I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[fotboll] Silly Season sommaren 2010

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-06-04 10:39
Han hade inför den gångna säsongen hade köpt in 70 spelare...

Tack, mike_!
Don't!

2010-06-04 10:41
Låg en artikel ute på Goal.com om alla hans värvningar och det såg bättre ut än jag hade trott, men det sägs att om han kommer till Inter så ligger det klausuler i hans kontrakt som gör att Inter kan bryta kontraktet om han inte vinner Klubblags VM, Europeiska Supercupen och Serie A... Samt att han endast har tränarrollen i laget för att värvningarna ska skötas av Mr Branca, geniet bakom förra årets värvningar.

Hur mycket sanning det ligger i detta vet vi förstås inte, men det låter såklart rimligt. Inter vill inte ha Benitez, Inter vill ha Capello eller Hiddink. Därför kommer Benitez sejour i Inter vara kortvarig beroende på hur mycket han lyckas vinna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-04 10:43
Jag glömde förstås att lägga till att Inter vill ha den otroligt överskattade tränaren Pep Guardiola också. Ska dock bli kul att se om t.ex. Mascherano kommer med till Inter... Cambiasso-Mascherano har jag drömt våta drömmar om ever since..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-04 11:28
Inter behöver verkligen inte Benitez som manager. Efter att de fått lite stabilitet i Mancini och Mou är Benitez det sista de behöver. Den karln har ALDRIG haft mage att erkänna att han gjort något fel. Det har alltid varit FA, Ferguson, spelarna, plånboken eller spelschemat som varit orsaken till hans nederlag.

Sånt går inte hem i italien.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-06-04 11:31
Undra vad som händer med Joe Cole innan sommarn är över..
be the change

2010-06-04 14:02
frost
Det som är grejen är att i Italien så kommer han väl ha plånbok och spelarna för att lyckas.. Skämmer han ut sig är han bara en loser. Får hoppas han ser vilken möjlighet detta är att få ta över de regerande trippelvinnarna Inter och samtidigt försöka bygga vidare på detta genom att ta Supercup, VM och Europeiska Supercupen :)

2010-06-04 16:54
Saken är den att han hade en stor plånbok när han tog över Liverpool och egentligen upp till två säsonger sen. Han är dock oerhört dålig när det kommer till att agera på transfermarknaden.

2010-06-04 18:01
Värvningarna kommer han inte få sköta i Inter..

2010-06-04 20:32
Xtremesia P17

BARCA HATER!!!

Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-06-04 21:39
Hater o hater, när saker går fult till klart man reagerar
be the change

2010-06-04 21:53
GZARZA P21
Inte riktigt.. Men jag ska säga att jag störde mig otroligt mycket på scenerna mot Mourinho+Inter vid hotellet och vattenspridarna som sattes på när våra spelare firade att de hade tagit Inter till final för första gången på 38 år.

2010-06-05 12:50
Hade inte messi varit så jävla bra och så jävla smart/blyg som inte är med på hela "cesc-has-barca-dna"karusellen tillsammans med zlatan (som jag önskar all lycka) så hade jag nog tyckt lika jävla illa om barca som jag tycker illa om sp*rs. det är fan vansinne hur ett lag kan spela så fin fotboll och vara såna jävla kräk. laporta borde fan lobotomeras omgående.

2010-06-05 14:16
Maicon alza la voce: "Voglio restare, via solo se lo chiede Moratti"

Google Translate that shit!
Admin

2010-06-05 15:20
Xtremesia

Är det inte Real han ryktas till? För i sånt fall kan man tyvärr inte vara trygg bara för att en spelare säger att de inte vill dit, när en spansk storklubb vill ha någon så brukar de göra allt för att få dem.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Admin

2010-06-05 15:32
Barca är lite som Harry Potters kusin; den där feta lilla ungen som får allt han pekar på och när han inte får som han vill börjar han grina och bråka.

