peaches: Vad jag vet så känner du inte alla tjejer med silikoninlägg eller hur? Det är bara en sån jävla dubbelmoral. Vad jag sett av bilder på dig verkar du bry dig om ditt utseende, och inget fel i det alls. Men ändå måste du kalla andra som gör det för "billiga". Känns som att tjejer är de första att trycka ner varandra...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
För övrigt tror jag du har missuppfattat något: de allra flesta med silikonbröst ser inte ut som Linda Rosing eller Natacha.
peaches så med andra ord menar du "ytlig" när du säger "billig" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
dom blir säkert starkare av att bli kallade för billiga...keep up kampen!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
peaches: Nej du ska förklara varför du anser att jag är billig. Har jag sagt att jag känner alla med plastbröst eller? Nej. Du ser verkligen inte ironin? Du känner inte tjejer med plastbröst, jag känner inte dig. Du drar dig inte för att stämpla dem som billiga, då ser jag verkligen ingen anledning att inte göra detsamma med dig. Förstår du? Och det fungerar ju, se bara på den här tråden. Så för att folk anser att en plastikoperation inte är ett skäl att svika en väl så innebär det att de är mansschauvinistiska svin? Menar du att du håller med 360? Ja jag bryr mig om mitt utseende och just därför vill jag INTE ha plastbröst. Get it? Nej jag fattar verkligen inte alls. Du fixar ditt utseende på sätt som du anser lagom och snyggt, andra gör det på andra sätt. Det är ingen principiell skillnad alls. Ändå tar du dig rätten att stämpla andra, medan du ser ditt eget beteende som helt självvalt utan att du påverkas av samhällets normer. Är det så svårt att se på sig själv som man ser på andra?
det är väl inget att bryta vänskapen för. men jag tycker att hon verkar vara lite töntig. Om jag hade dåligt självförtroende för att jag hade små bröst skulle jag i första hand lägga pengarna på terapi, inte slänga mig på ett operationsbord. Och jag vet vad jag snackar om, mina bröst är så gott som obefintliga.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
peaches: För att klargöra: Jag tycker också det är sorgligt när unga tjejer känner sig pressade av normer eller pojkvän. Men jag tycker det blir ännu värre när folk som du stämplar dem som "billiga" pga det.
peaches F23 jag blir lite förvirrad nu. vad har den osäkerhet du pratar om med att vara billig att göra?
det som är så roligt med detta är att peaches såvitt jag vet ser ut precis som den stereotypa blondinen, och säger saker som "Jag säger bara keep up the struggle till alla kvinnor som skiter i mediabilden av oss och är naturliga!!!!"
ok. så naturlig enligt dig är att inte ha opererat sig?
peaches: Jag tycker du är billig för att du använder make-up. Det gör du bara för oss killars skull, du är osäker och pinsam. Så, nöjd? Tycker du att det var orimligt så svarar jag bara att "jag har rätt till min åsikt" istället för att bemöta dig, som du gör konstant. Vart går gränsen då? Hela poängen är: Det finns ingen exakt gräns. Du drar en exakt gräns precis där din egen fåfänga slutar; tänk vilket praktiskt sammanträffande! Men liksom 360 kommer du aldrig kunna svara på varför det inte också är billigt med tatueringar (permanent skönhetsingrepp) eller operationer för att ta bort medfödda defekter. Vart går gränsen då? Du vill alltså se tjejer med plastbröst, förstorade läppar, löshår, fettsugna osv osv osv.... Läs vad jag skriver snälla du. Var har jag sagt något ens åt det hållet? Jag har sagt 1) att 360 är efterbliven som sviker en vän som behöver honom och 2) att du är dum som stämplar folk du inte känner som billiga. Mina preferenser på något annat plan har du ingen aning om.
peaches F23 samma som du är jag rädd. exakt var går gränsen för vilka modifieringar av kroppen som är acceptabla för dig? att plocka bort saker? slå hål i? färga? fylla upp?
peaches F23 jo det är rätt spännande för mig vad du tycker eftersom vi så uppenbart lever på helt olika planeter.
peaches: Men tatueringar kan man jämflra med smink, det är inget ingrepp i kroppen med samma risker som plastikoperationer. Nu börjar vi komma nånvart. Det är alltså risktagandet du tycker är billigt? Av någon anledning tror jag inte på dig. Dessutom har du fortfarande inte svarat på om du tycker kosmetisk operation av medfödda defekter som t ex harmynthet är billigt. Om du inte tycker det får du gärna förklara exakt vad som skiljer den utseendedefekten från att vara tjej utan några som helst bröst. Jag hade inte svikit en vän som ville operera brösten, jag skulle avrått henne och försökt tala henne tillrätta. Skönt att höra iaf.
