I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 08/09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Moderator

2008-12-01 18:05
Sådär, fick sett reprisen nu idag istället och det var ändå hyfsat säkert. Rafael är riktigt härlig att ha på kanten, gjorde det rätt bra och Berbatov, vilken bollbehandling och teknik, ruggigt!
Sen så fick väl som mike säger Ronaldo ett litet hjärnsläpp. Såg för ett kort ögonblick ut som att han trodde det var frispark för cityspelaren som låg ner men njaa, fick nog ett hjärnsläpp som sagt. Annars var han riktigt kass igår också ..
time isn't wasted when you're getting wasted .

2008-12-01 18:18
Dagens roligaste läsning, är han seriös eller?
Länk till http://www.viasatsport.se/blogg/clbloggen
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-12-01 18:30
duckdown, inte speciellt konstigt i och med att det är ett derby. Ska bli kul att se om Smith kan skapa något mot Tottenham.

2008-12-01 18:56
ett bottenlag i premier league mot ett bottenlag i championship, kanon

2008-12-01 20:18
duckdown, de kanske resonerar så att de tycker det är roligare att stifta bekantskap med nya spelare, dessutom ett derby. Man U - Blackburn känns på förhand som en ganska tråkig match.

2008-12-01 20:45
mike_ P23

Nasri och adebayor var långt ifrån toppnivå, ja. Men såg du hur mycket Adebayor tillföre anfallet med sina löpningar och dueller? Även fast han inte tog alla, så öppnade han mycket för Arsenal. Samma med Nasri, han kämpade och slet, speciellt i andra halvlek, man såg inte äns bosingwa i andra halvlek alls..

Men känns helskönt med en vinst, trots domarmissen på persies mål.. Tur för oss att domarn gav Kalou felaktig offside 2-3 gånger oxå.. Men det var längesen jag såg arsenal få ett mål pga domarmiss hehe.

Well, nästa match vi vinner är väl mot pool då, eller vad tror ni :P
be the change

2008-12-02 00:08
Lite kul att RvP gjorde mål mot just Chelsea december -05 fast då i en position som av linjeman bedömdes som offside vilket visade sig vara fel.

2008-12-02 00:23
starkt av pool att ta en pinne mot west ham hemma :)

2008-12-05 19:17
Ajuste .. van persies första mål var visst inte offside :-) sjukt najs
be the change

2008-12-06 11:52
Länk till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article3932717.ab

Ja, vad ska man säga. Det är åt helvete, dra åt helvete FA

2008-12-06 12:50
första gången united får smaka på fa känns det som. synd att aftonbladet inte kan leverera en ordentlig artikel som beskriver vad som hände. kanske ett skäl till att sluta läsa skräpet?

2008-12-06 14:44
första gången?

2008-12-06 14:53
fa va gött med huvudmatch idag, stryktipset känns bombsäkert, bitburgern är i kylen och romen ligger o väntar på både ginger ale o lime...inte ska väll blackburg och morten gamst förstöra detta för mig?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-12-06 15:32
inte ska väll blackburg och morten gamst förstöra detta för mig?
Hoppas det :)

2008-12-06 15:52
ah den jävla norrmannen har ju förstört det för er ganska många gånger

2008-12-06 17:10
det var nära där i första halvlek :)

2008-12-06 17:16
ja helvette, vii kan inte göra mål längre..

2008-12-06 18:59
Sådär ja, ett nytt rekord till Chelsea. Vem fan behöver Drogba?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-12-06 20:26
VIDIC!!! :)

2008-12-06 21:02
vidrigt united

2008-12-06 22:23
Hur såg matchen man utd - sunderland ut? Såg bara resultatet nu..

missade även arsenal matchen.. tacka gud att vi slog wigan.. 3 poäng är 3 poäng, vi har fan lättare att göra mål mot topplag än bottenlag.. heh.

Fan, jag vill hela tiden känna att Arsenal har kommit igång, och nu kör vi på och tar ikapp på resten... Men då har det fuckat's upp av något skitlag.. Men nu tog vi Wigan iallafall, får sikta vidare på nästa match.

