I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon annan som är nervös inför imorgon?

Övrigt - Blandat

2007-07-10 12:29
star? Nate heter jag mest..men okej.

Hade sökt en lärarutbildning med en inriktning som jag absolut vill gå och den fanns bara i Karlstad..så nu blir det till att lämna Göteborg å flytta dit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 12:32
nu kom jag in på sidan...exciting times
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2007-07-10 12:33
fan vad hjärtat slår ;)

2007-07-10 12:34
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-07-10 12:35
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

SUG MIN TOALETTBORSTE!

2007-07-10 12:35

min pojk kom inte in! :( 20 i snitt har han och ändå kom han inte in på läkarlinjen, fyfan
själv är jag reserv 73 för juridik i örebro, resten är rätt orealistiska, eller jag vet itne får se. om många tackar nej så :D jag hade ändå inte räknat med i höst. är rätt nöjd en då, fördubblat bättre än förra hösten
Femme fatale

2007-07-10 12:38
fy fan va tråkigt Amar, nu känner jag att jag inte kommer att komma in heller :(

2007-07-10 12:40
Amar - blä vad jobbigt. Fast läkarlinjen är fan en av dom utbildningar där man lottar ut platserna, om inte den enda... :p
Men det kommer gå bra nästa gång.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-07-10 12:40
Inte så oväntat. Man behöver nog en enorm kapacitet för att kunna hantera upp emot 200K unika träffar på en och samma gång.

Ni tror väl knappast att whoa skulle klara det va? :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-07-10 12:41
läkarlinjen är helt sjuk.. KI är det var åttonde 20,0 som kommer in.

Förortspiraten, de lottar handels också (iaf förra året). Och psykolog.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-07-10 12:41
Amar - as it goes for you... vi håller tummarna för att tillräckligt många ska tacka nej.

2007-07-10 12:43
Jag är tjugonde reserv, känns inte så bra. Kanske ska acceptera andrahandsvalet.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-07-10 12:43
- det är fan sjukt... man borde fördubbla platserna på dessa utbildningar egentligen...

2007-07-10 12:46
Förortspiraten P24
jag snackade om det med min pojkväns föräldrar, som båda är läkare.. problemet med läkarlinjen är, TROTS läkarbrist i sverige, att man inte bara kan bygga ut platserna hux flux utan det måste finnas sjukhus och läkare som kan lära ut också. jättemycket av utbildningen är ju praktisk.

på handels har vi inte plats för fler =) fast där finns det ju många andra bra ekonomutbildningar i landet.

Amar - mina bästa kompis kom in som åttionde reserv på juridiken i uppsala. Dagen efter deras upprop blev hon uppringd =) Så hoppas hoppas att det fixar sig.

Midas - hur många platser är det då?

2007-07-10 12:49
klagar de inte på att vi har för lite läkare, är det inte därför de hyr in utländksa läkare o sånt? weeeird. iaf så efter att ha uppdaterat hela jävla dan fick jag nu meddelandet att ja inte kan se skiten utan min pin-kod...som man fick för nåt år sen. för deen har jag ju kvar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 12:50
lia

Ingen aning, hur ser man?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-07-10 12:52
- då får man ta en liten titt på alla utländska läkare som kommer in i landet... det finns asmånga, men merparten har inte jobb. Sen kan man väl ta och bygga lite fler sjukhus i dom större städerna, särskilt Stockholm som har kapacitet.

2007-07-10 12:56
Ja absolut. Fast bygga sjukhus är inget man gör i en handvändning. Dom måste ju fixa det, men man får nog acceptera att det tar lite tid dessvärre..

I Lund har de börjat ta in folk efter betyg OCH högskoleprov på läkarlinjen. Så 20,0 och 1,8 typ. Kul grej...

Förorts

Har du inte hört att vi ska sälja ut välfärden? Du får starta ett företag och bygga eget! :)
jagvillocksåhaenblog.com

Midas - hm. det vet jag inte. Men det ska gå att se någonstans.. Då kan man ju se om det är rimligt att komma in eller inte..

