I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon annan som är nervös inför imorgon?

Övrigt - Blandat

2007-07-10 16:40
Amar: Läkarprogrammet på KI har ca 120 elever per årskurs. 2/3 av dem tas in på intervju vilket enligt mig är vettigt så kan de solla bort de värsta puckona. 

Förövrigt behöver man 20.00 eller 1,6 på Hp för att få göra "begåvningstestet" vilket är ett jävla bullshit test som de bara använder för att de inte orkar intervjua 450 pers. Tom psykologen som intervjuade mig sa det själv. 

Jag gjorde testet 3 ggr innan jag kom vidare så säg till din pojkvän att hålla ut! 

Sen på intervjun är det ju alltid bra att flasha vårderfarenhet och att man pluggat typ fysiologi innan så går det nog bra...  

2007-07-10 16:51
Ant i UG, Antal i din urvalsgrupp

2007-07-10 17:11
Hmm någon som kom in i
Data- och systemvetenskapliga programet elr datorspelsutveckling?;P
kom in i båda, får se om jag väljer någon!=)

-.-DMX-.-

2007-07-10 18:08
haha jag visste att ajg inte skulle kunna kolla mitt, har ignen pinkod. guld! men det va roligt att stirra upp folk i den här tråden. jag får mitt besked på posten så fuck yall!

2007-07-10 18:09

Kolla nu vad glada ni är som äntligen fått veta om ni kom in eller inte.. Spelade ett par timmar någon roll? O vem det nu var som skrev att man ska ta beslut och vill veta i god tid, måndagkväll eller tisdagförmiddag, spelar det så himla stor roll?

Alla gnäller så jävla mycket..

Skåne!

2007-07-10 18:37
ojoj, jag kom in på medieteknik på kth. hurra för mig!
Din hojtlåda är tom.

2007-07-10 19:54
Rapsodisk P19

Kom också in i kalmar ^^
fast jag ska gå programmet för  medieproduktion och journalistik

aja, dags att börja leta bostad
http://felidae-music.com

2007-07-10 20:05
Jaha, någon annan som ska läsa socionom i Lund med mig då?
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-07-10 20:26
Nae, men fan vad fett att man kan få en studentlägenhet centralt i Halmstad på 45 kvadrat för 3800:- vilket man får ge för en 21 kvadarats i Stockholm. Så om man hamnar i Halmstad så väger ju det upp lite :)
 DIF!

2007-07-10 20:27
det som väger ner är att halmstad är en sjukt keff stad utan något studentliv eller liv överhuvudtaget sedan sommartider släpptes.

2007-07-10 20:32
Hehe jo kanske det har inte så bra koll på det där. Men hoppas fortfarande på Stockholm.
 DIF!

2007-07-10 20:32
fan jag vill också komma in nånstans nu bara för det! :p
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-07-10 20:33
hehe bob du kanske gillar halmstad vad vet jag :) Men anledningen till att det är billigt är ju att ingen vill bo där. Efterfrågan styr priserna.

2007-07-10 20:38
Jo jag vet, eller ingen vill bo och bo, men det har ju helt klart inte samma dragningskraft som Stockholm.

Som sagt hoppas på att det är 8 djävlar som får för sig att resa till Asien och förverkliga sig själva eller nåt, i stället för att plugga så att ja kommer in i Stockholm (södertörn). :)
 DIF!

2007-07-10 20:48
ajaa gled in som 71 reserv på Handels, trots 19.81 i betyg. Å andra sidan tog jag studenten i år, så det är ingen större brådska. har bara ett ämne å tenta, å sen så kör jag nästa år.

Admin

2007-07-10 21:21
Det går att hitta statistik om hur många som kom in på första respektive andra urvalet, (eller om det var lägsta intagningspoäng) förra året på vhs.se eller hsv.se. Hittar dock inte rätt just nu. Väldigt jobbiga hemsidor det där.

Men att stå som 8 reserv i första urvalet innebär i stort sett att man kan kommer in (åtminstone på så stora program som Europaprogrammet). Först ska ett nytt urval ske, och då ryker säkert någon som inte svarar eller ångrar sig och inte vill plugga just nu. Några ligger före dig med Europaprogrammet som sitt andrahandsval och ryker på att de kommer in på sina förstahandsval. Skulle du trots allt fortfarande inte vara inne, utan kanske stå som 3 reserv, är chansen ändå rätt stor att du kommer in då en del faller bort på uppropet. En del kommer inte dit, och återigen kom vissa in på sina reservplatser. Till och med när du inte kom in som 3 reserv på uppropet kanske någon hoppar av första veckorna in på utbildningen, och då kan du få ett meddelande om detta.