Jag tror att vi kommer slå Liverpool när vi möts nu i slutet på månaden?* Känns som det, Arsenal - Laget som slår dom bra men förlorar mot dom dåliga. Typ.

Ska bli skitkul att se Eduardo igen snart, jag tippade fan att kroatien skulle komma skitlångt i förra mästerskapet, men sen blev han skadad.. Så det är något jag ser fram emot.

Jag ser även fram emot CL mycket, känns som det kan vara ett sjukt engelsk år där nu. Lätt 3-4 lag i semin ;)

Psycho btw.

Såg att ni diskutera Bosse och Sagna osv. Sagna är sjukt grym tycker jag, men Bosingwa är också sjukt nice, jävligt teknisk och farlig på kanten. Men när Bosse eller Cole inte orkar eller vill springa uppåt i planen så har ju chelsea fan inget alls ute på kanterna typ, märkte det i arsenal matchen i andra halvlek..

Peace out!

be the change

2008-12-07 00:02
Bosse är en sensationellt bra värvning rent ut sagt, Chelsea är inte bortskämda med det direkt. Han tillför ett offensivt "flow" på högerkanten numera och även om han är lite yvig i defensiven så tillför han så oerhört mycket, våran backlinje är trygg nu, inte 3/4 delar som förr när Essien fick vikariera allt som oftast på högerbacken.

Men vi är som du säger, mer än någonsin beroende av ytterbackarna, och jag älskar det då jag alltid har förespråkat den typen av fotboll, 4-3-3 med offensiva ytterbackar som fanimej SKA vara nere vid motståndarnas hörnflagga ofta så att dom 3 på mitten "bara" ska domminera mitten samt vara öppna för ev. inlägg. Det jag saknar dock, är iaf ett test med hur det hade sett ut med 2 (eller flera) ren odlade forwards från start. Cole och Malouda/Kalou gör sitt jobb bra, men jag är bara nyfiken på hur det hade sett ut.

January, silly season, hoppas vi säljer Drogba bögen nu en gång för alla så vi verkligen kan lyfta på riktigt, in med Benzema :D
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-12-07 00:57
Jackvegas-
Hur såg matchen man utd - sunderland ut? Såg bara resultatet nu..

Typ som en klassfotbollsmatch där ena laget är totalt jävla överlägset och tvingar det andra laget att försvara sig med alla inom straffområdet. United var SJUKT ineffektiva och kreativiteten var inte god nog för att sära på Sunderlands åttabackslinje.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Producent

2008-12-07 13:16
Ruggigt snyggt mål av Deco!

Lil_H..

2008-12-07 20:41
Riktigt usel stil av Arsenalpubliken att bua ut Eboué, fyfan.
Förövrigt, vilken jävla match av hackkycklingarna Denilson och Song!
Även om jag inte är största fanet av Denilsons spel så är det nog ändå den killen jag hoppas mest på eftersom han är ruskigt ödmjuk och verkar allmänt trevlig.

Moderator

2008-12-07 23:29
Känns bra att United ändå har och haft en gnutta flyt iallafall, tyder på något iallafall! :)

2008-12-08 22:52
Underhållande match ju nu mellan Hammers och Spurs, men varför spelar Gomes med tandskydd, ser ut som det iaf, whats up with that?

2008-12-08 23:33
duckdown, för att han knockats ett par gånger men för mig är det ändå obegripligt hur man som målvakt kan göra så. Matchen var väl helt okej och jag slutar aldrig förvånas över hur usla Bellamy och Cole är, herrejesus. Backupen med Di Michele och Tristan är inte så bra den heller då den fenomenale Ashton är skadad. Helt sjukt hur mycket bättre Zamora är än Cole, fattar inte hur de kunde släppa.

