I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

2005-10-20 19:23
Misery_chick:

Jag kanske väcker nya tankar hos människor som var där och såg vad som hände, och kanske någon av dom gör nånting, som får någon annan att göra något som kanske förändrar världen till det bättre?

Vem vet? Jag är filosofisk!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 19:23
fan va keff du e som klagade på saltet!

MANNEN!" du borde atatckerat dem för att ta betalt för fucking vatten! det är hutlöst att behöva betala föär vatten överhuvusdtaget och med råge på allt när du redan bestyällt skit från dem.

all respeklt men du behövde inte vara så uppkäftig mot kvinnan i kön hon fattar ju itne varför du flippar över..nästa gång lär av Amar =)
Femme fatale

2005-10-20 19:24
f.ö. taskigt att "underhålla" folk på andras bekostnad.

även taskigt att ge folk en tankeställare på andras bekostnad.

...för återigen, du inser väl att det inte är kassapersonalen som bestämmer vad vattnet kostar?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-20 19:24
jumpcut:

Är man en röv för att man utnyttjar sina rättigheter som konsument?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-20 19:25
kleton
haha jag tyckte det var klockrent
skare va så skare va!
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

sen så är det itne kassörskan som sätter priser och shit. men hon kunde varit schysstare och bjudit på ett glas vatten..

helt seriöst så blir jag hellre avskedad än astt neka någon ett glas vatten. det är hemskt vafan
Femme fatale

kleton

kan du inte tala om _vad_ detta nånting som folk kan tänkas komma att göra på grund av din lilla scen är?

kleton

det troligaste är dock (och nu pratar jag utefter empiriska erfarenheter) att du gjorde en annan människa ledsen, irriterad och möjligen handlingsförlamad (lägger inte hela ansvaret på en perosn, men många bäckar små som du själv sa).

och resten av kön såg dig som en jobbig person som trängde dig och var otrevlig, hur brett ditt falska leende än var.

2005-10-20 19:26
kleton: McDonalds nekar inte dig vatten i sig, utan bedriver en affärsverksamhet som ska gå med vinst. Väljer de att ta betalt för att tillhandahålla vatten så är det deras rättighet.

Vad är ditt nästa steg, demonstrera utanför Ramlösas huvudkvarter? De tar ju faktiskt betalt för vatten de också.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

Amar F18

då det uppenbarligen fanns en skiftledare/chef där så kunde hon antagligen inte bjussa på vatten just då.

Misery_Chick. precis, men så kanske borde folk överhvudtaget våga säga ifrån lite? tycker itne folk bakom kassan då att det är orättvist eller andra anst'llda på mcdonalds?

jag HATAR när man inte vågar klaga på "större" företag. what's the deal...
Femme fatale

2005-10-20 19:27
kleton.

Det är enligt svenska lag olagligt att ta betalt för vatten.
I Umeå är deras argument att ISEN kostar en krona.

När jag då ber att få vatten utan IS så är det gratis.
Nu hartar jag McDonalds p.g.a jag skaffade mig ett
beroende där och åt 4 cheeseburgare om dagen även
om jag hatade stället.

Så all jävlighet och all skit McDonalds får låter fin fint i mina öron.

2005-10-20 19:27
davvie P18:

Tack för ditt vettiga bemötande! uppskattas som fan, nu har jag en större förståelse för situationen!

Mitt förslag då till Mc.Donalds är att be sina anställda förklara för sina gäster att vatten serveras endast till kunder till restaurangen. Jag handlar ju ändå mat! Och förr fick man vatten gratis utan problem?

Tänk om någon hade varit som du där på Mc.Donalds vilken annan outcome det skulle ha blivit förmodligen!

Kommunikationens konst!!!

2005-10-20 19:28
jumcut. men jisses människa de där va fan ta mig inte klokt..de går ju i vinst som inget annat företag i världen..typ
det är ju bara dåligt för dem om de blir ogillade pga såna snåla petitesser,,

misery_chick. ja och jag fattar inte hur man kan neka en människa vatten för att en chef står brevid... har man ingen moral alls?

Femme fatale

Amar F18

klart man ska kunna säga ifrån, men då sk aman också veta att vända sig till rätt person, att göra som kleton är ungefär lika vettigt som att bråka med busschaufförerna för att man inte gillar tidtabellen.

jag önskar jag vart där med kleton hade hoppat på chefen istället :)
Femme fatale

2005-10-20 19:29
jag är med på själva grundtanken, men sättet du utförde det på... förkastligt. skriv ett brev till ledningen istället för att ta ut det på redan utsatta människor.

som att ställa upp i val och gå och slå folk för att de ska rösta på dig.
Graffare

kleton

fjantigt gjort. hatar sånna kunder som tror att dom är något. hur orkar du?
They called me Mr. Glass

Amar F18

"ja och jag fattar inte hur man kan neka en människa vatten för att en chef står brevid... har man ingen moral alls?"

men kära nån, det är ju inte direkt som om han är ett fattigt gatubarn som inte druckit vatten på en vecka och DÖÖÖR om han inte får en gratis mugg vatten på donken.

antagligen så ville hon inte få skäll/sperken, det är väl inte så konstigt.

