I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-20 17:00

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Jag och min polare var på väg till Älvsjömässan tidigare idag, när vi var på centralen beslöt vi oss för att hitta något snabbt och billigt att äta.

Efter att ha snabbt konstaterat att det som vanligt inte finns så mycket än Mc.Donalds eller Kebab att välja på om man vill ha snabb och billig mat... Kebab fanns det ingen tillräckligt nära, och sedan fanns det bara ett val kvar...

Några minuter senare stod vi i kön på Mc.Donalds. Jag kände hur samvetet plågade mig med minnen av alla gånger jag sagt att jag ska undvika Mc.Donalds av diverse olika anledningar från att det är låg matkultur till att det helt enkelt är onyttigt och kefft!

Jag bestämde mig dock att två cheesburgare och ett glas vatten fick bli en bra nödlunch tills jag kommer hem från mässan.

-Hej, två cheeseburgare och ett glas vatten tack...

-Vattnet kostar 3 kronor!

-Va? Ett glas vatten? Det har ni aldrig tagit betalt för tidgare? Är du seriös eller?

-Ja!

-Tycker inte du att det är lite snåljåpsstylee liksom, kan ni inte bara bjuda på ett glas vatten liksom?

Jag hade ju räknat med att det som vanligt kostar 20kr, så jag hade det klart och pengarna låg på disken.

-Muggarna kostar 2:50, och sen så är vattnet filtrerat och kostar 50 öre!

Jag kände hur irritationen växa, så jag skakade på huvudet och förklarade att jag ville ändra min beställning till enbart 2 cheesburgare...

Jag tog mina cheeseburgare och satte mig, jag kände mig irriterad och FAN VAD JAG VAR FÖRBANNAD!!!

Jag skalade bort pappret från cheeseburgaren och tog en tugga, FY FAAAAN VAD SALT!!!

Jag flög upp från bordet, trängde mig genom hela kön förbi nån kärring som blängde förvånat.

Jag log mot kassörskan och förklarade att cheesburgaren var för salt, och att jag ville ha en ny... Sedan blängde hon suckande mot mig, tog cheeseburgaren och gick inte till disken där nya cheeseburgare låg uppraddade, utan bakom disken där dom lagar cheeseburgarna... Sen var hon borta ett tag, och kom tillbaka med en ny.

Då kände jag att jag fått nog...

Jag tog en tugga av den andra cheeseburgaren med;

-Jag har ångrat mig, jag vill reklamera dom här två cheeseburgarna tack! Jag har tappat aptiten på grund av erat sätt att bemöta mig som kund och hur ni hanterar hela situationen.

Kärringen bredvid mig suckar och säger "Ursäkta, jag måste med tåget!"

-Jag ska också med tåget!, sa jag med ett leende!

-Bara för att vi nu bor i Sverige där ingen aldrig gör nåt, betyder inte det att jag inte får klaga eller hur?

Kärringen stirrade blankt på mig.

Nu hade nån annan tjej kommit dit, en chef typ...

-Vad är det frågan om? Kassörskan förklarar problemet för sin chef.

Chefen tar upp cheeseburgaren, tittar på den och säger att den ska vara såhär "kryddad".

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 17:01
Jag frågar henne om hon påstår att jag har fel på mina smaklökar eller vad är det frågan om liksom?

-Nej inte alls!

-Vad syftar du till då?

-Att vi har rutiner här, och alla cheeseburgarna görs likadant...

Jag frågade om jag kunde få en blankett för att fylla i en skriftlig klagoanmälan...

-Vi har inga sånna lappar!

-Då borde ni skaffa sånna, dom verkar behövas!

-Jag kan klaga direkt till min chef annars?

-Ja gör det, sa jag och stirrade på henne...

Hon la huvudet på sne och mumlade typ "Men snälla..."

-Förlåt? Vad sa du, jag hörde inte riktigt?

-Men, vad är det du vill, du har fått dina pengar!

-Jag vill säga till din chef att han skall vidarebefodra till sin chef att jag från och med nu ALDRIG kommer äta på Mc.Donalds tack vare att er keffhet sträcker sig för långt...

Sen tog jag min 20-lapp och gick därifrån, kärringen som skulle med tåget kunde göra sin beställning, och livet kunde återgå till sin vanliga keffhet på Mc.Donalds... Precis som det alltid gör, för detta är Sverige!

