I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[fotboll] Silly Season sommaren 2010

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Poet

2010-07-20 16:38
Chelsea kan ta honom.. joe cole till pool - benayoun till chelsea för £5 milj??? buuu skitaffär. inte alls nöjd. men jag diggar Mario ser honom gärna i chelsea, tvivlar ju, men!
"life's a garden, dig it."
Admin

2010-07-20 16:54
Xtremesia

I förhållande till den talang han besitter/sägs besitta så tycker jag Balotelli har underpresterat. Visserligen är han inte dålig, men eftersom han har potentialen att vara en anfallare av världsklass så underpresterar han.

Att det är den italienska ligan med sitt defensiva synsätt som sätter krokben för honom tror jag inte riktigt är förklaringen heller. Möjligtvis är den en del av problemet men i stora hela tror jag han låter sig provoceras alldeles för mycket, vilket är, som jag skrev innan, till stor del en konsekvens av att han tvingades bli stjärna för tidigt. Men det finns såklart mängder av andra komponenter också, som att hans farsa helt plötsligt dyker upp när Balotelli blivit rik (det hände väl, har jag för mig?). Han lär ha ett trasigt psyke och skulle behöva snacka med någon professionell.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-07-20 17:11
Yep men han sket i sin riktiga familj och har tagits hand om den familj som fostrat honom här. Han skulle behöva regelbunden speltid vilket han inte får i Inter och en professionell psykolog men han har så mycket fotboll i sig att det inte ens är kul.. Det han presterar presterar han på halvfart i princip.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-20 18:39
Som jag skrev; Får Mario ordning på huvudet så kan säkert fotbollen tala för sig själv.

Xtrem;

Du sa något om att Wilshere är 1.70 osv och var lite skeptiskt. Har du missat helt och hållet typ Leo fucking messi? :P eller arshavin för den delen också :P

Finns många spelare som är korta.. Xavi?

:)

Han har så underbar att titta på. Ser verkligen fram emot matchen imorn!! :)
be the change

2010-07-20 21:30
Jack
Jag vet.. Men dessa är rankade som världens bästa spelare och inte några talanger direkt. Dock så tvivlar man ju aldrig på något som Wenger hittat.. Hoppas Inter erbjuder han ett scoutjobb i framtiden ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-20 23:12
Men dom har ju varit talanger och blivit grymma spelare. Thats my point. =P
be the change

2010-07-21 00:33
kan väl instämma om ballotelli. han har väldigt många egenskaper som kan göra honom till en världstjärna (tycker inte han är det än med tanke på att han inte har presterat tillräckligt än). tyvärr ser jag en kille som är i konstant konflikt med allt och alla vilket inte brukar bli bra. kan han dock få lite harmoni i sitt spel så kommer det bli en riktig goding!

ang. wilshere så är han visserligen 1.70 men har spelat 14 matcher på lån hos Bolton av alla jävla lag. visst han blir väl beskyddad i matcher av bunten med benknäckare i samma lag men jag kan lova att deras träningar är sex-sju gånger hårdare än vad nått annat topplag oavsett liga tränar. inte för att det är smart men ändå. han har nog fått ta sina smällar. hoppas att han får 10 matcher eller nått denna säsongen och kan blessa folket med sin otroligt fina bolltouch och graciösa spelstil.

för övrigt: drogba till city? kul med drogba i europa league... tillsammans med torres, gerrard och joe cole.

2010-07-21 00:38
Mike_

Och du tror Drogba lämnar för City efter en sån säsong han hade? Nja. Han e nog kvar i Chelski minst ett år till..

För mig hade han fått sticka ifrån PL.. Finns nästan ingen äckligare jävel.. Eller ja, han gör ju för helvete ALLTID mål på oss..
be the change

2010-07-21 02:39
Drogba vs Arsenal är som Milito mot Milan :D

2010-07-21 03:02
Jag tror att Drogba bara vill ha en sista löneökning innan han lägger skorna på hyllan och har via sin agent nu satt "press" på oligarken.

Nothing special to see here people, just move on.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-07-21 09:14
frost
word. chelsea kan lika gärna få höra att city erbjuder honom massa pengar så att de får en chans att matcha en eventuellt lön. klassisk agentskit. visserligen vill säkert drogba också ha mer pengar men jag anar agenter i mossen.

