I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 08/09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-11-25 20:41
på skallen.. hahahaha
be the change

2008-11-25 23:42
JackVegas- P22

Instämmer på alla ovanstående :)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-11-25 23:45
Psycholess P28

?

2008-11-26 00:47
Vad?

Jag håller med Jack på hans uttalanden?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-11-26 00:49
Psycholess P28

vad kul

2008-11-26 06:14
yessir P28

tycker jag.

Längar oerhört mycket till söndag nu. Fy sjutton. United fick bara 0-0 igår va? Om dom oxå inte gjorde ett sent mål. Känns som matchen mellan City-United kan bli sjukt bra till helgen oxå.. ahh shit..

Fabregas spelade lovande igår iallafall, han ville mycket.. synd bara att lagkamraterna alltid släppte bollen försent - då han var markerad eller offside. Men får hoppas att det tar sig.
Vårat försvar hade ingen bra dag igår - heller. Tabbar hit och dit, mittfältet tappa passningar.

Men men, jag tror fan på 1-1 till helgen, jag vet inte varför men det känns bara så..
be the change

2008-11-26 08:19
1-1 med mål av Gallas och Ashley Cole, hur mycket ironi som helst... men inte alls omöjligt :D

Man inför matchen som sådan, medans jag fortfarande är på bra humor och inte för partisk :)

Som våran Mikel har spelat på sistonde så kan han nog plocka bort Cesc, skulle jag tro. Men jag skulle bli förvånad om ni fick se Deco på våran sida från start, tror han har tappat den platsen till Ballack nu, Ballack lär starta ikväll i alla fall, allt annat vore konstigt.

2008-11-26 17:37
Psycholess. Chelsea har helt klart förstört en del av fotbollen och hade aldrig varit där dom är idag om inte Roman tog över. Köper man en 26 årig högerback (som visserligen är bra) för 200 miljoner så är något på tok. Tråkigt för spelare som Sidwell eller Parker att pengarna lockade så mycket och klubbarna inte kunde tacka nej.

Angående Fabregas så vet jag inte riktigt vad du menar med turbulens. Det var först i matchen mot Tottenham som det blev lite stökigt och det var ju ett par matcher innan det som han var ur form. Om han hade haft Flamini vid sin sida hade han varit lika briljant som förra året. För att få ge dig ett exempel kan jag väl nämna matchen igår då han hade en betydligt mer defensiv Song bakom sin sida, och vad händer? Man of the match.

2008-11-26 17:40
mike, ja det är precis det som är problemet. Fabregas hålls tillbaka för att han inte har en lika bra spelare bredvid sin sida. Att Denilson är en bra passningsspelare vet jag inte om jag kan hålla med om. Han slår bort oerhört många passningar och det är beklagligt att han hela tiden vill slå sina "killer passes". Nee, Ramsey ska inte i mitten tillsammans med Fabregas för han är på tok för offensiv och balansen lär i så fall bli usel. Jag vill se Djourou på mitten tills januarifönstret eftersom han spelat där i Birmingham. Fabregas lär försvinna från klubben snart och då är det Ramseys tur, (tråkigt men sant).

2008-11-26 18:40
Du menar på riktigt, att 200miljoner för en av PL´s bästa högerbackar är för mycket pengar? Och att han skulle vara för gammal eller vad? Kamma dig. Bosse är en sällsynt bra värvning och han löste Chelsea´s eviga högerbacks kris, med glans.

Med turbulens menar jag internt givetvis, det är därför ni spöar United och förlorar mot Stoke osv, Kaptenen är roten tror jag. Man of the match i EN match spelar ingen roll, när han dominerar spelet, varje match, då ska jag tro på din "teori", än så länge är det min, att han ska bli kapten istället för Jonet Gallas som jag har sagt länge som stämmer. Inget annat.

2008-11-26 22:32
fabregas var grym förra säsongen och då hade han flamini en medioker (jämfört med denilson) passningspelare. när denilson inte spelat innan på säsongen har fabregas inte varit bra heller. kanske har vi för många offensiva innermittfältare på plan samtidigt i gårdagens match tyckte jag denilson breddade vänsterkanten under mycket längre tid av spelsekvenserna innan han vände innåt för att släppa fram clichy. nasri har dragit sig inåt mitten så fort han kommit över halva plan och kanske är det där det brister, dvs. i timingen och inte spelaren specifikt. timingsproblem brukar hänvisas till mindre bra form och det visades även prov på det några ggr senast, kanske, håller de tpå att vända. visst spelar det ingen roll om man är man of the match i EN match, men någon måste vara den första och bättre sent än aldrig. vad gäller djourou så är han back vad han än gjort i bimingham, vi har en uppsjö mittfältare som ska prioriteras före djourou vid en mittfältskris. jag tror heller inte att fabregas går, kaptensbindeln håller honom kvar kontraktet ut och vid det laget är jag övertygad om att vi har vunnit en titel så att alla kritiker kan ställa om klockan till 0 dagar utan titel.

för att anknyta till pl och engelsk fotboll så måste det kännas gött att veta att wilshere 16 o ramsey 17 är på gång och får speltid i cl. wilshere lyfte fan kievmatchen betydligt. så om fem år finns det inget för andra fans att klaga på (om man nu tar en titel och köper oss ytterligare 2 säsonger innan det gnälls opå nytt): titelaspiranter, britter i laget, bra fotboll osv. kommer bli riktigt galet.

