I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-20 18:02
kleton

och dessutom finns det inga jobb. försök inte att få det att låta som att man kan gå till närmaste affär och plocka på sig ett jobb hur som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 18:06
Har själv jobbat en vända på McDonald's, fy fan vad jag hatade vissa dryga kunder asså, det blev ju en och annan gång att personalen loskade i burgaren pga jävliga kunder.

Jag log mot kassörskan och förklarade att cheesburgaren var för salt, och att jag ville ha en ny... Sedan blängde hon suckande mot mig, tog cheeseburgaren och gick inte till disken där nya cheeseburgare låg uppraddade, utan bakom disken där dom lagar cheeseburgarna... Sen var hon borta ett tag, och kom tillbaka med en ny.

Som där t.ex, ;)

2005-10-20 18:09
helst hade jag velat kissa i en mugg med fanta och tvinga vissa kunder jag hade att dricka tills de kräktes, men donken har tydligen nån policy mot sånt. de asen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 18:09
barnsligaste på länge. gör oss en tjänst och sluta logga in på whoa.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-10-20 18:13
Seb1
för all del, permission granted.
Rhetoric

2005-10-20 18:18
jag vet bara hur de va när jag själv jobade på McDonalds..vi hade gratis vatten tills när föööör mycke folk kom och bad om vatten hela tiden ..då började vi ta betalt för att de kändes onödigt o tog tid att göra massa "gratis" vatten ..haha..men de va mest på nätterna..på dagarna va de typ gratis..

2005-10-20 18:19
Men oj, vattnet kostar. Tycker också det suger men jag bor i ett land där man MÅSTE köpa dricksvattnet i hemmet, så var glad ändå säger jag.

2005-10-20 18:20
Rhetoric P20:

Hah, du missade din chans på c:a 4 månader nyss! 2 bad!

Misery_chick

men...du gjorde ju inget åt saken, du förändrade inget, du var bara en jobbig fan i kön på mc donalds.

Rom byggdes inte på en dag, inte heller växer ett träd utan att frön slår rot och växer till ett träd...

Jag inspireras av andra människor, och jag vet att andra människor inspireras av mig. Dessutom vill jag påminna dig ännu en gång att jag hade glimten i ögat trots att jag var förbannad, at the end of the day så är allt bara ett rollspel starring:

kleton, as the "Kund".

Anonymous, as the "Kassörska".

Hade jag sett det som utspelade sig från ett av de andra leden hade jag tyckt att det var lite underhållning i vardagen, jag älskar när folk bryter mönster och gör sjuka saker! Det är en bra grund för kreativitet och utveckling!:D

junkgirl:

I don´t blame you för att du slutar med ditt jobb, jag vill sluta med mitt med, jag håller på! Jag startar eget med några polare och ägnar mig åt det JAG vill göra. Det finns alla möjliga bidrag att söka, och hjälp att få! Take a look out there!!! Låt dig inspireras liksom!

GAIA P23:

Tror du inte att den tanken passerade mitt huvud? Jag är fan inte naiv, varför tror du jag fick känslan av att avbryta hela köpet?:P

2005-10-20 18:23
min chans? vad menar du?
Rhetoric

2005-10-20 18:23
kleton

förstår hur du tänker, men jag tror ändå det är en bättre taktik att helt enkelt inte handla på donken.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-20 18:24
EmCee_Skunk:

Jag tror inte det, du är förmodligen svensk...

2005-10-20 18:24
Din jävla fjant, fattar du inte att de som står bakom disken endast gör sitt jobb? Det är knappast så att de gemensamt har bestämt att de ska blåsa alla kunde på 3kr var, utan det är chefens order. Vill du klaga, klaga på källan.

Ställ dig bakom en sådan disk, eller ta ett jävla jobb, och få en jävla arrogant fjant som dig själv emot dig efter 7 timmar slitande så förstår du vad jag menar, du har just förstört dagen för någon stackare. Om du nu ska "stå på dig själv", var lite tillmötesgående, resultatet blir det samma.

2005-10-20 18:27
Misery_chick:

Nej, jag kommer inte käka på Mc.Donalds mer... Jag tycker bara att det är synd att Mc.Donalds stjäl en så stor del av marknaden så att mindre matställen/kedjor med lite mer varierad kost inte har en chans...

Vi blir på det berövade våra valmöjligheter...

