I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bildtråd] Din hund!

Övrigt - Blandat

2007-08-20 20:13

[Bildtråd] Din hund!

Jag är sjukt mycket hundmänniska och därför ägnar jag den här enbart åt hundar. Har du en katt som skäller så visst, lägg upp den. Men annars, HUNDAR!
Jag hittade ingen annan tråd om det så jag kör så det ryker, annars får den väl plockas bort.

Bild på din älskling (eller familjens)
Bästa egenskapen
Ras , varför valde du den rasen?
Hur gammal var hunden när du fick den?
Övrigt värt att veta!

Cosmonova
Hennes bästa egenskap är att hon kramas. hon märker när man är ledsen eller nere och kommer då och lägger huvudet på axeln och suckar lite.
Jag valde schäfer, för jag är uppväxt med en schäfer (blandad varg) och jag gillar inte små hundar, jag vill ha något att jobba med. Långa promenader! Ett sjukt bra sällskap.
Åtta veckor.
I övrigt ovanligt stor för sin ålder. Hon kommer bli en riktig puma. Hennes far är helvit schäfer, syns dock enbart i armhålorna, i övrigt är hon och har alltid varit svart med enstaka bruna inslag.Hon luktar än så länge inte hund, vare sig blöt eller torr, hon är sjukt lättlärd och var nästan rumsren redan när jag fick henne.

även "planerade köp" är välkomna, bild på och varför du ska ha den rasen!

GO!

brb, mailing my eyes

2007-08-20 20:15
bilden funkar inte...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-08-20 20:19
nej nu funkar den visst mybad, gullig hund, gillar rasen!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Manager

2007-08-20 20:21
en golden har jag.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-08-20 20:23
men så tråkig.

bakelse tack:)
brb, mailing my eyes

2007-08-20 20:31

prazsky krysarik ( planerat inköp)

han ska heta Kenta. nyss blivit erkänd som ras i sverige och är bara det i sverige och ursprungslandet tjeckien så därför är det svårt att få tag i en. finns 40 hundar i sverige än så länge.

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-08-20 20:32
oj , glömde varför jag vill ha en. det är bra nybörjarhundar och de har stabilt sinne. sen är de jävligt coola också. Mindre än chihuahuor men ser ut som dobermanns hur kul som helst! har träffat 4 st och de var inte alls så där skakiga som chihuahuor.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-08-20 20:33
fimp: ohhh my! fyfan vilken söt rackare.. Ska sno han från dig lätt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-20 20:34
no no no! men vi ska antagligen ha två. det finns bruna också. den bruna ska heta kikki ( efter kikki danielsson) så då kanske du kan få en valp i framtiden =)

2007-08-20 20:35
fimp
sjukt söt:) vad går en sån på?
har du paxat en eller du ska försöka få tag i en?
brb, mailing my eyes

2007-08-20 20:36
kaktuslime vi står i valpkö nu men ingen paxad än så länge. har sett väldigt varierande priser. allt från 5000- 19 000. Men misstänker att priserna kommer gå upp utav bara helvete så fort folk får nys på rasen...

2007-08-20 20:36
fimp: JAG SKA BARA HA EN VALP! Inget snack om saken. Här och med nu utlovar du mig en valp åt mig. Se till att hundarna knullar! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-20 20:37
hahaha easy now =) gå in på www.pkgs.se om du vill kolla på hundar som importeras.

2007-08-20 20:38
fimp
kan tänka mig det. ska ni gå valpkurs?
brb, mailing my eyes

2007-08-20 20:39
kaktuslime ja johan ska göra det med valpen. Jag hinner inte då jag pluggar, men han får lära mig i efterhand.

2007-08-20 21:19
här är mitt monster:

http://www.youtube.com/watch?v=hcnpehJ6S6k

staffordshire bull terrier, 3,5 år

Toastare

2007-08-20 21:20
fimp, jag såg tre sånna härt i GBG.. måste varit en importör eller uppfödare. De är så sjukt små.. såg några på hundmässan som var i våras också. Kul att den blivit godkänd iaf här Sverige.

Bild på din älskling (eller familjens)

Här är Ajax

Bästa egenskapen
Han har en stor personlighet. En av och på knapp. Inomhus är han för det mesta gosig och morgontrött, ska sova under täcket. Ute är det gasen i botten. Han finner sig i väldigt mycket, lätt att ta med och är väldigt lättlärd.

Han är en Släthårig Foxterrier. Valde rasen för jag ville ha en liten hund med mycket fart i. Hade nog inte gjort samma val idag om jag visste hur mycket energi det är i en fox. Men jag älskar honom ändå.

