[fotboll] Silly Season sommaren 2010
Denna del av säsongen är nästan lika rolig. Kan börja med ett rykte jag läste på teamtalk idag.
Paper Talk: Duo linked with Ibrahimovic Chelsea and Man City have been offered Zlatan Ibrahimovic in a British record £40million-plus deal, while Stoke want West Ham's Mark Noble.
9-1
vetefan om denna del är så jävla rolig. tyvärr har arsenal spelare som andra lag vill ha och därmed kommer dessa lag skrika ut massa skit i sina tidningar och göra mig orolig. nämner inga namn/klubbar chamahk är i princip klar för arsenal.. inget bekräftat ännu men wenger sa att det rörde sig om medical och paperwork så det lär bli löst. arsenal.com har börjat med samma skit som många andra klubbhemsidor håller på med.. samlar ihop transfer links och presenterar dessa på hemsidan. ärligt så vill jag inte att "min" klubb håller på med sånt. skräp!
Åh fan, tottenham.com har den goda smaken att inte skriva ett skit förren namnteckningen sitter på pappret. Känns lite osmakligt att sprida rykten.
9-1
Men om vi spekulerar lite fritt, vilken övergång blir den man talar om i sommar månne? Gerrard till Real? Kanske Torres till Chelsea? Sen om det ligger någon sanning om Zlatan till Chelsea/City kan bero på att Barca är rätt sugna på Villa vad jag förstått.
9-1
För min del, så är jag mer intresserade av unga, mindre kända - nåja, relativt sett - spelare och vart de tar vägen. Om vi sållar fram de allra nödvändigaste av spelare, spelare som jag tror kommer att göra stora avtryck, så ser listan ut som följande: Marek Hamsik Ever Banega Eden Hazard Yoann Gourcuff Alla fyra spelare är 250milj. kr spelare om 1-3år. Hamsik, Gourcuff och Banega behöver minst tid på sig då de redan har ett brett register och spelar så fullfjädrat. Hazard har mer att utveckla men han har en C.Ronaldo aura över sig som få andra spelare idag har. Hamsik är på väg att skriva på ett nytt kontrakt, men som med Zlatan, så kan pengar och sportsliga mål locka honom från Napoli trots nytt kontrakt. Hazard kommer hamna i Barcelona/Real Madrid om några år. Det står skrivet i stjärnorna. Rykten säger att Arsenal står närmast att få hans namnteckning, men jag kan inte se honom göra sin talang rättvisa där. Gourcuff är inte helt omöjligt att han hamnar i Real, eller United för den delen. Blanc har goda kontakter med SAF och Gourcuff skulle bli den perfekta ersättaren till Scholes. Banega....vilken fantastisk spelare. Låt honom styra mittfältet i 3-4år till och han kommer att bli den näste Zidane. Man undrar om maradona satt och kollade på youtubeklipp när han skulle ta ut sitt VM-lag. För mig hade Banega haft en solklar plats i det argentinska laget. Han känns svårast att placera i något lag. Helst bör han hamna i ett lag som gillar att sitta på bollinnehav och där han kan styra tempot.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Finns ett par till riktigt intressant unga spelare som redan är etablerade och lär knappast stanna många - om något år till i sina respektive klubbar.Moussa Sissoko , slitvarg och tekniker i ett. Kommer Toulouse kunna behålla honom i sommar?, knappast.Neymar Brasiliens nya unga superstjärna sägs det, har bara you-tubat honom, men nog kommer han till Europa i sommar. PSV brukar vara en plantskola för unga brassar, eller så hamnar han i Portugal där han får språket gratis.Edin Dzeko Knappast lovande längre, han är etablerad med en seger i Bundesligas skytteliga. Mitt tips är att han hamnar i Milan och Huntelaar sticker, kanske till oss :/.
9-1
Inter har ju gjort klart med Coutinho en ung lovande brasse som spelar i Vasco.. Kommer i sommar :) Ska bli jävligt spännande att se honom i Inter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2010-05-14 16:10
United har ju gjort klart med mexikanaren Javier Hernandez, bara checkat på youtube men han verkar jävligt vass faktiskt. Liten, teknisk och bra bollkänsla. Annars gör jag allt för att få hit Gourcuff, en offensiv mittfältsstjärna är det vi saknar. Kanske en anfallare, annars är jag helnöjd. Dock kanske det ska börja spekuleras i nästa tränare snart? SAF sägs väl sluta efter nästa säsong menar jag. Dock har han ju sagt så ett par gånger tidigare.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Ramuz Precis som Inter som endast behöver en offensiv mittfältare med spetskvaliteter för att lösa av Sneijder lite då och då. Annars är truppen kanske tsm med Uniteds ett unikum inom världsfotbollen :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2010-05-15 02:21
Glöm inte Chelsea! :) Men till skillnad från er så har inte vi en offensiv innermittfältare.
