I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min vän ska göra bröstförstoring...

Övrigt - Blandat

2006-07-04 14:08
ingen borde en skönhetsoperation om det inte förhindrar sjukdom/dödsfall.

självförtroende kan man bygga upp på helt, icke-ytliga sätt.
Jag bara måste:
jag kicka henne

2006-07-04 14:10
göra*
Jag bara måste:
jag kicka henne

2006-07-04 14:11
360:

Om det var till mig så har du fortfarande inte klargjort den moraliska skillnaden mellan tatueringar och andra skönhetsingrepp.

Är tex permanent sminktatuering ok? Var exakt går gränsen?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-07-04 14:14
låt mig säga så här...har du någon nytta när du tatuerar dig? blir glad för stunden?
Jag bara måste:
jag kicka henne

2006-07-04 14:15
Om du gör slutar vara vän men en person för hon opererar sig, då är DU jävligt ytlig
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-07-04 14:15
360:

Va? Jag fattar inte distinktionen för fem öre. Nytta; ja om man anser det nyttigt att tycka att man ser bättre ut så visst. Detsamma gäller ju bröstoperationer.

2006-07-04 14:19
refused

dör du om du inte tatuerar dig? dör du om du inte får större bröst? jag har idag varit och snackat med en sjuksköterska eller vad man ska säga...på centralsjukhuset i Växjö. Hon sa ett par saker som man kan tänka på...63% av alla som gör bf ångrar sig. de tyckte de att de behövde de för stunden. 42 % gör det för att få uppmärksamhet och 16 % bryr sig inte alls om riskerna.
hon visade mig fakta(!), så jag litar på den oavsett om det är en oberoende undersökning eller ej.

Jag bara måste:
jag kicka henne

2006-07-04 14:23
Det är DU som är ytlig.
California, knows how to party!

360:

dör du om du inte tatuerar dig? dör du om du inte får större bröst?

Nej på båda. Ytterligare en likhet alltså!

jag har idag varit och snackat med en sjuksköterska eller vad man ska säga...på centralsjukhuset i Växjö. Hon sa ett par saker som man kan tänka på...

Hur tror du motsvarande siffror ser ut för tatureringar? Tror du ärligt att 60-åriga leffe är glad över sitt "I love Elsa" som han tatuerade in för 40 år sen?

Du har fortfarande inte visat någon som helst moralisk skillnad mellan tatueringar och andra skönhetsingrepp. Jag är övertygad om att det är genusskillnaden som styr din syn på ingreppen.

whoa's ytligaste person 2006 ^
KOLLA MIN PROFIL!

2006-07-04 14:24
oj, 360 allså
KOLLA MIN PROFIL!

2006-07-04 14:25
360 P21

om någon av mina vänner mådde så dåligt att den övervägde bröstförstoring för att bli lyckligare så skulle jag absolut säga min mening, men gjorde hon det iaf så skulle jag ivf inte dumpa henne pga det. jag skulle förstå henne. desperata försök att må bra förstår jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-04 14:28
stora bröst = wow, titta på mitt självförtroende! det bara stiger nu mår jag bra, min kropp är sååå bra.

jag har fog att säga att tjejer som gör en bf är sjuka i huvudet. ingen generealisering, allmänt störda i hjärnan.
Jag bara måste:
jag kicka henne

2006-07-04 14:31
360

"ja, vad alla är tuffa och tycker det är coolt med bröstförst.

jag skulle vilja se er gå med en sådan tjej, fy fan. hur lågt ska man sjunka?"

det handlar ju inte om att vi andra är tuffa och är för något. det handlar om att vi andra verkar vara mycket bättre på att känna efter om vad vänskap verkligen handlar om. är vänskap något som kan brytas för att hon förstorar brösten så är du ju fan själv mer ytlig än någon annan här! för det är inte vad riktigt vänskap handlar om! skulle du då inte kunna vara kompis med en tjej som förminskar brösten då heller?

jag känner ett par som både har sillisar och som förminskat tissarna. jag har inte märkt ett jävla piss på deras personlighet (som borde vara det som räknas i en relation där man är vänner?). det enda jag kan se som en konsekvens av operationen är att alla parter blivit jävligt nöjda och är mycket gladare individer.
Rappare

2006-07-04 14:33
360

Du maste vara den trangsyntaste manniska jag nagonsin varit med om.

"har det slagit dig att en vän kan gå bort när hon gör bröstförstoring? har det slagit dig att det ibland kallas vänskap när man bryr sig om någon riktigt mycket?"

Hur tanker du da? "Jag bryr mig sa mycket om dig att nu ska vi aldrig traffas eller prata mer."

Har DU hort talas om att det ibland kallas vänskap när man ST'O'TTAR VARANDRA?!

Nog for att du ar emot brostfortstoringar.. Det ar jag med delvis. Skulle nagon i min narhet vilja operera sig skulle jag prata med dem om det, och avrada dem. Men skulle de genomfora det TROTS att jag avrader dem skulle jag inte saga upp kontakten med dem. Det vore helt sjukt..!

