästan så man längtar tillbaks när ens egen var mini haha... nejdå.
ahw roligt! =) nej det är fan sjukt med valptiden, och jag har inte ens rufus på heltid.. har trashat ett antal mjukisbyxor och har blåmärken på fötterna, han vill bita på allt =) men det går bättre och bättre och han är väldigt väldigt kärleksfull och gosig.
Ninja och Tyke
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Hämtade en ny tjej nyss, kom från södertälje/söder i sthlm. Dobermann tik på 1 år..
Världens sötaste hund! =)
(Inlägget ändrat av Simba 2009-09-16 00:09:55)
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
simba riktigt fin dobberman hade velat ha en själv.
jack slackar lite i soffan
jack softar lite utomhus
Sleep is the cousin of death
B.N.B Absolut, hon är jättefin, har en del "defekter" om man ska lyssna på utställningsfolk, men utställningsfolk är ju dumma i huvudet också.. =) Ska ändå ha henne som bruks så.. Vad är din för ras(er) påminnde en del om min morbrors jakthund..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
simba.. håller med dig , förstår mig inte på folk som har sina djur för o ställa ut dom, antingen har man dom till bruks hund eller till sällskap. han är schäfer/labrador/border collie väldigt lättlärd hund och snäll mot allt och alla, köpte honom för ungefär ett år sen från ett hem där han blev illa behandlad och fick knappt ingen mat osv så han var riktigt smal och rädd för folk, helt sjukt vad folk kan göra mot djur egentligen. antar att dobermannen har haft ett annat hem eftersom den är 1år, varför gjorde dom andra ägarna sig av med hunden , vet du de?
Sleep is the cousin of death
antar att dobermannen har haft ett annat hem eftersom den är 1år, varför gjorde dom andra ägarna sig av med hunden , vet du de? Första ägarna bode i södertälje och hade inte riktigt tid för henne, kan hända att dom inte förstod hur mycket tid man måste lägga på en hund. Sen hade dom fått barn, så då bestämde dom sig för att lämna bort henne till några vänner till dom på söder i sthlm där hon bodde 3 veckor innan vi hämtade henne..
Så hon har aldrig blivit misshandlad på något vis, och hon är världens snällaste. Dock är hon som en valp, och när vi fick hem henne lyssnade hon inte ens till sitt namn så dert var verkligen som en valp, förutom att hon är rumsren.. :P
men utställningsfolk är ju dumma i huvudet också.. =) Kunde inte sagt det mycket bättre själv.
Hmm trooor inte jag länkat dessa tidigare iaf!
Chia-fluffet represent! ^_^
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon P25 Din hund är pure awsomeness, vad är han/hon för ras?
Det är hon defininitivt! :D En blandning av Siberian Husky och Alaskan Husky. Dock är sistnämnda ingen regelrätt hundras, utan mer ett samlingsbegrepp för rulande draghundar.
Tog för 10 minuter sen när jag kollade på tävä och vargen tog en powernap i sin fotölj!
PenDragon P25 Din hund var nog en av de vackraste jag någonsin sett. frågar som Jeffi vad det är för ras!?
worlds best lover
här är min hund moncho, åtta veckor gammal på bilden.. idag 10 veckor, en riktig liten vilde!
kan man länka till facebook-bilder förresten? man ser ju som bara huvvet på den här bilden
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
shoot hej, missade att det fanns lite frågor att svara på också!Bästa egenskapen än så länge är han ju bara en liten valp, och därmed valpig, så de bästa egenskaperna håller väl på att växa fram (just nu är det väldigt mycket härjeri). men han är väldigt smart och lättlärd. sitter/ligger/rullar runt/väntar/vacker-tass:ar/gimme-five:ar/ etc redan på kommando. . ett minus är att han fortfarande i stort sett vägrar bajsa utomhus, men det jobbar vi på =)Ras , varför valde du den rasen? Ras: Pyreneeisk vallhund (berger des pyrenees, a face race)... det var min flickvän som var helt såld på rasen sen tidigare, själv hade jag inte ens hört talas om den. men satte mig in som fan och läste och läste och läste (vi har funderat på hund länge), och tyckte att det verkade vara en bra hund. Smart och lättlärd, men ganska krävande (behöver mycket mental stimulans). Detta är dock inget problem eftersom jag gillar att träna med hunden och lära honom saker, + att han lär sig snabbt så det är jävligt roligt att träna. tjejen har tänkt köra agility sen när han blir äldre..Hur gammal var hunden när du fick den? Hämtade honom samma dag som han blev åtta veckor gammal
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Producent
2009-09-16 17:24
han är en murder!!
Pen, hon är jättefin =)
hittade två bilder till upplagda på min rufus. dessa är från första helgen vi hade honom.
lia F23 aaaaw! vad han ser söt ut på andra kortet.. jag skulle slutat plugga direkt och kelat med honom.. =)
Toastare
2009-09-17 01:55
DrKista, han är 10 veckor.. kan inte räkna med att han ska bajja utomhus då. Tar ju ibland upp till 6 månader. Sjukt att den lärt sig så mycket konster på 2 veckor...men vallhundar aim to please. Tänk bara på att konster inte är det samma som träning och mental stimulans som en vallhund behöver mycket av varje dag.