Men vad paff du kommer bli nu om du trots allt inte kommer in.... (men jag har själv läst lite statsvetenskap på Södertörn, och den var inte den bästa. Du måste ha ett extra stort engagemang för att få ut nåt, och min personliga åsikt är att man vänta nåt år).

Själv kom jag in på bland annat en påbyggnadskurs för journalister samt japanska. Känns schysst. Får se om jag vill läsa japanska just nu dock, beror på hur mycket jobb jag får i höst.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-07-10 22:59
Evolution P23

Okej tack för infon :)

DIF!

2007-07-10 23:27
Det är ju bäst för whoa att ja kommer in i Stockholm för annars så kommer jag göra en "vad finns det att göra i Halmstad-tråd" och det vill väl ingen?
 DIF!

2007-07-11 00:00
- har man 1.7 på högskoleprovet, så har jag hört att Karolinska tar in folk på antagningsintervju.
Så Lund har börjat gå i dessa spår nu också?

Det tar sin lilla tid, självklart.. men ju förr man startar desto bättre. :p

Amar - tredje terminen? Urk! Men gör han högskoleprovet och får 1.7 så kanske han kan äntra Karolinska genom en intervju. Så har jag hört att det går att göra.

Midas - undrar bara vem som har råd att starta ett universitetssjukhus så där bara, utöver dom vi redan har i landet.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-07-11 00:14
I lund är det följande som gäller vid läkarlinjen

20.0 + 1.7 och man kan komma in.

4 på FSHK + 1.7

en tjejpolare fick 1 poäng ifrån 1.7 och har både 20.0 och 4.a

sådär lagom störigt...

hon blev 100:de reserv i Lund. STÖRT!
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2007-07-11 00:16

glömde tacka amar för info, tack!

2007-07-11 00:32
Är det imorgon det är det här betygen komme? isf så talade jag ju sanning idag! .dsd
- Sick and tired

2007-07-11 00:57
jennie-is-back - det är bara att söka till nästa termin. Plugga är finfint!

Canadicken - asjobbigt för din tjejkompis.. :P

2007-07-11 09:46
Ska läsa journalistik och multimedia på södertörn..
Någon som har koll på om det är campus huddinge eller haninge?
Sett olika uppgifter och deras hemsida är lite svår att tyda.

2007-07-11 12:13
Jukkus:
Det ska tydligen inte vara så svårt att fixa boende.
Här har du en sida guld värd: Lediga
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-07-11 12:51
har kommit in i Jur kand i två ställen men inte där jag ville. Har lust att skippa o vänta. Nån som vet om det är möjligt att byta till annat universitet efter någon termins studerande? Är det i mån av plats?

lycka till alla reservsökande!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 15:52
Rapsodisk P19 tack :D
http://felidae-music.com

2007-07-11 16:26
Amar: Läkarprogrammet på KI har ca 120 elever per årskurs. 2/3 av dem tas in på intervju vilket enligt mig är vettigt så kan de solla bort de värsta puckona. 
Jag gjorde testet 3 ggr innan jag kom vidare så säg till din pojkvän att hålla ut! 
Sen på intervjun är det ju alltid bra att flasha vårderfarenhet och att man pluggat typ fysiologi innan så går det nog bra...  

ja men jag säger till honom hela tiden att allt löser sig, men jag märker att han blir så jävla nere. Han upplever att alla han ansträngningar för att få 20 nu bara betyder ett lottnummer, slumpen.
Jo de är ju bra iaf att han kommer läsa Människans fysiologi på KI i höst, han kanske kan ta den tillgodo senare , det är ju iaf någorlunda meriterande.

canadicken, äh vad tackar du för! :) de kommer gå bra för dig

Förortspiraten nej för att kallas til intervju måste man genomgå det såkallade begåvningstestet. de som klarar ett visst antal poäng får gå vidare till intervju. han hade 3 poäng ifrån :( och han har inte gjort högskoleprovet, han kom in på begåvningstest eftersom han stod bland de 200 första i reserv, nåt sånt-

jag är res 73, undra vilken reservplats jag hamnar på efter andra urvalet. om det är såhär så kanske jag ändå kommer in i vår på det jag vill :)
Femme fatale

2007-07-11 16:59
Amar - OKej det ligger till på det sättet alltså. Begåvningstest... vad är det dom testar en på för områden?