2007-07-10 12:58
förortspiraten. ja men nu är det tredje terminen han inte kommer in. är så jävla sjukt ledsen för hans skull. han förtjänar detta så jävla hårt.
stackars älskling, han säger själv hela tiden om terminerna innan; vafan ska jag göra då? jag VILLÖ kunna göra ett prov elelr liknande, såhär att lottas bort är ju bara ett slumpspel där jag har noll makt. tack för uppmuntran förortspirat!

lia ja, fast å andra sidan har uppsala fler platser än örebro så det är större chans att fler droppar för det mesta. :) tack ändå. fast man kanske har en liten chans. Kan man frysa en terminsstart? hur länge?

canadicken nej varför säger du så, min olycka kan bli din lycka :D

men detta är ju första urvalet, vi lär klättra högre upp på reservlistan, vi som är reserver vid urval 2.

Midas klart du ska stå kvar! det är ju bara första urvalet. fast hur många antagna platser finns det? man måste ju kolla så.

min pojk är reserv 58 på KI men de har å andra sidan drygt 30 platser, det betyder att typ alla måste hoppa av två gånger, både i urval 1 och 2 för att han ska komma in. den chansen är ju 0
Femme fatale

2007-07-10 12:59

bajs, jag är 18:e reserv och 57:e resev

jag kom däremot in på mitt andrahands val däremot in på den första kursen som de läser på juridiken...men om det är som AMAR säger så kvittar ju det...

nåja. 18.e är inte fy skam...

2007-07-10 13:00
är du 18e reserv?? då är du praktiskt taget inne!! är det på programmet eller kursen du är 18? WOW GRATTIS! sjuukt bra!
Femme fatale

2007-07-10 13:03
programmet är jag 18

kursen är ajg inne.

är du säker amar? annars får jag typ hjärtflimmer och dör :)

2007-07-10 13:04
candicken, i vilken stad? jag kan nästan garantera det. är det ca 200 platser för linjen är du ju nästan garanterad de. i våras kom reserv 70 tom med in! i stockholm!

vad duktig du är!
Femme fatale

2007-07-10 13:09
Amar, oj jag vet faktiskt inte. Du kan ju alltid ringa skolan och fråga.
Och tar KI bara in 30 per termin på läkarlinjen? Oj, trodde det var många fler. Blev lite förvånad. Sökte din pojkvän bara KI?

2007-07-10 13:09

Det är i Lund!

Tack så mycket Amar, du får mig nästa att vilja spåra dig och ge dig en kram! :)

(in case you get scared, skojar jag bara) :)

2007-07-10 13:12
jag kom in på statsvetenskapen på su. vilket var bra. då vet jag vad jag ska göra i höst.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-07-10 13:17
lia. ja, det är väldigt få platser. så idiotiskt, och de pratar om läkarbrist.

han sökte överallt i sverige men resten är hemska siffror, typ reserv 680! det bästa var faktiskt hans reservplats på ki, nr 58

canadicken ja asså i normala fall borde du komma in på det! det lär droppa av människor redan vid urval 2 och sen om du nu inte skulle komma in på urval 2 (vilket jag tror du gör) så MÅSTE du gå på reservupproret på terminstarten! då är de de som inte dök upp på uppropet som lämnar plats åt reserver i sista minuten.

duförstår va? så vi säger att du är reserv 6 efter andra urvalet så tappa ej hopp, gå till den skolan. de kommer timmen elelr timmarna innan reservuppropet, ha ett originalupprop för de som kommit in. de kommer ofta finnas fol ksom inte är där den dagen för att visa sig närvarande. då kommer den platsen gå över till första reserven.. osv. dyker 6 personer inte upp på originaluppropet, kommer de 6 första reserverna fylla deras platser, och då måste du vara med på reservuppropet för att hojta HÄR ÄR JAG !!
Femme fatale

2007-07-10 13:18
Amar ja det där är verkligen orättvist.. Känner två pers som kom in i våras, både sökte för tredje gången. Jag förstår inte varför de inte gör antagningsprov eller liknande när det enda är så många som söker. Vet du om de har kvar intervjukvoten?

