I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-21 00:06
Töntar är ni nästan allihopa som skriver i denna tråden särsklilt Kelton jävlas lossas rebell?!
Sa jag det?

2005-10-21 00:06
förövrigt så har nog Next_principle sagt d vettigaste under hela kvällen

1. Tar de betalt for vattnet far du valja att antingen kopa eller inte kopa, det ar ingen som tvingar dig att kopa vattnet. Pa samma satt kan ingen tvinga McDonalds att bjuda pa vattnet. I mina ogon kan de ta 300 kr per hamburgare och 15 000 kr for ett glas vatten, det ar inget omoraliskt med det. De kommer dock inte fa nagra kunder sa det blir slutet pa deras business. Du har absolut inget att gora med deras prissattning, du bestammer huruvida du accepterar den genom att kopa/inte kopa. Sen ar det val inte mer snaljap att ta betalt for vattnet an att ta betalt for en dipsas, det ar ju trots allt bara 2 kr. Men nu ar det ju sa att foretag inte bygger sin budget pa Kleton utan pa massforsaljning och 2 miljoner i "valgorenhets-dipsas" ar lite skillnad. Om nagot sa borde de ta 5 kr pa vattnet och hoja lonen till de anstallda om vi nu ska snacka moral.

2. Huruvida "burgaren ar for salt" ar en subjektiv fraga, det har inget att gora med huruvida det ar nagot fel pa smaklokarna eller inte. McDonalds saljer massproducerade hamburgare, de fragar inte varje kund "vill du ha den latt saltad, lagom saltad eller starkt saltad?" Alltsa vet du som kund att restaurangens "saltningsniva" inte ar baserad pa din subjektiva smak nar du gor kopet. Att borja gnalla pa chefen ar som om jag skulle kopa en CD pa Mega och sen ga tillbaka och klaga for att latarna ar sa javla ruttna. Ifall hamburgaren ar saltare an de normalt ar kan man ju daremot aberopa att man baserat kopet pa oriktig information som rimligtvis ligger pa restaurangens ansvar. Da bor restaurangen ge pengarna tillbaka och saga "trakigt att du inte gillade hamburgaren, see you later alligator" vilket var precis vad de gjorde. Vad fan ska chefen gora? Ta stickprov pa saltningsnivan, skicka till lab och jamfora med tidigare hamburgare, ta reda pa vem som skotte saltningen, piska sonder den ansvarige och hanga honom utanfor ingangen for att statuera ett exempel, skriva ett langt brev dar han ursaktar sin existens och erbjuda en gratis avsugning? Eller vad?

3. "Men snalla..." *lagger huvudet pa sne*
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

2005-10-21 00:16
Kleton

helt ärligt..

vem tror du det är som bestämmer priset på vattnet.. kassörskan?
kassörskachefen? Vad skulle de tjäna på det?? Nä de håller nog igentligen med dig, tror du det spelar dem någon roll om vattnet kostar eller inte!?

Det kan ju ha varit fel på dina burgare, men förmodligen smakar de som alla de andra, men du tycker inte om dem? Kan dem hjälpa det också??

Du gick in på mc donalds sur, för att du inte gillar det sedan innan...
Vattnet kostade....kleton ALLTING kostar nuförtiden och det handlade om 3 spänn, men eftersom som du redan var sur, så blir du ännu mer sur...

Du började äta dina hamburagare med detta i bagageplus att du inte gillar dem för att de är onyttiga mm.

Du började du gnälla som en kärring... och du tycker själv att du var tuff och gjorde det rätta, nä en kärring är vad du betedde dig som...
Nästa gång du går in i en affär eller mcdonalds ha som mål att få personalen att le (och var förstående)

Du är säkert en bra människa annars, alla kan ha en dålig dag :)
Skåne!

2005-10-21 00:16
Du gjorde helt rätt.
Det finns absolut inget mer att säga, och om du tycker det så ska du vara jävligt uppmärksam på att DU just gjort en höna av en fjäder.
Groupie

2005-10-21 00:44
kleton det har jag sagt hela tiden, intryck förändras alteftersom tiden går, räcker med någon timme bara...de förändras efter den bild man vill ha och vilken sinnesstämmning man hade

Amar det lär knappast vara destillerat för det smakar skit....går inte att dricka

Den är väl förmodligen så populär för antingen älskar man eller hatar det här, dock verkar de flesta hata, och jag måste nog sälla mig till dem, för detta var i ärlighetens namn rätt barnsligt....

