I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes...ny serie(spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-11-29 13:07
Yar!
Att se lite mer av Sylar var helt klart en bra sak, men är lite orolig att det börjar bli lite väl många karaktärer nu, men men..det löser sig säkert.

5 poäng till TV 4 som är smarta nog att hoppa på the heroes bandwagon!
Legion=sötast

2006-11-29 13:56
En annan poäng var väl att Hiro skulle se att han inte kunde göra nåt för att ändra det förflutna. Fan att Charlie skulle dö.
Riktigt skönt att få klarhet i en del grejer i det här avsnittet men det hade vart kul med ett vanligt avsnitt direkt i anslutning så man fick komma längre fram i handlingen.
Peters brorsa blir verkligen svinigare och svinigare för varje avsnitt som går alltså...

2006-11-29 14:31
Svinigare? Jag tyckte snarare att man förstår honom bättre nu. Att han är så skeptisk till sin kraft och krafter i största allmänhet framstår nu som en naturlig konsekvens av att han indirekt skadade sin fru första gången han råkade använda den.

2006-11-29 17:32
Skitnice filler ju, syler e cool.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-29 20:44
Förut trodde jag det var mr. Bennett (cheerleaderns farsa) som dödade mohinders farsa när jag såg hans klocka.. men det kanske var Sylar som dödade honom? nu när man såg att han höll på med just klockor. han kanske inte hade kontroll på sina krafter än när han ströp mohinders farsa

2006-11-30 10:31
inte så jätte spännande avsnitt som det brukar men jävligt bra var det som vanligt :) härligt att man fick veta ganska mycket så det fylle ut alla tomma hål :)

sylar är ju jävligt ball, han har coola krafter :) antar att han käkar nån del från hjärnan för att få krafterna :/ undra vad tjejen o haitian kommer göra med honom

vafan, är mr bennet ond eller god?! han verkar ju sjysst ibland men andra sekunden är han ju fett dryg o elak :P

haha nu ska ju tv4 som sagt börja sända heroes med ;) bra gjort :)

Forumsignatur:

2006-11-30 14:16
Såg avsnitt nummer tio igår och håller med bluesky om att det inte var allt för spännande, men det fyllde igen alla hål.

"Han ströp honom dock inte, utan han slog ihjäl honom, genom att upprepade gånger drämma hans huvud mot taxiruta"

Samt bryta hans nacke.

2006-12-01 17:00
Apati, fan jag hade hade inte tänkt på det på det sättet att det var första gången. Tänkte att han helt sonika sket i att rädda frun därför att han var feg. Silly me.

2006-12-01 17:39
Ett helt okej avsnitt men det känns som att man kunde komprimerat ner det till ett halvt avsnitt så att man kommit längre i "realtime".

Att det är för många karaktärer tycker jag bara är trams. Skönt med lite fler personer som man kan följa istället för att följa en eller två.
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-12-01 21:38
började kolla på heroes i början på veckan och har kommit ikapp nu..ångrar att jag gjorde det för nu är jag fast i denna underbara serie. det enda jag stör mig på är ungen och hur han pratar... dumheter!
och ungens farsa, DL(om han nu heter så?), är hans krafter att han kan gå igenom föremål? tänker på explosionen vid bilen. då menar jag om han åker fast kan han ju bara dra vart han vill ändå?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-12-01 21:41
Ungen snackade så jävla störigt i början. Men nu verkar antingen någon sagt åt honom att snacka normalt eller så har man vant sig. Höll fan på att kasta högtalarna i väggen där ett tag.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-01 23:09
polyphonic P23 :: ifall du syftar på när han åkte i finkan så var det väl så att han inte visste om sin egenskap då? han kanske upptäckte den i fängelset och då rymde? :) så tror jag, annars fattar jag inte heller varför han skulle bli gripen och inte rymma :/
Forumsignatur:

2006-12-02 04:31
Om ni kommer ihåg i absolut början av pilot-avsnittet så stod det att "volume 1" av deras berättelse skulle börja.. det är ju förmodligen första säsongen.. dom kan hålla på hur länge som helst egentligen till skillnad från prison break osv

2006-12-02 04:37
ja, men då ska dom dö.. gör en ny jävla serie istället för att mörda en bra.

2006-12-02 13:46
3 säsonger hoppas jag på. 3 är som helt perfekt. 4 är väl ok men då börjar det nästan bli lite uttdraget, man är nog rätt mätt på hela konceptet då.

2006-12-04 23:08
Det va ju helvets jävla märkligt vad det ska vara uppehåll i alla serier. Efter avsnittet ikväll är det 22 januari som gäller... moget..
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-12-05 07:02
fyfan vilket bra avsnitt!! jag älskar Hiro!! :D
ska inte spoila i onödan men detta är ett av de bättre avsnitten ^^,
hur fan ska man palla vänta tills den 22'e januari ? :(

ska se om serien igen bara för att hänga med i allt för säkerhetsskull :D har några polare som inte sett den!

up up and awaaay!!!!
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2006-12-05 09:50
fan, grymt avsnitt, bästa t.om. palla vänta!