2008-12-09 17:47
NMF
klart det är dålig stil att bua ut eboue men jag kan med gott samvete säga att det var det sämsta jag sett på mycket jävla länge, jag tror inte det hjälper att bua ut någon men på något sätt måste man få uttrycka sig och när killen springer 2-3 km på 40 minuter så är det riktigt bedrövligt. jag tycker felet ligger i wenger som byter in honom i det läget, det är ingen idealisk situation att bli inslängd i mitten av första halvlek när man gör comeback efter skada.

sen är det som du säger jävligt kul att se denilson göra en bra match efter några bedrövliga matcher och ah tillsammans med song stängde matchen snyggt.

psycho
bosse är en grym värvning och tillför grymt mycket måste jag säga. så fort nasri "punktade" honom i chelsea-arsenal så stördes chelseas spel. sen tycker jag sagna är en bättre värvning med tanke på spelarens status innan köp och prislappen därefter.
sen måste det vara för jävligt att vara chelsea på spelarmarknaden eftersom alla förväntar sig att de ska punga upp med 5 mille extra hela tiden. man kan inte bara gå runt o säga att chelsea köper spelare för överpriser utan att så fort chelsea är inblandade så tar klubben överpriser för spelaren. drogba får för min del gärna komma till arsenal, oavsett hur tjurig han är så är han en jävla killer.

2008-12-09 18:21
mike_

Helt fantastiskt att någon som inte håller på Chelsea kan se förbi det aftonbladet och andra skitspridare till fotbollskunskap försöker leva kvar vid, du steg där, du är nog fan den första till och med, som idag kan se hur Chelseas värvnings karusell går till utan att ha blåa ögon, Cudos :)

Sen förnekar jag givetvis inte (innan något Jon kommer och kommenterar att Chelsea har köpt framgångar) att det initialt, när Roman kom, var löjligt i hur, vem och för vilka summor vi värvade, men det var då - inte idag.

Idag är det skitsvårt att få spelare och jag tror faktiskt inte att Chelsea kommer gå loss City-style i Januari, en-två, högst tre tror jag Chelsea kommer hämta, varav en Anfallare, ett hett Portogis löfte (You´ll see) och den tredje är jag inte riktigt säker på, om det ens blir av.

Sen tror jag inte att du vill ha Drogba, faktiskt. Han är precis som Berbatov. Så länge det går bra, sure ! He´s your guy liksom. Men när det blåser, då är han snabb att pissa på alla som kan pissas på... och det är aldrig bra för ett lag. Nä fy fan, be gone i said! be gone like the plague!
Moderator

2008-12-09 19:10
Innan Berbatov kom till oss var jag nästan sugen på att få över Drogba till United, trots att han spelar för Chelsea. Alltid verkat som en skön spelare tills nu i slutet och öppnar otroliga ytor för andra. En av mina motstådarfavoriter egentligen, men men, nu behöver vi nog inga mer anfallare.

:)

2008-12-10 14:50
mike, det är usel stil hur som helst att bua ut någon, Eboué hade dessutom inte spelat på en månad vilket sätter sina spår. Det är tråkigt om det skulle ta på hans självförtroende för han är en viktig truppmedlem. Läste förresten en intervju med Denilson då han sa att han tränar mycket mer på gym, det har sannerligen gett ett gott resultat men kanske borde han besöka en psykolog för att inte tappa koncentration hela tiden, för det går inte att förneka att han slår bort oerhört mycket passningar, vilket är märkligt med tanke på hans teknik. Han måste också lära sig att ta ett större defensivt ansvar men det är enligt han själv svårt då han så gärna vill gå framåt.

psycholess, hur kan du förneka att Chelsea inte köpt sig till framgångar? De var inte ens nära en ligatitel innan Roman kom till klubben utan huserade runt en fjärde, femteplats. Att de inte dunkar in spelare nu beror på att man måste ha en kontinuitet i klubben och att köpa in massor med spelare skulle trasa sönder laget. City kommer göra precis som Chelsea, köpa in massor med spelare till överpris och sedan inte köpa lika mycket. Om nu Chelsea väljer att plocka in spelare i januari så kommer det garanterat att bli för ett överpris.

Lag som Chelsea och City förstör fotbollen men av nämnda anledningar så är Chelsea inte längre så nedsvärtat eftersom de ses som pionjärer. Det måste till en förändring, klubbar som Chelsea, Man U eller Pool har på senare år haft ett negativt bokslut och fotboll ska inte handla om pengar.
Ni ska dock vara glada för att ni har Roman i klubben om någon för han är ett CFC fan, vilket han visade då han gick till en lokal pub för att se på matchen med endast en livvakt.
Jag förstår att det känns underbart som City eller Chelsea fan att på nytt få framgångar (Chelsea var en stor klubb förr, jag vet) men att göra det på ett sådant här vis är bara vidrigt och jag kan inte förstå hur ni kan tycka det är gynnsamt med en sådan utveckling.

