PenDragon som jag har sagt på irc är din varg den sötaste och grymmaste av alla huskey hundar jag sett. Så jävla kool ser hO n ut.Lia Har ju varit lite off på senaste och missat att det var en valp du hade. Fyfan i helvete vad söt han är. Hur gammal är han nu? Vad får man ge för en boxer? (Inlägget ändrat av PenDragon 2009-10-04 18:43:11) ^^
Virtual_Sexuality P22 Ni chillade lätt mer än 5 sek, annars hade inte xbox kontrollerna varit på!
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Ponty , jag och Tjabo chilla i 5 sek innan nästa game round :)
Fucks your life up crew Tjabo!
aha, på det viset :) vad är han för ras? staff?
visst är han söt :)
mitt namn är tjabo och jag älskar den här platsen i hemmet för där kommer det alltid sol som jag kan steka mig i..
HAHAHA
Pontyone, han är 50% amstaff 50% blue(nose)pitbull är snart fem månader... 2 senaste bilderna är dagsfärska ten minutos sen
alrajt :) sweet! min dam fyller halvår idag hehue
ah din är jättefin!! Har börjat fatta mer tycke för boxer, dom är verkligen egna o coola..
Jag fick en ny hund igår. Han är 1.5 år och en omplaceringshund. Tjejen kunde inte ha honom längre för hon skulle flytta till norge och jobba och bo på ett hotell och kunde inte ha hunden där.
Flisa my dawg!
Haft henne så länge jag kan minnas, en riktig livsnjutare som älskar människor och mat. Och så fäller hon inte vilket är underbart!
mellanöl sweet, hur funkar det med din andra hund?
Ponty0ne Hon blev stulen för ca 10 veckor sedan när jag var ute med henne en kväll. 3 st killar kom fram och en drog i kopplet och en gav mig en smäll och sen blev jag stabbad. Hamna på sjukhuset och fick opereras och allt. Har inte sett henne sedan dess... Killarna hade med stor sannolikhet spanat på mig för jag gick samma kvällsrunda vid samma tid och detta hände där det var som mörkast. Detta hade inte hänt om hon inte hade varit en pitbull. Tydligen är det ett gäng som stjäl pitbullvalpar och går grovt tillväga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den är jävligt bull mellanöl! har en vän i malmö som blev av med systern till min hund, några killar hoppa ur en bil, lavetta min polare tog hunden, ringde sen o ville ha cash för hunden, men det löste sig ändå genom uppfödaren som visste hur man skulle gå till väga.. men dock jävligt synd att bli stabbad, o få sin hund bestulen, lyckligtvis kom hunden tillbaka till min vän igen hel o fin..
mellanöl P24 han fyller 12 veckor idag. 13K gav vi för våran. boxrar har blivit lite populärare nu tror jag. jag är inte överförtjust i utvecklingen, lite samma som det var med rottis i början och det har ju inte gått sådär jättebra. framförallt vill många ha riktigt STORA boxrar, tycker det finns många som börjar bli ohälsosamt stora.. mellon, dina hundar är seriöst sjukt söta. om jag skaffar egen hund och det inte blir boxer är risken överhängande att det blir en mops =D
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Vore ju chockerande om SKK avlade sönder en ras till, som de i på tok för stor utsträckning gjort med exempelvis Schäfern.
Look with your own eyes - See with your own mind
Ja, det är fan synd om schäfern. Inte ovanligt att folk får avliva 2-3 år gamla schäfrar pga höftfel
mellan whaaaaaat! fyfan va sjukt..hemskt ju :(.
lia; hehe! ja, men dem äger på alla sätt och vis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fyfan vad tungt mellanöl. Jag kan inte ens föreställa mig det. Har det inte varit i media något? Det är jävligt trist om dom börjar biffa upp boxrarna mer och mer. Varför då liksom? Då kan man väl lika gärna skaffa en mastiff eller något annat stort. För jag antar att det är enbart utseendet man går på då man vill ändra en ras. Passar en ras ens behov är det ju skitsamma hur den ser ut.
Gurra, ja så tänker vi normalt funtade människor, sen finns det ju dom som avviker från majoritetens ryggrad och gör sådana här saker..
