I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[fotboll] Silly Season sommaren 2010

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-06-10 13:50
Mascherano kommer enligt en agent hämtas till Inter för 20 Miljoner Euro.. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-10 15:01
JP Frost
well, beror väl lite på vilka klubbar man går mellan och på vilket sätt.

sp*rs<->arsenal går ju ingen utan att det blir ett jävla liv. sen finns det ju ganska mycket tjafs mellan arsenal<->chelsea efter cashleys övergång. dock är joe cole inte nån som ställer till med problem på samma sätt, han har ju fortfarande stöd hos west ham efter övergången därifrån till chelsea, medan lampard inte har det.

2010-06-10 21:07
Du ska vara på "min" sida JP =/
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-06-10 22:55
Mascherano kommer enligt en agent hämtas till Inter för 20 Miljoner Euro.. :D

Det kan du väll själv inte tro på? :P I minga ögon är han värd mycket mer. Sen så har ju Inter redan bevisat att man kan vinna CL via en stark defensiv, inte dags att köpa in lite offensiva krafter och bjuda på lite trevlig fotboll? Jag tyckte det var tungt att Inter vann CL, men det var ju inte på nå vidare snyggt sätt man gjorde det.

Sen angående Joe Cole.. Vart han än hamnar i England så blir det ju till en rival på nått vänster. Hade gärna sätt han i Liverpool...
Vi är överallt!

2010-06-10 23:12
http://www.goal.com/en-us/news/85/england/2010/06/10/1968028/exclusive-joe-cole-has-signed-a-contract-to-join-arsenal

Jag har inget emot Cole. Men vi får se vad som händer..

Wenger sa ju att han gärna värvar spelare före VM så deras priser inte går upp, men vad sjutton hände med mittback till arsenal? Silvestre/Djourou-Vermaelen nästa säsong?! haha hoppas inte de.
be the change
Admin

2010-06-11 01:16
frost

Jag är på din sida, men Tevez vill ju att vi ska vara tacksamma, han gick ju inte till Liverpool i alla fall som han sa.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Moderator

2010-06-11 01:21
Tevez vill ju att vi ska vara tacksamma, han gick ju inte till Liverpool i alla fall som han sa.

Haha, han är så rolig den lille argentinaren. Break a leg typ.

Sen hoppas jag på att Cole kommer till oss, alltid gillat killen. Rivig och jobbig som fan, passar perfekt hos oss. En snubbe som kan få med sig några spelare, tända till liksom.

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-06-11 01:48:17)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-06-11 11:16
Everlast
Det handlar nog mest om att fortsätta förstärka laget.. Offensiva krafter finns det gott om, kanske en till playmaker skall köpas in.. Ala Sneijder. Själv så drömmar jag våta drömmar om Cambiasso och Mascherano tillsammans på samma mittfält. Men mest så tror jag att det t.ex. handlar om att ersätta Muntari med en mycket bättre spelare i Mascherano... O ersätta Quaresma/Mancini/Burdisso med Silva + en ung mittback.. Men vi får se om silva kommer, jag tvekar.

Maicon kanske ändå är på väg bort iochmed att Inter har tagit kontakt med Lichtsteiners agent.. O sedan angående det "trevliga" sättet att ta hem CL på.. Som jag så många gånger tidigare har påpekat är den defensiva fotbollen lika vacker i mina ögon som den offensiva är i dina ögon.. För mig känns den offensiva fotbollen som t.ex. Arsenal utövar stundtals naiv... Även om det är otroligt underhållande att kolla på.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2010-06-11 11:50
Defensiv fotboll är skittråkig för alla som inte håller på laget i fråga. Ett klassiskt svenskt exempel är AIK 1998. Tror inte det var många AIK:are som i slutändan klagade på att laget bara gjorde 25 mål på 26 matcher. Likaså är det nog inget Inter-fan som brydde sig om hur tråkigt laget spelade. Det är aldrig tråkigt att leda med 1-0 och samtidigt se motståndarna brytas ner i varje försök till anfall, även om det egna laget knappt kommer över mittlinjen.