Eller är du så intresserad av vad jag tycker? Jag är intresserad av när du ska upptäcka orimligheten i din ståndpunkt i kombination med att inte kunna ge någon gräns för vad som är billigt.
peaches: Och det är rätt självklart att det inte är billigt att operera harmynthet. Plastikoperationer är till för att rätta till skador osv. Harmynthet är ingen skada, det är en kosmetisk defekt man föds med som tas bort för att patienten vill se bättre ut. Precis samma princip som en tjej som helt saknar bröst medfött och vill se bättre ut. Förklara gärna skillnaden för mig eftersom det ena tydligen leder till att man blir billig medan det andra inte gör det.
peaches F23 fast harmynthet kan man väl leva med? (rätta mig om jag har fel)alltså jag menar det är ju också en förskönande operation, som man genomgår för att man inte vill se annorlunda/ful ut. så varför är det mer rätt än att opera in silikon i tuttarna för att man tycker att ens naturliga är för små?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Du menar allstå att det är orimligt att inte vilja ha silikobröst eller att inte tycka det är snyggt? Nu har du slarvat med läsningen igen. Orimligheten ligger alltså i att dra en gräns för när en kosmetisk påverkan på kroppen blir billig, utan att kunna motivera den på något sätt.
peaches F23 nej d sa jag inte. verkligen inte
peaches F23 "Så små bröst är fult och måste pumpas med silikon? " hur lyckades du vrida vad hon sa till det där?
peaches: Harmynthet är en större skada än att vara född med små bröst. Jaså det säger du. Men ta en väldigt lindrig form av harmynthet då? Är man billig om man opererar den? Hur liten ska harmyntheten vara innan man riskerar att bli billig? Om den bara syns om man tittar noga?
...jag tycker sönderblekta hårdsminkade tjejer kan se rätt billiga ut, men inte säger jag "det är bara billiga tjejer som blonderar sig" eller liknande för det. kan du åtminstone hålla med om att det var en rätt dum sak av dig att säga?
peaches: Och ditt sätt att angripa mitt inlägg är rätt kul Ditt sätt att hela tiden lägga ord i munnen på andra är å andra sidan jävligt tråkigt.
peaches F23 nejnej, jag försöker inte göra bort dig, jag tycker bara det är så roligt att diskutera med dig.
peaches ja, men tycker du verkligen att det bara är billiga tjejer som skaffar "plastbröst" ?
peaches: Det ser billigt ut med silikonbröst. Det är en enkel åsikt. Lika enkel som att folk som opererar brösten är billiga, som du sa först? Hur kan du få det till att jag skulle tycka det ser billigt ut att operera bort harmynthet? Om man opererat bort det så syns det ju inte. Till misery sa du att det viktiga var att man var naturlig i kroppen man föds i. Menar du nu alltå att det är ok att operera bort något men inte till något, är det där gränsen går? Svårt att ta harmynthet då eftersom man varken tillför eller tar bort något, utan opererar ihop.
peaches försöker du "vinna"? själv försöker jag bara förstå hur du resonerar.
Du kanske funderar på att slkaffa ett par själv och inte vill höra folk som mig uttrycka mina åsikter. Oooh touché. Du är en retoriker av rang får jag säga.
Jag tycker att misery chick lyckas ganska bra med att göra bort peaches i den här tråden. Mycket underhållande läsning, som Ricki Lake typ. Misery chick 1 peaches 0 Vem kommer ta nästa matchpoäng? keep going.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
peaches F23 "vad menar du med "plastbröst". Anser du att de inte är av plast eller? " ptja-a-a-a... silikon, saltlösning och dylikt känner jag till. jag har aldrig hört talas om plastinlägg i bröst dock. "Du kanske funderar på att slkaffa ett par själv och inte vill höra folk som mig uttrycka mina åsikter. " men kära nån, vad har MINA bröst med diskussionen att göra? "Med det jag skrev menade jag att plastbröst gör att man ser billig ut, jag menade alltså ordet rent bildligt talat. Hur många de ligger med har jag ingen aning om;) " då formulerade du dig fruktansvärt underligt. att det bara är billiga tjejer som opererar sig, och att opererade tjejer ser billiga ut är ju sjukt olika saker.
peaches F23 vart går gränsen för o opera in plast då? om man har förlorat ett bröst i cancer? tycker du att d e okej eller är man billig även då?
jag anser inte att det är fel att vara emot silikon bröst. det handlar mest om vilka grunder man gör det på. Men att kalla folk för billiga är lite ogenomtänkt och kan såra folk. Om du menade upp pumade silkon tjejer alá dokusåpor borde du uttryckt dig lite bättre. För på sådana här forum och på internet i allmänhet är det lätt att bli missförstådd. Om du menade att alla som gör det, alltså alla som gör det i hela världen, så är den din åsikt som är lite klumpig och då får man vara beredd på att få lite sparkar.
se det var just det jag menade, vissa saker gör sig bäst "live". Men inte alla som gör större bröst ser fejkade ut, det kan faktiskt se jävligt äkta ut. Jag själv skulle kunna tänka mig en förstoring fast bara från en A som jag har nu till B. Men då skulle det vara på något magiskt sätt genom ett piller, jag har läkar fobi. Jag har nämligen ganska breda höfter och vill helst vara symetrisk. Men ännu hellre än stora bröst skulle jag villja vara smalare. Allt handlar om symmetri, men jag är för lat för att göra något. Jag ganska bekväm men mig själv. "It's all about symmetry man"
peaches F23 är det bara när det är plastikkirurgi inblandat du har något emot att folk "faller för idealet" ?
peaches: En sak man kan fråga sig är om det är ok att operera till sig mindre bröst?