2005-10-21 00:53
min kusin fick pröjsa fem kroner för ett glas vatten i stora mcdonalds i femman huset...

det var rätt kul
www.gbg031.se

2005-10-21 01:08
Amar
okej, om du menar så förstår jag absolut, och håller med dig nästan helt och hållet.. men själv så är jag alldeles för egoistisk för att sluta stödja mcd och därmed säga upp min anställning och lön eftersom jag är beroende av den för att leva ett någorlunda normalt liv.

anledning till att jag frågade och berättade hur det är, var för att du tidigare sa följande:

man tar inte ett sånt sketet jobb om man inte måste med den sugiga policyn

av det läser i alla fall jag att du inte tar ett jobb på ett ställe som tar betalt för vatten, vare sig det är mcd eller t.ex hugo's café.

2005-10-21 01:09
angående destillerat vatten så är det farligt att dricka.. vattnet på mcd är inte destillerat utan bara filtrerat, för att ta bort skit som överskott av kalk och mysko mineraler som finns i vattnet.

2005-10-21 01:24

haha, kul ju.

ibland e dom faktiskt for salta. fan vad snalt med vattnet och inte fan kostar muggarna 2.50 eller vattnet .50! logn.

mcdonalds slussen va dumma mot min syrra ocksa.
men jag kakar anda pa mcdonalds ty 3 ggr i veckan, haha.
Alla kanner Apan
Apan kanner ingen

2005-10-21 02:45
Cali:

fan vad snalt med vattnet och inte fan kostar muggarna 2.50 eller vattnet .50! logn.

Vad ska du komma på härnäst, att hamburgarna inte heller säljs till självkostnadspris?

men jag kakar anda pa mcdonalds ty 3 ggr i veckan, haha.

...som alla andra som klagar verkar det som.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-10-21 03:13
fett upprört om inte annat!

2005-10-21 08:34
du låter som en jävla kärring, en sådan som klagar på allt.. wtf fall du klagat på mcdonalds keffhet gå inte dit då, skyll dig själv.
Och att du ska vara så jävla otrevlig mot kassörskan, att stirra på henne o grejer. Är ganska säker på att du ser ner på henne för att hon jobbar på Mcdonalds. Hoppas du får 15 cheese burgare i käften!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-21 08:37
uhm jag jobbar på donken, ger alltid ut gratis vatten till alla som ber, vare sig de har handlat något annat eller inte..
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2005-10-21 11:13
Hade jag varit kärringen bredvid dig hade jag smällt till dig för att du var så jävla löjlig och tog min tid.
"Revolution"........
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2005-10-21 12:44
Varför gå och käka där? Ska man vara en någorlunda principfast person så ska inte lite"hunger" vara en så big deal.
I´m with stupid--->

2005-10-21 13:43
har svårt att tro att muggarna kostar 2,50:- snarare 2,5 öre. vattnet är så lite att de inte går att mäta. men ja kan iofs förså en viss avgift om man endast köper vatten, men absolut inte om man köper mat av dom samtidigt.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-21 14:02
geee. get a life?

och f.ö "kassörskans arbetstitel = "Servispersonal".".. hmm,. kallade du henne inte precis kassörska? torde vara för att det är det som ligger naturligast att placera jobbrollen i för fack va?

.. allvarligt.. vill du förändra världen ? trevligt. tror du att du uppmår ngt alls genom att bete dig illa mot en kassörska på mcdonalds? nope.

jag tror bara att du betedde dig illa och sen i efterhand konstruerade ihop ngt mumbojumbo för att det ska framstå som att du hade ett nobelt syfta med ditt skitbeteende.