Jag tror säkert att många fler matställen hade slagit upp verksamhet, och erbjudit betydligt bättre service som t.ex. på de flesta kebaberior!

Skulle det finnas fler val på stan som är billiga, snabba och goda så skulle jag självklart välja dom...

...men nu är det inte så, så därför gör jag såhär!
Poet

kleton
jävla massa bitchande..
ät inte på kukmcdonalds så är biffen fixad.

Clajlo
Men vattnet utomlands är så sjukt mkt godare än svergies :)
What I said, yo!

natrual99 P18

Japp, dock bara på kvällar när ett "visst" crew jobbade samtidigt. Skiftledare etc fick dock aldrig veta ngt. Hände dock bara vid tillfällen där kunden varit riktigt, riktigt jävlig.

kleton

Hehe...

2005-10-20 18:28
kleton
min chans? vad menar du?
Rhetoric

2005-10-20 18:28
EmCee_Skunk:

Vi känner inte varandra personligen, och det är dumt att underskatta folk man inte känner...

Jag förmodar bara...

2005-10-20 18:29
kleton

men vad tror du blir bättre av att du gör så?
att du kanske inspirerar fler att klaga?

tror du personalen kommer vidarebefodra klagomålen uppåt?

...för det tvivlar jag starkt på.

2005-10-20 18:32
Rhetoric P20:

Har inte haft internet på 4 månader, har gjort andra saker... Men chansen är förbrukad...

Har du svårt för att acceptera andra människor, så är det ditt problem, inte mitt....

Jag hatar inte dig, har ingen anledning... Peace MAAAAN!

2005-10-20 18:34
kleton

jag slutade (notera: dåtid) i juli, efter lite mer än en månad. det var inte "mitt" jobb. det var ett vidrigt ställe jag gick till och fick skit öst över mig varje dag. av såna som dig.
och du kan ge fan i att försöka peppa mig med floskler tack. jag har inte sökt ett enda jobb sen donken av rädsla för att hamna på ett lika vidrigt ställa igen.

du har inte hjälpt ett skit, du har inte betett dig "lite galet krejsy" eller någonting sådant. möjligtvis har du hjälpt staten att få ännu ett skräckslaget kolli på sig, någon som är för rädd att hamna i en lika förnedrande situation igen som bara sitter hemma och lever på andra istället för att gå ut och möta världen på sina egna villkor.

att skriva "Take a look out there!!! Låt dig inspireras liksom!" till mig ser jag som ännu en spottloska i ansiktet eftersom det är exakt det beteende du här stoltserar med som krossat mig till en ynklig mask som knappt går utanför dörren.

ja. jag är upprörd.

2005-10-20 18:35
Misery_chick:

Jag vidare befordrar klagomål till min chef, jag tar det i varje fall inte personligt!

Jag vet att Mc.Donalds slänger en hel del mat varje dag som jag tycker är ett hån mot dom i världen som inte har man, jag har respekt för mat, slänger inte mat liksom!

Dom har råd att slänga mat, men inte att bjuda sina kunder på vatten, som jag tycker är en självklarhet, vanligt kranvatten. Dessutom handlar jag ändå mat där!!!

Det hade varit en annan sak om jag inte skulle ha något!

Men vem vet vad som händer imorgon, jag vet bara hur människor påverkas undermedvetet av olika intryck, det kanske händer nånting! lets find out!

2005-10-20 18:38
kleton

Dom slänger mat för att kunderna inte vill ha slemmiga burgare. Så är det, tillgång och efterfrågan... Stör mig också på "waste" men fan, jag har ändå förståelse för varför systemet finns.

2005-10-20 18:39
junkgirl:

Ok, men har du något konkret förslag på hur jag kan förbättra mig som människa då? Ge mig några tips? Jag är öppen för att överväga förslag...

Du ger mig intrycket av att vara dömmande, men jag kan ha fel?

Har du tagit illa upp av mina handlingar så var detta inget jag menade från början...

2005-10-20 18:39
kleton

"Jag vidare befordrar klagomål till min chef, jag tar det i varje fall inte personligt! "

Bra för dig, men då personalen på donken troligtvis skiter fullständigt i hur det går för mc donalds så lär de inte bry sig sådär jättemycket om att vidarebefordra klagomål.

Jo jag vet att donken slänger mat, jag har också jobbat där.
Jag tycker också det suger, men jag tror inte du på något sätt förändrat det.