Fletcher och Carrick är dock bättre på att fördela än t.ex. Cambiasso och Zanetti.. Med Motta så har vi en spelfördelande innermittfältare + Sneijder som fördelar offensivt, vilket har visat sig jävligt effektivt denna säsong. Iaf så ryktas Gerrard till Inter.. Som ALLA OMC inför varje säsong-.-
Moderator
2010-05-15 14:20
Vi har grovjobbare och defensiva speluppläggare i världsklass, men en offensiv innermitt som Fabregas, Lampard eller Gerrard (för att nämna övriga top four-lag) har vi inte. Därför tycker jag det skulle vara skönt att ha en central mittfältare som kan gå fram och avgöra.
Måste fan vara dags för United att införskaffa en ny magic number 7... Att en kille som Michael Owen som spelar 2 matcher per säsong i snitt ens vågar ha det numret är fan skamligt. Rea bort honom till vemsomhelst i sommar och köp in en offensiv jävla mittfältsmördare som på allvar kan få växa in i den rollen.
Bitches Ain't Shit
För egen del får jag nog säga att det ska bli jävligt spännande att se om någon av dessa spelare rör på sig, och då till vilket lag: Lukaku, Dzeko, Suarez, Aguero. Om Barca vill göra sig av med Zlatan bör man satsa på Dzeko snarare än Villa, om man vill få en spelare med framtiden för sig, och med Zlatanmått. Lukaku skulle kunna vara ett framtidsköp. Typ köp honom, låna ut honom till något annat lag, och använd honom om 1-2 år när han kommer vara nye Drogba, typ. Suarez och Aguero gör vilken kant som helst levande. För fan om inget lag köper Suarez i sommar vet jag inte vad...Damien: Behöver United ens rea bort Owen? Gavs han inte ett ettårskontrakt på prestationsbasis? Han går väl gratis som Bosman, om han vill?
Priyan Jo. Det har du nog rätt i. Hur som haver så är det tjänstefel om man inte gör sig av med honom snart.
Bitches Ain't Shit
Arda Turan ska enligt många olika källor vara klar för oss, pengar plus Dos Santos. Jag vet inte mycket om denna lirare, finns det någon med inblick i turkiska ligan som vet mer? Pool och Arse har tydligen också jagat honom, vänsterytter i Galatasaray och landslaget, 23 bast - låter bra!
9-1
Moderator
2010-05-17 12:01
Han är typ varit en av de största talangerna i Turkiet, alla turkar snackar om honom. Galas stjärna typ.
Åh fan, låter inte så otrevligt. Hoppas dealen blir klar på riktigt snart då.
9-1
Om Barca vill göra sig av med Zlatan bör man satsa på Dzeko snarare än Villa, om man vill få en spelare med framtiden för sig, och med Zlatanmått. Lukaku skulle kunna vara ett framtidsköp. Typ köp honom, låna ut honom till något annat lag, och använd honom om 1-2 år när han kommer vara nye Drogba, typ. Kan inte se det hända. Villa inkasserar bra mycket mer inkomst via försäljning av merchandise jämfört med Dzeko.
Lukaku är intressant men han behöver många år på sig för att utveckla den mentala biten. Nog för att han har gjort det bra i belgiska ligan, but let's not get too excited då den ligan är många snäpp under the stora ligorna.
Tottenham Arda Turan har gjort bra ifrån sig i landslaget vad jag vet också. Jag undrar vilket lag som kommer köpa Neymar i framtiden. Han kommer att bli så otroligt bra.. I Italien ligger marknaden mest och väger på två namn. Ranocchia och Bonucci, som båda tidigare spelat i Inter och som Inter sägs vara rätt villiga att köpa. Fram till Ranocchias skada formade dessa två Serie A:s bästa försvar i ... BARI. De är delägda av Genoa och Inter hoppas att den fina relationen med Genoa efter Milito+Motta affären kommer att hjälpa till i denna affär. Btw så har jag helt glömt att berätta att Inter gjort klart med Luca Castelazzi på Free Transfer. Han kommer antingen att bli andra eller tredjemålis :)
In January 2010, Arda was voted as the most popular European footballer of 2009, and the second most popular footballer in the world, by the IFFHS. Enligt wikipedia, så Arda Turan lär vara en bra värvning även på merchandise nivå. Att som 23 åring ha gjort 34 landskamper för Turkiet och 107 matcher för Galatasaray är jävligt bra. Frågan är om han kan ta steget från Galatasaray till en toppklubb?