2008-11-27 00:06
Psycholess, ja jag tycker det är en hutlös summa för en högerback som inte ens är topp 5 i Europa. Se vad spelare som Zambrotta, Ramos, Sagna, Maicon kostat för sina klubbar och alla är bättre. Bosingwa är riktigt bra men kan inte mäta sig med de allra bästa. Visst är han en bra värvning och pengar spelar ingen större roll för Chelsea med sina mångmiljonbelopp i skulder. Och ja, Arsenal, Manchester U, Liverpool har också skulder men inte av samma anledningar.

mike, förstår inte riktigt vad du menar. Denilsons passningsspel är under all kritik för en innermittfältare. Flamini slog knappast bort fler. Att han var bra på kanten håller jag inte heller med om. Han skar in alldeles för mycket hela tiden likaså brukar också, Nasri, Rosicky, Walcott Eboué, Diaby göra det men de vet i alla fall när de ska ge sig ut på kanterna för att bredda. Djourou skulle vara utmärkt i mitten och visade att han kan spela där i Birmingham. Dock kommer han förmodligen användas som back eftersom förtroendet för Denilson/Song är väldigt stort. Det obalanserade laget tycker jag är vår stora akilleshäl tillsammans med Almunia.

2008-11-27 12:17
NMF
i vissa matcher (som mot city) har denilsons passar varit under isen, men om du bacakr ett steg och tänker igenom allting vet du att denilson är en bättre passningspelare än flamini. att yttrarna ska skära in i mitten av banan är vår spelstil (och har varit det länge: ljungberg och bobby pires var knappast renodlade yttrar), detta för att släppa fram ytterbackarna. i kievmatchen kom clichy fram mycket mer än vad han gjort under säsongsinledningen, och detta var denilsons förtjänst som i rätt ögonblick gick inåt i plan, detta gjorde denilson bra, sen att jag hellre sett att det varit nasri som gjorde det är en annan sak. och du säger emot dig en del här också, du tycker att denilson skär in fel och han hamnar i mitten igen, en position som då borde hämma cesc, men cesc var ju man of the match så det går inte riktigt ihop. men men agree to disagree?

sen är almunia mycket bättre i år än vad han varit tidigare säsonger. han, tillsammans med några andra, ger bort 2 poäng mot tottenham oxch det ska han självklart ha skit för. resten av de insläppta målen är inte hans fel och han har hunnit med att rädda straff och nästan hållit nollan mot united plus varit äckligt bra i champions league. jag vill inte pusha honom som en av de fem bästa målvakterna i ligan men det problemet har fler toppklubbar i PL (med undantag för chelsea även fast cechs förra säsong inte var överygande).
Moderator

2008-11-27 19:50
Angående summan för Bosingwa var det väl inte alltför farligt? 26 år (?) och absolut en mycket bra högerback som håller ett antal år till är ju ändå helt okej. Hunnit med ett antal mål redan och enligt mig håller en riktigt hög klass, iallafall ett par nivåer över Sagna.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2008-11-27 20:05
Så sant så sant.

2008-11-27 22:19
ramuz
inget ont om bosse, men "ett par nivåer över Sagna" bevisar bara hur ny du är på fotboll, do your history, then talk!
Moderator

2008-11-27 22:23
Ny på fotboll är jag inte, ny på detta forumet kanske. Jag sa bara vad jag tyckte, och det är att Sagna inte är på samma nivå som Bosingwa. Alla tycker olika men portugisen har gjort ett jättejobb hos Chelsea den här säsongen och jag är mycket imponerad faktiskt.

2008-11-28 15:33
Psycholess, jag rankar Sagna som världens bästa högerback tillsammans med Dani Alves, Bosingwa är riktigt bra men inte lika bra. Att jag skulle vara hög på syra är ganska befängt och jag förstår inte riktigt var denna sarkasm kvalar in i denna diskussion?

mike, jag vet att yttermittfältarna drar sig inåt i banan för att öppna upp och har gjort så sedan Overmars lämnade till Barcelona. Kanske får jag ändra mig angående Denilsons match mot Kiev då jag såg matchen igen. Denilson gjorde en okej match men han är inte tillräckligt bra för att spela i Arsenal. Jag gillar denna ödmjuka brasse väldigt mycket men tycker inte att han duger som en lite mer defensiv mittfältare. Dessutom är hans koncentration ibland under all kritik och han har inte ett närkampsspel som är värdigt en Arsenalspelare även om han byggt på sig. Angående Almunia tycker jag inte heller att han är Arsenalklass tyvärr. Har blivit otroligt mycket bättre men jag är ändå inte övertygad att han håller i en CL semifinal mot Barcelona. Tycker ibland att han saknar pondus och att han står upp för lite i en mot en situationer.

