soulable . jag gillade inte snö :$ den var så lame.. samma scen hela tiden. jag var tvungen att ifrågasätta mig själv lite där, tycker jag den e bra för att jag vet att han har fått ett stort litteraturpris? ofta är väldigt bra böcker på gräns till väldigt dåliga. Snö är ett sånt exempel enligt mig, typ småskum bok :) ungefär som gränsen mellan genialt och dårskap kan vara hårfin. men pamuk och yaser är ju nära vänner :) jag läste iof Låt tislarna brinna när jag var 16 så jag minns inte så mkt av den idag men just då var jag rätt uppslukad. läs den!
Femme fatale
Hmm okej! Tycker nästan tvärtom, att scenerna han målar upp är hela boken. Jag tyckte inte att den var så jättebra till en början men nu med lite "birds eye wiew" är det lite av en favorit. Jag ska kolla upp Yaser helt klart... Har vi slutat vänta? PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Skönt att jag inte är den enda som inte får upp sidjäveln... *aaarghh*
bite me
soulable. jag tycker egentligen int den var så dålig, utan bara att den var lite seg. men å andra sidan kanske jag bara inte var i rätt period för den boken. det kan ju vara så ibland. det som imponerade på mig var att han vågade vara så "frispråkig" i boken. inte med svenska mått mätt men i nationalistiska turkiet. :) Han skrev vid ett stycke om den där islamistledaren i Snö: Han hade blå ögon som ingen turk kan ha. (han var kurd) det kanske itne är så självkalrt rebelliskt ur svenska ögon men för någon som verklgien känt av fötrycket mot kurder i turkiet och den okränkbara turkiska suveräniteten i landet blir ju ltie fascienrad ändå :) Turkarnas landsfader Ataturk var väldigt ljus och att beskriva en kurd som "ljusare" än en turk är väldigt väldigt vågat. svårt att förklara jag tror jag har slutat vänta. är sjukt besviken att de åtminstone inte har vett nog att skriva att det är uppskjutet igen. tror de man inte märker det? haha
Femme fatale
Kan vi vara "to cool for school" mån tro? PZ
ska lägga mig nu,. godnatt alla andra som har försatt sig i värdelös väntan. sjukt meningslöst. '' soulable det var trevligt att råkas :D
Femme fatale
Beskriver inte boken lite hur "det inre Turkiet" funkar och andas? Den känslan fick jag lite. Alla samtal och tankar om västvärlden m.m. Det finns mycket delade uppfattningar om jag förstod det rätt. PZ
Jag har fått mailet nu iallafall
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yupp, verkligen! Bra kämpat alla! Holla... PZ
Jaaaa, me 2!
vaddå för jävla mail? ball låt faktiskt :) vad fan är detta för något? Fan synd att man inte bor i USA då hade jag försökt stämma jävlarna för psykiskt lidande! :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
jag har inte ens fått mailet godnatt gott folk, hoppas skiten är klart tills imorgon bitti iaf!
Riktigt dåligt uppstyrt det här. Jag är lugn, behöver sova i alla fall. Men de kunde åtminstone skrivit något meddelande på sidan.
jagvillocksåhaenblog.com
VAD FÖR MAIL?? ANTAGNINGBESKEDET? HAR INTE FÅTT ETT SHIT, MÅSTE VARA ETT SKÄMT!
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT! "Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön
årets mest meningslösa väntan!
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT! "Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön
vad fan håller de på med? Jag vill fan ha ett "Förlåtmigbrev"
Haha, nej, det var ju Fuglesangs uppskutning! PZ
soulable HAHAHA
soulable jag har inte fåt ngt mail, å låten som du länka undelättade inte situationen, känns mer meninglöst nu. Fett frustrerande!!!!!!!!!
kan inte ens stava, så mkt påverkar den keffa situationen mig.
Nej, nu går jag och lägger mig. Har ju iaf fått mail : D Det stod dock inget värt... Vi hörs imorgon folks! PZ out!
soulable du kan väl tala om ifall det var ett antagningsbesked eller en påminnelse mail på "glömt lösenordet". svär det är skillnad, jag lovar.
Dom skrev ju däruppe vad det stod. PZ
Rim Det är ett mail som säger att man nu kan gå in på studera.nu och se beskeden. Vilket man inte kan.
bite me
haha precis, fortfarande inget :D
http://felidae-music.com
Det är ju en konspiration, förstår ni. Allt för att totalt bryta ner dagens ungdomar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har inte ens fått mejl och sidan är fortfarande stängd. ojojoj vad deras telefonlinje kommer gå varm idag från folk
Femme fatale
Senare idag får du besked om antagning inför höstterminen 2007 10 juli |Sedan onsdagens kväll har Dina sidor och Hitta utbildning varit stängda på grund av arbete med urval.
Arbetet har tagit längre tid än beräknat och kommer att vara klart under dagen. Då kan du logga in på Dina sidor och se ditt antagningsbesked.
Femme fatale
haha nu vågar dom inte skriva tid
Nu är portalen öppen! Iövrigt kom jag in på Växjö Universitet. Någon annan som ska läsa där i höst!?
omg jag kan inte ens komma in på
www.studera.nu längre!! hahaha vad är det här
lär vara överbelastning
Femme fatale
nu kan jag sakta me säkert börja komma in. sidan e sjukt seg.
Femme fatale
det går ju inte längre än att man får en liten försmak av vad som väntar... vaddå för jävla pin-kod!? nåt som jag fick för ett år och tio flyttar sen? tjena att den finns kvar
http://www.kommandot.se/wp/
bperb, damn, hur anmälde du dig ens på internet, utan din pin? :(
Femme fatale
är det lika segt för er? sidan tar fem minuter per klick
Femme fatale
jag går program typ så jag är väl föranmäld (hoppas jag verkligen...) och har inte orkat bry mig direkt om det där, men det kommer ju med min tur att skita sig. och visst går det jättesegt, blir bara fel hela tiden. jag hatar vissa dagar, skulle egentligen gissat på att det är måndag idag, fan fan fan
http://www.kommandot.se/wp/
JAG KOM IN PÅ FÖRSTAHANSVALET!
det är fan en riktig nervknäckare att sidan är så seg med tanke på qt jag detikerade hela jävla natten igår till att uggla framför sidan
Femme fatale
dedikera ska det stå MELLON!! Grattis!! fyfan va härligt, där ser du!
Femme fatale
sidan kanske är seg för att 10 000tals vill gå in o titta på sidan!
-.-DMX-.-
ja, jag förstod det, men de är irriterande iaf
Femme fatale
Måste man ha en pin? Är den isåfall självvald eller skickad med mail? "Du har mail"... PZ
JAG KOM IN!!!!!!!1 FY HELEVETE VAD GLAD JAG ÄR!! JAG SKA BLI LÄRARE OM 3,5 ÅR!!! hoppas det går lika bra för er andra okså =)
herregud efter 45 min står det, sidan kan inte visas för mig börja om igen......
Femme fatale
jag är så glad att jag gråter hahahaha.. för en skolas skull
ibland: JAG MED!