2007-07-10 13:20
lia. ja de har kvar intervjukvot. min grabb var reserv förra året också hos ki, men kom med i PIL, det är typ de 150 första reservrna blir utvala till att göra ett begåvningstest, sen ett moraltest, sen en uppsats. uppsatsen har inget värde i sammanhanget bara testen, men om du blir antagen via testen går du vidare till intervju där de bedömer dig grundat på dina svar, din närvaro, din motivation, och deras frågor kommer kanske absera på den uppsats du skrev.

fatta processen till intervjun. min gosse var 3 poäng ifrån att gå vidare till intervju
Femme fatale

2007-07-10 13:28
jag har iofs fått uppfattningen att om man väl kommer till intervjun så kommer man bara in om man har läkarföräldrar. skitdåligt.

2007-07-10 13:29
lia. va nejnej! de vänner  till mig som kommit in har inga haft läkarföräldrar.

min min killes pappa är läkare så de är väl bara orättvis tur för honom då om de är på det viset.
Femme fatale

2007-07-10 13:36
ja kom in på mitt samhällsplannerarprogram, men jag tänker inte tacka ja ändå. plugga? njae

2007-07-10 13:37
Amar, ok =) hoppas att det är så.. har iaf ryktats om att det är så.

Nej, man kanske skulle sätta sig och omtentaplugga lite (härligt härligt)

2007-07-10 13:50
Alltså jag är seg och fattar inte.

Så här är det

Reserv 20, ser ut som att det finns 94 platser. Men vad händer ifall jag tackar JA till mitt andrahandsval? Blir jag struken från reservplatsen som är mitt förstahandsval? Jag har kommit in på kurs men inte på program.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-07-10 14:03
blev antagen till socionomprogrammet i Lund. Gött!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-07-10 14:05
Wohoooo! Jag blev antagen till Sthlm Universitet! Ekonomi med IT 180hp. :oD
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-07-10 14:28
Midas

Nej. Du kan stå som reserv till 210 poäng och samtidigt stå som antagen till 45 hp. Su stryks inte.

Gå in på knappen SVARA. Där står allt du behöver veta om regler vid antagning.
bite me

2007-07-10 14:31
Midas

Du behöver aldrig chansa, liksom.
bite me

2007-07-10 14:40
mistella

Aah tack! Jag vågade inte trycka på knappen, stod lite där som sagt. Då är det bara vänta och se och hoppas man inte behöver läsa lösa kurser då. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-07-10 15:12
Midas

Yup, yup!
bite me

2007-07-10 15:25
måste man ha pin kod för att se om man har kommit in i något? fattar nada på den sidan:S
-.-DMX-.-

2007-07-10 15:28
elr vart ska man gå när man loggar in:P?
-.-DMX-.-

2007-07-10 15:30
dmx_4ever - en gång måste man bekräfta sin identitet, vilket man gör så här: när man skapar sitt konto på studera.nu skickar de en pin-kod hem till en i posten, sen när man loggar in på studera.nu bekräftar man sin identitet genom att skriva in pin-koden. efter man bekräftat kan man göra allt, kolla sin profil, om man är antagen osv. men annars kan man typ bara söka utbildning och se vad man har sökt....

2007-07-10 15:31
klicka på "sök utbildning" och sen "dina sidor"

2007-07-10 16:15
Kom in på det statsvetenskapligt program med inriktning mot politisk kommunikation 180hp, i Halmstad.

Är 8:ereserv på Södertörns Europaprogram med inriktning statsvetenskap, 120.0p 180hp.
Är 36:e reserv på Statsvetenskap I 30hp, på SU.

Jag godtar helt klart Halmstad men hoppas endå på Södertörn.

DIF!

2007-07-10 16:16
ändå*
 DIF!

2007-07-10 16:22
Woho. Programmet för Internationella Affärer i Kalmar!

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-07-10 16:26
I antagningsbeskedet så står det längt ut "Ant i UG" är det antal platser?
 DIF!