Kort sagt: framgång är aldrig tråkigt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-06-11 11:56
Evolution
word

jag tycker personligen inte om det defensiva tänket. däremot gillar jag när enskilda spelare gör defensiva prestationer, som en fet brytning eller närkamp. när det kommer till en kollektiv defensiv insats där mycket handlar om att ligga rätt i positionerna så ska givetvis laget ha cred och beröm men det gör inte det hela så roligt att se på. bara i de fallen där ens eget lag medverkar.

2010-06-11 17:03
Evolution
Tycker det är rätt njutbart att se hur man kan låta ett lag äga bollinnehavet så mycket som Barca, Bayern m.fl. men vara så oberörda av det.. Hade något annat lag försökt så hade man väl tvärtom försök hindra Barca från att ha mycket boll.. Men det är en annan grej, det är effektivt och otroligt försvarsspel. Någonstans tror jag också att det är där framgång skapas... Barca var en engångsgrej o även där "segrade" den defensiva fotbollen i Chelsea... Barca satte ett skott på mål och gjorde mål på det i 94e... Vinst för den offensiva fotbollen? I slutändan ja.. Men annars NJA.. ;)

2010-06-13 14:08
QUARESMA TILL BESIKTAS. DET FINNS EN GUD. Eller så har Moratti bara uppmärksammat de en miljard mail jag spammade Inters hemsida med och sa att den bästa födelsedagspresenten jag kunde få är om han sålde Quaresma!! :D

2010-07-09 21:24
Chamakh & Koscienly klara för Arsenal
Silva & Toure klara för City
Freidrich & Kjaer klara för Wolfsburg

Vi får se vart denna säsongen slutar hehee
be the change

2010-07-10 02:02
Förstår inte grejen med Kjaer.. Varför Wolfsburg hellre än Europa League med Palermo.. För den struntsumman han gick så borde andra av europas TOPPKLUBBAR ha ryckt i han, inte Wolfsburg..

2010-07-10 05:29
Kanske för att Bundesliga håller mycket högre kvalitét än vad Serie A gör nu för tiden?
Bitches Ain't Shit

2010-07-10 10:30
Wolfsburg gör bra värningar där. Stärker defensiven och får ett lag med Misimovic, Dzeko, Grafite i fronten och sedan Kjaer, Friedrich, Barzagli & co bakåt. Kan bli bra!

2010-07-10 10:54
Koscienly

Who?!

2010-07-10 18:37
Word Frost. Känns som en Vermaelen värvning :) Men en spelare som kört 1 säsong i franska högstaligan, en uppskattad mittback. 185cm lång, passningsäker, bra på nicka.

Enligt Professor Wenger så ska en mittback till värvas, samt målvaktsfronten ska antagligen förstärkas.

Hoppas det.

Silvestre, Gallas & Campbell kan man nog nästan räkna bort ifrån gunners nu.
be the change

2010-07-11 15:19
Damien
Men Wolfsburg....... När det finns storklubbar och topplag i typ alla ligor som är ute efter han njaa... Palermo en bättre klubb då.

2010-07-11 19:53
Men att Palermo skulle vara en bättre klubb att spela i än Wolfsburg? Finns inte på kartan...
Bitches Ain't Shit

2010-07-11 23:17
Nope, finns inte på kartan.

2010-07-13 14:55
Haterz

2010-07-14 04:34
Jag hatar allt som har att göra medbarca. Tar inte cesc på sig en barca tröja så sliter dom på han. Usch tvi
be the change

2010-07-14 13:35
Haha, han är ju grymt osäker stackarn, kolla när han försöker ta av den, fast ändå inte? :)
Bitches Ain't Shit

2010-07-14 16:36
Han är inte osäker. Och så Spottade även Pique på någon gammal Valencia Coach eller vad det nu var.. Fifan så vidrig kille.
be the change

2010-07-14 16:37
Och det ska sägas, att Både han & Fabregas ser packade ut. Men usch vilken stil. Kamma er.
be the change

2010-07-15 11:13
ja man fattar inte vad felet är på barcaspelarna.. sure thing, de är bra på att spela boll men vafan kan de inte hålla sig till det? tyvärr har jag börjat hata allt vad barca håller på med, ärligt vad sysslar de med? kan inte nån barcasupporter här visa lite medlidande?

hädanefter så kommer jag göra som busquets när barca spelar:

2010-07-15 12:40

Philippe Coutinho har anlänt..