"Men vem vet vad som händer imorgon, jag vet bara hur människor påverkas undermedvetet av olika intryck, det kanske händer nånting! lets find out!
"

Fundera då lite på hur du påverkade kassörskan.

2005-10-20 18:40
GAIA P23

det skeva är ju att man som personal inte får ta hem överblivna burgare, eller ge till uteliggaren som sitter precis utanför resturangen, utan den _måste_ kastas.

2005-10-20 18:40
EmCee_Skunk:

Ja, om man ska utgå från det jag precis sa, så har du ju faktist rätt! Fel av mig!

2005-10-20 18:42
Misery

Ja den biten kunde jag aldrig fatta någonsin, fan jag brukade ge massvis av waste till polare som kom förbi på kvällarna.

2005-10-20 18:44
Misery_chick:

Jag måste ännu en gång referera till situationen, att det inte var något personligt mot dom som jobbade där, och jag påpekade det för den första kassörskan, och då gick hon och hämtade sin chef...

Jag log, och hade glimten i ögat... Det var lite som en "Seinfeldsituation"...

I USA var det en svart kvinna som satte sig på en plats i bussen avsedd för vita människor, men hon vägrade flytta sig. Hon bröt mönstret och en debatt i hela landet brusade upp, och resultatet var att det blev bättre för de svarta i USA...

Sen är jag inte en expert på att förändra saker och ting, jag är ingen elitmänniska, så jag måste ju prova mig fram!

2005-10-20 18:45
kleton

ge fan i att hacka på kassapersonal när något går snett för dig. och ge fan i att försöka rättfärdiga det med att "jaaaag vidarebefodrar minsaaaann klaaagomååål till miiiin chef!" och ge fan i att försöka peppa någon du inte vet ett dyft om. försök att vara en snäll människa och innan du drar igång en liknande scen igen, försök att sätta dig in i den du utsätters situation. där har du några tips.

jag är inte dömande, men visst får du ta en del skit jag gärna gett till de kunder som skadat mig mest.

ja, jag tar fruktansvärt illa upp när någon sitter och beskriver något som jag varit med om som fått mig att må åt helvete och är vansinnigt fel som en kul grej.

och för i helvete. om du nu inte kan hålla dig ifrån att explodera när du får bajs istället för föda, ge fan i att handla på donken.

2005-10-20 18:45
DET ÄR VISST SALT I ..DOM HAR DET PÅ KÖTTET....OCH TAR PÅ DET FÖÖÖÖR HAAAND LOOOOOOOOOOOOSER

I know my McDonalds

2005-10-20 18:47
att du pallar

2005-10-20 18:48
Kleton

snälla söta rara gulliga du, säg att du inte just jämförde dig själv med Rosa Parks?

2005-10-20 18:48
kleton haha. tror du att du känner mig genom att jag skrev 3 meningar ? jag menade att du blev sur för att du inte hade pengar till vatten.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2005-10-20 18:49
kleton

I USA var det en svart kvinna som satte sig på en plats i bussen avsedd för vita människor, men hon vägrade flytta sig. Hon bröt mönstret och en debatt i hela landet brusade upp, och resultatet var att det blev bättre för de svarta i USA...

sitter du helt seriöst och jämför dig själv med svarta frihetskämpar efter att ha mosat en annan människa???

nu loggar jag ut innan jag skriver något som får mig bannad.

2005-10-20 19:00
Kleton: Förklara gärna hur ditt enmanskrig mot salta cheesburgare är samma sak som att kämpa mot segregering?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2005-10-20 19:01
junkgirl:

Haha, asså...jag vill inte reta upp dig ännu mera, men jag frågade faktist om vad jag SKA göra, det hjälper inte med att veta vad jag inte ska göra. Jag kommer ju fortsätta att göra det jag tror på tills någon annan kommer med ett förslag på hur man ska göra istället?

2005-10-20 19:02
sit:

har nog mer vältränat arsle än dig, men visst, jag ska äta kebab! Men det vore trevligt med nånting annat gott i samma prisklass, tycker inte du?

2005-10-20 19:03
m0Zza:

Jag är anpassningsbar, jag pallar dessutom fler än de flesta! Jag är tävlingsmänniska!:D

2005-10-20 19:05
Misery_chick:

Jag jämför situationen, att en människa visst kan förändra något.

