I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-20 19:43
davvie. så som jag uppfatta det är de där emd ta betalt för vatten individuellt / restuarang. om personalen skulle gå emot att ta betalt för pengar blir de så då att de lyssnar på er?
Femme fatale

2005-10-20 19:43
kleton

hur får du ihop det där? du beskriver en händelse och sen påstår du att jag inte kan veta någonting om den händelsen? då har du väl förklarat otroligt dåligt då, om jag är den enda som inte vet ett skvatt om vad som hände, men alla andra hajat.

Jag har en vision om att vi samarbetar som en planet, en värld!

...och du kämpar för det genom att hoppa på de svaga! jippi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 19:44
davvie P18

oj, vad olika det måste vara från ställe till ställe med såntdär.

...och jo, såna "regler" finns ju överallt. ^_^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-20 19:45
Amar F18

driver du med mig? jag har aldrig frågat dig om hur du jobbat eller så?

du sa att du hellre ber arbetsplatsen kyssa sig i röven eller nåt sånt mysko, än att neka någon ett glas vatten..

jag menade att personen i kassan kanske hellre följer reglerna hon/han får förklarade för sig än att bjuda på vatten och då kanske riskera sitt jobb. i det här fallet tror jag iofs inte att jobbet ligger i riskzonen, men du förstår min tanke hoppas jag

2005-10-20 19:47
davvie. nope driver itne med dig när du säger:
kyss till arbetsplats i röven då, men sen står du där utan jobb och lön. då låter jag hellre bli..

så tar jag det som att du anser att bara för att jag tyckte det var omarliskt av arbetsplatsen så komme rja st ådär utan lön o jobb.. som om jag var en dålig illojal arbetare..vilket jag inte är
Femme fatale

2005-10-20 19:47
oscar_:

Fel! Idiot vore jag om jag tog illa upp av ditt inlägg!!!

kul att du finner det underhållande iaf!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 19:48
kleton. jag undrar fortfarande varför du blev dryg mot kärringen i kön och varför du inte skällde ut chefen istället?
Femme fatale
Groupie

2005-10-20 19:48
jag skulle vilja vet hur du skapar en bättre värld genom att tränga dig förbi en "kärring" om du så fint kallar det (en person som inte gjort dig ett skit men som du anser dig ha rätt att tränga dig föra bara för att du inte är nöjd med din hamburgare), du kan inte skapa en bättre av att skapa irritation, ur kaos skapas med kaos. Har du en sur framtoning och beter dig risigt mot andra kan du knappast förvänta dig att du ska bli bemött på ett trevligt sätt, och om folk blir otrevliga tillbaka trappas allt bara upp. Med andra ord man skapar mer oreda genom att vara otrevlig.

Dock kan jag ge dig props för att jag hade nog skrattat om jag sett det, och man bör stå på sig....men i detta fall anser jag att du kunde ha skött det bättre.

2005-10-20 19:50
word!

precis..din grundtanke var det ju absolut ignet fel på enligt mig men du betedde dig samtidigt ganska drygt mot folk som inte gjort dig något. alltså kleton kom igen om du själv varf kärringen hade du inte velat typ bita näsan av personen som säger att han misnann också har bråttom til ltåget... hade typ velat skalla dig. men du är säkert snäll. jag gillar energin.
Femme fatale

junkgirl:

Men förstod du min poäng med det hela då? Det var det som var viktigt!

dom trerar hela tiden dom ba ska du ha plus meny ja ba nee hon sa ta en så tåg jag hon bara ska det var EXTRA stor cola asså shit fan asså orka sen ba pofrit extra sen vill du ha diber asså fan vad jobbigt

2005-10-20 19:51
är det bara jag som inte fattade hälften av vad zixx just skrev?

2005-10-20 19:52
Är personal otrevliga är det ok att vara otrevlig tillbaka, precis som det är tvärtom. Sluta bitcha om att han va otrevlig mot en kassörska, så som jag fattade det så var hon jävligt otrevlig från början och då får hon ta att hon får skit. Sen att det inte var hennes fel att hamburgaren var salt eller att vattnet kostar är en helt annan sak. Men det naturliga är att klaga hos kassörskan först, det är ju knappast så att man går och frågar efter chefen på en gång liksom.

Tycker kleton gjorde rätt i att klaga, och om det var så att kassörskan var otrevlig så får hon som sagt ta att han är otrevlig tillbaka. (Det beror på vem som var otrevlig först såklart.)