2005-10-21 14:04
din snåla jävla gnällkärring =D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2005-10-21 14:19
destillerat vatten är INTE farligt. det är bara det att det inte har närsalter vilket inte är ett nyttigt vatten eftersom de inte ger oss de salter vi behöver..men farligt e de inte..om man jnu inte lever på det..

ska slut va petig nu =)
Femme fatale

2005-10-21 14:53
friktion P19

Ingen har hävdat att 2:50 är inköpspriset, men att dom kostar det på McD är väl alldeles uppebart eftersom det var det som kleton skulle få betala?

2005-10-21 14:56
haha vilken tönt du är. vattnet kostar pengar och bara för att du inte vill betala beteer du dig asdrygt mot den där tjejen som inte har nått med det att göra. snälla väx upp

2005-10-21 15:36
Refused P25

sant, tänkte mej inte för. dock ett jävulsk över pris.

Men ja står fast vid min poäng, att vatten skall ingå om så önskas, vid köp av andra varor.

Upp till en krona tycker jag är rimligt som pris för en halvliter vatten om detta är det enda som beställs.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-21 15:45
KLETON For President m.m
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"

2005-10-21 16:46
Innocent: Lilla gubben? Han hade ju bara 20 spänn. Men han hade kanske kunnat lämna kön och dra ut och leta pantburkar, och sen komma tillbaka för att betala för en liten jävla kartongmugg med lite äckligt jävla kranvatten.

Och du är sannerligen jävligt givmild som her 60 spänn för en halvliter vatten.

Mycket propps till dig, din starka, snälla och givmilda ursäkt till idiot.

Men, jag tycker dock inte att kleton borde blivit så sur på kassörskan. Men hon skulle inte varit så otrevlig tillbaka. Bådas fel, men kundne har alltid rätt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-10-21 16:56
en gång när en polare beställde en cheeseburgare så var servitrisen extremt tråkig och sur. sedan när han smakade av burgaren så var den extremt salt men sedan när han gick å klagade till samma servitris så fick han bara en halv hamburgare tillbaka. "du gav mig ju en halvt uppäten burgare så då får du en halv tillbaka" - vilket i sig inte var sant, han hade bara tagit två tuggor, en oskuldstugga och en tugga för att känna av om det verkligen var så farligt salt att han inte kunde äta upp den iallafall... när han fick brugaren så blev han skitsur å kastade den rakt över disken på den sura tjejen. hon blev ägd.
sedan kom chefen och varpå vi förklarade hela proceduren och hon fick sparken och min vän fick två gratismenyer på kupong hemskickade plus ett skrivet brev där dom bad om ursäkt för vad som hänt...

DET LÖNAR SIG ATT KLAGA. smakar det inte bra? KLAGA. du har ju betalat för att det ska smaka bra, ellerhur?

fö. äter jag inte mer på donken, vidrigare mat får man leta efter.
http://www.kalvinhiphop.com

2005-10-21 17:33
friktion:

visst är det ett överpris, men det går ju alldeles utmärkt att inte gå till McD om han nu tycker det är dyrt. vi har ju inte riktigt prutkulturen i sverige, och det är jag rätt glad över...

mephisto:

kunden har inte rätt om han kräver något till ett annat pris än det satta, nej. som sagt, ingen tvingar kleton att handla där om han nu tycker att det är så kass.

2005-10-21 20:04
Innocent: Förlåt att jag hetsade upp mig sådär.

Refused: Nej, han har inte rätt att kräva gratis vatten. Men en kassörska/servitris ska inte bli otrevlig för att kunden vill ha en ny hamburgare. Därför ska man alltid utgå från att kunden har rätt.
Jobbar själv som servitör, som praktikant iofs, men om jag skulle säga "Men snälla..." till en gäst, så skulle nog jag få en ganska så lagom härlig utskällning.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-10-21 20:26
kleton

och din poäng är?
sluta äta på mcdonalds då..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-21 20:31
känns som det blir hela tuffa "hata massproducerade skaer förutom min superorginella punktshop palestinasjal" -vänstervridna tjaffs..
Tycker inte du har rätt att säga nån hur dom ska göra så länge du inte kan göra det bättre själv!

2005-10-21 22:49
Välkänt fenomen i Sverige. Vi är för mesiga för att våga klaga.

