I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-20 20:11
filtrerar even, my bad
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-20 20:12
Hahaha, fan om kärringen bakom inte hade suckat nedlåtande och lagt huvudet på sne och gnällt! "Jag ska med tåget!" Så kanske jag hade bemött henne trevligare med, jag bemöter oftast inte folk som är dryga mot mig när jag är irriterad, så jag bemöter folk som folk bemöter mig!

Det tror jag att de flesta gör!!!

junkgirl:

Hopp behöver vi andra för att inte gå under! Jag har varit nära på att skjuta mig själv i ren protest mot världen, så jag vet hur det är att leva utan hopp! Svårt! Kör hårt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 20:12
hmm. det är inte bra med destillerat vatten.. men de e skit samma de ju inte ända vatten man får isig från donken direkt :P
Femme fatale

2005-10-20 20:13
kleton

...och hade du inte trängt dig före henne hade hon inte behövt påpeka att hon skulle med tåget, eller hur?

2005-10-20 20:13
kleton. men vafan hon kanske var försenad och du tränger dig två gånger?
Femme fatale
Groupie

2005-10-20 20:14
Amar: Destillerat är inte samma sak som filtrerat, destillerat vatten är rent H2O, kranvatten innehåller dock lite mineraler mm och är med andra inte 100% rent. Filtrerar du däremot vattnet kan du ju få bort vissa grejer men det blir ändå in 100% fritt från alla mineraler etc som finns i...
Groupie

2005-10-20 20:16
kleton Men vem var det som var otrevlig först egentligen? hon som hade bråttom till tåget och antagligen var irriterad av stressen och för att någon kommer och tränger sig före mitt i allt. Eller du som bara stormar fram utan att bry dig det minsta om de personer som står i kön? Jag hade toklackat om du hade trängt dig före mig och jag hade haft bråttom

Misery_chick
Nästan alla kranar har inbyggd sil så det kan ju inte räknas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

det är skillnad på att sila och filtrera

2005-10-20 20:19
Amar F18:

Vart har du fått det ifrån? Jag gick och ställde mig i samma kassa som jag nyss hade stått i c:a 30 sekunder tidigare, såvida inte kärringen har guldfiskminne så vet hon att jag stod där nyss och eftersom att jag står med två cheeseburgare framme i kassan, att det uppenbarligen är något fel med dom! Och om hon då hade satt sig i min situation, och inte suckat otrevligt och kanske bett snällt att hon skulle med tåget, så kanske jag hade satt mig i hennes och inte hade varit dryg mot henne!

Men nu var detta inte fallet, hon var dryg och missar hon sitt tåg, är inte det mitt problem! Jag missade dessutom mitt tåg!!!

2005-10-20 20:20
kleton

men hur ger att du stått där 30 sek innan dig rätten att tränga dig?

2005-10-20 20:23
för att citera dig:

"Jag flög upp från bordet, trängde mig genom hela kön förbi nån kärring som blängde förvånat.
"

2005-10-20 20:30
killen P13:

Jadu, det finns ju en del olika sätt att se på saken som du förstår... jag hoppas du förstår att situationen måste ha överdrivits en aning i folks huvuden...

Äh, jag orkar inte förklara men jag hoppas du fattar att verkligheten händer NU allt annat är bara en illusion!!!

En illusion i mina minnen, en illusion i era huvuden från hur ni har tolkat texten. Det blir självklart inte 100% som verkligheten!

Den där kärringen kanske hade sina anledningar, men hade du velat att jag stannat upp i 10 sekunder och funderat genom alla utgångslägen kärringen kan ha haft?

Ja...jag vet inte, känns inte som att denna tråd leder nånstans längre...

2005-10-20 20:33
sAFRAn P16:

Nej, jag är inte bonde, jag jobbar som rivare, själv då?

Senast jag gick på Mc.Donalds och beställde 2 cheeseburgare och ett glas vatten var vid fridhemsplan, och det var för 16 dagar sedan för att vara exakt, då kostade det 20kr? Vattnet var gratis!

För övrigt märkligt att du hetsar upp dig så mycket över en sån sak?