Jag ar emot rokning, anda roker nastan alla mina vanner.
Jag ar emot droger, men det ar inte sallan jag sitter i samma rum som mina vanner nar de rullar en joint.
Jag ar emot religion, men jag skulle aldrig hindra mina vanner fran att folja sin tro.

Du verkar vara mycket desillusionerad manniska som tror att DU har ratten att bestamma vad som ar ratt eller fel.

2006-07-04 14:33
ödslar enbart tid här. kan lägga ner tråden. kommer aldrig ge mig iaf. jag erbjuder er en tv-debatt eller nåt om ni vill...
Jag bara måste:
jag kicka henne

2006-07-04 14:34
360 P21

eller så mår de bara dåligt. och vem är du att döma dem för att de vill göra något åt sitt dåligmående?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-04 14:38
ja, 360, få någon att radera tråden för det här var nog seriöst det dummaste jag hört på länge.

2006-07-04 14:42
joa:

1. Säger du upp bekantskapen med någon för att den gör något farligt? Självklart handlar inte detta om risk, det är bara en pinsam ursäkt för att få det att låta som om man gör det av omtanke.

2. Vad vet vi om magnituden på bröstförstoringen? Många tatueringar syns mer än bröstoperationer. Hint: de flesta gör inte som bb-Linda.

3. De flesta som byter jeans efter mode gör det också för att passa in. Sorgligt eller inte, det är en del av människan och inget man sviker en vän för.

2006-07-04 14:43
360:

Ingen förklaring ang tatuering/andra ingrepp? :(

2006-07-04 14:59
360: du är ju fan dummare än tåget.. det är väl typ en eller två max som skrivit något positivt om bröstförstoringar här. Det enda du gör är ju att försöka förvrida andras inlägg.
Jag anser att bröstförstoringar men jag anser inte att det är ok att dumpa en vän föär att de gör något idiotiskt mot sig själva. Och nej inte fan kommer det förändra hennes personlighet på djupet.
Och som refused säger. skulle du dumpa en vän om de tatuerade sig? vad bygger du vänskap på egentligen? låter ju som att anledningen till att du vill säga upp vänskapen är att du inte vill ses med en tjej med förstorade bröst vilket är minst lika illa som att vilja ses med en tjej med förstorade bröst. Du och de som älskar sillisar är lika goda kålsupare..

2006-07-04 15:03
min bild av vänskap: att man kan lita på personen, att personen ställer upp på en, att man förstår varandra och tycker om varandra, att man har gått igenom mycket och att man kan prata om det mesta.

din bild av vänskap, uppenbarligen: att hon gör som du vill i allt, att hon passar in på din mall av vem du vill synas med och att hon har exakt samma inställning till allt som dig.

slutsats: du som är emot bröstförstoringar på alla sätt verkar vara extremt ytlig. Jag som tycker att det är helt ok med bröstförstoringar ser vänskap som något som går på djupet.

Disskutionen handlar väldigt lite om inställning till silikon och väldigt mycket om din fuckade inställning till vänner..

2006-07-04 15:10
joa:

Riskera att dö är väl å andra sidan en viss överdrift. Visst har det säkert hänt i nån enstaka fall men det har det nog gjort med jeans isf också.

2006-07-04 15:14
oh my gaud.

är det här på riktigt?

du är emot skönhetsoperationer och allt som det står för, och du kan inte för allt i världen förstå hur någon kan vilja genomföra en sådan operation. samtidigt som du är otroligt dömande och trångsynt så fortsätter du hävda att du bara är rädd om din vän.
du är även villig att säga upp er vänskap när hon är som allra mest sårbar och behöver sina vänners stöd.

har du någonsin satt dig ner med henne och frågat vad det är som gör att hon vill operera sig? frågat vad är som driver henne?
bryr du dig ens? varför är du en sån crusader för Nej Till Skönhetsoperationer?

sen så tror jag att du inte förstår vad de flesta i tråden försöker säga. frågan är inte om man är för eller emot skönhetsoperationer utan att det är ett val som är upp till var och en. man kan tycka vad man vill om operationerna men det är fortf. ett individuellt beslut och det är inte min sak att döma en vän.

ja, man kan tycka att det är helt kefft och vilja sparka in pannbenet på allt och alla som på något sätt fortsätter upprätthålla det rådande idealt där det är endast fint med stora bröst, smala kroppar osv osv. och det är de du borde ha din beef med. de/det som har bidragit till att din kompis nu mår så dåligt att hon vill operera sig för att kunna må bättre.
I´m with stupid--->

Refused P25

risken att dö vid narkos är större än man tror faktiskt.

Alltså, det första som jag tänkte på när jag låste ditt inlägg var, att detta måste vara en väldigt ytlig vän från din sida, då du ens kan tänka tanken att bryta vänskapen!?

Stötta henne istället i hennes beslut, du kan ju berätta vad du har för åsikter kring bröstförstoring, men har hon väl bestämt sig så kan du nog inte göra så mycket åt saken.

2006-07-04 15:16
läste*

2006-07-04 15:19
junkgirl
inte en enda människa i Sverige har dött av en bröstförstoring inkl narkosen som hör till så jag anser att risken är minimal...det är faktiskt större chans att man blir strypt med ett par jeans...
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-07-04 15:52
TrallFall P28

har du statistik på att ingen dött av narkos i sverige? skulle vara kul att se den.