2006-12-05 09:53
Ajajaj vilket maffigt avsnitt, peter som är " " jag ni som sett vet vad...kan det verkligen vara sant?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2006-12-05 14:16
Det är en spoiler tråd så skriv vad ni tänker.

Riktigt bra avsnitt

2006-12-05 15:04
zogge inte död utan blir till bomben som sprängs, tänk om han kommer i närheten av radioaktiva snubben och inte kan hantera den kraften och sprängs, fast hur kommer det sig att han plötsligt fick den uppenbarelsen?

2006-12-05 15:13
Fan vad snygg Claire är
cva ?

2006-12-05 15:46
OH HELL NO!
mäkta pampigt avsnitt! i wants MORE!
Ohh btw, Sylar FTW!
Legion=sötast

2006-12-05 16:35
vadfan är ftw?

2006-12-05 18:24
ftw = for the win

sjukt bra var dagens avsnitt....tips på vad man kan göra i livet tills nästa avnsitt släpps?

Om jag har fattat rätt så kan inte folk använda krafter när han mörka snubben är i närheten.

Hm sen så det där med att han målar en tavla på hero och en dinasaure. Undrar vad som menas med det.

2006-12-05 20:17
Hiro kommer o teleportera sig till dinosauriernas tid :D..
-.-DMX-.-

2006-12-05 21:27
Buähähähääääääääää 22 januari??? :´(

Grymt avsnitt iaf...

2006-12-05 22:04
ALLTSÅ FUCK!!!!

VILKET TOPPEN AVSNITT!!

va händer liksom!!!!
Love Music And Dance

2006-12-05 22:43
Ja undrar vad clairs far kan för nått roligt, varför ingen kommer åt han.

2006-12-05 23:20
frågan är bara varför alla andra lyder farsans minsta vink?
Det är något jävligt creepy över den snubben.

Hur som haver tycker jag det var jäfligt dumdrisitgt av bruden (vad fan hon nu heter) att försöka döda Sylar...

I övrigt ett jääävligt bra avsnitt och PALLA VÄNTA TILL 22 JANUARI!!

2006-12-05 23:51
Jävligt oskillat av hon bruden håller jag med om.
Vad fan tänkte hon på?
Jävla synd att hon inte får vara kvar för det va henne jag gillade bäst.

Tycker helt klart att det verkar märkligt om Peter bara skulle kunna välja vilken "power" som helst och använda den.

Helt klart det bästa avsnittet såhär en bit in i serien.

Frågan är, som någon droppade här innan, vart fan hiro ska träffa en dinosarie.. Känns ju lite dumt om han skulle teleportera sig tillbaka så jävla långt i tiden.

När Clairs fassa sa att det finns andra onda makter där ute börjar man ju undra. Vekrar ju märkligt att det än sålänge bara är Sylar (räknar in crazy bitch) som är "ond". Måste ju finnas någon mäktigare.

En annan mycket intressant fråga är hur det kan komma sig att Clairs fassa kan bestämma så jävla mycket. Måste ju finnas någon över honom eller rättare sagt det gör det ju (med tanke på tele samtalet han fick), frågan är bara vem det är..

2006-12-06 03:42
frågan är bara varför alla andra lyder farsans minsta vink?

De enda två vi har sett lyda under honom trotsade ju hans order i dagens avsnitt. Att alla lyder hans minsta vink skulle jag inte riktigt säga.

2006-12-06 07:42
Nä det behöver man ju inte vara speciellt klever för att uppmärksamma men du kan ju omöjligt komma ifrån de faktum att han framstår som någon form av boss?

2006-12-06 10:20
Alla lyder ju farsan och Haitian
Love Music And Dance

2006-12-06 10:21
IceBerg: Så var det innan sista avsnittet ja. Nu trotsar ju Haitian farsan när han inte vill ta bort Claires minne.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-12-06 13:12
Det har släppts 10 avsnitt va?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2006-12-06 13:14
zogge
Men haitian var väll inte med när han stod där och snackade me sylar?
Sylar kunde ju lätt ha slängt in honom precis som han gjorde med bryyden.