2010-07-21 14:25

Drogba vs Arsenal är som Milito mot Milan :D

pahahahha ... snarare som Sheva mot Inter
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-07-21 15:56
Gangstagangsta
Det också.. Men ska vi låta Milito tala för sig själv lxm.. Sen han kom tillbaks till Serie A: I genoa: Genoa-Milan 2-0: 1 mål och en assist, Milan-Genoa 1-1: ett mål.
Milan-Inter 0-4, 2 ass 1 mål. Inter-Milan 2-0 ett mål..

Diego Milito facci un gol (8)

2010-07-21 16:31
Tror Drogba har 10 mål på 10 matcher. Och assist har jag ingen aning om :P

Nu får silly gärna röra lite meer på sig. Hade gärna sett en bra målvakt & en till def mitt/cb i laget..
be the change

2010-07-21 17:01
Xtremesia P18
alltså 4 mål .. gemfört med shevas 12
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-07-21 17:32
Eduardo klar för Shaktar. Fuck Taylor.
be the change

2010-07-21 18:20
4 mål på 4 matcher känns helt okej :) ge han några säsonger till så ;)

Btw. Papasta.... ..... Papa till Milan, känns som en riktigt bra värvning. Vad tycker du ?

2010-07-21 20:21
inte sett han spela men enligt folk som har så ska han vara lovande , väntar bara på dzeko nu .

2010-07-22 03:56
Jag har följt han rätt mycket han är grym, bättre än sopan Onyewu och gamlingarna.. Favalli är dock skön. Dzeko och Milan har ett jävligt vasst anfall, men jag kommer tycka synd om Boriello som inte på något sätt skämde ut sig förra säsongen.

2010-07-22 11:33
In:
Marouane Chamakh, Bordeaux
Laurent Koscielny, FC Lorient

Ut:
Fran Merida, Atletico Madrid
Philippe Senderos, Fulham
Eduardo, Shakhtar Donetsk
William Gallas, klubb ej klar
Mikaël Silvestre, klubb ej klar

Och lägg där till Sol Cambpell kanske. Fifasen. 3 mittbackar, dock är ju senderos & silvestre som dom är, men usch. Hopppas verkligen wenger värvar 2 spelare till. För vi kan ju fan inte få en tunnare trupp, tvingas se Arshavin spela CF, och någon yngling bredvid Vermaelen när skador hugger in ...
be the change

2010-07-22 11:59
Sportblaskan flaggar om Zlatan till Real... Vet inte riktigt vad jag tror om sannolikheten i att den affären blir av eller ens existerat annat än på redaktioner. Men om, OM, den skulle bli av tror jag att den skulle gynna alla parter. Zlatan hade passat bättre in i Real och fått mer speltid och katalanerna hade sluppit en grinig skåning i omklädningsrummet/bänken/på plan...

Vad tror ni?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Admin

2010-07-22 13:38
Arsenals trupp var för tunn redan förra året. Och även om jag tror mycket spelare som Landsbury och Wilshere så tror jag inte att det räcker.

Dock så köper jag mantrat "han är tillbaka från skada så det är som ett nyförvärv" i ett fall: Robin van Persie. Alla snackar om Fabregas som bäst och viktigast, men de titlarna tillhör van Persie.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-07-22 14:19
Ska bli intressant att se vart Gallas går..

Helt plötsligt när de verkade som att Maicon ska stanna är det som att fittagenten har ramlat och slagit i skallen och nu är Real nära igen.. De kommer med sina äckel skambud på 22 miljoner euro för världens bästa högerback när de en gång i tiden gav 65 miljoner euro för en avdankad Kaka... Jävla skitklubb det där.

Balotelliaffären verkar också gå trögt.. Inter verkar ha ställt in siktet på Forlan, Evra och Mascherano och Maicon och Mario lämnar.

2010-07-22 14:31
det är skönt att bli av med smutset gallas och silvestre. den ene sitter och bölar som lagkapten när vi får en straff emot oss och den andre couldn't catch a cold.

jack & evolution
vi får ju även djourou som "nyförvärv" vilket känns som den absolut mest kompetente av de mittbackar som finns i truppen. kan vi behålla campbell och slussa in nordveit så kanske det blir bra. men det som behövs är en mittback till och en ny målvakt.

synd att eduardo gick. jävla taylor.. jag såg lite statistik på eduardo före och efter skadan: han gjorde mål på 23.5% av sina skott före skadan och bara 6.3% efter. det säger ganska mycket om var självförtroendet ligger och kroazilianen. man såg att han inte tog i i sina skott av rädsla för att kunna träffa ett gäng dobbar från nån brittisk idiot. best of luck i shaktar. verkligen. unnar honom all framgång han kan få.

