päN du glömde skriva om henne också.
brb, mailing my eyes
Jaja, man kan inte komma ihåg allt :D Bästa egenskapen: Hmm, personligheten, sjukt sällskapssjuk. Ylar när hon blir lämnad ensam är väääääldigt social i allmänhet. Kan inte skälla, pratar däremot väldigt mycket. Ras: Blandning av Siberian och Alaskan Husky. Drömhund sen barnsben. Hon var runt 1 år när vi fick henne.
Look with your own eyes - See with your own mind
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
KAOS KAOS KAOS KAOS KAOS KAOS KAOS KAOS Planerat inköp. Ålder 1 år 8 månader.Bästa egenskap: Han är världens bästa vän dygnet runt året om och är underbart pussig o kramig ;)Ras, varför: Belgisk Vallhund, Tervurens. Stabil hund som funkar som familjehund men även har bra anlag för skydd, spår och som narkotikahund om man nu skulle vilja träna upp honom till det. (vilket jag gör.)Den var så gammal: 13 veckorÖvrigt, EasterEgg: Namngiven efter en viss känd målare , kanske lite brist på fantasi men nog fan passar namnet på hunden... kaos hela dagen, hela natten ;)
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
Toastare
2007-08-21 16:38
kristella_ Engelska bulldogar går loss på ca 18.000-20.000kr sjukt lång väntetid om man inte importerar och då är de ännu dyrare. En arbetskamrat till mig hade en sån, de är trevliga hundar.. :) Å sen bodde det en vid mig när jag var yngre och den åkte alltid under deras barnvagn för den var så lat.
Jag skyller allt på Emma!
bounty yes, jag vet =D då hinner man spara ett tag
kepish ska du kalla den frank? (efter men in black)
brb, mailing my eyes
yeah, eng bulls är trevliga i alla sina 4 levnadsår... :( skulle aldrig kunna köpa en och stödja den där idiotaveln.
kaktuslime F19 hah har inte tänkt på det.. kanske det nu när du säger det.
här får du lite kärlek
Ingen som har en dvärg pinscher som kan lägga upp bilder? Dom e såååååååååååååååååå söta!!!!
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
sanninsh finns det inte bilder på google?
brb, mailing my eyes
Mopsar är världens finaste djur.
www.projectedwin.blogg.se
kaktuslime: Jo finns det säkert men ville fråga lite om vovven om det va nån som hade en sån...
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
Hundar är som barn, alla som har en hund tycker att sin hund är den vackraste hunden som finns.
Här är min
ögonsten , som jag tyvärr inte har kvar längre :'(
At the gates of Eternity...
Hehe helt upptagen på att göra reklam för hunden att jag glömde frågorna.Bästa egenskapen: Hon var så jävla snäll och aldrig skygg för att hälsa på nya människor. Så jävla disciplinerad och allmänt livsglad. Hon skällde ALDRIG åt andra hundar. Hon var nästan FÖR snäll.Ras , varför valde du den rasen? Jag vill ha en dobberman, men hittade typ ingen (lustigt nog) men hittade henne (Ebony som min hund hette) som var en blandning av Amstaff och Dobermann.Hur gammal var hunden när du fick den? Hon var tolv veckor när vi (köpte den tillsammans med mitt ex) fick henne.Övrigt värt att veta! Saknar henne varje dag...
Bc99 varför finns hon inte kvar? jättefin var hon!
brb, mailing my eyes
BC99: Hundar är som barn, alla som har en hund tycker att sin hund är den vackraste hunden som finns. Jag säger ofta till Bruno att han är den fulaste hunden som finns, hehe..
Redline!
Kaktuslime : Well jag och mitt ex köpte henne tillsammans, och vi bodde ihop. Sen när det tog slut, så flyttade ju mitt ex ut. Och jag tog hand om Ebony (vår hund) själv, men fick inse med tiden, då jag jobbade och pluggade, att jag inte hade tid för henne. Så vi fick ge bort henne. Tack förresten :)Dr.Octagon : Men du älskar honom ändå? :)
BC99: Älska är ett starkt ord. Det är en hund trots allt :P
Redline!