Min uppmaning till Er är:

Stå på Er själva om Ni är missnöjda med saker och ting, ut med språket, gör nånting!!! Jag är så jävla trött på den mesiga attityden i Sverige där folk skulle säga att det gick bra med att bli serverade bajs bara för att restaurangen har slut på mat!!!

kleton 1 - Mc.Donalds 0

Peace!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 17:04
KEEPIN IT REAL! fan vad rätt. big up!
fantastiskt

2005-10-20 17:05
haha poängen är alltså att man ska ställas sig upp och säga vad man tycker för att du sa till en kärring på mcdonalds att hambugaren var för salt?
REVULOTION STARTA!
Signatur får rum här

2005-10-20 17:05
Det här påminner mig lite om den där bilden på ett litet barn som springer och ser mongo ut som det står "arguing on the internet is like competing in special olympics: even if you win you're a looser".

Inget ont mot dig, Leon. Starkt jobbat att stå upp för dig själv, men det känns lite höna av en fjäder?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2005-10-20 17:06
skaffa ett liv

2005-10-20 17:06
man har aldrig i nåt salt i burgare, det är saltgurkan. beställ utan nästa gång.

sen finns det inget drygare än kassörskor som är otrevliga.
får man kritik måste man ju ta till sig av den! måste ju folk lära sig...som när folk säger "fan va klång tid det tar i den här kön" då tar man ju 3 beställningar åt gången osv. för att det ska gå fortare. o är det fel på burgaren så får dom väl börja göra den utan gurka om folk klagar.

2005-10-20 17:07
dedär ar dom ju haft länge på centralen.. de har dom inte på alla mc donalds.
kul att de körs

2005-10-20 17:10
mcdonalds cheeseburgare är goda. du tyckte bara att det var salt för att du inte käkat där på länge.
•pave paradise•

2005-10-20 17:11
Jag tror att det är upp till varje mcdonalds restaurang hur mycket de vill ta i betalt för vatten(och allt annat).

Säkerligen finns det en MC-donalds där ute som fortfarande serverar gratis vatten.

2005-10-20 17:12
det är inte direkt en nyhet att vatten kostar. ibland är det gratis på vissa ställen, andra ställen kostar det 2kr.
och ja.. det där kändes som en höna och en fjäder. det kanske kändes mer salt pga din törst och irritation som kom av att inte fixa vatten ;)
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-10-20 17:13
och angående vattnet: det kostar överallt.
•pave paradise•

2005-10-20 17:14
finns inget drygare än otrevliga kunder skulle jag säga.. personalen på donken har nog jävligt mycket att göra med prissättningen av det de säljer. eller inte.. du har precis gjort minst en persons dag sämre. grattis. principen är rätt, säg till om du inte är nöjd, men gör det med lite respekt nästa gång.
Göteborg på låtsas.
Graffare

2005-10-20 17:16
men lål på dig. palla bli sur för lite vatten...käka din jävla cheeseburgare bara?
They called me Mr. Glass

2005-10-20 17:18
men vafan, inget av det där var ju kassörskans fel, så sjukt onödigt att ta ut allr på henne.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-20 17:19
haha fan va skön :P
Forumsignatur:

2005-10-20 17:26
fan vad barnsligt..

och som sagt har vattnet kostat 2-3 kr skitlänge, även om många är schyssta där och bjussar på det när man handlar.

2005-10-20 17:27
Jag blev bara sugen på hamburgare av att läsa detta.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Redaktionen

2005-10-20 17:28
hur fan orkar du.. skulle aldrig pallat för att dom va lite tjuriga.. känns som att dom inte ändrar sig för att du lackar för att vattnet kostar.. dom lär väl bara tycka att du e dum i huvet.. ne.. skulle aldrig pallat.. men upp för dig eftersom du orkar...
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2005-10-20 17:31
Kunden har alltid rätt.

2005-10-20 17:32
Till Er som tycker jag gör en höna av en fjäder:

Grattis damer och herrar, jag gör en höna av en fjäder! It´s the small things in life that count!

Det är en naturlig kedjereaktion att saker börjar smått och utvecklas till större, eller har jag fel? Hur skulle man ha kunnat undvika att det blev en höna av en fjäder om man utgår från att:

-Jag var nöjd med varken servicen eller varorna jag fick, och om jag inte totalt missförstått så är kassörskans arbetstitel "Servispersonal".

Ett serviceinriktat företag som är mån om sina kunder skulle förmodligen utgå från "kunden har alltid rätt"-princinpen, det skulle dom tjäna på i längden. Det gör uppenbarligen inte Mc.Donalds, Mc.Donalds är opersonligt och verkar ju inte bry sig om varken kunder eller anställda med tanke på de anställdas lön och arbetsmiljö.

Det är något jag står emot, och därför fann jag det värt att göra en höna av en fjäder!

Ärlighet och kommunikation varar längst, jag tänker inte gå och smälta i mig saker jag stör mig på. Jag uttrycker dom hellre, och kan folk inte bemöta den kritiken på ett proffessionellt sätt. Dom kanske skulle ändra på saker och ting?

Skulle jag driva ett företag med missnöjda kunder, så skulle jag vilja veta varför!