2010-07-22 14:37
djourou är givetvis näst bäst efter vermaelen bör väl tilläggas..

2010-07-22 15:19
Gallas må vara hur smutsig som helst. Men en sån jävla bra back han är.

Djourou verkar inte kompetent för 5 öre .. Jag har inget förtroende för honom.
be the change

2010-07-22 15:30
djourou är trygg med bollen, har fysiken, längden. växer han bara i positionsspelet så blir det nog bra till slut.

gallas däremot.. han var väldigt bra i många matcher men han har ställt till med så jävla mycket i klubben att det ska bli skönt att slippa honom..

2010-07-22 15:37
djourou är en sämre version utav Senderos. Hoppas dock han motbevisar mig.
be the change

2010-07-22 15:44
finns säkert en anledning till varför senderos försvann och varför djourou är kvar...

2010-07-22 15:53
Senderos är grym, han stog bakom många fina matcher speciellt i CL.

Tycker det är synd att Drogba förstörde hans självförtroende och karriär hos arsenal.

Ja, djourou är grymt otestad tycker jag, varken han eller Kos kan man ju lita på. Och om då någon av dom ska spela bredvid "Thomas "Postionsspelet finns inte" Vermaelen. Så kommer det bli tufft, speciellt om vi har fabianski/almunia i mål.
be the change

2010-07-22 20:34
jack
du får ändra tempus på senderos meningen! "är" stämmer verkligen inte, däremot "var" funkar.

klart djourou är otestad. trots det har han varit med lika länge som senderos och det känns ändå ganska talande att vi hyr in campbell mitt i en säsong istället för att kalla in en utlånad mittback. om wenger tänker hellre silvestre än senderos då fattar man vilket jävla nervvrak killen är. jjag tycker grymt mycket om senderos men tyvärr övertygade han inte alls efter säsongen då han slog igenom. det är inte så att han spelade många matcehr i varken milan eller everton.

2010-07-22 20:59
Såg du Senderos på försäsongen förra året? Han var bra som sjutton som DM & CB.

Vettetusan varför han inte blivit mer testad hos oss efter det, kanske en dispyt med Wenger efter han sagt att Milan är hans drömklubb.

I Everton var han väl skadad, right?

Well. Just nu känns det inte jättebra inför PL, inte alls..
be the change

2010-07-23 01:28
jack
jo jag såg hans försäsong. jag såg också wilsheres försäsong plus ett helt gäng andra som glänste mot barnet etc. sen emirates cup så var han bara ok.

jag är rätt nöjd med hur det ser ut inför pl faktiskt. vi har inte tappat någon signifikant i mina ögon och vi har skaffat en extra målskytt och alla ynglingar har fått ett år mognad till. räckte till en 3dje plats utan van persie i 30 omgångar och med en ojämn bendtner och en trubbig eduardo. sen missade cesc sista delen också precis som vårt mittbackspar. så det känns bra. varken united el. chelsea har köpt några större förbätttingar. i chelseas fall snarare tappat.

kommer bli hur kul som helst för arsenal tror ajag!

2010-07-23 01:38
Defensiven känns inte alls trygg. Mittbackarna känns som en hönsgård. Gillar inte det. Speciellt inte med en målvakt bakom som inte kan styra ordentligt.

Men offensiven känns riktigt giftig. Speciellt; RvP, Fabregas, Nasri, Wilshere & Arshavin just nu ... Men vi får se, hoppas dom verkligen hittar formen..(rvp, walcott osv osv).

Men det kan bli hur kul som helst..
be the change

2010-07-23 03:57
Känner på mig att RVP gör ett otroligt år efter det urusla VM han hade..