Hoppas 3 poäng bärgas på Stamford Bridge mot Chelsea. Arsenal har skadeproblem och 3 poäng på Stamford Bridge är oerhört svårt men skulle vara så nyttigt. Vore nice att sätta dit ryssen och visa att man kan bygga ett lag utan en miljardär.

2008-11-28 15:55
Sagna, världens bästa högerback? Kanske världens sötaste högerback, hah
http://duckdown82.tumblr.com/
Moderator

2008-11-28 15:58
Visst att jag sa att alla tycker olika men Sagna, världens bästa högerback? Njaa, så bra är han absolut inte.

2008-11-28 16:43
duckdown
som vanligt lika konsekvent omotiverande

ramuz
sluta säg emot dig själv då!

NMF
håller med om denilson till viss del, tror dock han har potentialen för att bli riktigt bra. almunia har höjt sig och egentligen är det väl fortsatt upp till bevis i de stora matcherna, han fixade ju united iaf. och sålänge han inte gör bort sig i stora matcher tycker jag han är bra!

2008-11-28 18:52
duckdown, ja jag tycker nog att Sagna är världens bästa högerback tillsammans med Dani Alves. Att han blev PL´s bästa högerback förra året säger en hel del i och med att det var hans första säsong i PL. Väljer lätt Dani Alves om jag skulle satsa framåt men bakåt har jag hittills sett ytterst få passera Sagna. En ruskigt bra spelare.

2008-11-28 19:12
Rafael är ljusår bättre än Sagna

2008-11-28 19:16
Nej, håller inte med där, men Rafael har potentialen att bli bättre. Hans positionering i försvaret behöver slipas 2-3år till.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-11-28 23:48
jävla tjafs om högerbackar

1 - maicon
2 - dani alves
3 - ramos
4 - sagna
5 - bosingwa

min lista iaf.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-11-29 13:10

2008-11-29 13:28
psycho
måste nog fan hålla med dig om att duckdown är den definitivt sjukaste på detta forum.

shits on fabregas... när anderson blir kapten och har en ordinarie plats på mittfältet så saknar han fortfarande spelförståelse, teknik och målfarlighet för att vara nära fabregas.

fan vad gött med derby i helgen!

ten men went to bed
went to bed with ashley
ten men and their mobilephone
went to bed with ashley
Admin

2008-11-29 13:35
duckdown

Rafael har en grym potential, men behöver verkligen jobba på den för att kunna hålla i ett försvar av Uniteds kaliber, just nu är gamla Neville bättre back än han.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-11-29 13:43
"shits on fabregas... när anderson blir kapten och har en ordinarie plats på mittfältet så saknar han fortfarande spelförståelse, teknik och målfarlighet för att vara nära fabregas."

Målfarligheten finns definitivt där, har man bara hängt med honom när han spelade i Gremio/porto så ska man inte betvivla hans målfarlighet. Han kommer inte att bli kapten för att laget har andra ledare och jämfört med konkurrensen i arsenal så är det skrattretande att du jämför det med united.

Dessutom har du missat innebörden av själva ramsan....
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-11-29 14:42
Var brukar ni kolla upp läget i lagen inför matcherna?
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2008-11-29 16:01
duckdown, att spolingen Rafael som inte har någon erfarenhet av landslagsspel kontra Sagna, en fantastisk högerback i franska landslaget skulle vara bättre är bara löjligt. Inte ens ordinarie i manure.

2008-11-29 16:30
frost
???? jag har inte varit inne på nån jämförelse av konkurennsen överhuvudtaget eftersom den inte är nödvändig. jag kommenterade "shits on fabregas" inget annat, och det finns vissa fakta som jag tog upp: kapten, ordinarie, två saker som anderson inte är alltså. vad du försöker säga vet jag inte.

2008-11-29 16:32
förresten, vad är "innebörden" av ramsan? som jag inte förstår?

2008-11-30 09:28
Nu börjar det... inte sovit bra i natt...