Ja visst är hon lia? :D Din lille parvel var ju inte nådigt söt heller :)
Boxrar verkar jävligt härliga, kan inte ni berätta lite mer om hur dom är osv? Har någon av er haft annan hundras innan?UtanAttTveka ursäkta men hur får du in (Ceasar Millans?) kassa "ledarskaps"teorier på separationsångest? Hundar gnäller självklart inte när dom blir lämnade ensamma för att dom tror att dom är chef över alla (i verkligheten finns inte ens en stark alfahanne som du antyder) och gnäller för att få tillbaka sina undersåtar eller vad det nu var du menade... Den enda gången en varg blir lämnad ensam är när den 1, ska dö. Eller 2, bli utesluten ur familjen av någon anledning. En liten valp som är ovan och blir lämnad ensam kan alltså få ren dödsångest och panik. Dom piper för att locka till sig familjen igen. Det enda man kan göra för att träna den till att vara ensam är att börja med korta pass. Dvs, typ stänga in sig på ett rum så valpen ser det i ungefär två sekunder. Sedan ökar man successivt ensamhetstiden. Alltså, från två sekunder till kanske fyra sekunder. Från fyra till åtta osv.
Gurraa är fullständigt spot-on. Och det kan jag säga, med en hund så pass nära sitt ursprung som min lilla sak ändå är ser man såååå mycket varglikt beteende. Framför allt på sättet hon pratar, väldigt pratglad hund, samtidigt som hon i princip inte kan skälla regelrätt. Vi fick henne när hon var 1 år gammal, och hon fyller snart 6 år, så hon har varit en del av familjen bra länge. Precis när vi fick henne var det just ylande så fort hon blev lämnad själv, vilket givetvis var ett försök att kalla tillbaka flocken. På samma vis kunde hon ibland yla även om någon VAR hemma, ännu en gång med syftet att samla ihop flocken igen. Nu ser allt helt annorlunda ut, och hon är otroligt trygg hemma samt säker på att flocken ska återvända snart igen :)
Gurraa P25 hänvisar till det Ponty0ne länkade till, finns ganska mycket bra info på boxerklubbens hemsida. Detta är vår andra boxer och vi hade tidigare rottweilers. Det jag främst uppskattar med boxrar är dels att dom är ganska egensinniga (det brukar sägas att boxrar alltid frågar varför innan dom gör som man ber om), och att de är så fruktansvärt glada. Fast idag har Rufus nästan varit till salu, han springer runt runt och biter på ALLT, man kan tydligt se att tänderna redan är på väg. Men det är bara att vara tålmodig och försöka erbjuda leksaker som är roligare än mattes ben..
Jo, jag har läst en massa om boxrar, ville väl mer ha egna intryck osv. Men det fick jag ju av lia så. Låter som boxrar passar utmärkt för shaping. Nu gör ju iofs alla hundar det men vissa mer än andra kanske. Just eftersom dom vill veta varför dom gör något, lättare då att bara låta dom göra något kanske hehe. Hur är dom på att slappna av (när dom är vuxna) inomhus? Klättrar dom på väggarna vid för lite aktivering eller något?
Min förra boxer och andra vuxna boxrar jag har känt har varit väldigt lugna inomhus, de brukar inte bli rastlösa på samma sätt som t.ex. jakthundar.. Sen brukar de ofta leka bra själva också =)
Jag tappade vår kamera i snön i vintras så den gick sönder. Har inga bilder sedan dess. Här är en heltaskig bild på när hon var ca sex månader. Nu är hon snart 15 månader och 36 kilo tung. En cane corsotik.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Toastare
2009-09-23 14:08
App, åh vilken fin flatte... vilken kennel/uppfödare är den ifrån? Jag är uppvuxen med flatte i familjen. Bästa och galnaste (gladaste!) hundarna.. viftar på svansen till och med i sömnen.
Ice Miracle's är den ifrån, vår tredje flat, vår andra från den kenneln, första vi köpte därifrån var vi tvungna att ta bort pga en ärftlig sjukdom som tyvärr drabbade hela den kullen.
progressiv nefropati hette det tydligen
Vad obehagligt att alla valpar fick den... Var tvungen att googla på det, hittade det här ifall någon är intresserad.
Med progressiv nefropati (PNP) menas fortskridande (progressiv) njursjukdom (gr. nefros - njure; pathos - lidande) som orsakas av en medfödd underutveckling av njurarna. Sådan underutveckling har beskrivits i ett flertal raser i olika länder. Hundar som föds med grav PNP insjuknar vanligen vid 2-6 månaders ålder. Hundar med en mindre grav defekt kan ibland leva utan symtom till 4-6 års ålder. Symtom på njursvikt är: ökad törst och urinavgång, nedsatt aptit och avmagring. I ett sent stadium inträder urinförgiftning med kräkningar, diarré och uttorkning. Nedsatt njurfunktion diagnostiseras med hjälp av blod- och urinprov. Om man hos en hund med nedsatt njurfunktion påvisar onormalt små och knöliga njurar vid undersökning med ultraljud misstänks PNP. Diagnosen ställs med säkerhet endast genom mikroskopisk undersökning av njurvävnad. Utländska studier beskriver PNP hos briard, chow chow, cocker spaniel, lhasa apso, norsk älghund, grå, shih tzu, soft coated wheaten terrier och storpudel. Genetiska studier, i rasen shih tzu, har visat nära överensstämmelse med recessiv arvsgång. Selektion mot PNP följer principerna för eliminering av recessiva anlag. Verifierade fall inom raserna cocker spaniel, lhasa apso, shih tzu, tibetansk spaniel och tibetansk terrier registreras av SKK.
Från gårdagens långpromenad vid havet :)
min lilla modell !
här chillar vi i 5 sek.
chill på balkongen.
hoppas bilder funkar
Fucks your life up crew Tjabo!