Balotelli är riktigt nära City.. Vilket jävla lag de kommer ha. Jag tror detta innebär att vi säger Hello! till Mascherano..
Admin

2010-07-23 11:39
Djourou är ett extremt osäkert kort. Han har varit skadad i ett år, då spelar det inte så stor roll hur han var innan skadan. Jag har inte så bra bild av honom pga det. Minns att han verkade rätt bra och spännande. Men absolut ingenting jag vågar förlita mig på som förstaval bredvid Vermaelen. Inte än. Nordtveit är förmodligen inte redo heller. Tyckte mig läsa om någon sisådär insats i träningsmatchen senast. Nej, Arsenal är i starkt behov av en mittback till även om Kos lär bli en typisk Wengersuccé.

Tycker det är synd på Senderos. Vad var det som hände egentligen? Är det Drogba som är problemet så är det väl bara att bänka honom mot Chelsea. Låt Campbell spela istället, han har nog en del goda minnen från tidigare år. Senderos är nog inget annat än resultatet av en total mental kollaps och en spiral av negativa händelser. Annars var han ju riktigt grym under ett par säsonger.

Jag är lite nervös över Arsenals mittförsvar. Oavsett vad som händer så kommer den mest rutinerade bara att ha en säsong i bagaget. Därför hoppas jag innerligt att Campbell stannar. Att jag sen gillar Campbell riktigt starkt bidrar förstås också. Det är en fröjd att se honom spela och för tankarna tillbaka till riktigt glada tider.

Att inte ersätta Eduardo är galenskap och jag blir så irriterad när jag hör att Wenger inte kommer leta efter en ny forward. Vad var problemet förra säsongen? Jo, skador. Bendtner är bra i kombination med ytterligare en anfallare, men själv är han rätt enkel att neutralisera. Och när dansken var borta fick dvärgen Arshavin spela anfallare. Det kommer hända i år igen. Arsenal har bara tre anfallare och även om de är uppbackade av ett extremt anfallsinriktat mittfält så räcker inte det. Vem ska peta in passningarna av Fabregas och Nasri? Vem ska sätta den när Arshavin rusat förbi sin försvarare och sätter in bollen? Eller när Diaby på Vieiramaner bulldozrat sig fram? Ingen!

2010-07-23 21:54
He comes from Serbiaaaa

He'll fucking Murder yaaaa

Nemanjaaa....

Vidic nära ett nytt kontrakt. UP YOURS HATERS!

2010-07-23 22:34
Jag gillar Vidic. Han är en killer, han ser livsfarlig ut... Vermaelen påminner lite om honom ibland i utseéndet :)

Får united Ferdinand/Vidic att funka så blir det tight.. Dock är ju högerbacksplatsen mer diskutabel ;)
be the change

2010-07-23 23:50
Nja, folk underskattar Rafael. Han har ett enormt hjärtat och offensivt är han otroligt bra. Han är också duktig på att tidigt sätta pressen högt (kolla andra matchen mot B.Munchen). Positionsspelet är det enda han lider av men det kommer, han har all talang i världen för att gå i Cafús/Maicons fotspår.

2010-07-24 02:23
Kanske det. Vi får se. Han & Gibbs är väl rätt så lika :)
be the change
Moderator

2010-07-24 09:12
Håller med frost, Rafael kan gå riktigt långt. Ivrig spelare som med lite bättre positionsspel och mer rutin kan bli bäst i världen.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-07-24 13:23
kul om vidic stannar i pl, dock är man inte speciellt imponerad av ferdinand så det finns lite frågetecken i den backlinjen tycker jag. visst är rafael bra men det är inte ett säkert kort direkt.

vad fan är felet på spelare som spelar i spanien? visserligen tycker jag gravt illa om både chelsea och cashley cunt men vad fan håller higuain på med? ska realspelare börja hora som barca nu? snacka massa skit om vem som ska komma till klubben osv.? hur fan står de ut med sig själva? tar inte fifa tag i det här snart så får man en hjärnblödning.

visst finns det frågetecken i arsenals backlinje men jag är glad att vi kan ställa upp med en backlinje som inte har attitydsproblem a la gallas, inte är föredettingar som silvestre och som hittills inte är skadad som djourou förra året (ta i trä). kan vi gå in i säsongen med 4 mittbackar som inte är skadade eller är helt lastgamla (no offence sol) så är det positivt. dessutom kan song fylla i om det skulle krisa. ytterbacksplatserna känns säkra som fan; clichy, gibbs och traore till vänster och på högerbacken sagna eller eboue. skulle de bara få för sig att träna lite inlägg så hade det varit fett.