Moderator
2010-05-17 18:22
Frågan är om han kan ta steget från Galatasaray till en toppklubb? Snackar vi inte om Tottenham?
Thanx Xtr. Du är söt när dreglet rinner ned på din haklapp ramuz.
9-1
Sjukt vad det kommer snackas om Zlatan i sommar. Han kan väll inte stanna om Villa kommer? Vilket han ser ut att göra.
Vi är överallt!
Jag tror att han stannar. Han kan mycket väl spela ute på kanten och agera framspelare.
Villa klar för barca..
be the change
Barcelona kommer att rycka i er Fabregas också, var så säker. Lycka till med att bygga om laget Arsenal.
Fabregas lämnar inte denna sommaren.
be the change
Fabregas är så gott som klar, har redan lagt in honom i Barca på mitt FIFA, haha.
Bitches Ain't Shit
Moderator
2010-05-19 14:32
frost
taget från artikeln du länkade:
"if you leave Arsenal, will it be for Barcelona?", replied "yes". det exakta citatet:
If I leave Arsenal it will be to play at Barcelona. I do not know when it will happen, I am very happy at Arsenal and I am in no hurry to leave. och till slut vill jag kommentera ett citat till ur artikeln du länkade:
"I think I would like to go to Barcelona, whether or not they want me is another thing." uppenbarligen vill barcelona ha fabregas just nu medan fabregas pratar om framtiden och om det fortfarande finns ett intresse när han är "klar" i Arsenal. oavsett om han försvinner i sommar så är det en jävligt smart spelare.
sen är det fan löjligt hur jävla mycket trams det cirkulerar. "in a private conversation cesc told arsene he's done in Arsenal" eller hur.. hade det varit en private conversation lär ingen ha fått reda på det, knappast nån jävla nisse på the sun.
"it's just down to the price" oh jävlar, ja då är det inte så mycket att snacka om längre.. "just" BARA. som om inte det är den absolut största faktorn.
ren jävla fakta: Fabregas är 23, han är en av världens bästa (DEN bäste i sin ålder) offensiva mittfältare. han sitter på ett långtidskontrakt med arsenal. han har minst 7 säsonger kvar i toppen av världsfotbollen. han är lagkapten. han har spelat nästan 300 matcher för arsenal.
pris: vad är rimligt? jag är visserligen färgad (och för mig är han ovärderlig) men jag skulle gissa på att hans pris är £50M. Säg sen att Arsenal vill behålla honom till varje pris (vilket är rimligt) så gissar jag på en summa på £60M, jag tror inte barca klarar det.. eller vill betala det.
mike Barca kör en Real iår o värvar för några miljarder... Jag tror dock att Arsenal hade mått bättre av 600 mille in att värva för, speciellt med tanke på Wengers spelaröga. För 600 Mille kan wenger hitta: En grym målvakt.. En grym back En grym anfallare(utöver Chamakh) O lite mer.. Jag menar Inter fick.. 45 mille och då hämtade man ändå in: Lucio, Milito, Motta, Sneijder för Zlatan o sedan kom Pandev gratis och senare Mariga. O de med Mourinhos öga.. Jag vågar knappt tänka på vilket jävla lag Arsene kan bygga med 60 miljoner pund...
villa klar i barca nu. surprise bitches!! inte..
"life's a garden, dig it."