Johnny-V8 P30 du har fan den coolaste hunden.. pang spela död hahahaahha
ännu en solig dag på favorit platsen
här är elsa med 3 nyfödda valpar från förra sommaren!
Hur gamla är valparna där? Står iofs nyfödda, men det är olika uppfattningar för person till person. Så jävla små och söta. Nån som har en bild på en precis nyfödd chihuahua? De måste fan vara skit små
Mellanöl, jag såg en födsel av en sån miniminihund på discovery. Den fick födas med kejsarsnitt för mamman va för liten :( och valpen var ytteyttepyttig,som en mus.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
mellanöl; det är första dygnet =) de är så små, de får plats i handflatan
Min jycke, Kiro!! :D
kikk ass
Gääääsp.
Tagen idag :) 6 månader och 3 dagar ung dam.
Här är min nya vovve. Det är en renrasig
APBT .
hehe pinnen han har på sista bilden fick jag bryta loss med ett träd som var säkert 4 m långt som han först kom med och ville att jag skulle leka med honom. Inte alla som klarar av att kasta iväg ett träd ;)
(Inlägget ändrat av PenDragon 2009-10-18 16:35:25)
Förlåt, jag var tvungen ;)
sjukt fin ju! kul
MellanÖl Vilken fin hund, älskar verkligen APBT finare hundar får man leta efter dock kräver dom lite för mycket för att jag skulle ha tid och ork att ta hand om en, men din verkar vara riktigt välskött :) tänkte fråga nu när jag ändå skriver nått, hur gick det med din gamla hund hört nått mer om den? eller dom har inte hittat den alls? beklagar de som hände dock, att bara få sin älskade hund stulen är ju en jävligt hemsk tanke men att även bli knivhuggen gör ju mardrömmen bara värre.
Sleep is the cousin of death
Vad kostar en renrasig APBT egentligen? Säljer dom dom reggade hos FCI eller något? För i Sverige finns det väl inga renrasiga? (Eftersom rasen inte är godkänd då.) BNB: Vilken hund kan du tänka dig istället för en pitbull? Undrar lite vad som är så krävande med just pitbulls bara... Förutom alla blickar man lär få hehe.
För i Sverige finns det väl inga renrasiga? (Eftersom rasen inte är godkänd då.) Huruvida de är renrasiga eller ej har ju inget alls att göra med om rasen är godkänd i Sverige eller inte. Import från USA brukar vara fallet för det mesta. Med det sagt är det onekligen rätt ovanligt med renrasiga APBT:s i Sverige, som ett resultat att SKK:s sedvanliga efterblivenhet.
Look with your own eyes - See with your own mind
Allt som inte är registrerat och/eller godkänt av SKK är ju blandras. Hur renrasig hunden är egentligen. Därför borde det inte finnas renrasiga PBT i Sverige och frågan är då hur man vet att den är renrasig (på riktigt då, vad än SKK säger). Reggad hos någon obskyr amerikansk kennelförening eller hos FCI (visst heter det så?)? Att SKK är efterblivna är ju sant, men dom vill ju t.ex. inte förbjuda hundraser vilket såklart är bra (att INTE förbjuda alltså) så varför är inte Pitbull godkänd som egen ras?
B.N.B
Jag vet var hon är och hon är på ett bra ställe. Springer lös om dagarna i Norrland med 2 andra hundar på en gård. Blir bra omhändertagen. Ska dit på besök, men tänker inte ta tillbaka henne för både hon och jag har gått vidare. Jag är hemma 24/7 så umgås konstant med honom. Tränar honom både psykiskt och fysiskt varje dag.
Gurraa P25
Min är import från usa med stambok och hela den biten. Finns ca 200 RENRASIGA apbt i Sverige. Alla som har en amstaff säger att det är en pitbull (inte alla, men alla "tuffa") VÄLDIGT stor skillnad på en renrasig och lallarna som säger sig ha en pitbull. Skulle bli förvånad om det ens fanns 5% pitbull i dem.