Jag menade inte att alla är billiga i meningen att de ligger runt med folk bara för de har plastbröst. Jag menade att det ser billigt ut, trashigt, you name it. Jag tycker även lite att det känns som de kvinnorna som gör det sviker oss andra kvinnor som vägrar falla under trycket. Jag ser det som att de försöker ta en lätt genväg till att bli accepterade och passa in i vad killar vill ha, de "fuskar" helt enkelt och faller för idealet vilket gör att kampen för jämlikhet blir svårare för alla med andra ord är du avundsjuk och tycker att de är snygga eftersom de passar in i männens ideal?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
peaches F23 egentligen håller jag med dig, men du för ett orimligt och dubbelmoraliskt resonomang genom hela tråden! tänk först - skriv sen, ett tips.
peaches F23 silikon kan väl vara olja, gel, osv? att det även finns i gummiform säger jag inte emot, men jag tror inte det är vad som opereras in i bröst.
"Jag ser det som att de försöker ta en lätt genväg till att bli accepterade och passa in i vad killar vill ha, de "fuskar" helt enkelt och faller för idealet vilket gör att kampen för jämlikhet blir svårare för alla." Det var det jag syftade på. 1. Du påpekar att det endast är männens fel. 2. Du menar också att de flesta män föredrar silikonbröst?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
peaches F23 men kära nån, kalla mig irriterande för att jag svarar på en fråga du ställde, gör det.
det är billiga värderingar från samhället som får vilsna tjej att opera. dom blir säkert starkare av att bli kallade för billiga...keep up kampen! WORD.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Hahaha... omfg, peaches is back again... och plötsligt började tråden lukta rosa med en massa glitter på.. YOU GO GIRL!
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
"Tror dock inte det finns någon som vill leva med sin harmynthet. Där har du en stor skillnad." Så du tror de som har små för(enligt dem) små bröst (eller för stora) och opererar sig ville leva med sina små/stora bröst? Varför skulle de då operera sig?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Fan du kan ju inte bryta vänskapen för en sån grej det vore ju jävligt töntigt
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
säj att hon medvete bryter näs benet på sig själv? först trodde jag tråden var ett aruppt skämt. om jag fick välja skulle alla brudar operera sig så dom såg ut som fotto modeller/porrstjärnor...
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
men gah jag förstår inte att folk lägger ner så mycket tid åt att diskutera sånt som är ett personligt val, jag tror inte någon går och opererar sina bröst eller sin kuk för någon annan än sig själv (mest iaf) låt folk fan göra sina egna val och sluta bitcha!
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Posta lite bilder.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du drar en exakt gräns precis där din egen fåfänga slutar; tänk vilket praktiskt sammanträffande! Jo, ofta tycks det som att det inte är moralen som rättfärdigar handlandet utan snarare handlandet som ger upphov till moralen.
FÖRE / EFTER BILDER: www.qvinna.info peaches: hur kan du säga att alla tjejer med siliknbröst är billiga och drar upp linda och natacha osv? De representerar inte alla tjejer med silikonbröst i hela sverige.
man är inte billig för att man har silikonbröst, lika lite som att man är billig för att man är blond. du verkar inte så bright som sitter o drar alla över en kam, hade du vetat ngt så skulle du vetat att många tjejer du ser på stan har silikon, man behöver inte få DD-kupa.
och vadå de "sviker" alla oss kvinnor som inte faller för trycket?
säg att en kvinna får bröstcancer och opererar bort brösten t.ex om hon sen skaffar silikon och du ser henne på stan o tänker "fyfan va billig hon är"
eller om man är född med väldigt små bröst, t.ex om man har en AA-kupa, jag kan förstå om man inte känner sig så kvinnlig och gör en B-kupa.
kolla lite på länken ovan och lär dig lite innan du drar alla över en kam.
visst är det läskigt att många tjejer har silikon, å stranden i tisdags hade typ alla silikonbröst och jag tycker att det är sjukt att det är så många, men jag drar inte alla över en kam och säger ja hon gjorde det bara för att hon är trög / billig / bimbo osv. alla hade ju faktiskt inte d kupa. ja tycker det är synd när man har normalstora bröst och gör dom större, men vem är jag att döma dom?