Han var 15 veckor när vi hämtade honom. Nu fyller han 3 år i Oktober.

Övrigt värt att veta!
Han ylar till sina pipleksaker
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2007-08-20 21:21
Johnny-V8

haha vilket skönt läte. Låter hon så när hon busar?

2007-08-20 21:36
Bästa egenskapen hos min hund Charlie är att han går hem i alla läger. Ingen ogillar Charlie. Inte ens de som vanligtvis har svårt för hundar. Sen att han är helt rumsren och grön är ju bara plus. Det var min syster som valde ras, jag fick honom i julklapp 2004 och då var han helt ny.

Här är en bild tagen förrförra veckan, utanför en kyrka i Tjeckien:
Charlie.
Göteborg på låtsas.

2007-08-20 21:42
bounty ja jag såg dem i gbg också! fast de var fyra dessa. två vuxna o två bebisar, importerade från tjeckien. i början av augusti såg jag dem.
Toastare

2007-08-20 21:49
fimp, det kanske var fyra stycken.. jag satt på storans uteservering så de kan lika gärna varit 2 och jag såg dubbelt.
Men de gick så fint.. liksom trippar fram på sina små pinnar till ben.

2007-08-20 21:50

tror den fjärde satt i famnen på en av barnen, för det var en familj eller? jag stannade dem o pratade med dem.

2007-08-20 22:07
http://www.pixbox.se/alb_show_id517582_page0.html

2 veckor gamla bilder

75% amstaff 25% rednose.

Empress

2007-08-20 22:10
de ifnns inte en hund som e söt. alla ser ut som typ grisar och folk köper dom för att dom är sötfula. köp en gris ist och dra den i knorren
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-08-20 22:11
köpa dig och dra dig i knorren eller vad sa du
nuff?
Empress

2007-08-20 22:13
*hihi*
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-08-20 22:36
Bild på din älskling
Lollo, & en bebis-bild på henne.

Bästa egenskapen
Att hon är sjukt glad & snäll, & tuff.

Det var väl familjen, men jag tycker att det är en bra familjehund.

Ca 2 månader.

Övrigt värt att veta!
Hon har en bror med det coola namnet James Dean.
Mickaaaaaan.

2007-08-20 22:42
Easy. 1,5 år gammal schäfer, renrasig men utan stamtavla. Klassisk avel extremt personlig hund, är nästan som en människa och ska alltid hålla ihop flocken (aka familjen). Schäfer kändes som ett bra val för bruks och familjeliv.

Douglas. 4 år gammal Jack Russel terrier, vi hade inte ens tänkt tanken på att skaffa Jack Russel när vi skaffade Douglas, egentligen har vi honom bara på foder, men vi har honom 365 dagar om året!

Ps, Douglas har beef med en dvärgschnauzer, dom har feta yl battles på nätterna!
413

2007-08-20 22:49
Johhny-V8 ÄR DET DU SOM ÄR SELMAS HUSSE? Jag har alltid beundrat Selma på avstånd och kollat på youtube! Selma är sjukt lik en av Easys staffe kopisar, när det gäller bullfnatt!
413

2007-08-20 22:51
Haha glömde skriva ras, min är en Jack Russel :)
Mickaaaaaan.

2007-08-20 22:52
Fast hon såg ut som en gris när hon var liten, nu påminner hon mest om en katt eller ett lamm.
Mickaaaaaan.

2007-08-20 23:07
Bild

Bild 2 (55 kg senare)

Bästa egenskapen
Den ser ut som en björn.

New foundland
De är söta och ser ut som björnar när de blir större.

Åtta veckor, tror jag bestämt

Övrigt värt att veta!

Hunden är en tjej som heter Smulan.

Hon väger 55 kg.

Hon ligger oftast på olika ställen i huset och flåsar och dregglar.

Hon äter vad som helst, så när det vankas mat är hon där direkt, beredd på att knycka eventuell spilld mat.

Jag tar henne fortfarande i brottning.

Hon ser ut som en björn.

Vi ska troligtvis skaffa en till, fast en brun den här gången!

Signatur får rum här

2007-08-20 23:13

2007-08-20 23:17
www.myspace.com/eotis

OTIS

Bästa egenskapen
Han är jävligt lättlärd och kul att jobba med.