Allt som inte är registrerat och/eller godkänt av SKK är ju blandras. Hur renrasig hunden är egentligen. Därför borde det inte finnas renrasiga PBT i Sverige och frågan är då hur man vet att den är renrasig (på riktigt då, vad än SKK säger) Bara för att de säger så, betyder det inte att den inte är renrasig. Min är reggad i jordbruksverket efter chippningen som amstaff. Så enligt SKK är den väl en blandras bara för de inte kan erkänna att det är en pitbull. Men helt seriöst skiter jag i vad de säger
Kom in i tråden för att posta en bild. Han bäddar ner sig själv. Tar bort täcket lägger sig till rätta och sen drar täcket över sig med munnen. Men när jag kom med kameran blev det mer intressant. skulle ta en ansiktsbild och fick en gäspning istället (kolla så fina hans tänder är. borstar nästan varje dag)
(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-10-27 14:41:41)
Jo, jag vet ju att det är bara vad SKK säger. Undrade hur du hade gjort. Är det kennelklubben(arna?) i USA som är anslutna till FCI som har erkänt pitbulls som ras? Jag vet att det är en riktig ras men är den godkänd hos FCI också? För FCI är väl europeiska SKK väl? Bilden syns inte förresten. Är han är helt cool med tandborstningen? Vi var ganska bra på att borsta tänderna på våran i början men nu var det faktiskt länge sedan. Hon får dock så mycket märgben att jag inte tror det behövs egentligen. Rota runt i munnen kan jag göra hursomhelst på henne så blir det behov för tandborstning löser det sig nog rätt så bra.
m-öl. skönt att höra att den andra hunden har det bra. bilden funkar inte! fixa!
vi filmade lite trix med vår lille varg igår! han är lite slarvig, och det är ju inte direkt några spektakulära grejer. men han ville så gärna visa upp sina färdigheter så vi filmade lite ändå.. =)
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
fan va go. hur gammal är han?
Toastare
2009-10-27 17:38
DrKista, vad söt... är det bordercollie eller en blandis med det i? Tänker på hur han aim to please.
Jag skyller allt på Emma!
fyra månader. de flesta av de där grejerna lärde vi honom dock ganska direkt efter att vi hämtat honom (samma dag han blev 8v). har fokuserat på lite mer vardagsnyttig lydnad sen dess. men han var nog lättare att lära när han var yttepytteliten, lite trotsigare just nu :) men han är wönderful ändå!
Bounty, han är en pyrenéesk vallhund! och dom är ju ganska lik border collie i sättet
Hehe vad duktig han var. Har ni använt shaping eller? Jag har ju klickat en del med min hund men det funkar fan nog lika bra med bara "bra", det är som ett klick för henne nästan. Det är dock jävligt soft med klicker att träna in något litet som man ska sätta i ett sammanhang senare. Går ju skitfort. mellanöl, yes nu funkar den. Vita tänder
DrKista Kolla in bollvallning om ni inte redan gjort det. Verkar ju helt perfekt för en vallhund utan får. Det vore jävligt häftigt att ha en massa får och två vallhundar att jobba med.
Vi klickar för fulla muggar! tycker det funkar bra för att pricka in beteendet så precist som möjligt. hade säkert gått bra med enbart beröm också, men klickerträningen funkar så effektivt så vi fortsätter nog så :) bollvallning har jag inte hört om, men ska genast google it! han vallar skor hela dagarna dock hehe, har en särskild plats där han vill att de ska vara (inte skohyllan såklart). efter vintern ska vi definitivt se till att han får testa ge sig ut och valla lite får! får väl bollvalla tills dess, ska kolla upp det nu! =)
Hehe nice, ni får styra in honom på skohyllan då bara. Kommer ju bli skitlätt att lära honom städa upp bland skorna i hallen haha. Funderar på att lära min hund någon nyttotjänst typ men vet inte riktigt vad. Att plocka upp saker från backen skulle gå fort iofs men det känns inte så kul. Ligger ändå aldrig något på golvet förutom jord, damm och skräp hehe.
vi tänkte börja köra med klicker nu på lillkillen.
här har vi lite nya bilder =)
gott med filmjölk och foder:
spännande att titta på tv:
ute i skogen:
leka på sin fäll: