I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[fotboll] Silly Season sommaren 2010

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-05-22 13:52
boriello aktuell för man united ..

http://www.imscouting.com/global-news-article/Manchester-United-look-to-sign-Borriello-and-Diarra-before-World-Cup/7747/

hade kunnat ge lite klirr i kassan , men behåller nog hellre snygge-mackan boriello och säljer huntelaar istället .
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-05-22 14:23
Det där ryktet kan man nog avfärda rätt fort. Hunteelar kommer dock med största sannolikhet lämna och jag skulle inte bli förvånad om Robinho dyker upp i Milan.
 9-1

2010-05-22 15:26
Arda ser ut att stanna kontraktet ut i Galatasaray, tills 2012.. det återstår att se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-23 13:31
Ferguson kommer INTE att rycka in någon spelare för mer än 200milj, om ens det. Han har den senaste tiden försökt att handla "smart" och har gång på gång poängterat hur dåligt "value for money" det finns på marknaden.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-05-23 13:32
Mou till Madrid, väldigt låga odds på det.

2010-05-23 18:08
Chamakh är klar för arsenal. officiellt.

enligt spansk media vill arsenal ha £70M för Cesc om det nu skulle vara så att det går så långt..

2010-05-23 20:39
Hur ska Fabregas få plats på Barcelonas mittfält? Ska Iniesta lira ytteranfallare då eller?
Vi är överallt!

2010-05-23 21:03
Han gör ju det för det mesta när han spelar i landslaget så han är ju inte helt främmande för den positionen.
Bitches Ain't Shit

2010-05-23 21:42
Nä, men sen har dom ju Zlatan, Villa och Pedro framåt också.
Vi är överallt!

2010-05-24 00:15
Nån av anfallarna lär ju inte bli kvar länge skulle jag tro, om inte Zlatan går så blir det nog Bojan...
Bitches Ain't Shit

2010-05-24 00:20
Busquets/Iniesta - Xavi/Iniesta
Messi - Ibra - Villa/Pedro/Iniesta

2010-05-25 19:34

Detta får sammanfatta mina känslor och tankar om årets Silly Season.. :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-26 19:56
Officiellt: Real Madrid gör fönstrets bästa värvning...: José Mourinho. Grattis.

2010-05-27 11:49
Nu vet jag inte om de bara är rykten då, men vilken pajas Zlatan skulle vara om han gick till Milan.
Vi är överallt!

2010-05-27 14:03
Everlast
Jag tippade faktiskt till en kompis att Zlatan skulle göra hela Ronaldo(R9)svängen .. Zlatans historia är fan nästan värd att lägga upp på fmylife.com
Admin

2010-05-27 14:44
Säsongen är lång, Xavi och Iniesta kan inte spela alla matcher. Cesc skulle nog få spela en hel del i ett rotationssystem.

Men jag kan inte annat än att äcklas av Barcelona och deras ständiga fula kampanjer för att få spelare. Taktiken är enkel: "vi har ett par tidningar som håller på Barca och får dem att sprida dynga. Sen säger vi åt våra spelare att gå ut i media och säga att spelaren i fråga är välkommen hit, att spelare borde komma hit, eller som Xavi sa, det vore kriminellt om Cesc inte kommer hit". Man kan bara hoppas att UEFAs regler om ekonomisk doping går igenom nu, då kommer många klubbar - däribland Barca - att gå åt helvete. Man skulle även kunna önska att reglerna om att prata med spelarna utan lov följdes bättre, eller att UEFA kunde införa rejäla straff för klubbar som bryter mot reglerna.

Att Barca sen har mage att värdera Cesc till £30 miljoner är skrattretande. Inte nog med att spelar fult, de försöker råna klubbarna också. Visst är det ett initalt icke-bud, det är nog taktiskt genomtänkt. Men i det här fallet är det ocker. Fabregas är en av världens bästa mittfältare, kapten för sitt, 23 år och har fem år kvar på kontraktet. I andra änden vill de sälja 29-årige Zlatan för £40 miljoner (eller om det €). Det finns ingen logik.

Att en spelare går kan man acceptera, hur mycket man än gillar spelaren. Och Fabregas har åtminstone gått ut och grinat i pressen än (däremot försöker han vara diplomatisk genom att tala om respekt för Wenger och Arsenal, men i samma andetag säga att om inget blir av är det ditos fel och på så vis framstår Arsenal som bad guys i frågan).

Det är inte för inte att man börjar tänka på den elaka häxan i Hans och Greta när man tänker på Barca. Självgoda äckel är vad de är. Fula tröjor har de också.

I övrigt ska det bli intressant vilka okända spelare Wenger värvar som till julen har växt till världsstjärnor. Och vad han menar med att "plocka in rutin".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-05-27 18:59
Evolution
I hear you. Word word word. Samma med Real.. Tror de ska ge 30 mille för Maicon och inte paya Mourinhos klausul och kontraktpengar. Ger man 650 mille för Kaka, 1 miljard för Roanaldo och vad 300 mille för Benzema får man skylla sig själv när alla andra klubbar också vill ha cash money för sina spelare.. Speciellt Maicon. minst 40 mille euro sen snackar vi.

2010-05-27 19:06
håller med dig om det evo... sen att dom är keffa och kör med unicef på tröjorna för att se bättre ut i media är ett skämt

Men 600 mille är fanimej ett minimum för Fabregas. Och det är fan skam. 600 mille + Messi sen kan vi snacka typ.

Men hoppas inte att han drar, man vet ju faktiskt inte riktigt vad han vill. Men att kyssa klubbmärket och sen sticka efter säsongen, nä känns fel..

Han sa ju att han o wenger hade det bästa samtalet han haft i sitt liv. Hoppas det var till den positiva delen och att wenger smög in att han skulle satsa nu - för att få behålla sina spelare och ha dom glada..

well see
be the change

2010-05-27 20:38
600 mille + messi..har du varit och slickat på odlingar i Afghanistan. Fabregas är bra, men 600 mille är han inte värd, det är ju bara en markering att han är eran spelare och ni inte vill sälja.
 9-1

2010-05-27 20:44
Han är MINST lika bra/ som Kaka VAR. Och kolla åldern.
be the change

2010-05-27 20:57
Jackvegas
Lägg till också att Kaka var inte alls lika bra som han var åren innan. Fabregas är som bäst nu och har sina bästa år framför sig.. Kaka kunde nästan bara bli sämre än han hade vart i Milan.

Real o Barca ska få paya .. Dock så har Inter också en rätt fet budget.. Men man kommer tyvärr inte upp till dessa klubbars status när det kommer till att locka till sig spelare.. Speciellt inte utan Mourinho.

2010-05-27 21:03
Och vad ska dom med maicon till när dom redan har alves/ramos som jag tycker är rätt så bra också? =P
be the change

2010-05-27 21:34
Alla är skit jämför med Il Grande Colosso Maicon! :)
Admin

2010-05-28 10:37
JackVegas-

Han sa ju att han o wenger hade det bästa samtalet han haft i sitt liv. Hoppas det var till den positiva delen och att wenger smög in att han skulle satsa nu - för att få behålla sina spelare och ha dom glada..

Jag tror det finns risk för feltolkning i Fabregas' uttalande. Vad han ska ha sagt är:

"It was probably the greatest conversation I have had with someone in my life".

Man kan översätta "greatest" på flera sätt. Många tolkar det nog i stil med "det bästa" eller "mest betydelsefulla", men det kan ju lika gärna vara menat som "det längsta". Innebörden skiljer sig inte mycket men tillräckligt markant i det här fallet för att det ska bli förvirrande.

Fabregas är spanjor och även om han säkert är bra på engelska så tänker han förmodligen i spanska. Och hur man uttrycker sig om saker variera mellan olika språk. Här skulle man vara lingvistiker eller bara bra på spanska så skulle man veta hur en spanjor skulle kunna uttrycka sådana här fraser.

Nåja, skämt-Barca tror att de har "the upper hand" för att Cescs pappa pratar i radio och att Cesc vill gå. Cesc har 5 år på sitt kontrakt, vilket gör att ett waiting game är något som bara Arsenal tjänar på. Börjar Cesc bråka för mycket finns alltid en bänk i utvecklingslaget som behöver värmas.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-05-28 10:42
Jag älskar Cesc, som fotbollsspelare, och hur han har varit. Men nu - om han sticker - efter lönehöjningen & samtliga retrobonusar, kaptensbindeln, klubbmärket, ja då är det ett skämt.

Men han sa väl något i stil med att det är Wenger som bestämmer nu..
be the change

2010-05-28 10:54
Det ligger enligt cesc i Wengers händer för att han ska koncentrera sig på Vm etc.

det går att tolka på två sätt:
1. Han har sagt att han kan tänka sig att flytta men att Arsenal och Wenger ska ha precis så mycket pengar för honom som han är värd (då räknar vi in allt som Evolution skrivit m.m.). Pungar inte barca upp så spelar han i Arsenal.

2. Han låter Wenger bestämma helt själv, och vi vet väldigt väl vad Wenger har sagt om att sälja Cesc. dvs. det blir ingen försäljning eftersom Cesc är under kontrakt.

Det som är mest jobbigt är att även om han stannar ett år till så kommer samma jävla historia vevas en gång till.

2010-05-28 10:55
precis.. man vill fan inte höra ett skit om cesc stanna eller inte.. börjar bli mycket ... Kan inte sommarn passera bara så nästa säsong kan börja istället ..
be the change

2010-05-28 10:57
känns skönt att chamakh är inne iallafall. jag tror han och rvp kommer leverera galet kommande säsong. Och att chamakh älskar och är en supporter till arsenal gör inte saken sämre
be the change

2010-05-29 13:04
Tyst alla Barca haters!

Vi kommer vinna alla titlar nästa år! :)

Visca el barca
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-05-29 13:58
"Men 600 mille är fanimej ett minimum för Fabregas. Och det är fan skam. 600 mille + Messi sen kan vi snacka typ."

??

2010-05-29 14:36
Slappna av Priyan, Jack är inte den skarpaste kniven i lådan.
 9-1

2010-05-29 18:36
Tottenham - du kan få smaka mina global knivar.

Och att folk inte kan ta ironi är ju hjärndött.

Men 300mille för fabregas? det är ett skämt. Minst 600 miljoner. Minst..
be the change

2010-05-30 08:56
Paper Talk: City linked with Barca pair
Manchester City are considering a £65million swoop for Barcelona pair Zlatan Ibrahimovic and Yaya Toure, while Arsenal want Laurent Koscielny.
 9-1

2010-05-30 11:55
Fabregas beter sig som Ronaldo nu, han vägrar att ta död på allt snack om en flytt och med tanke på hur grisiga Barcelona är så kommer att han att sticka till hösten.
Moderator

2010-06-03 00:47
Haha, Steven Fletcher är tydligen nära en flytt till Wolves, fyyyy. Vilket jävla skitspel det kommer bli, långa bollar på Doyle och Fletcher som är två sjukt bra targets, usch. Steven förtjänar ju dock att spela i ett lag på den övre halvan iallafall, en liten personlig favorit.

Annars är ju Beckford klar för Everton, vilket ska bli jävligt kul att se. Riktigt måltjuv med stor potential som jag snackade om i höstas lite, dock är det stor skillnad på League One och Premier League. Men jag tror som fan på honom, en 10 baljor kan han nog skjuta in ändå asså.

Och Joe Cole, vart tar han vägen?
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

2010-06-03 01:09
Känner att jag är på g nu så fortsätter lite till.

Tottenham och United slåss tydligen om mittbacken Simon Kjaer, och gör han ett bra VM lär väl han bli högaktuell. Frågan är bara om vi köper honom när vi har Smallings inne nu också.

Annars lär ju Owen få stanna ett år till också.

2010-06-03 07:36
tydligen lades det ett bud på cesc nyligen. aftonbladet nämner 300 miljoner. Arsenal sa NEJ tack. plus detta (direkt från Arsenal.com):

"To be clear, we will not make any kind of counterproposal or enter into any discussion. Barcelona have publicly stated that they will respect our position and we expect that they will keep their word."

Så nu får vi se hur mycket respekt Barcelona har. mer än bara en klubb... jaja
Moderator

2010-06-03 10:36
Det är sjukt faktiskt, för dom fortsätter ju säga:

Barcelona director general Joan Oliver revealed on the club's official website: "Everybody knows that Cesc wants to sign for Barca and that we also want him to come here, but there is also a third party involved - Arsenal. Any agreement has to be with them.

"We've now made a formal written offer, which we presented to Arsenal yesterday afternoon."

The vice-president of the Catalan club, Rafael Yuste, added: "I'm optimistic that he'll be able to sign for Barca as soon as possible and it's clear that everybody here will give him a warm welcome.

Exakt samma saga som med Ronaldo, dom fortsätter att påstå att Fabregas ska till sin klubb även om Arsenal säger att han inte är till salu. Borde inte FIFA vara hårdare, typ dela ut varningar när klubbar håller på sådär? Man får väl acceptera ett nej.

2010-06-03 11:14
Nej, FIFA lägger sig inte i så länge det inte är en brittisk klubb som beter sig så. Ett faktum känt sedan länge. Minns ni inte "Slaveri"-snacket? HA! You fucking tossers. Bara till att svälja och hålla käft när dessa (två)spanska klubbar knackar dörr.