Xtremesia klarar mig utan massa nya spelare.. cesc är arsenal och det finns redan tillräckligt med pengar för att kunna köpa en mittback och en målvakt. jag kommer dö en aning inombords om cesc går nu i sommar.. Damien grattis du har lärt dig byta spelare på fifa... that makes reality so much more real
Bara en sak som detta Scott parker going to man utd, micheal carrick going the other way, back to west ham. haha
9-1
mike_ P25 Sluta vara så naiv. Ronaldo hade kontrakt, han var bara 23, han var världens bästa spelare i världens bästa lag med världens bästa säsong efter sig. Han sa gång på gång att han trivdes och ville stanna. Direkt in ikameran efter CL segern var en gång, till exempel. Men vi vet hur allt detta slutade. Du ser kanske mönstret, men vill inte tro på det. Faktum kvarstår, var sig du vill eller inte - kommer Barcelona och knackar dörr, då blir det svårt att hålla honom tillbaka. Givetvis är det inget lätt val för honom; inget han kommer nonchalera, men när det finns en risk, då ska den inte uteslutas.
frost det ligger lite i det du säger framförallt att jag inte vill tro på det. å andra sidan är ronaldo och cesc två sjukt olika personligheter och cesc är inte ute efter samma uppmärksamhet etc. som ronaldo var. barcelona har knackat dörr ända sedan de fattade vilken miss de gjorde. men oavsett; går cesc till barcelona kommer de att få betala monsterpengar och frågan är om de är beredda att göra det eftersom de verkar anse att cesc redan är deras spelare hur jävla befängt det än låter.
de verkar anse att cesc redan är deras spelare hur jävla befängt det än låter . Öh, det kanske är för att han SJÄLV säger att han vill gå dit? Bara en tanke.
Bitches Ain't Shit
Någon gång i sitt liv ja. Inte just nu
be the change
Kan jämföras med att Real Madrid tror att Mourinho o Maicon är deras... Mourinho resta con noi.
Speaking to reporters today, Rosell declared the Catalans must carefully study how much they spend to avoid disaster. He also warned the huge fee required to prise Fabregas from Arsenal could yet scupper the deal. “We must be careful, because from an economic standpoint we are not good," Rosell said. “We have a stratospheric level of debt. £420million over what needs to be paid for Zlatan Ibrahimovic and Dmytro Chygrynskiy. “We must improve the squad each year, but we must also make sure that we are managing the economic resources that the club needs to survive.”
be the change
Inte för att Moratti behöver mer Arab Money än han redan har.. Men Barca får gärna casha ut för Ibra $$$$$$$$$$ We get arab money $$$$$$$$$$ We get eto'o and 45 million, arab moneey $$$$$$$ :D
chelsea rykten: Romelou Lukaku till Chelsea skulle va fint! tror han kommer om än blir utlånad, men han måste komma över. nya drogba det här, MKT lovande Aguero verkar ju vilja komma till oss, välkommen. mittfält in - kanske pienaar på free transfer, Sessegnon ryktas det om, ni läste säkert som jag om budet på Yaya Touré backar - ? ferreira lär dra till real madrid med Mourinho om det blir så. substitut för A. Cole behövs iaf.. ut - Deco får dra, J. Cole den girige fan är inte nöjd med lönen så han drar på free transfer..... till tottenham ??
"life's a garden, dig it."
Balhoo Ryktena om Cole är många. Vi spurs-suporters är tämligen överrens om att han skulle vara en mycket bra värvning i mångt och mycket; han har jobbat med Rödnäsan innan, han är engelsk spelare (vi, till skillnad från de flesta andra engelska lag satsar engelskt), han täcker upp hela mittfältet, kan även lira på topp. Minus; Skadebenägen och lönekraven, vi kommer inte äventyra våran budget, där är Levy rätt hård (våran chairman).
9-1
jag gillar cole och kan han bara styra upp sina skadebekymmer hade jag lätt kunnat tänka mig honom i arsenal.. free transfer gör att det "kvittar" om han skadar sig. typ... damien som sagt, lämnar han arsenal så vill han spela för barcelona. det gör knappast barcelona till ägare av hans kontrakt.
Moderator
2010-05-21 11:07
Cole har jag alltid gillat också, riktigt fin spelare.
Moderator
2010-05-21 12:14
Annars har Ferguson sagt att Berbatov spelar även nästa säsong. Rodwell är på g och det är han själv som bestämmer ifall han vill spela i United eller Everton nästa säsong. United kämpar även tillsammans med City om Milners namnteckning. Enda jag inte gillar är att det finns rykten om att Aguero är påväg, och summan sägs ligga på ungefär £51 miljoner, vilket är sjukt.
ramuz £51M ??? JÄVLAR. om det är på riktigt så har ferguson gjort århundradets miss. för övrigt undrar jag om det är någon som har koll på barcas ekonomi? kan de lägga ut 400 miljoner på Villa och sedan ha råd med Cesc? klart man alltid kan hitta pengarna men i hur stor utsträckning?