2010-07-16 01:47
Real har ju iaf påbörjat sin marknad..

2010-07-17 12:58
O Balotelli är nära City för monsterbud.. Själv hoppas jag på ett utbyte med Tevez :D

2010-07-17 19:26
Tevez känns väl inte så troligt kanske, men kanske Robinho :)
be the change

2010-07-18 23:51
balotelli är skit och är inte på hästlängder i närheten av tevez och tevez är inte världens bästa striker dock en mkt mkt duktig en, balotelli är fotbolls världens mest överskattade talang !
Göteborg

2010-07-19 00:13
Får man ordning på Balotellis huvud så kanske hans fotboll kan tala för sig själv.

be the change

2010-07-19 00:14
Världens största talang heter Jack, och det är inte jag.
be the change

2010-07-19 00:20
Wilshere?

Världens största talang heter Lukaku.

2010-07-19 00:29
Lukaku ser intressant ut. Men ja, Wilshere. Blir han inte utlånad till en PL klubb iår så lär han spela många matcher för Gunners. Älskar den killen, förra årets träningsmatcher och matcher i Bolton, samt nu har han börjat bra igen mot Barnet.
be the change

2010-07-19 10:44
Wilshere ftw!
vansinnig pågajävel, världens skönaste löpsteg tillsammans med teknik, skott och speluppfattning. för min del så är det den nya bobby pires. jag blir mer eller mindre sur om arsenal köper joe cole och låter wilshere gå på lån. visst cole är bra men han har mycket smuts i bagaget och skadar sig så fort man blinkar (vilket visserligen låter som den stereotype arsenalspelaren).

Priyan
det börjar bli dags att köpa in en målvakt (till arsenal) och jag har fått för mig att du kan din tyska fotboll så jag undrar hur Neuer skulle känna för en flytt? Visst han ska spela CL och är tysk etc. men ändå?

I annat fall känns Frey som en vettig målis, när viola dessutom köpt Boruc så tycker man att de kan avvara Frey till arsenal...
Admin

2010-07-19 11:15
Om Ramsey inte kommer tillbaka under hösten - vilket inte känns särskilt troligt, om inte annat kommer Arsenals läkarteam att se till den saken - så känns Wilshere som en given ersättare. Huvudsaken är att han får speltid. Annars kan en utlåning vara det som får Bolton att släppa Cahill.

Undrar om Fabregashistorien är över nu. Känns lite som det. Känns som att Arsenal inte vill släppa Fabregas till Barca minst lika mycket av principskäl som att han är en av världens bästa spelare (som Barca dessutom lägger skambud på). Dessutom verkar Barca snart bankrutta, räddade enbart av lite ekonomisk doping samtidigt som man förlitar sig helt på nya tv-avtal. Ska bli riktigt intressant att se hur eller om de klarar de nya ekonomiska reglerna som träder i kraft om två år. Klubbar som Barceolna och Real Madrid kommer slås hårt. Arsenal däremot ser ut att gå mot en ljus framtid med en exemplarisk ekonomi där man är i det närmsta (eller helt?) skuldfria numera.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-07-19 11:28
Evolution
Det verkar som att Eduardo är på väg till shaktar donetsk tack vare Tiny Taylors tackling, vilket är jävligt synd. Om Ramsey inte kommer tillbaka och blir så bra som han var på väg att bli så är det fan bud på att resa till öarna och "prata" med shawcross. Hoppas att Ramsey ska vara spelklar till december. Wilshere och Ramsey är ganska olika i spelstil och Wilshere känns lite vågad att ha på ett innermittfält, men varför inte egentligen :) lånar vi ut honom till bolton så ska cahill finnas i vår trupp!