2005-10-20 19:30
Asdöd: Det beror på. Kranvatten får du inte ta betalt för, men sen kan man jiddra i åratal om det är rätt eller fel att ta betalt för själva servicen.

Jämför med cigaretter som har ett högsta-pris, men krogar säljer dem dyrare med förklaringen att det är service-avgift.
-QanA

Misery_chick. ja jag vet och det häll jag ju också med om.. har inte sagt något emot det.. sen kunde man tyxkt att hon inte ska va så jävla trälig..eftersom det är upp till var och en mcdonalds så har honju itne begått någfot brott direkt..jag menar, han köote ju mat också de va inte bara så att han drog dit och "snyltade"

om man kan kalla vatten för snyltande
Femme fatale

Amar F18

dom har ju inte helt plötsligt börjat tagit betalt för vatten utan anledning.. det var helt enkelt för många som kom in bara för att få gratis vatten..

och att man inte vågar klaga på större företag? vad är det för skitsnack? tycker snarare det känns värre att gå till en liten affär eller något och klaga där jag vet att en tillbaka lämnad tröja eller något kan vara skillnaden för om försäljningen går plus eller minus den dagen.

2005-10-20 19:31
kleton

Och förr fick man vatten gratis utan problem?

för låg hyrorna på 500:-/månaden. vad är din poäng?

Amar F18: Såja, det är bra nu.
-QanA

Amar F18

se mitt förra inlägg

2005-10-20 19:32
jumpcut.

Om det är rätt eller fel vet jag inte.
Men dom får inte ta betalt för vattnet.
Däremot kan dom ju ta för muggarna/isen.

Om man ger dom ett glas och ber dom att bara fylla med vatten
borde det gå.

Misery_chick. man kan vara extremt törstig. törst är så grundläggande du vet... och folk tycker att det är taskigt att inte hjälpa upp barnvagnar på bussen men ingen reagerar på att neka någon vatten? :O

jag vet itne Misery, men frågan är om man jobbar på rätt ställe där man har en sån taskig attityd mot sina kunder?

vad ska de skylla på liksom? nej när en beställer vatten kommer fler göra det..o de blir storsnyltan i längden..men han KÖPTE MAT från dem...

sen om bruden i kassan gör på sitt sätt är ju upp till henne hur mycket man ser upp til lsin chef eller vill kyssa sin arbetsplats i röven...

Femme fatale

Asdöd

det får de väl visst sålänge det inte är direkt ur kranen?

2005-10-20 19:33
Misery_chick

klart man kan säga ifrån och klaga på kassapersonalen.. för i alla fall på min mcdonalds har vi ganska ofta personalmöten där just sånna här grejer tas upp och berättas för resurangchefen..

2005-10-20 19:33
davvie ja men om han har beställt mat...vad är problemet att ge snubben ett glas vatten till sin mat?
Femme fatale

2005-10-20 19:34
Misery:

Jag börjar inse att jag inte fattar någonting just nu.
Jag fattar inte ad jag skriver och jag förstår inte din
fråga. Ledsen, men jag återkommer.

2005-10-20 19:34
åh fy fan kleton. kommer du till nåt ställe där jag jobbar och håller på sådär så räkna med en fet smäll på käften.

fan jävla aktivister, gnälla om 3 ynka jävla skitkronor.

2005-10-20 19:35
Amar F18

alltså...nu tror jag vi helt enkelt uppfattar det hela på olika sätt, för jag tycker inte det är kassatjejen som verkar haft taskig attityd här.

är man dödligt törstig kan man ta en slurk på toa, eller hosta upp tre (TRE!) kronor.

...och du har enligt mig en väldigt underlig syn på vad det innebär att "kyssa sin arbetsplats i röven"

jag vet inte varför men det känns som om donken är ena jävlar på att manipulera sin personal... har vänner och släkt som jobbat där och alla blir så jävla träliga efter ett tag..typ det "är donkens policy" såkalrt att det är policy om ingen klagar och de fortsätte rgå i vinst hur mycket som helst ..men jag tycker mest att det är tragiskt..ett företag som tjänar så otroligt mycket kan inte ens få stället att kännas någorlunda bra
Femme fatale

Haha, jag lämnar den här tråden nu. Det har blivit alldeles för mycket hårklyverier.

Har man råd att köpa två cheesburgare är man antagligen inte så pass törstig att man verkligen måste ha vatten för att överleva och att klaga på kassörskan är bara kefft.

Fight the power!
-QanA

2005-10-20 19:36
Amar F18

kyss till arbetsplats i röven då, men sen står du där utan jobb och lön. då låter jag hellre bli..

sen att det blev sånt här tjafs i det här fallet har ju självklart mycket att göra med hon i kassan och skiftledaren.. kanske var dom inte informerade om att vatten ska vara gratis om gäster köper mat också.. kanske hade dom en dålig dag.. självklart ska man alltid försöka vara trevligt men ibland funkar det inte... även mcdonaldsmedarbetare är mänskliga.