Beckford är otroligt överskattad. Han kommer att ruttna bort i Everton.

2010-06-03 12:34
Sen när fucking lägger man ut på sin officiella hemsida att man lagt ett bud på en spelare? Vad hade man förväntat sig att Arsenal som clearly inte vill sälja säger ja visst? Undrar hur de tänkte.,? Nu kanske de går med på att förhandla, vi har ju trots allt lagt ut det på vår officiella hemsida! För det var ingen visste om att Barcelona ville ha Fabregas? Pissluffare.

O folk som Maicon som idag säger att han vill spela för Real. Det är så jävla fult att säga så till en tidning o samtidigt pissa på den klubb som gjort en till världens bästa högerback. Det känns så jävla oäkta att skiljas från en klubb på det här sättet. Det känns i princip som att man skulle bli dumpad av en brud via sms.

Jag undrar hur Julio Cesar och Lucio reagerar på intervjun när de chillar med Maicon i landslaget.. Legoknektar överallt i dagens fotboll. Tack gud för spelare som Zanetti..

O till Barca.. Från mig.. Ett stort fett vafanculo till er "Mes que un club" o Uniceftröjorna ett jävla hyckleri det där..

2010-06-03 12:35
O för att strö salt i såren är Benitez på väg till Inter..
Moderator

2010-06-03 13:09
Vänta bara tills halva Barcelonas trupp kommer gå ut och säga saker som "Fabregas skulle tillföra så mycket i laget", "Hoppas att affären löser sig snart" eller kanske "Fabregas är världens bästa och hör hemma här". Fyfan för dom äckliga spanska klubbarna.

2010-06-03 15:43
fan vad skönt att whoa sluter upp ordentligt. jag hoppas att skiten är utagerad nu, cesc sa: "wenger får deala med min framtid" och nu är det färdigdealat. mes que un club rakt upp i röven!

man blir förbannad hur de håller på. samma sak med maicon, de bara ljuger och sprider dynga. dags för fifa att ta ut huvudet ur röven och statuera exempel!

2010-06-03 17:48
Benitez har officiellt brutit kontraktet med Liverpool... Betyder detta Inter för honom? Med allra största sannolikhet ja..

Vet inte hur jag ska ställa mig till Benitez.. -.-
Moderator

2010-06-03 17:49
Xtremesia
Det betyder att Roma tar ligan nästa år! :')

2010-06-03 18:01
Det enda positiva jag kan tänka mig är att Inter har en.. Trippelt så bred trupp som Liverpool samt att Inter står sig bättre jämfört med lagen i Serie A än Liverpool stod sig jämfört med resten av PL lagen... Får ba hoppas att Branca(värvningsansvarig) fortsätter sköta värvningar och låter Benitez sköta det taktiska på plan.. Den dagen som spelare som Babel, N'gog, Degen, El Zhaar m.fl. bär den Svartblå tröjan tror jag att jag hoppar från en bro..

2010-06-03 19:36
X

Om du mernar bred som i kvalitétsbredd så har du helt rätt men om du menar antal spelare så är du snett ute. Det är ju en av rafas favoritsaker, att kasta runt ca 70 spelare i startelvan för att testa vad som är roligt... Jag hoppas för Intes skull att han inte kommer och då är jag ändå romare.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2010-06-03 21:21
Hatar benitéz..
Don't!

2010-06-03 21:25
Det är så va..? Det orkar jag fan inte med. Om Serie A skall tillbaks på kartan(vilket ligan redan är pga vår vinst) så måste Inter kunna hålla sin höga nivå samt att resten av lagen rustar..

Benitez.. Jag vet inte.. Rotationssystemet är jag emot men annars kan jag faktiskt tåla honom om han inte hade varit så sjukt dålig på att ta hand om sina spelare och i Inter som klubb är det nästan ett måste att kunna upprätthålla gemenskapen samt kunna ta skit för sina spelare ...

2010-06-04 09:53
Benitez... aldrig sett kallare människa. han kostar inte på sig ett leende ens om liverpool vann med 5-0. han bara satt där och möjligen ställde han sig upp och dirigerade spelarna att springa tillbaka och hålla defensiven. sen alla dessa jävla värvningar. han prickade in torres, det ska han ha cred för, hur jävla uppenbart det än var, men resterande värvningar var fan kaos. dessutom hade han mage att klaga på sin plånbok och menade att han fick för lite pengar till spelare.