Fifa borde fan läxa upp barcelona. har aldrig sett så många spelare böla ut i pressen om hur cesc är en barcaspelare etc. men blatter sitter väl med sandro rosells knytnäve uppkörd i röven så det lär ju aldrig hända, man kan ju inte straffa en klubb som har uniceflogga på tröjorna......
Arsenal är knappast skuldfria men till skillnad från övriga toppklubbar i europa så har vi en positiv ekonomisk trend där vi går med vinst (STOOR VINST) varje år vilket gör att vi kan betala av våra skulder istället för att göra dem större. när lägenheterna på highburyområdet börjar säljas ordentligt kommer vinsten utökas ännu mer.

2010-07-19 16:30
jaha, då var Cole klar för Pool, nog ett ganska bra köp för pool om han håller sig skadefri.
Admin

2010-07-19 18:05
Inte skuldfria, blev lite fel där. Däremot att de kan komma att bli skuldfria inom några år. Arsenal drog ner sitt skuldberg med över en tredjedel i år och fick ett stort överskott. Ganska snyggt med tanke på den ekonomiska situationen världen över. När Barca behöver låna 1,5 miljarder kr till löner minskar Arsenal sin skuld med i stort sett samma summa.

Joe Cole alltså... Det var med lite skräckblandad förtjusning jag såg att han var aktuell för Arsenal. Å ena sidan kan han vara en grym spelade, och som Arsene har sagt; när han spelat mot Arsenal är han alltid bra. Och han verkar nästan alltid göra mål mot Arsenal. Å andra sidan verkar han vara en diva och vad gör han när han hamnar på bänken två-tre matcher i rad? Hans lönekrav kan inte vara vackra, och hur reagerar övriga i truppen på det? Eller nya värvningar? Dessutom är han skadebenägen. Ska man till Arsenal bör man vara Stålmannen, för det står i kontraktet: "när du kommer till Arsenal ökar risken för skador med 300%".

Vad jag menade med att Wilshere bör få plats om Ramsey inte kommer tillbaka är att jag tror att Wenger inte vill spela båda två samtidigt. Han vill nog spela in en av dessa unga talanger i taget. Samtidigt behöver båda mycket a-lagsfotboll, vilket de förmodligen inte kan garanteras i Arsenal samtidigt.

Synd på Eduardo, men jag hoppas nog att transfern går igenom. Man kan alltid säga "ge honom en säsong till", men det mantrat har man hört för ofta de senaste säsongerna. Inte alltid det funkar, även om det funkat bra med Rosicky. Men över lag är det för riskabelt.

2010-07-19 18:58
Håller med er om det mesta faktiskt.

Trolig målvakt till arsenal då? Neuer? Stekelenburg? Jag tror på stekelenburg, spelar i Ajax, han följer Vermaelens fotspår till London.

Haha barcasåpan..

Carles-Puyol-Show-Cesc-Fabregas-some-respect. Han ber alltså Arsenal att visa respekt till Fabregas? När det är Cesc som står under kontrakt och alla är på honom..
haha.

Påtal om dudu, ja. Sälj eduardo, 7.5 mille snackades det väl om. Sen ut med Vela på lån. Då behöver inte Vela nöta bänk i arsenal och då kan wilshere få chans på kanten om det ser tunt ut också.

Jag hoppas Wenger lägger ett bud på Rafa Marquez, Stekelenburg samt Jagielka/Cahill.

Då är jag jävligt nöjd.
be the change

2010-07-20 02:12
Thefredrik
Nu satte du fan hus i helvetet. Det finns gränser för hur otroligt ignoranta och enögda fotbollsfans kan bli, men jag tror fan du tog priset. Jag tror fan inte mina ögon när jag läser det du skriver.. Nog för att det är en otroligt dum och ignorant jävla unge vi pratar om.. Men att kalla Balotelli överskattad och dålig är fan det värsta jag har varit med om att höra.. Killen är en fullfjädrad superstjärna vid 19 års ålder och har vart det sen han var 17.

Nu ska vi se här, Wilshere är 1.70 lång, jag gillar han men jag sätter frågetecken för fysiken? Dock är han nog en jävligt snabb och vass avslutare..