Tycker inte du har rätt att säga nån hur dom ska göra så länge du inte kan göra det bättre själv!

Sämsta argumentet som finns. Så bara för att man inte kan göra bättre själv (alternativt aldrig fått chansen) så får man inte klaga? Det funkar inte så.
California, knows how to party!

2005-10-21 23:05
det är olagligt att ta betalt för vatten i Sverige. Det dom kan ta betalt för är muggarna som sagt.

har man med sig egen behållare måste dom fylla på.
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2005-10-21 23:37
Är det någon som har några belägg på att man inte får ta betalt för kranvatten i Sverige?

Kan det inte vara så att någon har fått för sig att vattenkranar är allmänna va-anläggningar och dragit förhastade slutsatser baserat på den lag som förbjuder den som driver en sådan att ta ut avgifter som leder till vinster?

2005-10-21 23:47
Undrar också över det där med vattnet. Vilka ställen är det isf som måste fylla på, alla som har tillgång till kran? Alla som säljer vatten? Jag är rätt tveksam.

mephisto:

Att döma av det kleton skrev så sa ingen "men snälla" förrän han bettet sig illa och dessutom trängt sig före övriga gäster. Det är väl fortfarande inte enligt regelboken, men skulle du få en utskällning av din chef för en sån sak så säger det nog mest om din chef faktiskt.

Faktum kvarstår ju att kletons reaktioner var helt ur proportion till hans "problem".

2005-10-22 00:36
dricka vatten? på mcdonalds? pff! fjanterier

2005-10-22 00:41
Om du använder ord som "keffhet" i dagligt tal borde du onekligen få betala för ditt vatten.

2005-10-22 02:02
jävla stekare
HMOR

2005-10-22 09:10
hahahaa skönaste tråden, Kleton lär ju ha reggat om sig på nytt med nick. Så jävla stekt kille efter sin lilla "revolution"!
Rosa Parks liknelsen var fan årets! haha

HAHAHAHAHA!
PAJAS!

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2005-10-22 09:40
Gud vad jag önskar att jag hade haft din attityd igår! Jag och min pojkvän käkade på nå grill i solna. Jag beställde en kebab för 45:- "Kebab med bröd allt på?" Givetvis! När jag till sist får kebaben, eller "kebaben" ser den ut på följande sätt; Brödet är jätte stort, hårt, i brödet ligger det exakt 4 bitar kebab varav 3 av dom är brända och knapriga, under köttet ligger det en stor hög sallad, en liten tomatbit och såsen smakar majonäs. Jag blir skitförbannad att ha lagt ut mina ända lunchpengar på en jävla.. jag vet inte vad. Fortfarande skitförbannad sitter jag och funderar på om jag borde klaga, klart jag borde klaga men jag undrar om dom där inne ens kommer förstå vad jag säger, utan att få ett jallavadvilldybrursan?
Music is my boyfriend!

2005-10-22 18:31
drive-by på centralen.. jojo.. haha

2005-10-22 19:47
det e olagligt att sälja vatten:)

2005-10-22 22:29
1. det är inte dålig service att kassapersonalen inte ger dig vatten när de fått intrstruktioner att ta betalt för den! de bryr sig klart mkt mer om sin lön än om du får vatten eller inte (om nån märker att man ger ut saker gratis som man inte får, sitter man löst)
2. det låter inte som att tjejen i kassan gav dig något dåligt bemötande alls.
3. att kunden alltid har rätt är BS, och det vet du med eftersom att du gav dig av tillbaks till kassan nästan enbart för att djävlas. och sånna kunder ger man inte rätt!
det är som att folk kommer till mitt jobb för att handla och vill ha rabatt för att de köper 2ex av samma vara, eller pruta på andra sätt. kostar det så kostar det. INGET är gratis. blir du lika förbannad när de vill ha FEM kr för att låna toan också? ;)
4. att tjejen tog burgaren längst bak, eller tom. bakom i köket betyder det att du fått en av de färskare burgarna! är den från köket var det med största säkerhet en helt nypackad burgare. de som ligger "längst ner" i värmeskåpet är de som legat framme längst.
5. kunder som du, bajsar jag på.
Just my 5..