det ryktas fö. om mertesacker om vi inte lyckas fixa jagielka från everton. jag förstår dock inte hur man tänker, väljer mellan mertesacker och jagielka så hade man budat på mertesacker direkt! visst, jagielka är prövad i pl men jag kan inte tänka mig att en tysk mittback skulle göra bort sig.
Admin

2010-07-24 15:42
Kan vara så att Wenger vill ha fler britter i laget. Kanske oroas han över att FA ska komma med någon regel som säger att man måste ha minst x antal inhemska spelare i truppen inom något år. Det har ju diskuterats nåt sånt. Värdelös regel.

Däremot är jag inte helt emot en regel om att varje lag ska ha ett antal fostrade spelare i truppen, men det skulle ta minst 10 år innan man ser frukten av något sånt.

På tal om Man U, så ser Hernandez ut som en riktigt bra värvning. Satt och var smått begeistrad av honom i VM, och så upplyste JP mig om vilka som nyss värvat honom...

2010-07-24 16:26
Ja Hernandez såg pigg ut hehe
be the change

2010-07-24 19:15
Evolution
http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~1797582,00.html

The 20 clubs have agreed the introduction of a home-grown player rule, which will take effect at the start of the 2010/11 campaign.

From next season, clubs must include eight home-grown players out of a squad of 25.??

A home-grown player will be defined as one who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the Season during which he turns 21).??

2010-07-24 19:40
Hehe.. Stackars City. Dom har ju värvat Kolarov nu också.. herrejesus :p
be the change

2010-07-24 23:11
Starka rykten (läs: flera rykten) från England:

Ozil gone from 3/1 to evens to sign for man utd. check skybet. alot of money has been put on him today. they rarely get it wrong, look at the joe cole betting.
Admin

2010-07-26 10:23
Jo, han vill ju till Barca egentligen men de har ögonen på annat håll och har inte råd att chansa på Özil om t ex Cesc skulle bli tillgänglig.

Och Özil verkar ju vilja gå till storklubbar som vunnit CL senaste åren. Så till Arsenal går han nog inte. Lite trist, men ändå skönt. Annars hade vi stått där om två igen, med halva Barcas trupp som säger "it would be great if Ozil came", "I know Ozil wants to come", "he has a Barca style of play DNA".

2010-07-26 10:35
fan om united eller barca ska förstöra özil :) hade dock varit skönt om barca köper honom så kan vi få cesc ifred.

hela 8/25 homegrown är så jävla urvattnat att det är äckligt. säg att varje klubb har 3-4 spelare som är homegrown och skulle kunna ta plats i en startelva så är det bara att inkludera 4 juniorer som får nöta bänk för att uppfylla en regel. ingenting förändras... dessutom så går viktig speltid för yngre spelare bort helt eftersom chansen till utlåning minskar då storklubbarna känner sig tvungna att hålla i sina yngre spelare. wilshere hade tex. missat 14 otroligt viktiga (för honom) matcher i bolton under sin utlåningsperiod. men visst, kör på, ytterliggare en anledning till att inte låta fabregas säljas till äckelbarca.

akinfeev verkar vilja spela i arsenal efter ett snack med arshavin.. dags att öppna plånboken och fixa en riktig målvakt i tid till emirates cup!
Admin

2010-07-26 10:52
8/25-regeln känns spontant ganska värdelös. Särskilt om det inte gäller hela Europa, då kan PL hamna på efterkälken.

Men i det långa loppet tror jag att den kan bli bra. Det förhindrar ekonomisk doping a la Chelsea och Man City, som i det stora hela bara dödar fotbollens själ, all spänning och är så långt ifrån lika villkor det bara går. Visst, Arsenal torskar också på det en aning, men det är smällar jag är beredd att ta. En annan ful baksida är väl barnhandeln ökar också. Har inget emot att spelare värvas när de är 16-17, men jag tror risken är att vi kommer få se 10-12-åringar handlas i större skala. Klubbar som köper på sig allt de ser bara för att vara på den säkra sidan.

Med 8/25-regeln känns en eventuell värvning av Jagielka helt plötsligt ännu mer logisk då han räknas som home-grown.