Pinscher
Tjejjen var sugen på dobber eftersom hon är uppväxt med några sådana men det har vi inte riktigt plats med plus att pinscher lät intresant när vi läste om den och vi fick bra kontakt med vår uppfödare

När vi fick han var han 8 veckor och idag är han lite över 10 månader.

Båda hans föräldrar är några av Sveriges finaste utställnings Pinschrar och har vunnit årets pinscher och så men vi var jätte ointreserade av att ställa ut när vi skulle skaffa honom.

En dag ringde vår uppfödare och lät jätte uppriven så jag blev svin rädd att det hänt nåt med Otis och då sa hon att bara en av hans testiklar ramlat ner så att vi inte kunde ställa ut eller avla på honom och att vi därför fick hälften av pengarna tillbaka, det var en trevlig överraskning. 
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX

2007-08-20 23:20
cera: hehe yes! big youtube celeb!

2007-08-20 23:38
Johnny-V8
så låter min oxå när vi busar och jag håller ner henne, fast hon skriker mer.

hon har staffe i sig, dom är lite gnälliga o snackiga av sig verkar det  som

trött hund
kollage
utslagen efter en åktur
frisbee-dags
svart-vit poser

Bästa egenskapen
ovillkorlig kärlek =)
jag valde ingen ras, jag valde henne, hon bodde hos nån kickar-snubbe som hade massa hundar och hon fick inte rätt vård och kärlek där
4-5 månader
Övrigt värt att veta!
hon låter som en gris när hon anstränger sig och är besatt av bollar och att hänga med på skateboard-turer

2007-08-20 23:40

2007-08-20 23:46
BobbyBlingBling P26

Saknar du två skruvar på brädan på den sista bilden?
Signatur får rum här

2007-08-20 23:47
haha ja fan, om hon vill nåt brukar hon komma in i rummet där man sitter och ställa sig och försöka snacka med en.

snackar lite skit bara

ber plastbenet komma fram

2007-08-21 02:11
BobbyBlingBling P26
Funkar bräda bra? Jag tänkte börja med min när han är fullvuxen men är lite orolig att jag ska köra över tassarna bara...

2007-08-21 02:16
bräda funkar bra, har också kört. men börja lite lätt innan så hunden  inte får spatt av brädan sen, den triggar ju lite jaktinstinkter och så... och tassarna är nog ingen fara, det är värre med korsband och sånt :~

2007-08-21 02:17
jag har både blivit dragen och testat lära hunden att åka själv förresten

2007-08-21 02:35
www.legendbeats.com/doggy.jpg

En kompis hund .. jag är oftast anti små-hundar, men denna e mäktigt söt :)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-08-21 02:36
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-08-21 02:37
Jag har en turtledog
Aldrig mer....

2007-08-21 02:41
Oj glömde frågorna

Bästa egenskapen
Den är snäll och liten.
Jag fick inte välja.
6 barre. Fick den av en kusin.
Övrigt värt att veta!
Den har en rosa dunväst med hood, svart polotröja samt en prinsessklänning.

Aaah å hunden heter Hund

Aldrig mer....

2007-08-21 06:04
Johnny-V8 P28
Jo jag har också försökt lära han åka lite men vi har bara kommit till att hoppa upp på brädan. Han tycker det är jävligt kul och blir fett avis på mina polare när dom åker..
Manager

2007-08-21 08:36
Bruno

Bästa egenskapen

Han fiser, rapar och grymtar.

Engelsk Staffordshire Bull Terrier.
Ville ha en robust hund som gillar att leka hårt. Som jag.

Åtta veckor.

Övrigt värt att veta!

Han är inte den vassaste kniven i lådan, men kunde sitta på kommando två dagar efter vi fått honom.

Redline!

2007-08-21 08:37
vad kul att folk hållt sig till ämnet:)

jättesöta hundar allihopa!! 

bobbyblingbling vars hund heter nala, vad heter den färgen?
brb, mailing my eyes

2007-08-21 08:52
åffer
nä där sitter 2 skruvar där bak också men man ser dom inte så tydligt.....

Alcho
bräda funkar skitbra, man måste bara se till att styra hunden lite i början, jag har kört på henne nån gång och jag har fått baila lite men nu funkar det skitbra. Oroa dig inte för tassarna, hunden har bättre reflexer än va du har...

jag håller på att lära henne åka på brädan själv men då måste man få igång dom lite på att jaga den för att dom ska greppa och hålla fast. hon har börjat jaga den lite men hon är fortfarande nervös

kaktuslime
Brindle? nån får rätt mig om jag har fel

2007-08-21 11:11
Look with your own eyes - See with your own mind