2005-10-22 22:41
Har inte läst alla inlägg.

Det var inte speciellt snällt av dig att skälla på henne. Ska du gnälla på att donken tar betalt för vatten så får du göra det hos rätt snubbe, och inte hos en kassörska som jobbar i kassan. Det gör varken din eller hennes dag bättre.

Sen tycker jag självklart att man borde få vatten gratis om man beställer mat, men betala för den annars. Blir bara drygt om man ska behöva ge vatten till alla som bara är törstiga och tänker "på donken får man gratisvatten, vi drar dit".

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2005-10-22 22:42
skaffa ett liv

2005-10-22 23:43
1. Bli vegan, så slipper du McDonaldsproblemet

2. Palla bli upprörd för småsaker? Gnällspik!
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-10-23 18:43
jag jobbad på mcdonalds förut och fan vad man fick ta en massa onödig skit när man jobbade i kassan för helt onödiga saker.. nu jobbar jag på ett cafe och har inte fått en utskällning en enda gång av nån kund.. trots att jag tror att maten på mcdonalds är 100 gånger bättre än den på cafet.. och servicen jag ger på cafet är likadan som den på mcdonalds..jag vet iofs inte hur det är på alla cafeer i hela världen eller alla mcdonalds i hela världen.. men på mitt mcdonalds hade de en jävla koll på maten.. jag tror bara att folk tycker att det är lättare att klaga på dom som jobbar på donken generellt än på andra ställen..

förövrigt var det konstigt att du fick betala för vattnet.. betalande gäster ska inte behöva gör det på mcdonalds (iaf inte där jag jobbade)..
full

2005-10-23 19:19
kleton skaffa dig ett liv för du verkar inte ha mycket assåå!
sen tycke rja du borde fråga dig själv om dom kanske har något annat vatten i tank, det kan vara filtrerat vatten eller mineralvatten (för alla som inte vet det så finns det utan kolsyra också)
om du är så jävla sugen på lite gratis vatten kan du väl va snäll och hoppa ner i riddarfjärden eller nått o typ stanna där..

2005-10-23 19:24
du verkar vara dum i huvudet.

Jag tyckte det mer va ditt fel, för du är dum i huvudet.
http://www.JunkyardRec.com
http://junkyardrec.blogspot.com
[email protected]

2005-10-23 23:50
fuck mcdonalds and get your ass to pizza hut.

free water for everyone!

2005-10-23 23:58
Alla i världen vet ju vad man betlar för på mcdonalds. dom gör alla burgare nästan exakt på samma sätt, att du inte tycker om kryddat kött är ju synd för dig. Visst om det är grymt översaltat så ska man ju få en ny och de fick du väl? att hon inte tog en ny ur tråget är ju antagligen för att alla där är gjorda på samma plåt och då är lika kryddade....

vad vattnet gäller så duger väl hennes förklaring alldeles utmärkt. Visst kan man bjussa lite vatten om man känner sig bussig men de kostar ju för företaget o om reglerna är sådana får hon väl inte ut nått bra av att bryta dem... muggarna kostar ju.

dessutom att "reklamera" mat som det inte är något fel på är ju fett dålig stil,
"Jag tog en tugga av den andra cheeseburgaren med;
-Jag har ångrat mig, jag vill reklamera dom här två cheeseburgarna tack! Jag har tappat aptiten på grund av erat sätt att bemöta mig som kund och hur ni hanterar hela situationen."

du har väl ingen rätt att kräva pengarna tillbaka på mat om det inte är något fel på maten.... att kassapersonalen är otrevlig har ju inte me saken att göra! Passar det inte så gå nån annan stans.... förväntar du dig att bli uppassad på ett ställe där det e fetlång kö med folk som aldrig någonsin visar nån uppskattning för det dem gör? knappast.....

har inte läst hela tråden men du verkar ju verkligen blåsa upp det här för att jävlas. du fick en ny burgare ju o sen e det bara att acceptera att vattnet kostar, thats life....
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2005-10-24 00:00
precis, det finns ingen ångerrätt på halvätna hamburgare som det inte är nåt fel på! ;)
Just my 5..