Dessutom var detta mest en handling för att göra en poäng! Nu räcker det liksom!

2005-10-20 17:33
S-line P20:

Jag skulle tippa på att jag förmodligen har 4ggr så mycket mer liv än dig eftersom att du uttrycker dig på det sättet!

2005-10-20 17:34
Kleton: hade du hoppat förbi mig när jag väntar på lunch så är det din dumhet......varför är du viktigare än "kön"?
och varför får inte ett vinstdrivande företag ta betalt för tjänster?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2005-10-20 17:34
kleton. var den första kassörskan otrevlig mot dig? det framgick inte riktigt av din text.
Göteborg på låtsas.

2005-10-20 17:35
Till er som tror jag aldrig har ätit en Mc.Donaldscheeseburgare förr:

Det har jag!

Sanningen var att bara den ena cheeseburgaren var salt!

2005-10-20 17:36
Jag tycker du gjorde bra, allt för mycket kostar pengar nu för tiden. Jag väntar bara på dagen man måste betala för att få andas, eller yttra sig.
http://felidae-music.com

2005-10-20 17:36
jag tycker du gjorde rätt! :-D

ju fler som klagar och jävlas, desto större chans att dem börjar med gratis vatten igen!
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2005-10-20 17:38
Blweria P1:

Jag är viktigare än kön för att dom inte råkar ha någon speciell reklameringskassa på Mc.Donalds, hur skulle du gjort? Det var närmare 10-14 pers i alla köer...

hobbs P21:

Nej, och jag var inte otrevlig mot henne heller!

2005-10-20 17:39
...lite skillnad på att klaga och att bete sig som en röv, kan ju tyckas.

2005-10-20 17:39
Så jävla rätt, jag klagar en hel del när jag är på macdonalds. vanligaste sättet att pedagogiskt förklara vad jag vill är att be dem ta en titt på hur de säljer hamburgaren och hur min ser ut.

Tar ett tag, men sen får man en ny ^_^

2005-10-20 17:42
man får vad man betalar för... käkar du på donken så får du bajs. skyll inte det på kassörskan.

2005-10-20 17:43
Till alla dom som tycker synd om dom som "tvingas" jobba på Mc.Donalds:

Tror du inte att jag vet att många inte jobbar frivilligt på Mc.Donalds?

Arbetssituationen, och situationen för oss unga vuxna idag är KEFF!!!

Och vi måste sluta ge vika för skiten och stå upp för oss själva, ta tag i saker, ändra på saker, samarbeta liksom!

Det måste ju finnas andra sätt liksom!

Mitt jobb är inte heller så roligt, jag smackar sönder gamla avloppsrör vid stambyten, jag får andra människors halvruttna bajs stänkt på mina kläder och i mitt ansikte... Men jag gör mitt jobb ordentligt ändå, jag klagar inte på min situation, jag gillar den inte, men jag är på väg vidare i livet så därför har jag tålamod att jobba med mitt pissiga jobb för att jag vet att det finns ett slut!

2005-10-20 17:44
Mynten börjar falla ned, fröna börjar ta rot!

jsaddfw P24 och jukkus P18 fattar!

Ger man efter hela tiden, tar dom bara MER OCH MER!!!

Ger man ett finger tar dom en hand liksom, vem fan har röstat för vägtullar? Demokrati?

När ska någon sätta stopp liksom???

2005-10-20 17:44
orka stå och tjaffsa med personalen för nåt som dom inte kan bestämma över...jag hade blivit så jävla less på kunder som dig efter bara nån dag på ett sånt där jobb. hade blivit dopp i fritösen med huvudet först. kunden har inte alltid rätt. kunden borde i vissa fall ta sin pissiga attityd och ihopskramlade växelpengar och pallra sig iväg till ett ställe som passar honom/henne lite bättre.

fan vad bra saker du lyckades uppnå! du skämde ut nån stackars löneslav och tog upp en massa onödig tid i kön för folk som förmodligen hade annat för sig än att stå och lyssna på nån jävel gnälla över sin salta cheeseburgare. BAH!!!

föreställ er hur den här historien skulle kunna se ut om den berättades från den anställdes synpunkt. lite lagom vinklat, som den här versionen förmodligen är. då hade kleton varit boven i dramat.

p.s

drick kranvatten på toaletten om du vill ha gratisvatten...

2005-10-20 17:45
HAHAAA, din spexare där!!

eller inte. gnällfitta.

2005-10-20 17:46
kleton

"Mynten börjar falla ned, fröna börjar ta rot!

jsaddfw P24 och jukkus P18 fattar!

Ger man efter hela tiden, tar dom bara MER OCH MER!!!

Ger man ett finger tar dom en hand liksom, vem fan har röstat för vägtullar? Demokrati?