2008-12-10 14:51
ramuz, Berbatov tror jag är en bättre investering. En riktigt bra spelare.

2008-12-10 15:21
NMF

psycholess, hur kan du förneka att Chelsea inte köpt sig till framgångar? De var inte ens nära en ligatitel

Jag skrev:

Sen förnekar jag givetvis inte (innan något Jon kommer och kommenterar att Chelsea har köpt framgångar) att det initialt, när Roman kom, var löjligt i hur, vem och för vilka summor vi värvade, men det var då - inte idag.

Läs en gång till och läs rätt denna gången.

Lag som Chelsea och City förstör fotbollen

Så säg mig... det som te.x Real Madrid gör varje år, och har gjort varje år sen en lång tid tillbaka, ny Chef. nya löften om spelare som ofta hamnar där för gigantiska summor, är det annorlunda från te.x om Chelsea gör det? Eller som Milan back in the day när Serie A glänste som mest, köpte allt, till och med bara för att sätta på bänken så man slapp möta spelaren osv osv. Du får det att låta som det är unikt och nytt? Naiv? Okunskap?

Sen ber jag dig att kolla på vem som värvat för mest pengar dom senaste åren i PL.. är det verkligen Chelsea?

Jag blir så trött på folk med åsikter om något som dom inte har en aning om egentligen.

2008-12-10 15:57
Haha vad fan?

NFM
Om nu Chelsea har köpt till sig ett lag istället för att ha byggt det? Vad fan spelar det för roll? Mer underhållande fotboll, mer 'fight' i toppen. Sure det finns en sanning att de köpte massor utav spelare förr (!) för sjuka överpriser. Men jag menar vilka köpte dom i år? Boswinga & Deco. Som har tillfört hur mycket som helst till Chelsea. Liverpool (<3) köpte Keane för 240 mille (cirka), hur mycket har han tillfört? Reira dock, för 115 (?) mille och är en nyckelspelare (som jag ser det som) i Liverpool. Sen som nån annan nämde är att det är synd att de flesta klubbarna VET att Chelsea har pengar, just derför är Chelsea tvungen att 'hosta' upp dom sista 100 mille, det är tyvär så. Klart det är kul för fotbollen att det blir tuffare, roligare matcher? Jag antar att du är Arsenal fan & är lite pisst på att Wenger inte vill 'slösa' pengar. Det är taktiskt, men ibland måste jag man satsa -> Kolla Torres, dyr värvning & är en utav världens bästa anfallare.
Don't!

2008-12-10 16:16
Är på jobbet så jag kan inte sitta och leta efter siffror för te.x Serie A eller la Liga men här har du ett exempel NFM:

English clubs that invested most in new players in 2007

1 Manchester United - £51m
2 Liverpool - £50m
3 Tottenham Hotspur - £40m
4 Sunderland - £40m

Chelsea är inte ens me, jag tror dom gav £30m på Deco och Bosse i år, Och sådär har det sett ut ett tag nu, City är kanske där uppe förvisso med tanke på Robinho...
... men Chelsea! Dom jävlarna köper ju bara spelare!

Att United och Pool har slängt ut mer Cash än Chelsea dom senaste åren verkar folk inte fatta, är det ok bara för att dom "redan är topplag"? För då kan vi ju lägga ner PL helt och hållet om bara United, Liverpool och te.x Arsenal (Topp 3 storlag, vet att Arsenal är lugna på transfermarknaden) ska få köpa spelare med gott samevete.

Okunskap, så smutsigt det kan vara.

2008-12-10 17:33
psycholess, misstolkade ditt inlägg.

Som jag skrev så har de redan fått en kontinuitet i laget vilket gör att de inte behöver värva dyra säsonger vilket din statistik från 2007 visade, grattis. Deco var ett riktigt fynd och kostade väl runt 6 miljoner pund. Det jag menar är att de har gjort grymma värvningar men att priset är alldeles för högt. Kolla vad de köpte Shevchenko, Essien, SWP för till exempel?
Säg mig, tyckte du att det var roligt när ryssen kom till Chelsea till en början?

Mitchy, det är din åsikt, att det inte spelar någon roll bara fotbollen blir roligare och det får stå för dig. Själv tycker jag tvärtom, att klubbkänsla ska värderas högre än lönechecken. Ryssen och Citehs ägare kan enligt mig dra åt helvete för jag vill inte att de besudlar fotbollen med deras smutsiga affärer. Och varför skulle jag tycka om Real eller Milan?

Haha, att jag skulle vara sur på att Wenger inte slänger ut pengar är ju tvärtemot vad jag tycker. Jag ser hellre skönspel och en etik som överrensstämmer med mig än titlar.

Om jag vore sur för att Wenger inte värvade borde jag väl skrivit det? Jag är inte den sista som kritiserar Arsenal när de gör något tvivelaktigt direkt.

2008-12-10 18:27
Men driver du med mig, allvarligt?

Säg mig, tyckte du att det var roligt när ryssen kom till Chelsea till en början?

Läs en gång till vad jag skrev först (2 ggr nu), är min svenska för svår för dig, allvarligt?

Chelsea har alltså kontinuitet i laget, därför behöver dom inte värva för mer? Vad har United och Liverpool inte haft som gör att man kan försvara att dom kan kasta ut 50 miljoner pund på spelare då? Cl vinnare och liga vinnare? Väldigt genomtänkt...

Shjeva är den sämsta värvningen någonsin, typ. I alla fall i topp5, säger inte annat. Men Essien te.x är värd varenda krona vi fick ge för honom. Världens bästa två-vägs spelare.

Och förresten, tillåt mig asgarva åt att Roman och Araben "besudlar" fotbollen. Är Uniteds, Liverpools, Reals, Milans osv osv helgon eller vad?

Du famlar efter bananer, du har gjort bort dig fullständigt. Jag kunde accepterat att du bara skrivit "jag hatar Chelsea", för det gör många, men skälen du listar är totalt nollade och saknar förankning överhuvudtaget, bortsett från i ditt huvud kanske, men med tanke på att du trots att ha läst mitt svar 2ggr, fortfarande inte förstår trots att det står klart och tydligt att jag inte gillade när Ryssen kom och att jag tyckte det var löjligt det han gjorde... så landar det fortfarande inte. Det är fan tur att Gunners har fans som mike_ som kan se vad som är och inte lever i någon fantasi.
Sen är det ju rätt komiskt att Adebayor gått i media och tycker att Gunners ska sluta fokusera på vacker fotboll, för det är inte det du vinner titlar med... men visst, fortsätt du förespråka det... det blir säkert skit bra.

2008-12-10 18:43
NMF

Ok, nu orkar jag inte tjöta. Hatar att argumentera, ville bara säga mitt & höra din åsikt, nu vet jag. Nu kan ni fortsätta tjöta.
Don't!

2008-12-10 19:26
psycholess, varför så upprörd? Försök att hålla diskussionen inom rimliga gränser annars så är det ingen idé att diskutera. Som du kanske inte visste så har ingen i top 4 någonsin betalat 50 miljoner pund för en spelare. Nej, jag försvarar varken Pool, Man U eller Chelsea, jag tycker alla att deras värvningstaktiker är äckliga dock stör jag mig något enormt på att ryssen använder Chelsea som någon leksak och går miljarder back. Skillnaden verkar vara att Pool och Man U fans inte vill ha någon enskild ägare vilket i alla fall ger dem lite heder. Essien var en grym värvning men en vansinnig sådan, 380 miljoner för en kille som inte var framstående i Europa, jag satte nästan i halsen när Arsenal bjöd 150.

Vad var det som var roligt med Adebayors uttalande? Titlar är verkligen inte allt för mig och jag ser hellre Arsenal som 2:a än att vinna genom tråkfotboll som Pool eller genom pengar som Chelsea.