2005-10-20 19:36
Misery.. nejnej kom inte där emd att jag skulle vara snål. det är en principsak. det är väl något jag och normala växt upp med..at man itne tjaffsar över en slurp vatten. man ger det. man ber inte om att få något i gentjänst för en sån sak. speciellt inte vatten.
Femme fatale

2005-10-20 19:38
Amar F18

1: jag har inte kallat dig snål.
2: det var inte kassörskan som tjafsade och stöllde till en scen över en slurk vatten.

davvie P18

de är t.o.m. människor. tänka sig.

BLAND D ROLIGASTE JA LÄST PÅ LÄNGE.

dessa slutsatser har ja dragit

kleton är en idiot.

JUnkgirl och miserychick har lagt ner waaay för mkt tid på idioten. men ja vet hur d e när man är grovt irriterad

återigen frågan; va tror du du förändrar med detta beteende? tror du "kocken" lärt sig ta d mer lugnt me saltkaret nästa gång eller?
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy."
- Alessandro Nesta

davvie P18

allvarligt?
under tiden jag jobbade på dinken hörde jag aldrig ett knyst om någon form av personalmöten.

2005-10-20 19:39
junkgirl

var inte överdrivet seriös när jag skrev det sista.. torrboll

davvie. vaddå utan jobb och utan lön? vad fan vet du om vilka jobb jag haft? jag har många gånger jobbat varje dag i veckan ca 12 timmar om dagen med en kvarts rast allt som allt. inte fan har jag en enda gång klagat på övertid, knapp lunch eller extrem belastning . men om en enda ste snubbe skulle komma ogh be om vatten och min chef skulle tvinga mig att ta betalt för det så kan han göra det själv. det är min heder. jag klarar inte av sånt.

och jag står fortfarande fast vid att kassatejen var fel person att klaga hos..men att hon fan kunde ha bjussat ändå. jisses
Femme fatale

Misery_chick:

Finns det någon som vet vad vi människor är kapabla till? Mobiltelefoner fanns inte 1912 t.ex. vem kunde ha trott att det skulle finnas det i framtiden?

Varför skulle vi inte kunna skapa en bättre värld tillsammans?

Jag kan inte svara på vad andra människor kommer göra, men jag vet vad jag kommer göra, och det är att fortsätta kämpa för att människor ska få det bättre...överallt!

Jag har en vision om att vi samarbetar som en planet, en värld!

Och jag är på väg dit!

Athnagzo P16:

Japp, helt fullspäckat 24/7 hinner inte med allt jag vill göra, själv då?

junkgirl:

Du var inte där, du kan inte veta nånting, du bara antar... Jag frågade den första kassörskan om inte hon tyckte det var fel, och jag passade på att förklara att jag var medveten om att det inte var hennes beslut. Hon sa ja, och sedan hämtade hon sin chef.

Chefen verkade inte vara typen som går hem och gråter på kvällarna, utan typisk "chefig"...

Dessutom kan du inte tala för "resten av kön" för människor är olika och har olika åsikter, precis som i denna tråd... Människorna i kön kanske skulle ha en liknande balans på åsikter som i denna tråd...

jumpcut:

Nej, det hör inte hit!

Amar F18:

Det är sånna som Dig jag vill se mer av!!!:D Keep it up!

Asdöd:

Där ser man!!! Kan du referera till nån sida där man kan styrka detta? Jag skulle kunna skriva ett mail till Mc.Donalds i Sveriges ledning och ta upp detta och sedan pasta mailet här!:D

Keep it up!

2005-10-20 19:40
oscar_

tror faktiskt att det bara är jag som är irriterad av mig och Misery_chick. men jo, visst. jag har lagt ner alldeles för mycket av min tid på den här idioten.

2005-10-20 19:40
Misery_chick. du kan tänka över hur retorisk du är när du jiddrar om tre spänn skulle vara för mycket begärt av mig..
Femme fatale

2005-10-20 19:42
kleton

låt oss bara konstatera att det vi har enormt olika uppfattningar om vad det innebär att "kämpa för att människor ska få det bättre...överallt! " , och lämnade det där.

du tyckte du gjorde en insats för mänskligheten, jag tycker du bara var en dryg jävel som förpestade en brud och säkert flera andras dag.

Misery_chick

varje månad har skiftledarna möte med resturangchefen, och inför dom mötena får vi medarbetare komma med förslag om vad som behöver tas upp... och en gång i kvartalet har vi möten där ungefär 10 st medarbetare också är med..

förretsen kan jag säga att det lönar sig att vara trevligt, för på donkan jag jobbar har vi som en oskriven regel om att ta betalt för vattnet om gästen är otrevligt, annars är det gratis :)

kleton. men de som jiddrar upp tråden är att du ett, blev lite rolig de där med salta cheeseburgare.. hade slagit enr diog om ja va kassatjej ahha ne men itne så men otrevliga kudner är det värsta som finns ;)

men jag vet ju vad du i grunden menar och jag stödjer dig fullt ut.. I'v got your back =)
Femme fatale

2005-10-20 19:43
Amar F18

nu syftade ju jag inte på dig utan trådskaparen, så du kan lugna ner dig nu.