Hoppas Arsenals agerande inte bara är spel för gallerierna (konspiration: allt är klart men Arsenal vill vinna lite PR genom att låtsas spänna musklerna för att markera lite i de egna leden), utan att man håller kvar Cesc av ren princip. Spelar ingen roll vad han säger, han står under kontrakt och fotbollsvärlden är en slavmarknad. Spelarna är välbetalda och njuter väl av det men ibland får de lov att ta en motgång också. Sen ser man till att bara öppna för Real Madrid i förhandlingar, bara för att.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-06-06 11:14
Jag tycker att Arsenal är dumma som tvingar Cesc att stanna nästan, han vill ju ifrån!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-06-06 12:15
Benitez klar för Inter... Välkommen Mister

2010-06-06 12:59
GZARZA
?????? ditt inlägg är jävligt oroande eftersom du verkar vara helt imun mot verklighet. cesc har inte en enda gång sagt att han vill lämna arsenal men tydligen så tror folk det ändå. barca bevisar att deras fans är lika jävla pantade som de själva.

ber om ursäkt om jag låter lite sur :P har supit bort min cykel nu på morgonen så jag är lite bitter
Admin

2010-06-06 16:11
Xtremesia

Beklagar verkligen, att gå från Mourinho till den sopan. Men ni har ju fått några riktigt bra år, det kan ni ju trösta er med!

2010-06-06 17:03
mike_ P25

Klart han vill lämna Arsenal för Barcelona, vem skulle inte vilja det? Du vet att han vill det, han vet att han vill det, alla vet att han vill.. Men Arsenal är så dumma i huvudet så dom tvingar honom att stanna! Usch för sånt

2010-06-06 17:27
GZARZA
reality check, please.

jag sitter och hoppas på att du är ironisk men oavsett förtjänar du en personlig assistent

2010-06-06 18:56
JP P26
Detta kan vi leva på i några år.. Bara han tar de titlar vi inte har :D

2010-06-06 20:14
Vilka titlar då? Serie B-seger eller?
Det fixar nog Benitez under ett par säsonger ska du se... ;)

Moderator

2010-06-06 22:13
Haha vad var det jag skrev förra veckan?

Xavi: Har sagt åt Fabregas att komma till Barcelona

- Jag vill att han kommer och det har jag sagt åt honom. Jag tvekar inte en sekund på att han skulle vara väldigt lyckosam i klubben, säger Xavi till Barca TV.

Är enligt fotbollskanalen dock, men ändå. Fula jävlar.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-06-07 00:46
Jag tycker att Arsenal är dumma som tvingar Cesc att stanna nästan, han vill ju ifrån!

Mhm, ska vi yrka på slaveri? Bestraffas med giljotinen månne?

Funderar på att sätta en slant på att Torres försvinner. Med Benitez klasul ur vägen kan jänkarna sälja honom hur de vill för att dra in pengar.

2010-06-07 00:53
Xtremesia
Han är väl inte alls helt 100% klar?

frost
Ska du krossa mitt hjärta? Säg inte så!
Don't!

2010-06-07 11:04
Admin

2010-06-07 16:46
Tycker som sagt att spelarnas löner står i paritet till att de ska göra som de blir tillsagda och sluta tjura. Det är lite som med dokusåpatöntar; det är jävligt lätt sola sig i glansen och media när det går upp, men när det går åt helvete ska man respektera deras privatliv. Hoppas liknelsen går hem, även om Cesc inte direkt snyftar ut i media.

Jag börjar nästan tro att han kommer bli kvar i Arsenal minst ett eller två år till. Han tänker nog inte bryta sitt kontrakt eller gå till Fifa, och är medveten om att ska han bli såld så ska Barca hosta upp cash. Kan inte Barca betala det han är värd så är det inte Arsenals fel. Då är det Barca som inte vill ha Cesc tillräckligt mycket.

Börjar bli lite intresserad av den här Joe Cole-historien. Han har varit gudabenådad i Chelsea och jag har svurit över hans effektivitet varje gång han ställt till det för Arsenal, men en övergång har jag varit tveksam till. Dels pga hans påstådda lönekrav men de verkar inte var fullt så hiskeliga som först påpekades (har för mig att det snackades om 200 000 pund i veckan, nu verkar det ligga på ungefär hälften) och så trodde jag han var runt 32 men han är ju bara 28 och alltså på toppen av sin karriär. Frågan är bara vilken roll han ska ha och vem han ska peta.

Å andra sidan lär väl halva Arsenals trupp gå skadad så det finns plats över för vem som helst som kan stå på två ben i december.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-06-07 19:10
Mitchy
Ska vi säga 99% ? Moratti har sagt att Rafa är prio nummer ett och att man är ute efter honom. Rafa är klubblös och befinner sig i Italien. Blir inte Benitez tränare så skriver jag att Dani alves är bättre än Maicon(gotta take this serious).