2008-11-30 13:17
Rafael kommer att bli bättre än Sagna, sanna mina ord
Admin

2008-11-30 13:43
duckdown

Utan tvekan, jag tycker inte ens Sagna är speciellt bra, men Rafael är lite oslipad och han behöver jobba en del på sina defensiva sidor.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-11-30 16:33
vad var det jag sa, rafael ägde idag

2008-11-30 16:49

Mormor Sagna
Moderator

2008-11-30 19:30
Jag sa inte emot mig själv? Tycker fortfarande inte att Sagna är bättre än Bosingwa. Däremot att andra kanske tycker det men absolut inte jag.

Sen till Rafael så är han inte tillräckligt erfaren än, osäker i försvarsspelet men däremot härlig framåt! Ge honom några/något år till och United kommer ha den farligaste högerkanten i världen med Rafael och Ronaldo som springer längs kanten.

2008-11-30 19:46
vilka är chelsea?

2008-11-30 20:01
Åhååå.... va trött jag blir. Om det är den nivån, så förlorar ni ju troligen mot något lag från nedre helvetet och tappar dom 3 poängen ni tog idag. Jojo lag.

2008-11-30 21:18
åååh va gott, ännu en match som kan göra denna säsongen minnesvärd för min del.

ramuz
du skriver att alla får ha en åsikt om vem som är bäst men att det är konstigt att tycka att sagna är bättre. det är motsägelsefullt!

JP
hoppas du kollade chelsea - arsenal idag, då lär du ha sett att sagna är en världsback! för övrigt så blev sagna uttagen i PFAlaget efter förra säsongen, bara det borde väcka en viss förståelse.
Moderator

2008-11-30 21:41
Alla får ha en åsikt, och min är att Bosingwa är bättre och att jag tycker att det är konstigt att man tycker så? Konstigheten ligger fortfarande på åsiktsstadiet liksom.

Jaja, härligt att vinna Manchesterderbyt iallafall! Såg dock inte matchen, hur var den innan utvisningen någon?

2008-11-30 21:55
Sicken match av Sagna, Djourou, Gallas, Clichy idag. Utan tvekan de bästa ytterbackarna i världen. Däremot undrar jag fortfarande vad Denilson tillför..

2008-11-30 22:26
NMF
jag missade hans filmning, låg i ett annat rum och tuggade på en kudde just då. och jag vet itne heller vad han tillför, kanske rutin med tanke på vår skadelista... är man 20 så är man iaf ett par år äldre än övriga avbytare :P song gjorde inte mig så jävla glad heller.

kul att se fabregas! han börjar komma in i det nu! och kanske släpper det för van Persie ordentligt. backlinjen var bra och vi kan börja kvitta situationer på listan med domarkåren. tyvärr är den listan så lång att det krävs en cltitel och en ligatitel för att låta udda vara jämt. terry kom undan ett solklart rött kort för den delen.

2008-12-01 01:28
Samtidigt kom vi undan med ett offside mål. Hans dåliga försök till filmning var inget emot de matcher han brukar göra, förstår faktiskt inte vad han tillför förutom att springa mycket. Idag fanns det inte ett bättre alternativ (möjligen Vela men har för lite PL rutin), så jag kan köpa att han spelade. Att han däremot på regelbunden basis petar Song förstår jag inte..

2008-12-01 08:33
han slog dock passningen till 1-1, det får man väl ändå ge honom. jag menar, nån måste ju göra det.

2008-12-01 15:20
Vad ska man säga..

Chelsea tryckte på o tryckte på som fan. Jag var livrädd. 1-0 kom.

Sen kom van persies offsidemål, som dock var jäkligt snyggt. sen kommer det andra målet.. 1-2 är ett faktum. Efter det hade inte CHELSEA ett enda farligt läge att göra mål på direkt.. Fabregas, komma igång? Han var punktmarkerad hela matchen igår och kunde inte tillföra något. Tacka jag vet Clichy, Sagna, Nasri, van persie & adebayor.. Även almunia!

Men men, tack för en rolig match chelsea! Nu är jag öppen för diskussion om matchen och allt möjligt hehe...

Vafan gjorde ronaldo då? kollade på matchen hahaha..
be the change

2008-12-01 17:14
JackVegas-
nasri och adebayor var inte i närheten av toppnivå, visserligen får almunia ta på sig en del med sitt slarviga utkast men nasri borde varit med lite bättre, det gäller för hans defensiv i övrigt också. adebayor förlorade löpdueller mot ivanovic och det mesta i luften också så där var det inget roligt heller. cesc glider från sin bevakning så fort arsenal tagit ledningen och blir dominant och säkrar mycket boll!

vad ronaldo sysslade med kan man fråga sig, men det var ett hjärnsläpp, inte mer. sånt får alla nån gång känns det som och sen tycker jag alla andra förklaringar är löjliga. skydda sig... för vadå liksom? ta att han befann sig nån annanstans för en sekund och det inte är mer med det.

2008-12-01 17:40
jag vill veta hur viasat tänker när de visar watford-tottenham istället för united-blackburn i veckan i carling cup, märkligt