2006-07-04 15:56
Ehh

Asså, jag fattar fortfarande inte vad bröst och operationer har med vänskap att göra? :S

Det är väl hennes liv? Ska du bestämma vad hon ska få göra och hur? Är du taliban 360?

Hur ytlig är inte den bekantskapen om man säger upp den pga en bröstoperation. Antingen är den inte speciellt djup eller så är 360 helt enkelt sjuk i huvudet.

2006-07-04 16:00
junkgirl
läs mitt inlägg igen... "bröstförstoring inkl narkosen som hör till".

Det finns alltid en liten men viktig risk vid narkos, komplikationen kan visa sig i hjärnskada eller död. Statistik visar att 1 på 250 000 utförda narkoser leder till död. Den siffran spänner dock över alla åldrar och är man ung och frisk så minskar risken betydligt. Riskerna är större om man är äldre och kroppen inte orkar med ett narkos. Du kan också uppleva illamående och huvudvärk direkt efter uppvaknandet.
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2006-07-04 16:10
barbapappa12:

Ännu viktigare att han gör det, kanske.

2006-07-04 16:28
alltså 360.. du verkar vara en överdriven människa :D
hehe körvspa

2006-07-04 16:35
förmodligen driver du, isf: bra jobb! gillar dig skarpt. fortsätt såhär!
kan du vara snäll att skicka nyhetsmeddelanden till mig ibland, så jag får veta när du gör nya, roliga trådar?

om du är seriös: vad i HELVETE har du att göra med vad andra människor gör med sina kroppar?! du skriver saker som är fruktansvärt konstiga och vägrar förstå andras synpunkter.
att dömma av dina svar, så har du ju redan bestämt dig.
varför gjorde du tråden, när du redan beslutat dig för att det är "helt omöjligt" att va vän med henne efter operationen?
ett rop efter hjälp kanske, ungefär som när småbarn snattar och egentligen bara vill ha uppmärksamhet(inte som när de snattar för de vill ha mer godis).
jo, så är det förstås... du gjorde en tråd om en kompis bröstoperation, men egentligen är budskapet "kan ingen hjälpa mig, snälla!?! ge mig medicin för min hjärna och själ :@", för DU är SJUK i huvet :@
PEACE

2006-07-04 16:50
bogrov P19

jag gissar hejvilt.

2006-07-04 16:54
min kompis opererade bort sin blindtarm och nu vill jag inte va vänn med honom längre vad ska jag göra?

2006-07-04 17:00
Men snälla du, du räknar alltså vänskap på utseende..
man kan ändra sitt utseende med en frisyr, piercing osv.. skulle du säga upp vänskapen då med eller ?? om hon inte är nöjd med sin kropp och tror att hon kommer bli det med en operation var glad för hennes skull då ..

det är väl snarare hon som behöver slå sig fri från en vänn som dig om du inte bryr dig om henne...

du kan då inte ha många vänner!...

Hjulet snurrar men hamstern är död

2006-07-04 19:30
"jag har fog att säga att tjejer som gör en bf är sjuka i huvudet. ingen generealisering, allmänt störda i hjärnan."

Ingen generalisering? whut?

Vore så skönt om din s.k vän kunde läsa den här tråden.

2006-07-04 19:32
haha störd du är.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-07-04 19:45
Kul för tjejerna här på whoa som har silikon inplantat som läser att du tycker dom alla är efterblivna och dumma i hvuvdet...

2006-07-04 19:47
mina vänner får operera sig hur faan dom vill. det är när deras personligheter förändras som jag börjar revidera vänskapsförhållanden.

2006-07-04 19:50
mooa så du tycker att bröst allmänt är så fula ? du fixar dina rattar efter tycke och smak annars.

2006-07-04 20:41
Rastasite P17

men herregud, försök hitta en tråd på whoa där ingen blir kallad efterbliven eller dum i huvudet
...looking more like 5 cent
Battlerappare

2006-07-04 20:58
hehe, fick reda på samma dag som jag började skriva i den här tråden att en vän har förstorat brösten, tycker jag va lite små roligt :p
:c

2006-07-04 21:31
Du har klargjort att er "relation" inte är värd mer än ett par opererade tuttar. Verkligen storsint av dig.

Lev väl, nu ska jag se på fotboll. Lycka till med ditt prioriterande.

2006-07-05 00:44
-Fan, idag kom Måns till skolan med en svartrockar-outfit, han hade piercat sig och skaffat tuppkam, eftersom jag inte vill synas med honom på stan och tycker alla gothare är äckliga så ska jag inte vara kompis med honom längre

2006-07-05 10:37
e du gay kanske

2006-07-05 10:41
Bröst?... vad fick dig att tänka på bröst?.

När en tjej säger att hon ska åka till turkiet och säger sen att något kommer ändras, då borde NÄSAN vara det första man tänker på.

2006-07-05 10:48
låt henne.
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-07-05 12:52
GAIA P24

det där är ju inte ens i närheten av att vara samma sak
...looking more like 5 cent