Balotelli har exakt fucking allt en anfallare ska ha, eller kan du berätta för mig vad han inte har. Att han inte har en hjärna fungerande nog till en 12 åring räknas inte in just nu, men om vi räknar fotbollsegenskaper är han med Lukaku och Santon;) den största talangen inom världsfotbollen.

Enligt mig ska en anfallare vara:
Snabb, teknisk, bra avslutare, ha ett bra tillslag, stark fysiskt, stark på huvudet kylig, kunna avgöra.

Balotelli är ca 1.90 och väger ca 90 kg.. Kanske 85. Alltså oerhört vältränad och stark. För att vara så stor så är han också otroligt snabb, det finns inte många som har samma speed för honom. Där har vi unikum 1 och 2, Stor, stark och samtidigt riktigt snabb. Fysik+Speed= Check

Nu kommer vi till tekniken, Balotelli har en fin teknik och klarar av att göra det mesta med en fotboll. Med bollen klistrad vid sina fötter så kombinerar han sin teknik, styrka och speed för att komma förbi och detta funkar väldigt ofta. Kan dra många läckra finter och tunnlar under en match. Ett till unikum.. En stor, stark och snabb anfallare har inte alla gånger med sig den finaste av koordination.. Men Balotelli har en bra teknik om inte en jävligt bra teknik.. Så teknik= Check

Nu kommer vi till... Avslut och tillslag.. Alla borde veta om Marios bössa, han skjuter riktigt hårt(och ofta riktigt bra), sedan är han en riktigt vass avslutare med både fötterna och på huvudet. Han kanske inte är så tvåfotad som förväntas av en perfekt anfallare, men i dagens fotboll är det extremt få tvåfotade spelare. Mario kan göra mål på alla sätt och vis, han kan skjuta från distans, avsluta i boxen och nicka in mål. Avslut och tillslag= Check

Kyligheten vid avgörande lägen.. Mario är en icecold fucking killer. Han har instinkten och kan ofta hantera press, han kan vara den där som gör skillnaden i många matcher och han har kapacitet till att ställa till med oreda för varje försvar i världen när han kommer in. Kyla= Check

Han tar också fina löpningar i djupled, eftersom han är medveten om sin snabbhet behöver han inte ligga o tänja på linjen utan kan ha ett säkerhetsavstånd för att vara beredd på både bollen mot kroppen och bollen på djupet.

Här har vi alltså vid 19års ålder, INGEN TALANG utan en fucking utblommad världsstjärna som har lite fel i skallen.. Hade han fått spela i en annan klubb än sitt favoritlags största rivaler så hade han nog uträttat under. Nu har jag fan overkillat.. Men fyfan va lack jag blir på folk som säger att den som tillsammans med lukaku som har mest råtalang och flest egenskaper som passar in på en bra spelare på hans position är för överskattad och råkass..

O också lite statistik. Han gjorde förra säsongen sammanlagt 11 mål och 8 assist på sammanlagt"40matcher". Varav de flesta är inhopp. Sett till minuter så spelade Mario 2232 minuter. 2232/90=24 matcher. 11mål och 8 ass = 19 poäng. Mario snittar alltså ungefär 0.8 poäng per 90 minuter han spelar.

2010-07-20 02:18
Sen så glömde jag att han är en ypperlig framspelare också...

O den som vågar länka den där jävla "Arguing on the internet is like the special olympics, even if you win you're still retarded" kommer jag Hunt down.. Make sure that..

2010-07-20 02:23
O när jag väl är på krigsstigen ska jag passa på att langa ett FETWORD till Mike för detta:

Fifa borde fan läxa upp barcelona. har aldrig sett så många spelare böla ut i pressen om hur cesc är en barcaspelare etc. men blatter sitter väl med sandro rosells knytnäve uppkörd i röven så det lär ju aldrig hända, man kan ju inte straffa en klubb som har uniceflogga på tröjorna......

TACK! Tack, tack, tack.. Iofs så har Milito gått ut och pratat lite om Mascherano i dagarna, men not the same story.. Har fan inte hört någon i Barca säga"Vi vill endast prata om de spelarna som vi har här", like Cambiasso, Benitez m.fl. har sagt.. Barca, Barca vafanculo!!