Toastare
2007-08-23 11:35
BC99, Hittade ingen dobbis? Bara att vända sig till valpförmedlingen på rasklubben.
Dr.Octagon: Skojar du hehe? Min hund var min baby! Det var min dotter det :)BountyBoo : We didn't look there for some reason hehe
BC99: Eftersom hunden kommer dö om ca 10 år (om inte något oväntat händer) så känns det bara dumt att fästa mig vid honom för mycket emotionellt. Sen är risken stor att man behandlar honom som en människa om man börjar älska honom på det sättet, vilket inte är bra för varken hunden eller ägarna. Nu låter det som att jag hatar Bruno, vilket jag såklart inte gör. Jag uppskattar hans sällskap, hans djävulskap och allt annat med honom, men jag ser fortfarande honom för vad han är. En hund som vill bli omtyckt, klappad, disciplinerad, matad, rastad, sysselsatt etc etc
Redline!
har en hund. men dock ingen bild uppe på nätet förutom att han då är loggan till mitt nystartade företag. (glo in på min pres så hittar ni länk till en bullshitsite om företaget som enbart lagts upp innan namnet är bolagsreggat)Bästa egenskapen- hm...skrämmer iväg scientologer/försäljare etc..fast vet inte om de är skylten av en dobermann på min dörr eller Killers skall som gör det iofs.Ras , varför valde du den rasen? Killer är en black n tan dvärgpinscher. Valde den rasen för de har vakt i sig, är små o behändiga, och har enorma personligheter. De är inga lydnadsexemplar, har stor egen vilja, är ofta skygga för nytt folk, studsar o nafsar en massa. Men jag är inget lydnadsexemplar jag heller så, och det är inget min familj ngnsin krävt av våra hundar. De är där för sällskap.Hur gammal var hunden när du fick den? 8 veckorÖvrigt värt att veta! Finns väl inte så mkt o säga, Killer har gjort MH test som visade på kvarstående genetisk rädsla så man får ta de lilla lugna, tar man de lilla lugna och aktiverar Killer på hans sätt (en kväll med massa folk är tex väldigt utmattande och stimulerande för Killer, inte en promenad so much dock) är han världens kelgris. Han lyfte mig för övrigt ur en svår depression så jag är främst tacksam för att ha honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ty Tyzon Baby Bästa egenskapen: Han är typ det snällaste man kan hitta i hundväg. Han känner på sig om något ska hända, och han känner på sig om man är ledsen osv, och då ska han alltid trösta. Sen har jag nog aldrig hört han skälla, förrutom när det ligger igerkottar under altan. Han finns alltid där för mig, och sviker inte som många "riktiga" kompisar gör. Han är min buddy helt enkelt! :) Och sen har han världens roligaste och konstigaste läten och trick för sig, haha.
Ras , varför valde du den rasen? En golden retriever (mer vit än golden dock. sönderavlade). För att en golden är en sällskapshund, som kräver mycket kärlek och motion och så, och det var precis det jag och min familj sökte efter. Vi ville ha en till familjemedlem helt enkelt och så blev det. Sen har vi alltid haft golden retrievers. Min mormor och morfar har haft kennel på kennel.
Hur gammal var hunden när du fick den? Nu kommer jag inte ihåg hur många veckor dom ska vara innan man får ta hem dem, men eftersom att vi tog han från en kennel så var det ganska direkt när man "fick" ta dom. Nu har han hunnit blir 3 år.
document.body.style.height = document.documentElement.scrollHeight+"px"; _uacct = "UA-2094001-2"; urchinTracker(); var _rsCI="bilddagboken-se"; /* client ID */ var _rsCG="0"; /* content group */ var _rsDN="//secure-dk.imrworldwide.com/"; /* data node */ var _rsCC=0; /* to turn on whether to check for existing cookie, 0=off 1=on *
MoDo - the Heart of hockey!
glömde även skriva att.. ingen fyller ut tomrummet i sängen som han. det finns ingen gosigare hund!