Självklart jämför jag personligen inte med henne, eftersom att det hon gjorde handlade om helt andra principer än mina.

junkgirl:

Se ovan!;)

2005-10-20 19:06
jumpcut

Ja, samma anledning som ovan...

2005-10-20 19:07
kleton

det är ju just att du jämför de situationerna som jag reagerar på, du måste ju skämta?

2005-10-20 19:08
Andra "frihetskämpar" inkluderar ju faktiskt även Adolf Hitler. Sättet du "bekämpar systemet" är närmare Hitler med sina fina tal och utlägg om varför man ska göra för någonting och vad det är som är fel medan t ex Ghandi och Rosa Parks chillade och lyckades ändå... Sen är det väl lite hela den här grejen med att jämföra en mugg vatten och salta cheesburgare med mänskliga rättigheter som rimmar illa?

Lite trött i huvudet, orkar inte formulera mig bättre än jag gjort. Fast du är smart, du hajar vart jag vill komma.
-QanA

2005-10-20 19:13
Misery_chick:

Vart skall detta sluta? Skall vi samarbeta för att saker ska bli bättre eller vill du fortsätta detta spel med att försöka vinna? Vad är det du vill säga?

Säg det liksom! Ut med språket, jag står fast vid att jag jämför dom två situationerna för att förstärka min poäng!!!

Men ge mig en bättre situation att jämföra med då!

Det jag vill säga är: en människa kan visst förändra genom att bryta mönster!

2005-10-20 19:15
kleton

men kan du inte förklara hur du tycker att du förändrar något?
vad är det du tror kommer hända?

2005-10-20 19:16
kleton: Det är skillnad på att bryta mönster och att vara en röv.
-QanA

2005-10-20 19:16
kleton

jag gav förslag på vad du ska göra också. du kanske bara har problem att läsa flera meningar efter varandra?

2005-10-20 19:18
kleton

möjligt att andra redan svarat men jag orkar inte läsa igenom tråden.

anledning till varför hon gick in bakom var antaligen för att säga till köket att det var för salt, kassalinjen måste nämligen alltid rapportera klagomål direkt till köket.. att vattnet kostar pengar är för att det hela tiden kommer in massa folk som tränger sig före i kön bara för att tigga ett glas vatten. och tro det eller ej, men det blir ganska många vatten varje dag.. men man ska inte behöva betala för vattnet om man köper något att äta, så funkar det i alla fall på min mcdonalds.. sen kostar muggen inte så mkt som 2,50:-, det var skitsnack.. att skiftledaren ifrågasatte din smak och sa att det ska vara så mycket salt får hon inte göra enligt mcdonaldsregler, nästa gång kan du säga att du vill prata med resturangchefen för det har du rätt till... sen är det inte direkt ovanligt att det blir för mycket salt på kötten när dom kryddas, så hennes snack om rutiner var också bull, även fast det finns regler för hur allt ska göras är det alltså lätt att göra misstag.. så stå på dig ännu mer nästa gång!!

2005-10-20 19:20
jumpcut:

Jag fattar vad ni menar! men är inte luft och vatten mänskliga rättigheter? Dom kommer ju från naturen, och dessutom har vattnet inte kostat pengar tidigare...

Men jag hoppas du förstår mina poänger, och att jag inte är ute efter att behandla oskyldiga människor dåligt.

Jag har en vision av en bättre värld, och ur kaos skapas ordning, och jag skapade lite kaos i vardagen för vissa, en tankeställare för andra, och kanske det blev underhållning för vissa andra...

Sen kan jag inte ta ansvar för att folk skriver på anställningskontrakt på Mc.Donalds utan att förstå vad dom ger sig in på. Jag skulle aldrig vilja jobba där...

Världen behöver inte Mc.Donalds liksom! Skulle ingen jobba på Mc.Donalds, och ingen handlar där, skulle Mc.Donalds inte finnas...

Då skulle det kanske finnas något bättre?

2005-10-20 19:21
kleton

du tycker inte att det redan finns en hel del ställen som är bättre?

2005-10-20 19:22
kleton

Jag har en vision av en bättre värld, och ur kaos skapas ordning, och jag skapade lite kaos i vardagen för vissa, en tankeställare för andra, och kanske det blev underhållning för vissa andra...

på vilket sätt blir världen bättre för att du är ett as mot donkenpersonalen? du har fortfarande inte förklarat det.