Sneijder for guldbollen, vinner Messi eller någon Barcalirare den ska jag på egen hand bränna Fifa och den rövslickande Barcavärlden
Admin

2010-07-20 11:07
Om Balotelli inte är överskattad är han väldigt underpresterad. Vilket jag tror kan stämma. För att Balotelli ska kunna blomma ut rejält krävs en coach som kan nå honom rent mentalt. Någon som säger att det är okej att underprestera ibland, att ha en dålig dag eller att det inte betyder att han är oönskad om han får sitta på bänken ibland. Jag tror inte att Balotelli har sådär jättestort ego egentligen, han verkade mest olycklig och oharmonisk i Inter förra säsongen. Han är fortfarande bara 19 år och har som sagt stått i rampljuset länge.

Det är uppenbart att det var ett barn som blev kändis, ett barn som hade behövt leka ett tag till. Nu har han haft pressen på sig överallt under lång tid. Allt från Mourinho till media till rasister på läktarna. Det ser ut att vara en extremt frustrerande sistuation. Balotelli behöver mer glädje i sin fotboll istället för att bara försöka motbevisa alla belackare.

Han är ingen världstjärna än. Faktum är att de allra flesta förmodligen känner till Balotelli som "den där talangen som bråkar istället för att spela fotboll". Världskänd kanske, men inte för sina fotbollskunskaper.
Admin

2010-07-20 11:12
JackVegas-

Hoppas hellre på Neuer än Stekelenburg. Neuer såg mycket stabilare ut i VM och holländarna har ju var väldigt skeptiska till Stekelenburg innan VM. Jag tror risken finns att han "bara" hade ett bra mästerskap. Neuer kändes mer auktoritär. Plus att kombinationen Arsenal och tysk målvakt har varit helt okej innan :)

Annars verkar Frey intressant.

Kanske är det ändå Schwarzer som gäller, eftersom "framtiden" Woijech Schezeczecxzeczny inte verkar vilja gå på lån igen utan är beredd att slåss om sin plats. Han kommer nog bara acceptera eller behöva 1-2 säsonger på bänken. Varför ska man då värva en 27-29-åring (eller vad de nämnda kan vara) med kanske 8-10 år kvar av karriären?

Å andra sidan är det just den typen av tankegångar som ställt till det för Arsenal de senaste åren. "Vi har bra ungdomar på väg..".

2010-07-20 12:32
Aiden McGeady vill jag att Liverpool värvar här next!
Don't!

2010-07-20 13:57
Evolution
Underpresterande nja, mer att i Italien så värdesätter man den taktiska kompetensen hos en spelare mer än i övriga ligor. En spelares förmåga att täcka ytor hemåt och offra sig för laget, just den taktiska kompetensen och Marios egna vilja har han haft svårt att kombinera. Han brukar allt som oftast prestera när han får spela.. Så underprestera skulle jag inte säga. Jag tror Mourinho var den coachen som nådde honom på rätt sett men Mario betedde sig för barnsligt.. Mou bytte ju tom ut honom när han inte tog sitt defensiva jobb på en hörna för att grabben tappade en kontaktlins.

Jag anser rasismen vara ett stort problem ja, men jag tycker inte det är de som har gjort honom som han är. Han har Samuel Eto'o i laget som är en ambassadör och som har gått igenom ALLT som Mario går igenom 10 ggr värre. Att istället för att lära av den store mannen Eto'o för att hålla på o diva sig är inte rätt.

De som känner Mario som "talangen som hellre bråkar" kollar inte så mycket på honom.. Speciellt när alla i motståndarlaget är ute efter att kapas o svina sig mot honom hela tiden..

2010-07-20 15:37
Hoppas verkligen inte United bjuder på honom för en 380+ milj kr, vilket är ett sjuuukt överpris för killen. Låt City ta honom istället. Om man har 380 milj kr att spendera så skulle jag nog komma på 50 spelare rakt av som är mer värd att lägga dom pengarna på.
Bitches Ain't Shit