Hmm Barca... Sägs att Moratti ska vara rasande på Florentino Perez som sägs ha försökt diskutera Maicon istället för Mourinhos kontrakt när dessa två herrar möttes.. Hur vet vi om detta är sant? Det vet vi inte. Hur logiskt låter det att äckel Florentino inte vill va sämre än äcklet i Barca ? 100% logiskt.

2010-06-07 20:23
Xtremesia
Mja, ok då. Tycker dock synd om er, hoppas han gör underverk första året som han gjorde för "oss" - och sedan gör misstag DIREKT, och inte gör det "sakta men säkert".
Don't!

2010-06-07 22:40
Jag tror faktiskt på honom.. :)

2010-06-07 22:49
O Benitez blir klar imorn säger de.

2010-06-07 22:50
http://fc.inter-cuoreneroazzurro.forumfree.it/?t=48619782#lastpost

Google translate that shit Florentino Perez... Maicon vill stanna era jävla äckel

O det finns stor chans till att Benitez blir klar imorn säger Moratti.

2010-06-07 23:30
Lycka till med honom då :P
Don't!

2010-06-08 18:39
Adriano klar för Roma:(

2010-06-08 19:08
Senderos klar för Fulham, kanske Hangeland är påväg i motsatt riktning?
be the change
Admin

2010-06-08 23:18
Kom igen nu Xtremesia, "grande Benitez", säg det, för en gångs skull är det ju sant ;)

2010-06-08 23:20
Benvenuto Benitez får han, Grande för att han var med om att fixa Inters största framgång i Europa under de sämre åren(Milans förlust i CLfinalen mot Liverpool)
Admin

2010-06-08 23:31
Eller som han också kallas: grasso cameriere spagnolo ;)

2010-06-09 00:40
Touché and all that, JP!

2010-06-09 11:45
läste precis att det blivit officiellt att Ballack och Joe Cole inte kommer att stanna i Chelsea. båda har utgående kontrakt som inte kommer att förlängas.. antar att arsenal kommer plocka joe cole medan ballack är up for grabs

2010-06-09 12:38
Och du antar att J.Cole kommer att välja Arsenal därför att....?
Moderator

2010-06-09 12:58
Enligt media har jag också fått vibbar av att han går till Arsenal, men det är som sagt enligt media. Dock förstår jag inte varför han skulle gå dit.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-06-09 14:09
precis, jag antar det eftersom många tidningar skrivit att han är "klar" för arsenal. ibland får man gå med på deras skitsnack, i det här fallet tror jag det är sant. jag har alltid gillat J. Cole men i min mening är han för skadebenägen för ett redan skadebenäget lag som arsenal. däremot hade inte förvånat mig om att han kan få en bra deal med oss eftersom han går gratis. det är väl typ mina grunder. ser inget som talar emot mer än skadeproblemen.

varför han skulle vilja gå till arsenal är väl för att vi spelar en fotboll som han gillar och skulle passa i, dessutom så får alla spelare väldigt mycket speltid i arsenal på grund av alla skador vi drar på oss. han kan få en hög lön, vilket vi brukar ge våra spelare eftersom vi oftast köper dem för lägre priser än andra. vi är ett topplag som är med och slåss om titlar så det är väl all motivation som behövs.

2010-06-09 18:10
cupen är väl de enda arsenal möjligen kan vinna

hatar spelare som går till fienden

2010-06-09 23:36
ah precis, Champions League cupen
be the change
Admin

2010-06-10 10:57
Det troliga skulle väl vara Arsenal på grund av det geografiska läget, han bor ju redan i London, har väl barn och Spurs lär ju inte ha råd att betala hans löner. Hoppas dock fortfarande på att han tänker mer på sin karriär och går till United.

2010-06-10 11:06
Spurs kan mycket väl betala hans lönekrav. Jag tror att han hamnar i Spurs. Att gå till en rival tycks inte vara något man beaktar i london. Shame, really.

2010-06-10 12:10
David Silva från Valencia ryktas bli Inters första värvning och sedan ställer man in siktet på Mascherano.

Ut skall Muntari, Mancini och Quaresma.
Admin

2010-06-10 12:22
frost

Till skillnad från i Manchester då? Welcome to Manchester och skit.