2005-10-20 20:34
Amar F18

på vilket sätt menar du att mcdonalds är ett sketet jobb? för att dom tar betalt för vatten om man inte äter där? jag har jobbat på donkan i snart 3 år och trivts grymt bra, lönen föjer avtalet för hotell & resturang, alltså inte överdrivet bra, men helt okej.. har under mina tre år testjobbat på två olika livsmedelsaffärer men slutat redan efter mindre än en månad på båda, just för att jag inte alls trivdes.. inte alls samma sammanhållning bland personalen och cheferna hade mycket sämre attityd mot sina anställda än på mcdonalds... detta gjorde jag även fast OB är 100% inom handel, istället för bara 15kr/h på donkan. kan också säga att mcdonalds är ett eftertraktat jobb bland ungdomar, bara till min resturang med ca 30 anställda får vi in 10-15 arbetsansökningar varje månad.. och långt ifrån alla som kommer på intervju får anställning.

2005-10-20 20:34
kleton

ja visst är det underligt med folk som hetsar upp sig för ingenting?

2005-10-20 20:40
Misery_chick:

Ok, jag kanske uttryckte mig klumpigt, och kanske överdrev en aning, jag är ju kille!

Jag kanske borde ha skrivit:

"Jag ställde mig upp från bordet efter att ha tagit en tugga, jag gick fram till kassan, ställde mig bredvid kvinnan som precis hade beställt. Kassörskan stod vid den tidpunkten inte vid kassan, utan borta vid dryckesmaskinerna. Jag väntade tills kassörskan och frågade henne snällt om jag kunde få byta min cheeseburgare för att den var för salt"

Hade hon bara snabbt och proffsigt gett mig en ny cheeseburgare, tagit den gamla, och SEDAN sagt till köket att dom ska salta mindre, kanske ingen konflikt hade uppstått.

Och om jag inte hade varit lika uppe i varv och irriterad som jag var just då i stundens hetta, så kanske jag hade tänkt efter och låtit kvinnan bli klar med sin beställning.

Jag säger det en gång till, jag är bara en vanlig människa, jag gör fel! Jag ska tänka på det du har sagt och anstränga mig för att vara en bättre människa i nästa liknande situation!

Jag hoppas du förstår mig! Jag är inte perfekt!

2005-10-20 20:43
kleton
men du är inte nån snabbmatsrevolutionär din luffare...du är en kille som stör personalen och kunderna på mcdonalds till absolut ingen som helst jävla nytta. glorifiera inte en massa i onödan. eller tror du på fullt allvar att du har förändrat världen genom att tjaffsa om vatten och cheeseburgare? haha mcdonalds egen lilla don quijote de la mancha in action! se upp burger king, snart kommer kletons kortståg till er! kanske klagar han på att toapapperet sitter upphängt åt fel håll på toaletten, kanske på att en av hans pommes frites har antagit en brunaktig ton under friteringen? VEM VET?!

och nej, jag är inte särskilt diplomatisk av mig. väl observerat oh kreativa förändrare av allas vår omgivning...

2005-10-20 20:46
Demento P19:

Jag vet inte, för 3 timmar sedan kanske jag hade orkat svara... Men nu börjar detta fan bli uttjatat...

Jag vinner inget på att förklara något för dig, peace!

2005-10-20 20:52
Dom har inte alls tagit betalt för vatten hur länge som helst.

2005-10-20 20:58
Jag var på älvsjö-mcdonalds för två timmar sen och beställde 3 cheese+vatten. jag fick betala 30kr.

vad hette hon i kassan?

2005-10-20 21:06
mackdaddy P19:

Var på den på centralen, var på väg till Älvsjö dock...

Seb1:

Jag håller med, trådar är en färskvara... Denna är över 4 timmar gammal nu!

2005-10-20 21:08
kleton

okej, nu får du för fan ta och ge dig. sluta tro att du har någon som helst aning om hur jag har det och försök inte peppa mig med "jag vet hur det känns"-uttalanden. du har uppenbarligen ingen aning, eftersom du handlade som du gjorde på donken och sen kommer med något lösryckt om att du funderade på självmord "i protest mot världen" (som om det hade ändrat något). det är det som gör mig argast. det, och att du försöker rättfärdiga ditt handlande med att du förändrar något när allt du gjorde var att vara dryg och jobbig.