2007-07-11 17:11
förortspiraten. provet består av lite olika frågor men jag tror det var lite iq-test artat men även att man får en rad påståenden och att du sen får välja mellan kanske 3 alternativ som visas och om vilken som passar in på påståendet. det kan vara väldigt förvirrande men frågorna i sig är inte svåra om du har gott om tid, det är ju tidsbristen som är själva grejen. man blir tydligen ofta såhär, menvänta nu..hmm väntavänta, JA! NEJ!
haha. du kanske förstår. det sägs att det hela går ut på att se hur man svarra och hanterar under stress. tiden är på något vis grundmomentet.

sen suger det att de har en moraltestdel eftersom inte bara ett alternativ behöver vara rätt. vafan ska man svara då, vad vill de ha för svar egentligen.. lite sånt där.
Femme fatale

2007-07-11 17:37
vart hittar alla sin plugglust? Jag har tappat min någonstans
 Random Heroe

2007-07-11 19:33
jag kom in på mitt andra val men jag ville helst komma in på mitt tredje val. och nu är de liksom kört .. så dum man får vara

2007-07-11 19:55
nu blir det södertörn och allaa dess studenter som får stå ut med mig =) fyah
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-07-11 21:38
Vet nån om man är sent ute om man vill ha boende genom Studentstaden i Uppsala nu?

Just nu finns det på deras kösida inte en enda etta/studentrum att anmäla intresse för. Kommer det komma upp fler allteftersom terminstarten närmar sig eller är jag rökt?

2007-07-12 10:48

Amar: Moraltestet betyder ingenting utan är bara till för utprövning i framtiden, bara begåvningstestets poäng som spelar roll.

Maxpoäng är 48, för antagning brukar krävas ca 30. De flesta ligger i intervallet 25 - 32 sen är det alltid nåt geni som sätter 42 typ.

Frågorna är att man ska se olika mönster i siffer och bokstavs kombinationer + massa annat.

Ett exempel på annat (lätt): 

Makrokosmos : Mikrokosmos     Kropp: ?

Alternativ: a: Själ b: Gen c: Cell d: Människa

Dennna fråga har vart med alla 3 ggr jag gjort det så håll tillgodo:) Jag är rätt säker på att det är alternativ c, öjligen alternativ b men cellen är mer som ett mikrokosmos än en gen. 

2007-07-12 11:56
Amar - haha ja tidsbristen är alltid ett problem... även på tentorna... :p det är ofta därför man torskar på sina tentor... man har inte tillräckligt med tid för att slutföra skitet.. :p

2007-07-12 12:48
realidad P22

Kolla på kursen/programmet på studera.nu så står det vart det är. Det jag är reserv på var t.ex. i Huddinge.
 DIF!

2007-07-12 12:49
Ska man tacka ja eller nej inom ett visst datum?
För jag är inte hemma och jag vet inte om jag ska ta min plats eller inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-12 12:49
till sin plats*

2007-07-12 12:50
27 juli ska du tacka ja senast.
 DIF!

2007-07-12 12:50
bob;
tack:)

2007-07-12 13:10
Stog det på min iaf, så jag antar att det är samma för alla.
 DIF!

2007-07-12 13:11
nu börjar jakten på studentlägenhet

2007-07-12 14:35
skönt att man fixade boendet innan man fick besked iallafall

2007-07-13 09:51
jag ändrade mitt andrahandsval efter att den sista ansökningsdagen vart... och igår stod det att mitt val "ej var behandlat ännu" eftersom det var en sen ansökan och idag står det "UG sen anmälan" och "MV 941" vad det nu menas... är jag körd eller har jag chans att komma in på mitt andrahandsval? jag står som reserv på mitt första.

2007-07-13 10:48
Jag vet faktiskt inte, men man tycker att du borde ha det.
Skönt för vissa att de skaffat bostad, inte för mig då, ska sitta späckad framför dataskärmen idag.

Någon annan som kommit in i Linköping? :)
DgÖ

2007-07-13 11:45
scenproduktion malmö here I come

2007-07-13 20:45
fan... ja har ett dilemma, fick min pinkod idag, loggade in och såg att jag blivit antagen till jurisprogrammet i örebro. jag hade mest lagt det överst för jag inte trodde ja kunde komma in ändå, nu får jag inte veta om jag hade kommit in på flera andra program som jag ändå undrar över. vad som är värre är att juris är något jag bara typ kunnat drömma om, egentligen har jag planer på o åka till paris i höst o läsa franska o bo där ett tag, har verkligen sett fram emot det och nu kommer jag in på jurisprogrammet. vet inte om jag vågar riskera att jag ska komma in nästa år på juristprogrammet men samtidigt vill jag inte gå miste om att bo i paris. särskilt nu innan jag glömt all franska jag fortfarande kan, har en bra lägenhet o kompis att bo där med... allt var så bra uttplanerat. veet inte vad jag ska tacka ja till.

=/ kan nån välja åt miiig ?

2007-07-14 13:12
PLugga ett år, sen åker du till paris!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-08-08 10:36
jahaja, nu är man nervös igen :(

fan hoppas servern pallar trycket denna gång...