Plus att detta är Mc donalds, man borde egentligen inte försvara dom som jobbar där eller det som företag ö.h.t. Man kan alltid välja ett annat liknande jobb, där man antagligen skulle få bättre betalt och få ha bättre arbetsförhållanden. Sen är de ju inte, som folk tror, att mc donalds anställer alla som söker. Fatta hur många som söker jobb hos dom hela tiden, dom tar ju såklart dom bäst meriterade, precis som alla andra gör. Så att säga att folk jobbar på mc donalds för att dom måste är ganska fel.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-10-20 19:53
Misery. det var nog "roligt skrivet"

hajja läget
Femme fatale

2005-10-20 19:54
gogaku. förklara den för mig:

Så att säga att folk jobbar på mc donalds för att dom måste är ganska fel.

man tar inte ett sånt sketet jobb om man inte måste med den sugiga policyn =) no offence mot någon som jobbar på mcdonalds..
Femme fatale

OBS!!!

Hahahaha... är det ingen annan som börjar bli uttråkad eller?

Känns som att jag inte kan säga så mycket mer än det jag har sagt, en del har förstått, det glädjer mig...

Ni andra som inte förstår får väl chansen då jag råkar ut för nån annan mönsterbrytande situation, så kanske ni förstår min poäng bättre då!

PEACE FOLKS!!! :D Jag är inte arg eller upprörd nu, hoppas ni inte är det!

Är ni det, tar ni fan whoa på tok för stort allvar!!!

kleton

ja. om du läser det jag skriver så har jag redan nämnt det högre upp. men som sagt. skriv ett brev istället för att förstöra flera människors dag och eventuellt deras framtid.

2005-10-20 19:55
kleton

det handlar inte om att ta whoa för stort allvar. du är ju en verklig människa som begår verkliga handlingar i vår gemensamma verklighet...
Femme fatale

2005-10-20 19:56
Gogaku P19:

Fan vad BRRRRRRRRRAAAAAAAAAAA sammanfattat!!!

Du tog dig tid att läsa det jag skrivit, och FÖRSTOD situationen!!!

Du förstår exakt vad jag menar, bra man!

2005-10-20 19:56
Amar F18 : Som jag säger, alla får inte jobb på Mc Donalds, jag tror att det är lika svårt att få jobb på donken som det är att få på Ica t.ex. Jag menar inte att all som jobbar på donken vill göra det, men jag tror att om dom hade sökt jobb på Ica så hade dom fått det istället...

Man har alltid ett val, det är vad jag vill få fram.

2005-10-20 19:57
kleton

jag förstod vad du ville åstadkomma, jag blev arg över att du försökte rättfärdiga ett beteende som jag vet kan skada mer än du någonsin kan ana. och detta handlar inte om whoa, det handlar om verkliga världen, där du betedde dig illa, riktigt illa.

kleton No probs :)
Groupie

"-Va? Ett glas vatten? Det har ni aldrig tagit betalt för tidgare? Är du seriös eller? -Ja!

-Tycker inte du att det är lite snåljåpsstylee liksom, kan ni inte bara bjuda på ett glas vatten liksom? "

Så som jag tolkar det skulle jag nog se det där som att vara otrevlig först, sen så blir ju allt vad man gör det till, kan ju bero på inställlningen. Eftersom det verkar som att kleton blev irriterad så kan han ju tagit det där ja:et som otrevligt för att han var sur (självklart kan det ju vara sagt i en dålig ton, men det är fortfarande 1 ord, och intryck kan förändras i efterhand p.g.a hur man kände)....

och vaddå inte försvara dom som jobbar där? ett jobb är ett jobb, du måste betala räkningarna. Du kan ha en civilingejörs utbildning idag och ändå få flippa burgare, det är jävligt svårt att få ett jobba som verkligen är vad man utbildat sig till. Vad jag menar är att visst tar det de mest kvalificierade, allt annat vore konstigt, men man kan inte utgå ifrån att personerna vill jobba där. Med att jobba där för att de måste kan menas att de inte lyckas få tag i något annat jobb, och då Mcdonalds är en jävligt stor kedja så finns det många arbetstillfällen där. Som sagt, räkningar betalar inte sig själva

2005-10-20 19:59
killen P13 : Det är skillnad på jobb och jobb, det är det jag menar! Läs mitt svar till Amar så fattar du vad jag vill få fram.

2005-10-20 19:59
killen P13

bra sagt.

2005-10-20 20:00
Det är skillnad på jobb och jobb - Det är skillnad på sketna jobb och sketna jobb, låter bättre ;)

Asså klart att alla inte kan få sina drömmjobb och måste ta ett skitjobb, men att det finns olika skitjobb att välja mellan går inte att komma ifrån.

2005-10-20 20:00
junkgirl:

Ja, det kanske jag ska göra om det känns rätt... Jag är inte ute efter att sabba någons vardag, men Mc.Donalds sabbade min...