När ska någon sätta stopp liksom??
"

...vilken tur då att du finns, som kan skrika på kassapersonal tills världen blir bättre.

2005-10-20 17:46
visst att du säger ifrån men palla göra en så stor sak av det. du fick ju en ny hamburgare, och sen pengarna tillbaks. du är bara lack för att du hade för lite pengar.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2005-10-20 17:47
Misery_chick:

Du var inte där, så du vet inte exakt vad som hände, vilka ansiktsuttryck som användes eller vilka tonlägen på folks röster som användes, så jag tycker det är märkligt att du yttrar dig med att säga att jag beter mig som en röv?

Jag kan tillägga att jag var medveten om vad jag gjorde, jag pratade lugnt och sansat med ett leende på läpparna, sen att jag innerst inne kokade av ilska är en annan sak. Men det är kanske det som skiljer människor från vilda djur, att kunna behärksa sina känslor och uppträda civiliserat och ändå kunna uttrycka sina åsikter...

Eller vad säger du?

2005-10-20 17:50
Haha, patetiskt.. jag ska plinga på ditt hus och kräva vatten varje dag tills du äter på McDonalds igen. En gratis mugg villjag också ha varje dag.

2005-10-20 17:50
du går åt fel håll, kleton. jag tycker det är rätt att klaga. givetvis skall vi inte nöja oss eller låta dem (vem!?) ta hela handen, men fan vet om någon lyssnar på dig i kön till mcd. jag hade inte gjort det. jag söker inte rättvisa på donken, jag söker mat.
Göteborg på låtsas.

2005-10-20 17:51
kleton

ok, då missuppfattade jag tonen i din beskrivning av det hela, my bad.

och jag tycker det där var larvigt, onödigt, pinsamt, drygt och otrevligt även om du hela tiden hade ett leende på läpparna.

2005-10-20 17:53
KLETON: jag hade gått förbi kön men med ett antal frågor om jag fick göra det också......självklart hade jag inte brytt mig om svar men ändå.......om du ska hålla på din rätt kan du ju vara trevlig mot dessa stackare som står som lamm och väntar......dom ville nog veta vad som hände. DET är nått som saknas i sverige, SNACK med andra.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2005-10-20 17:54
Demento P19:

Jag är kreativ, jag förändrar, jag ger inte efter. Klagar någon på mig på mitt jobb, tar jag det inte personligt, det vore dumt...

Du verkar ha en bristande förmåga i att vara diplomatisk om du väljer att doppa dina kunders huvuden i en fritös...

Vet inte om du var medveten om det?

Sen är det bara tragiskt att människor som du suger upp allt ni stör er på och går och mumlar och gnäller på saker och ting utan att göra något åt saken, actions speak louder than words!

Misery_chick:

Alla bäckar små, tillsammans flyter ihop till stor å!

Jag kan göra mycket annat med, och ju mer frön jag planterar i samhället, ju mer kommer förändras och driva våran mänskliga utveckling framåt...

Eller vad har du för lösning på jordens problem? Du kanske har ett bättre förslag, inspirera mig!!!

misstipu F17:

Kan du definiera "för lite pengar" för mig? Bara för att du kanske väljer att slösa dina pengar istället för att spendera dom på rätt saker, betyder inte att alla är lika kortsiktiga som du är...

2005-10-20 17:54
kleton

det är kunder som du som gör att jag hellre sitter hemma och svälter än jobbar vidare på donken.

2005-10-20 17:56
För att sammanfatta:

Intressant att läsa era synpunkter!

Vill trycka på att jag inte är som ni, utan jag är som jag, och jag hoppas att ni strävar efter att vara er själva...

Nu ska jag gå vidare i min kamp med att förändra livet!;)

Ha det bra, och glöm inte att le åt livet!!!:D

2005-10-20 17:56
kleton

men...du gjorde ju inget åt saken, du förändrade inget, du var bara en jobbig fan i kön på mc donalds.

2005-10-20 17:58
junkgirl:

Jo, jag vet att du jobbar på Mc.Donalds, men det finns andra jobb och det har jag försökt förklara för Helena med!:D

2005-10-20 17:59
"Du kanske har ett bättre förslag, inspirera mig!!! "

ptja, ditt lilla problem löser du väl enklast genom att helt enkelt låta bli att äta på donken?

2005-10-20 17:59
Här i Karlstad får du kolsyrat vatten gratis på McDonald's, ^^

2005-10-20 18:00
exakt. i "bästa" fall förändrade du bara en enda sak och det är att kassörskan ligger och gråter sig till sömns i natt. hur mycket du än log. ett leende som inte kommer från ögonen är värre en en arg min.

2005-10-20 18:01
kleton

jag jobbar inte på donken. jag slutade pga fittiga kunder.