2005-10-20 21:14
davvie- ja donken är ett sketet företag. det är inget du behöver försvara jag säger inte att ni anställda är ett sketet folk?. låt mig inte gå in på amerikanska storföretag och hur de utnyttjar vartenda öre de kommer åt på alla sätt och hur de åratal utnyttjat stackars små barn att göra deras leksaker..men oops de gör de ju inte längre..de fick ju klagomål--

kleton men du han ju smaka på din mat konstatera att den inte stämde tränga dig förbi och klaga..det är ju att tränga sig ?

killen. ja det framgick inte om det var destillerat filtrerat osvosv.
Femme fatale

2005-10-20 21:18
davvie för att dom tar betalt för vatten om man inte äter där?

jag sa: om de HAR KÖPT MAT och ändå måste hosta upp för vatten --

har itne sagt något om din trivsel. de har jag srivit hundra gånger nu att no offence mot eprsonel men jag tycker att det är en sketen arbetsplats... Företaget mcdonalds vill utnyttja er till hundra procent så är det bara. okej visst det är ett jobb men som jag sagt tidigare så är de inga hejare mot miljö eller arbetskraften UTANFÖR restaurangen heller.
Femme fatale

2005-10-20 21:20
kleton for minister!!!

2005-10-20 21:24
sorry om jag lät otrevlig. hoppas saker klarnat
Femme fatale

2005-10-20 22:15
skit bra gjort.

plus de har visst saltat köttet gör ibland smakar de 90 procent salt. jag vet hur saltgurka smakar Lady Princess_S

2005-10-20 22:19
I USA var det en svart kvinna som satte sig på en plats i bussen avsedd för vita människor, men hon vägrade flytta sig. Hon bröt mönstret och en debatt i hela landet brusade upp, och resultatet var att det blev bättre för de svarta i USA...

hahahahahhahahahahaha... detta var ändå pricken över i:et, mer än så behövde jag inte =)

skriv ett brev till ledningen och gör nåt av dina eviga löften att inte gå dit istället för att bitcha dig mot folk utan makt. du visste att det var kass, ändå gick du dit, och sen skyller du på kassörskan? ok.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-10-20 22:21
jag hade stört mig som fan på kleton eller om jag stod bakom i kön eller jobbade där.

bidraget på en ostburgare kan inte vara alltför många kronor, och självklart kostar muggen nån krona. om alla beställde en mugg vatten och den billigaste hamburgaren kanske inte intäkterna skulle täcka fasta kostnader (hyra, personal osv).

nu tror jag att mc donalds överlever, men det är antagligen en princip från deras sida som jag inte har något emot.

skulle bli mer upprörd om jag gick på en restaurang och köpte en dyr varmrätt och de ville ha betalt för vattenglaset till vinet.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2005-10-20 22:24
Ja, dom saltar hamburgare. Jag har ALDRIG saltgurka på mina hamburgare när jag beställer från mcdonalds, och ibland smakar dom vidrigt mycket salt.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-10-20 22:26
äh erkänn cheeseburgare är gött
Femme fatale

2005-10-20 22:29
har ni kommit fram till något substansiellt i den här tråden? sammanfatta plz. :P

2005-10-20 22:32
Priyan:

Kontentan är väl ungefär att kleton inte kan bete sig som folk, utan fittar sig mot oskyldiga istället för att inte handla på ställen han redan innan visste var kass. There you have it =)

2005-10-20 22:33
Glömde att han därmed ser sig själv som en människorättskämpe i klass med Rosa Parks.

2005-10-20 22:34
Skälla på lågavlönade ungdomar IS THE SHIT! Eller, tja, kanske inte...
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2005-10-20 22:35
refused:
...tog det 250 inlägg drygt för att komma fram till det lilla? ;)

2005-10-20 22:36
Priyan : När man läst tråden. summerar jag det såhär: Kleton gillar ej Mc Donalds, Mc Donalds gillar ej Kleton. FREEDOM! FREEDOM! (lite braveheart känsla över hela denna sak. stand up for ya self!) NEj men helt ärligt. man borde säga ifrån. när jag köper en tröja och den kanske blir nopprig efter en månad. lämnar tillbaka och får pengar tillbaka. är min rättighet som kund. så därför gjorde Kleton rätt. men även mcdonalds han fick sina pengar tillbaka.

Men nackdelen är, vatten kostar fortfarande. Amar har heeelt rätt där. men then again. vi har turen att bo i ett land där man kan dricka kranvatten. I ett land ej långt härifrån (england) så bör man ej göra det. de säljer vatten på flasa och även IS cuber i affären. bara för vattnet är så pass förorenat där.
så god bless swedish water.

men vatten borde ej kosta pengar. så äre. om det ej är bubbelvatten för det kostar everywhere.. utom i Karlstad tydligen!? :P

2005-10-20 22:36
Priyan:

Nej nej, det där kom jag fram till av att läsa huvudinlägget :P

Bara sammanfattade, hehe.