2008-12-10 19:38
Upprörd? Haha, knappast men jag måste ju förklara allt 2ggr...
Som jag kanske inte visste att dom inte gett £50m för en spelare? Nä, för det är ju inte jag av oss två har fakta bakom det vi säger... Ironi. Kontentan är att dom lägger mer flis på spelare än vad Chelsea gör, och då funkar inte ditt resoemang alls. Chelsea KÖPTE för mycket och fick väldigt lite, helt idiotiskt. Men idag, köper dom smart, det som behövs.

Och om man sätter Gunners valda startevla, brevid Chelseas. Så är det inte så att Gunners har fler egan produkter med "hjärta" än vad Chelsea har, skillnaden är vad man har lagt på sina spelare, Arsenal har inte samma pengar (idag) och då blir det som det blir. Men åter igen, kolla vad Uniteds startevla idag, kostar i inköp, mot te.x Chelseas.

Det jag försöker få in i ditt lilla huvud är att Chelsea varken är värst eller ensamma idag, vi har lämnat Ryssens övertagande bakom oss. Eller ja, inte alla bevisligen. Tycker du ska komma in i 2008 nu. Det blir så mycket lättare då.

2008-12-10 22:41
psycholess, och allt det du sa har jag redan sagt. Chelsea KÖPTE, Man U värvar också dyrt osv. Tyvärr blir det ett 2008 med en äcklig ryss eller för all del en vedervärdig uzbek, som försöker köpa Arsenal. Jag vet faktiskt inte om jag skulle fortsätta sympatisera med Arsenal på samma sätt som nu. Jag är även Q.P.R fan men nu bryr jag mig inte. Nej, jag får nog hitta ett nytt lag i Coca Cola.

2008-12-10 23:04
Om du tillhör folket som kan byta lag att hålla på, så har vi inget mer att diskutera. Punkt

2008-12-10 23:15
jag tänker inte lägga mig i det här mer än att säga att i princip alla klubbar går back eller har skulder och där det finns pengar att tjäna eller anseende att vinna så kommer också de med mest pengar finnas. vad man tycker om det är en sak, men chelsea är inte i närheten ensamma om att köpa stjärnor till sitt lag.

psycho
har läst det som adebayor sa och jag tycker det är helsjukt att han säger det nu, jag menar, det har inte varit mycket till finlir denna säsongen och då helt plötsligt måste vi vinna matcher med grisfotbollen vi spelat 2/3 av säsongen. han kan inte ha hönsen hemma, ge honom 1000 £ så att han kan köpa bootlegdvds med de senaste matcherna för analys.

2008-12-10 23:24
psycholess, när sa jag att jag skulle byta klubb?

2008-12-10 23:55
Haha! Psycholess P28 knäcker :-) you go girl!

chelsea köpte för några säsonger sedan, sen dess varit hyfsat lugna.. inte värre än något annat storlag för helvete..

dags att kika hur det gick i CL idag hehe pz
be the change

2008-12-11 00:10

NMF sa:
psycholess, när sa jag att jag skulle byta klubb?

NMF sa:
Jag är även Q.P.R fan men nu bryr jag mig inte. Nej, jag får nog hitta ett nytt lag i Coca Cola.

Ja, va fan kan jag få idéen att du kan byta lag ifrån...

2008-12-11 00:41
psycholess, om du inte rycker det ur ett sammanhang så kan du se att jag sa "inte sympatisera på samma sätt". Dessutom måste man inte hålla på ett lag, jag tycker också om Fulham och inte gör det mig till en sämre supporter, snarare en mindre enögd sådan som gillar olika typer av fotboll.

2008-12-11 07:34
Jag tror du är rätt ensam om det... Att vara ett "Arsenal fan" men ändå gilla QPR och Fulham... 2st London klubbar... fint serru.

Jag är Djurgårdare här hemma... men jag gillar Bajen... och AIK... fast bara lite... och Brommapojkarna... och åtvidaberg.....

Like i said, vi har inget mer att diskutera

2008-12-11 13:15
psycholess, jag bryr mig inte om att jag är ensam att heja på de lagen. Vad kul att du gillar flera lag, inget fel i det. Jag älskar fotboll det innebär inte att man behöver gilla ett lag.