Jag vill inte skada någon på något plan, hade jag vetat att Mc.Donalds tog betalt för vatten, hade jag aldrig beställt vatten, förmodligen hade jag inte gått till Mc.Donalds över huvudtaget...

Jag vill inte tjafsa med dig, eller göra dig ledsen eller upprörd, utan jag ville starta en diskussion utifrån min encounter idag...

Nästa gång kanske jag satsar ännu hårdare på att fråga personalen fler frågor på plats, och förklara varför jag blir upprörd och fråga var man kan få klaga på detta!

Jag strävar efter att bli en bättre människa, och vem vet, dina tips kanske förändrar mig...tänk på det!

2005-10-20 20:02
...är du arbetslös, i desperat behov av jobb, skickar ansökningar till all ajobb du möjligtvis kan tänkas ha en chans att få, och får svar av donken och blir erbjuden ett jobb, så tackar man ju knappast nej, då är man ju enbart dum.

...sen kan man söka andra, bättre jobb medan man jobbar på donken , men ptja, ett jobb är ett jobb är en inkomst.

ibland måste man ta det som serveras.

Jag vill också poängtera att jag bara rättfärdigar att kleton var otrevligt om fallet var att kassörskan var otrevlig först. Som sagt, är man otrevlig så kan man inte förvänta sig annat tillbaka.

Gogaku. det kan jag inte yttra mig om eftersom jag inte vet om de tar i nfler på ica än på donken...

man jobbar (iaf de flesta) för att man måste. säg inte att man har tusen andra möjligheter för livet ter sig itne alltid så. dock så är de bra att se sig efter schysstare alternativ.
Femme fatale
Groupie

Gogaku Jovisst är det skillnad på jobb och jobb, och jag kan ge dig en poäng, men om man kollar på arbetsmarknaden så söker McDonalds oftare ny personal och i en större utsträckning än ICA. Detta skulle delvis kunna bero på att de har så dåliga avtal etc. att ingen klarar att jobba där länge, men det är en annan historia. Vad jag menar är att jag tänker inte försvara företaget, men jag anser att det är fel att klaga på människorna som jobbar där

2005-10-20 20:03
Gogaku. det rättfärdigar dock inte att han vaf otevligt mot kvinnan i kön bakom..

Femme fatale

Asså det känns som folk tror att om man söker på donken så får man jobbet automatiskt, vilket är helt fel.

Sen är det klart att om man söker till olika ställen och får svar av donken så tar man det. MEN jag tror att man har lika stor chans att få jobb på Ica eller liknande! <-- min poäng.

menmen i stridens hetta.. :)
Femme fatale

2005-10-20 20:04
kleton

och nästa gång kan du ju försöka en lite ödmjukare taktik. det är så sjukt mycket mer uppskattat än "glimten i ögat"-taktiken som bara bara bara är (eller uppfattas som) hemsk och nedlåtande.

Jag strävar efter att bli en bättre människa, och vem vet, dina tips kanske förändrar mig...tänk på det!

det hoppas jag. tack för hoppet. ^_^

2005-10-20 20:04
Amar F18 : Jo om hon var otrevlig mot honom först. Vilket jag inte vet nåt om.

2005-10-20 20:05
Gogaku P19

möjligt, men man hugger ju oftad det första man får erbjudande om, och ibland är det donken <----- min poäng

nu blev jag hungrig.. ot
Femme fatale

Gogaku. han tränger sig förbi henne 2 gånger för att klaga på hamburgaren och snäsa av henne. det kalalr jag en början =)
Femme fatale

2005-10-20 20:07
Misery_chick : Sant, sant.

Amar F18 Sant, sant.

deja vú

Är det inte olagligt att ta betalt för kranvatten i Sverige? Ok de kanske har is i men kan man inte be dom ta bort det och på så sätt slippa betala.

2005-10-20 20:08
haha :)

nu tycker jag vi ska vara gladare och bjuda på pepparkakor :P
Femme fatale

2005-10-20 20:08
muggen tassel..muggen
Femme fatale

2005-10-20 20:09
Jag är alltid glad. Så jag skulle aldrig hamna i kletons situation ;)
Groupie

de kan ju hänvisa till att muggarna inte direkt är gratis för dem...även om det kanske är lite larvigt

tassel

de silar visst vattnet, kanske det gör att det inte räknas som kranvatten?

2005-10-20 20:10
varför silar de vattnet? destillerat vatten menar du? :O

Gogagku. man kan vara snäll och ändå agro..förstör itne för mig nu.. hahaa
Femme fatale

2005-10-20 20:11
Amar F18

ingen aning, det står att de silar det?

2005-10-20 20:11
Amar F18

njääääää =P