2005-10-20 22:38
La_Latina:

Kleton bitchade ju om cheeseburgarna för att han var sur över att vattnet kostade pengar (varför "reklamerade" han annars också den andra som inte var för salt). Det är hans rättighet att inte handla där om han tycker det är dyrt, det är inte hans rättighet att bete sig som en idiot mot folk som inte har med prissättningen att göra.

2005-10-20 22:43

kleton 1 - Mc.Donalds 0

McD vann över dig ju, du fick ju aldrig klaga hos hennes chef utan tog din tjuga o gick!

kleton 0 - McDonalds 1
jag älskar dig!

2005-10-20 22:43
la latina:
tack för din sammanfattning. men efter att ha skummat igenom tråden och så så verkar det som jag går på refuseds linje? killen verkar ju helt klart ha gått över gränsen när det gäller missriktad energi. om man så får uttrycka sig.

refused:

tänka sig att det kunde jag oxå få ut ur huvudinlägget du. ;)

2005-10-20 22:44
Refused: Jaså gjorde han? sa han det. "jag bitchade om cheesburgarna för jag var sur att vattnet kostade tre kr!" OKEJ .. missade det... eh...
det var ju salta hamburgaren som var sista droppen...

Varför han "reklamerade" den andra?
förstår om han bemöts på det sättet det framstår så skulel jag också tappa aptiten.
Kalrt han kunde hanterat allt bättre, men vi är männskliga... och kan förlora befattningen ibland. men kanske ej över cheeseburgare...
men ändå. jag kan skylla på PMS när sånt händer iaf. ;)

men oavsett. kontentan är la att man skall klaga om nåt är fel. tror ej Kleton menar att vi alal skall tugga tre tuggor på våra cheeseburgare o sedan reklamera dem utan ha åsikter och klaga om det behövs. inte vara så "svenska" o shut up.

2005-10-20 22:50
La_Latina:

Sen var hon borta ett tag, och kom tillbaka med en ny.

Då kände jag att jag fått nog...

Jag tycker det låter som om han "fick nog" helt spontant. Han fick ju en ny när han tyckte den förra burgaren var dålig, vad mer vill han liksom? Jo, han ville skälla ut personalen. Tror inte det bara är du som blir agressiv av PMS ;-)

Visst ska man klaga om nåt är fel, det går alldeles utmärkt att klaga på prissättningen också, om man gör det civiliserat. Men vad kleton ska göra istället för att bli oproportionerligt galen av 3 kr är att aldrig gå dit igen. Enda anledningen till att McD kan fortsätta såhär är alla som säger "åh vad dom suger" fem minuter innan dom går dit ändå. Dvs såna som kleton.

Priyan:

No shit :D Jag bara använde ditt inlägg som ursäkt för att häva ur mig lite galla ;-)

2005-10-20 22:57
Refused : Går bara dit när 7eleven är stängd efter krogen och man är full och tror man gillar mcdonalds. sedan klagar jag högt om hur fel det känns att äta där medans ja smaskar i mig tre cheeseburgare. (hemsk kund man är också :P)

Så är la en av Kletons-hata Mcdonalds-crew. fast jag ej går dit nykter iofs. :)

Nej, men tycker som du tycker runt det med. onödigt att klaga över vatten och cheesburgare. men förstår poängen att är du ej nöjd ..klaga. men skal lej gå ut över personalen. jobbar själv som servitris annars.. no fun .. man får mycket skit, men skall alltid le. :(
så förstår bådas sidor. asså Kleton gjorde -rätt- ang han var ej nöjd kund. men sedan bestämmer ej hon som jobabr där ang. vattnets pris. (irriterande med att vattnet kostar) men skall ej gå ut över tjejen.)

därav. okej finns värre probs i världen. men bra att folk säger ifrån. (står ja fast vid.

men detta är ju inte ens ett i-lands problem utan snarare... icke existerande problem eftersom man kan välja att ej gå dit. utan gå till ett fik. köpa en macka och få gratis vatten. (i ett stort glaaaaas)

2005-10-20 23:21
Varför inte skälla ut alla som inte ger dig saker gratis? Är ju en bra plan!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-10-20 23:35
din grej var cool fram till att du förlöjligade dig själv med att använda ett fult ord som keffhet.

där föll trovärdigheten och respekten direkt.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2005-10-20 23:36
Mc Donalds 4 teh win!

Men jag håller med rätt ska va rätt!

peace out!

" keep up teh good work ;) "

2005-10-21 00:01
273 inlägg på 7 timmar! vafan håller ni på med, gå och är lr skit lr nåt. ta en paus för guds skull. ....hehe
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2005-10-21 00:02
hehe ät ska d stå
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta