I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-28 15:13
Jag vill höra mer om revolutionen!
Hur har det gått? Kastat salladen på golvet inne på Burger King på sistone??
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-10-28 15:27
gnällspik värre. skulle inte heller
bjudit dig på vatten :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-28 20:13
Dagens i-landsproblem
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-10-28 20:56
fuck vad mycket inlägg sen jag kollade här sist, hahaha... Får leeeeeeeeeeesa senare!

Nu ska jag fan ut och trakassera pressbyrån!;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-28 20:57
ps. Ni kan ju inte ta livet såhär seriöst förresten? Eller vem fan är det ni tar seriöst egentligen?

2005-10-28 20:58
Köp ett liv för dom där 20 kronorna istället för fan!

Palla jiddra om sånt, dom bryr sig ändå inte...
Med tanke på hur mycket pengar dom drar in så spelar du ingen större roll för dom...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-10-28 21:06
inferno.. Man kan ju alltid trycka ner dem som privatpersoner... å få dom å må dåligt... dom får endå sosselön som inte räcker nånstans.... så dom e fett keffa endå

2005-10-28 21:11
Och vad vinner folk på det?
Att trycka ner andra?
Så om det är okej att trycka ner oskyldiga kassörskor på donken för att det tar betalt (vilket är deras jobb) så är det okej att slå någon på käften för att man vill trycka ner någon som privatperson?

Står själv i kassa (dock inte på mcd) och det värsta som finns är folk som vill ha rabatt/billigare priser osv. varför ska just du få ett bättre pris än alla andra horunge?!?

Priset är där, för att det är vad man ska betala, det står inte 299:- om det kostar 149:-
Och dom tar 3:- för att det kostar 3:- och inte för att svindla folk på pengar.

Snarare så att folk svindlar donken på pengar genom att göra sånna där kuk-beställningar, ex. 1 Chb och en mugg vatten, enbart för att dom är snåla och inte vill betala för vattnet!

RÄTT ÅT ER HORUNGAR!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-10-28 21:11
fö. varierar det från resturang till resturang om dom tar betalt för vatten eller inte, beroende på hur mycket folk det är som suger ut dom och bara beställer vatten hela tiden...

2005-10-28 21:12
Jo men jag kan säga att jag också står i kassan å varför man skulle trycka ner dem skulle ENBART vara för att dom va otrevliga.

Du vet ju själv hur det e att stå i kassan.. man får lacka på kunderna men inte framför dem... Eller har ja fel?

2005-10-28 21:14
Sen så får dem gärna ta betalt för vattnet.... tycker man 3 kronor e för mkt så kan man göra iordning matlådor innan man går utanför dörrn... Saker å ting kostar nuförtiden.... det e sånt man får ta om man ska va kung på stan. eller bara då äta 2 cheese.

2005-10-28 21:15
Så du gillar att kunder kommer och är otrevliga för att du får en sosse-lön som inte räcker någonstans, och känner att du gör en god gärning genom att agera offer för deras jävla låtsas-kommunism?

2005-10-28 21:19
Nej. men är personalen som står i kassan otrevlig så kan man få va minst 10 ggr så otrevlig. Så tycker jag.

Hade ja stått å varit dryg å otrevlig i kassan så hade det väl inte varit så konstigt om nån lackar å e det tillbaka.

å då tycker ja gästen har rätt å va lack när man får ett otrevligt bemöntande.. När man i princip betalar deras lön!

2005-10-28 21:53
McDonalds har inte slutat med gratis vatten såvitt jag vet.

Av alla McDonalds jag varit på runtom i Sverige har jag aldrig nekats gratis vatten.

Tror fan inte att dom betalar 2.50 för varje mugg, snarare typ.. 2.5 öre för varje mugg. Tänk vad många muggar dom köper om dan..
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-10-29 00:01
Ursäkta hamburgaren e lite salt.
ursäkta ni tar betalt för vatten, jag få ju bara en mugg å ni ska hämta vatten åt mig och jag är för snål för att betala 3 kr för det.

sluta nu...=S
Orka klaga på att vattnet kostar 3 fucking kronor!!!
ta å drick vattnet på toaletten då ist lr ngt...

låt dom ta betalt för sina muggar och att dom "hämtar" vattnet.
Volym Entertainment <br>

2005-10-29 05:30
Jag tycker du gjorde rätt! Helt rätt, hoppas mer än du gör likadant.

2005-10-29 10:25
Jag tänker fan inte betala för vatten av principskäl! Fuck det asså!

Ni får säga vad ni vill, anpassa er hur mycket ni vill, jag är trött på att tycka synd om människor till höger och vänster...

Ta lite personligt ansvar för fan!

Hanterar ni inte att jobba på Mc.Donalds, att bemöta dryga kunder och få en skitlön, SÅ ÄR FAN INTE DET MITT JÄVLA PROBLEM!!!!

2005-10-29 11:18
är vattnet billigare i andra länder eller vad menar du med dissandet av sverige

2005-10-29 11:20
va? Dissandet av Sverige? Utveckla!

2005-10-29 11:21
ja orkar inte läsa igen

2005-10-29 11:22
men vad är det man gör i andra länder då?.. du skriver att i sverige gör man inget

2005-10-29 11:36
kleton:

Du har två alternativ.

1. Du handlar inte på McDonalds, för att dom suger.
2. Du handlar på McDonalds, och beter dig som en idiot.

Hur i hela världen kan du välja alt 2? Sen att du kommer dragandes med Rosa Parks och "personligt ansvar" som om du vore nåt slags hjälte är ju bara patetiskt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-10-29 13:06
Jag tänker fan inte betala för vatten av principskäl! Fuck det asså

Om du nu är så jävla principfast sluta käka på donken?
I´m with stupid--->

2005-10-29 17:15
Hanterar ni inte att jobba på Mc.Donalds, att bemöta dryga kunder och få en skitlön, SÅ ÄR FAN INTE DET MITT JÄVLA PROBLEM!!!!

Hanterar du inte att du måste betala för det du vill ha så är det FAN INTE KASSÖRSKANS JÄVLA PROBLEM!!!!

som folk tidigare sagt, acceptera läget eller skit i att äta på donken.... ditt eget val ju
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2005-10-29 17:16
kleton; jag betalar fan inte heller för vatten. (i Sverige alltså, haha). Men alltså som sagt, antingen lurade dom dig eller så har donken där du var jävligt konstigt system.. kom till uppsala. där är alla snälla och du får jämt gratis vatten. dessutom fick jag en paj extra när jag fick vänta lite för länge på den första pajen :) och jag bad inte ens om den!
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-10-29 17:44
kan tillägga att vatten kostar 5:- i McD på fedsgatan i gbg
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-29 18:03
kleton: sååååååååååååå rätt! du är en vardagshjälte! jag ha gjort liknande grejjer =))
BAHA!

2005-10-29 18:09
ja om 3 kronor är mycket för ens privatekonomi får man väl ta upp kampen lev stort...

2005-10-29 18:15
här i stenungsund är det gratis
*snaark*

2005-10-30 09:53
flaaajjest F18
Måste jag påminna dig om att du är av kvinnligt kön? Det är stor skillnad, oavsätt om det är en man eller kvinna i kassan, tjejer får fördelera där!

kleton
"Ta lite personligt ansvar"
Så du menar att folk som jobbar i svenska McDonaldsresturanger ska gå ut i vild strejk för att förse dig med gratis muggar och rätt mängd salt till dina smaklökar?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-10-30 11:59
orka bry sig lixom.. vatten tre kronor :P hamburgare för 10kr för salt... haha
http://www.myspace.com/akinonline

2005-10-30 12:20
Korrekt förfarande vore väl ändå att ställa
sig bredvid kön och be hon i kassan att
kalla ditt restaurangföreståndaren eller
motsvarande så kunde ni två gå åt sidan
och diskutera ditt problem ang. vatten och
hur ni skulle lösa problemet.

Hon bakom kassan har inte satt upp
priset för vattnet eller gjort hamburgaren
och behöver inte besväras med sådana
frågor. Nu jävlades du med folk som ville
ha sin mat genom att uppehålla kön samt
hon i kassan eftersom personen i fråga inte
har hand om vare sig saltning eller tariffen
och rent formellt inte kan påverka det.

Handen på hjärtat, är du säker på att
hamburgarna helt plötsligt blev lite
extra salta för att du var sur över
att du inte fick vattnet och sökte
mer fel hos McDonalds?

2005-10-30 12:26
HAHA! såg ett ställe ´där det kostade fuckin 10spänn med vatteN!
shupp shupp! pilliwillie!

2005-10-30 13:07
årets fattigaste gärning.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-10-30 14:19
Om dom på McDonalds har sån "skitlön" hur kommer det sig då att du inte betalar för vattnet?
Antar att (om du nu e så gammal) du har en riktigt jävla kass lön eller att du springer runt arbetslös "arbetsökande" eftersom du "inte tänker" betala för vatten... Jag skulle hellre jobba på McDonalds & ha råd med vatten än att springa å verka tycka synd om sig själv för man får betala för ngt man ska ha... Pinsamnt.
Volym Entertainment <br>

2005-10-30 15:25
Du får ta en mugg någon har tänkt att slänga,
sen väntar du tills någon går ut från toaletten
så smiter du in innan dörren stängs och sköljer
ur och fyller på muggen, hey presto, gratis
vatten på McDonalds!

2005-10-30 16:09
kleton: skaffa ett jobb istället för att klaga på dem som har ett.
Yeah!

2005-10-30 18:04
word up till liza!

kleton:
"Jag tänker fan inte betala för vatten av principskäl! Fuck det asså!"
->
och vilka är dessa skäl, mer exakt?

2005-10-30 18:21
_BanditQueen_

spelar ingen roll vad han var ute efter, det var i alla fall bland det pinsammaste jag läst här på whoa. fattar inte hur man kan reagera så starkt för att dom tar betalt för vatten när en stor del av jordens befolkning inte har direkt tillgång till rent dricksvatten. både en pinsam gärning och orättvist mot kassörskan.

jävla Rosa Parks wannabe.

2005-10-30 18:23
men det jag tycker är mest pinsamt är hur kleton beskriver sin gärning som ett hjältedåd som kommer att förändra samhället.

2005-10-30 18:27
kleton
Min första tanke var att skriva : vilken jävla tönt du är. Men det kommer jag inte skriva.

So? Du vet ju hur maten smakar på mcd, muggarna kostar, vattnet kostar pengar, liksom 3 kronor för vatten, det är väl inte speciellt dyrt och det är väl inte heller moraliskt fel, muggarna är inte bra för miljön och om muggarna är gratis så kommer mer folk att köpa de, tycker det är helt rätt att ta betalt för muggar som skadar miljön.

För det andra, vadå mesiga? det är väl du som är en mes som klagar på en fattig hamburgare som kommer från världens skitställe, för att de smakar för salt? ät skiten och håll käften.

Svenskar är inte mesiga bara för att du är sjukt kräsen och jobbig.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-10-30 18:29
Vi har fortfarande gratis vatten:D
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-10-30 18:33
ät skiten och håll käften.

Svenskar är inte mesiga bara för att du är sjukt kräsen och jobbig.

sant sant

2005-10-30 18:42
Där jag jobbar kostar vattnet 2 kronor, men har du med dig flaska så fyller vi den. Det har kostat 2 pluringar så länge jag har jobbat där. De två kronorna är för mugg, personal, lokalhyra, städpersonal osv osv osv.. Det är ok att ta två kronor tycker jag.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2005-10-30 18:46
_BanditQueen_

Med mitt inlägg menade jag att om han
ska jävlas ska han göra det med rätt
person, inte de andra besökarna eller
folket bakom kassan oavsett vad han
vill få ut av det.

Folk som vill ha sitt käk och t.ex.
hinna med tåget jublar förmodligen
inte och ger tummen upp och skickar
insändare om dagens ros till honom
i tidningen utan blir sura, så leder det
till att folket bakom kassorna blir sura
så blir alla andra kunder under dagen
surt bemötna så dom blir sura, sen går
dom hem till sina familjer sura så dom
blir sura etc etc etc.

Vi snackar snöbollseffekt!

2005-10-30 18:47
Helt sjukt idiotiskt att klaga över sin mat å 3 kr
ät å va glad att du ens får mat
Volym Entertainment <br>

2005-10-30 18:50
Proton

betalar man för något så ska det vara bra och inte något misslyckandes men därimot 2-3kr för vatten är helt okay. är jag inte nöjd med min mat klagar jag alltid.
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-10-30 19:00
touch

sen så bror d ju på oxå om d e "salt" eller "extremt salt"
Efter man blir sur på vattnet så tror jag att maten blir "äkligare"
Volym Entertainment <br>

2005-10-30 19:07
du är värdelös mannen! Du tog ju ut allt på dom vanliga anställda på donken som defenitivt får lida mer av mcdonalds keffhet än dom som handlar där.
Better active today than radioactive tomorrow

2006-05-09 06:21
upp med denna.
VATTNET KOSTADE 3KR!!!

KROSSA MCDONALDS.

Bästa tråden i whoas historia haha

4 months down the down the road the idiot gear kicks in