MoDo - the Heart of hockey!
det är så schysst att vara ute och gå med sin hund, en bull/terrier är på många sätt som att vara ute och valla en polare som är en komplett idiot och gör en massa puckade grejer hela tiden fast alltid är glad.
Dr.Octagon : Det var det kanske skummaste argumentet jag hört hehe. Alla du känner som du älskar kan ju dö när som helst hehe. Jag älskade min hund, men jag kom alltid ihåg att hon vad en hund, så man behöver inte nödvändigtvis behandla en hund som en människa för att ändå älska den.
BC99: Jaja, såklart kan alla dö närsomhelst. Men tanken är ändå att människan ska dö efter 65 i dagsläget. En hund vet man lever inte så mycket längre än 10 år. Att börja älska något som man vet kommer dö inom inte allt för lång framtid känns enligt mig dumt. Jag sa att risken är stor, jag sa aldrig att man automatiskt behandlar den som en människa. Och jag vet inte hur du definerar "behandla som människa", så vad du säger och vad jag tycker är nödvändigtvis inte samma sak. Det jag säger är att jag tycker om min hund, liksom mina polare. Men jag älskar varken hunden eller mina polare.
Redline!
Min hund Bästa egenskap: Att han är riktigt morgontrött
Ras: Shetland sheepdog
Fick honom när han var 9 veckor
ras:boxer
min guzz fick den när han va 14 veckor
aktuell ålder:10 månader
bästa egenskap: att han finns
Palle Kulling
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
OsvenskTiger: Boxer är nog min favoritras utseendemässigt. Gillar verkligen mixen mellan deras fula ansikten och robusta kropp.
Redline!
Toastare
2007-08-23 13:38
det är så schysst att vara ute och gå med sin hund, en bull/terrier är på många sätt som att vara ute och valla en polare som är en komplett idiot och gör en massa puckade grejer hela tiden fast alltid är glad. Så jävla sant! Just nu är min hund verkligen mitt allt då jag seprerat från min sambo. I två månaders tid har han uppfört sig exemplariskt och varit hur lydig som helst. Han har också märkt att jag mått dåligt och finns där för mig. Det är skönt att den tomma sidan av sängen fylls upp med en varm pälsig kropp vars andning gör att man somnar. Att se hans glädje när vi är ute och han får fnatt i sandhögen vi brukar leka i, det får mig att skratta hur ledsen jag än känner mig.
Toastare
2007-08-23 13:39
Dr.Octagon, det låter faktiskt väldigt tragiskt att tänka som du gör. Man vet ju aldrig när man dör.
BountyBoo: Det har ingen betydelse om man inte vet. Det är det man vet som styr mitt tänkande. Alltså, jag vet med all säkerhet att hunden max blir runt 10 bast. En människa kan bli 100 år, så det är mer av en chansning och mer värt att älska. Förövrigt älskar jag bara två personer, mig själv och min fru. Jag flänger inte omkring med mina känslor som gemene man. Det finner jag tragiskt.
Redline!
Toastare
2007-08-23 13:58
flänger omkring och tragiskt? Det handlar ju om att få kärlek och ge tillbaka kärlek, ett utbyte som man mår bra av. Det låter mer tragiskt att inte våga älska. dessutom blir nog din hund närmre 12-13 år.
BountyBoo: Att ge/få kärlek och att älska någon är väl ändå inte samma sak? Då är jag väl tragisk i dina ögon. En engelsk staff har vad jag läst en medellivslängd på 7 år. Inte hundra på den siffran, men den ska iallafall vara lägre än genomsnittet.
Redline!
Toastare
2007-08-23 14:25
dr.octagon, vad säger du till dem du ger kärlek? att du är kär i dem? det är ju att älska. tänker inte gå djupare in på det, för du får ha din åsikt :) Gissar dessutom på att det finns en lång historia bakom ditt argument.
BountyBoo: Att säga saker till en hund är slöseri med luft. Så att säga saker till den och på så sätt försöka ge kärlek är onödigt. När jag t.ex. klappar min hund så ger jag den kärlek. Men jag älskar inte honom för det. Om jag håller upp dörren för nån på stan så är det väl att ge kärlek? Men jag älskar inte personen som går genom dörren. Det finns ingen lång historia. Och jag känner ingen Emma.
Redline!
Toastare
2007-08-23 14:33
att hålla upp dörren är hövlighet, inte kärlek. Man pratar ju mest med hunden genom kroppsspråk, men även genom rösten, nästintill lika mycket. Sen kan du ju säga att den är dum i huvudet med din "snäll röst" och den äter det med hull och hår. Men man ger den ju kärlek genom som du säger, att stryka den, berö, kroppskontakt. tänkte på att du skrev att du bara älskade dig själv och din fru, eftersom du inte skrev något om annan familj tänkte jag att det kanske fanns en längre historia.
BountyBoo: Hövlighet är väl en form av kärlek? Jag vet inte, kanske är för mycket hippie crap i det argumentet. Hursomhaver, det är så jag säger att han är ful. Med snällrösten. Men egentligen behöver man inte verbalisera alls med hunden. Som du säger, kroppsspråk. Och att klappa en hund är inte samma sak som att älska en hund. Jag har inte valt min familj, och kommer inte så överrivet bra överens med den. Jag gillar inte tanken att vara tvungen att älska sin familj bara för att det råkar vara familj. Haha, min dator är lite cp...fattar nu att "Jag skyller allt på Emma..." är en signatur och inte något du skrev :O
Redline!
Toastare
2007-08-23 14:41
Dr.Octagon, haha det är stuck som leker därför allt ser konstigt ut. Kolla allmänt forumet. Jag tror din hund kommer växa på dig, vare sig du vill eller inte. Hundar har den förmågan. Men jag förstår vad du menar.
BountyBoo: Jävla Ola ska härja mitt på dagen. Det här är väl ändå en nattaktivitet. Jag har haft hund i nästan hela mitt liv. Ingen har lyckats än. Jag tar det för vad det är. Som sagt, jag tycker om min hund, men jag vill inte säga att jag älskar honom.
Redline!
Tyson ägde sönder. haha så cool hund! Och som Bounty sa , hade det inte varit för min hund, hade separationen från sambo/pojkvän varit enormt mycket tyngre än vad den faktiskt varit.. Älska att burra ner ansiktet i pälsen när man är ledsen, älska att leka sönder med henne så man glömmer problemen lite, älska att hon gnäller när man är tråkig och sitter och tänker på minnen. på nåt sätt är hundar så jävla förstående´.
brb, mailing my eyes
Toastare
2007-08-23 17:00
kaktuslime, vi var ute innan och lekte i hans favvis sandhög. Grävde djupa hål och jagade pinnar så bägge två var helt skitiga. Helt underbart. Nu ska jag köpa pizza till mig och sen ska vi kolla tv och mysa. Igår kväll var han på lekhumör när vi skulle sova. Så då gömde jag godis och han blev så sjukt glad. Sen somnade han helt nöjd. Då kände jag mig till freds. Enda är att han såklart saknar husse och väntar på att han ska komma hem :( För det kan man inte förklara..
ÅÅH vad kul det låter:D Ajax ser så tuff ut med, jättebusig! Nej det är svårt att förklara att dom inte kommer hem igen, och jag har fått för mig att hundar känner lite så där skuld om en i "flocken" överger dom. vet inte om det inte är så kanske, men lite så känns det..
känner dock ett par som hade "delad vårdnad" om sin hund. vilket jag inte förstår hur man kan göra så mot sin hund. den behöver ett fast hem inte två. Men tillslut gav den "hundkunniga" upp om hunden och gav den till den andra.. blev ganska förbannad på dom..
brb, mailing my eyes
Toastare
2007-08-23 17:07
kaktuslime, han är supertuff ;) Det var jag som köpte Ajax, men vi var ju ändå två om det och har funnits där för honom i snart 3 år. Men det är här han bor, nu får mitt ex träffa honom och han betalar hälften av hans kostnader. Plus att han kan ta hand om honom ibland. Det är lite jobbigt för vi bor inte ens i samma stad längre.