2006-12-06 14:55
Sylar stod väll utanför eller något.

på tal om Hiro och dinosaurien, Hiro har inte lyckats kunna kontrollera sin kraft riktigt ännu, när han skulle rädda servetrisen så råkade han gå bak 6månader i tiden när han bara skulle ta sig tillbaka en liten stund innan det hände.

min teori är att Bennet (farsan) en form av ond professor som försöker vinna makt igenom att typ hålla koll på alla igenom tatueringarna som de har.

jag kan ha haft fel med 22'e januari.
är det bara jag eller står det att nästa avsnitt kommer January 1 på NBC's sida?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2006-12-06 15:56
BearC: 11 avsnitt har kommit

grymt bra avsnitt.. fast jag vet inte riktigt vart jag ska placera mr.bennet.. om han är god eller ond. Kanske det är så som afflaf säger att han tatuerar dem. Men EvilTwin Jessica eller vad hon heter har ju inte likadana tatts som t.ex. konstapel parkman(jag och namn :S).. så kanske det finns ond tatuering och god tatuering. Typ som transformers! :D

det står ju på nbc 1 jan så man får ju hoppas

2006-12-06 16:04
Antar att hatian inte kommer få claire att glömma, han sa ju att det var viktigt att han gjorde det... fett förvirrande

2006-12-06 16:35
vad var grejen med t-rex...och att peter p blev en röd flamma (ja han är väl den där bomben)...näää börjar det gå överstyr....
inväntar med lite skeptism på nästa avsnitt...

Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2006-12-06 18:43
sylar har ju fått övertalarability nu när han dödat bruden, kan tänka mig att han kommer övertala peter att ta atomsnubbens krafter å spränga sig själv
chase the clouds away

2006-12-06 18:59
vad var grejen med t-rex

Att hiro kommer bli tvungen åka tilbaks i tiden, men när han inte kan kontroera sina krafter så åker han helt åt helvete och hamar 100 millioner år bak i tiden.

2006-12-06 19:06
freddez P20

Blev ju inte så mycket kvar av hennes hjärna... så jag tror ine att han har tagit den kraften..

---------

Jag tror att Peter kommer att råka absorbera han "radioactiva killens" krafter.. och så kommer han att inte kunna kontrolera det och sen kommer väll Nethan att flyga up han i luften...

Angående T-rexen så tror jag det kommer vara nått på ett museum.. typ att sylar försöker välta en t-rex över Hiro

Jag tror inte Haitian är ond
Love Music And Dance

2006-12-06 19:18
Delicious_D P16

aa och hur töntigt kommer det inte se ut med en battle med en data t-rex..

jag hoppas på IceBergs slimms teori...
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2006-12-06 22:15
han kanske åker tillbaka till -94 och ninjar ner Jurrasic park affischer?

2006-12-06 22:21
Rättelse:

Jag och minna kompisar kom fram till teorin om Peter Peterlli
Love Music And Dance

2006-12-06 22:24
bra där iceberg.
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2006-12-07 08:33
Returns January 1. Catch up now! All episodes now streaming online,
click here.
TV14

så står det på deras sida iaf så det verkar som om vi bara behöver vänta tills första januari :D

eftersom Peter alltid bara har träffat med en av "heroesen" åt gången så tror jag att hans celler överbelastas när han är med alla. för i hans "vision" så ser han alla andra heroes omkring honom och hans kropp kanske inte orka med alla de krafterna samtidigt, särskilt med tanke på att han inte ens kunde sitta i samma rum som Matt (polisen).

Det kanske t.o.m blir så att han kommer för nära Sylar och råkar ta över alla hans abilities också. finns många sätt det kan gå.

han radioaktiva snubben ha kanske något med det att göra också.
,

i alla av Isaacs målningar så ser man oftast en omgivning dit man oftast kunnat se vart det hela kommer hända, som explosionen i New York, cheerleadern som skulle dödats av Sylar vid hennes high school.
men i målningen där Hiro står framför en T-rex så är det mesta svart runt om, med en massa eld, kan antingen förknippas med själva explosionen, att Peter kanske förvandlas till en T-rex eller så kanske det är så utflippat att han råkar åka tillbaka så långt bak i tiden men då var väl elden inte uppfunnen :)

en annan fråga jag har tänkt på är vad har Peters "flickvän" (hon som va tillsammans med Isaac) för roll i det hela? hon är den enda i i Peters "vision" som inte har någon kraft.. vad vi vet iaf.
hur kommer det sig att hon dyker upp där då?

Nikkis son verkar ju vara nått geni när det gäller att fixa grejor, eller göra de bättre, mekaniskt sätt. precis som Gabriel innan han blev Sylar kanske, om inte mer. så kanske därför han är med i drömmen.

2006-12-07 08:36
oooh nu kom jag på en annan grej!

jag har en teori nu som jag är stensäker på!

jag tror att Peter (hur konstigt det än låter) förvandlas till en T-rex,

när Peter träffar framtida Hiro så ser man på Hiro att han har en lite "ångerfull" blick och så säger han "I didn't recognize you without your scar,.

så Peters kropp blir kanske överbelastad, han förvandlas till ett monster/T-rex, och Hiro slåss med han och så får Peter sitt ärr i ansiktet :D